Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - scareface

Strony: 1 2 3 ... 12
1
Nasze Mercedesy W212 / Odp: E200CDI by scareface
« dnia: 03 Maj 2022, 22:39 29s »
Tak sobie myślę już od długiego czasu czy nie sprzedać merca... Szkoda mi go w ...j ale trochę mi się znudził, mam go 7 lat. Jak byście go wycenili, tak realnie ile ktoś były go w stanie kupić a ja bym nie płakał, że za darmo :P Myślę o nowym Superb 2.0TFSI 283KM, myślę też o nowej KIA Sorrento w hybrydzie ale to dwa różne auta. Najpierw trzeba by mieczysława w dobre ręce oddać. Jaka jest jego realna cena w PL ?

2
Nasze Mercedesy W212 / Odp: E200CDI by scareface
« dnia: 24 Styczeń 2022, 12:30 06s »
Też mam taką nadzieję. Jeszcze wtryski muszę dla świętego spokoju sprawdzić i chyba wszystko już będę mial zrobione 😅 Przebieg 243 tys z czego chip z 136 na 196KM od kiedy auto miało 90 tys. Zapomniałem dopisać że kupiłem jeszcze nową pokrywę zaworów w ASO za ponad 1200 zł bo myślałem, że ta jest uszkodzona😅

3
Nasze Mercedesy W212 / Odp: E200CDI by scareface
« dnia: 22 Styczeń 2022, 09:09 18s »
Długo się nic nie działo więc coś teraz był natłok wydarzeń.
Najpierw padło turbo, wymieniłem na inne używane a moje oryginalne oddalem do regeneracji po czy jak już było zregenerowane to założyłem na auto.

Następnie padło łożysko wałka atakującego w moście, wyło ciągle ale najbardziej słyszalne było od 40-90km/h. Wymieniłem dyfer na inny bo nie mogłem oddać go do regeneracji i zaczęły się problemy z zamuleniem przy wyższych prędkościach. Okazało się że dyfer ma inne przełożenie. Dodatkowo okazało się że uszczelniacz jest zepsuty i swierzutki olej który zalalem za ponad 200 zł musiałem zlać i kupić nowy bo trzeba było znowu rozpinać całe zawieszenie z jednej strony.
Będąc w Polsce oddalem dyfer do regeneracji, chłopaki wymienili łożyska i teraz już pięknie śmiga.

W międzyczasie padł intercooler co spowodowało błędy, brakło mocy i check. Wymiana na nowy iii padła sonda lambda która dawała głupie dane i zatkała mi dpf zaraz po tym jak zrobił to intercooler. Po wymianie sondy i skasowaniu błędu dpf zaczął sam się wypalać i już auto zapierdyla jak wcześniej. 

Za chwilę usłyszałem że wyje pompa wody. Okazało się że szumi jak głupia więc znowu wymiana razem z całym płynem chłodniczym.
W sumie włożone w auto ok 5 tys no ale w końcu jeździ i mam nadzieję że już bezawaryjnie przez długi czas. Wszystko robiłem sam co mogłem więc duża część kosztów serwisu mnie ominęła.

4
Silnik i osprzęt silnika / Odp: P2A0064 oxygen sensor 1
« dnia: 08 Listopad 2021, 22:37 23s »
Mama ten sam pierwszy błąd. Obstawiam nieprawidłowe działanie sondy

5
Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu / Odp: Wyjący wał / most.
« dnia: 21 Październik 2021, 14:08 17s »
Panowie kto mi podpowie jaki oryginalny olej do dyferencjalu muszę zalać i ile ma go być? Na czasie będę wymieniał dyferencjal na nowy bo nie mam czasu ani pieniędzy jak jakiś magik z Belgi mi go odda jeszcze gorzej zrobionego niż zanim mu go oddalem. Stąd decyzja o wymianie na inny a nie regeneracji 🙂

6
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Wymiana DPF
« dnia: 06 Październik 2021, 22:34 32s »
W moim wypadku najlepiej sprawdził się separator z aliexpress w którym jest widoczny stan skroplonego oleju dlatego ze ma albo gęstą siatkę albo zbitą wełnę w której skrapla się olej. Kosztował on kilka euro i skraplał pięknie problem jednak był z jego szczelnością, praktycznie wszędzie było widać, że ta mgła wydostaje się na zewnątrz i skraplała się też na nim. Kupiłem więc inny w sklepie za 260zł , taka zamknięta czarna puszka jednak nie zbierała tyle oleju co ten taniutki bo w środku była jakaś dziadowska blaszka z dużymi dziurkami przez które mgła olejowa przechodziła jak chciała więc też mało skraplał się olej. Ze starego wyjąłem więc ten element na którym skraplał się olej i wmontowałem go w ten nowy. Teraz jest super szczelne i olej też się ładnie skrapla. Dużo osób poleca też separator z lublina tam jednak nie ma żadnego zbiorniczka więc albo ściek oleju jest na przezroczytej rurce i od czasu do czasu trzeba ją opróżnić albo zrobić coś co będzie łapało ten olej. Już wale linkami ;)
1. Ten dla mnie wygrywa w ilości zebranego oleju jednak jest sam w sobie mało szczelny być może ten będzie inny. https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-lekki-separator-oleju-11098422355
2. Ten jest szczelny ale w środku ma mało elementów które hamują mgłę olejową jednak zawsze można dołożyć jakiś zbity materiał żeby tam się wszystko osadzało i będzie git. https://allegro.pl/oferta/czarny-separator-oleju-catch-tank-10mm-15mm-7562750450
3. Ten jednak poleca spora część osób. Trzeba jednak coś wykombinować, żeby miał gdzie się olej zbierać. https://allegro.pl/oferta/separator-par-oleju-odma-fabr-lublin-honker-gazela-11165385901

7
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Wymiana DPF
« dnia: 28 Wrzesień 2021, 00:15 30s »
Wymień czujnik ciśnienia. U mnie wymieniłem 2 bo jak się okazało były źle i poszły na gwarancję. Dpf też wymieniłem na jakiś tani za 400 euro bo mój padł przy ok 200 tys. Czyściłem ciśnieniem ale to pomogło na 3 miesiące i dalej zaczęło walić błędami że zatkany. Teraz kupiłem jakiś zamiennik i znowu słyszę ze się wypala co iles km jednak powodem tego wypalania jest uszkodzona odma która wymieniłem 2 lata temu. Teraz założyłem separator oleju na odmę i dpf wypala się co ok 700 km.

8
Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu / Odp: Wyjący wał / most.
« dnia: 27 Wrzesień 2021, 20:28 09s »
Byłem u kolegi. Podnieśliśmy auto na podnośniku zapiołem 5 bieg i gaz. Wycie zaczęło się od 0 i wzrastało wraz z prędkością. Winowajcą okazało się łożysko główne na dyferencjale. Z tego co zauważyliśmy to trzeba wyciągnąć dyfer czyli rozebrać całe zawieszenie żeby wyciągnąć półosie. Nie wiem ale prawdopodobnie trzeba łożyska wprasować więc będę musiał oddać to komuś kto się na tym zna i ewentualnie przeglądnie resztę czy oprócz łożysk trzeba coś wymienić.

9
Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu / Odp: Wyjący wał / most.
« dnia: 23 Wrzesień 2021, 21:53 51s »
Panowie, jutro przełożę opony na zimowe jednak jestem pewny że to nie to. Ten dźwięk zacząłem słyszeć w lipcu jak wracałem z Polski do Belgii i do tej pory się utrzymuje i jest coraz głośniej. Łożysko walu kosztuje od 12 euro więc choćbym miał je wymienić a by to nic nie zmieniło to i tak nie będę żałował a jedynie upewnie się że jestem bliżej problemu z mostem. Ja mam nalatane 240tys i w zasadzie od razu w lecie usłyszałem ten dźwięk więc na gorącym asfalcie opony letnie mające 2 lata by aż tak tego nie robiły aczkolwiek sprawdzę. Jeżeli opony nie pomogą i łożysko wału to biorę się za most. Będę opisywał po kolei co było robione i co było przyczyną 😉

10
Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu / Wyjący wał / most.
« dnia: 23 Wrzesień 2021, 11:00 47s »
Witam.
Od pewnego czasu słysze jak wyje coś z tyłu auta, zaczyna się przy małych prędkościach jednak pomiędzy 60-80km/h jest to dosyć słyszalne. Kupiłem 2 nowe łożyska tylnych kół kiedy jednak sam wymieniłem jedno ku mojemu zdziwieniu okazało się, że stare łożysko jest w idealnym stanie ale pomimo tego wymieniłem je na nowe. Teraz przyszło mi do głowy, że może być to łożysko / podpora wału. Znalazłem kilka jednak nie wiem dokładnie jakie będzie pasowało idealnie a nie chce kupić złego. Pomoże mi ktoś? Dzisiaj jeszcze wejdę pod auto i postaram się zdiagnozować dokładnie o jakie może chodzić, jeżeli to nie będzie łożysko to zostaje most... Z tego co znalazłem ja to powinno być z takim numerem A0089814325 jednak występują same łożyska jak i już w obudowie.

11
Nasze Mercedesy W212 / Odp: E200CDI by scareface
« dnia: 20 Lipiec 2021, 14:57 12s »
Przemek Lasota tel. 784167944 36-007 Malawa 46

12
Nasze Mercedesy W212 / Odp: E200CDI by scareface
« dnia: 20 Lipiec 2021, 11:41 05s »
Po tygodniu auto odebrane od mechanika ✌️😁
Powiedziałem żeby nie pytali tylko wymieniali co trzeba no i lista długa 😁
-kompletny rozrząd
-rolka napinacza
-uszczelka rury wydechowej
-uszczelka kolektora wydechowego
-uszczelka pokrywy zaworów
-uszczelka egr
-2 uszczelka miski olejowej
-filtr oleju
-filtr paliwa
-filtr kabiny
-filtr powietrza
-olej
-płyn wspomagania
-płyn chłodniczy
-serwis klimatyzacji
-podkładka wtrysku
-wywarzanie kół.

Do tego przy okazji wyjętego silnika kazałem wyczyścić kolektor dolotowy i egr. Zapchany był pięknie...
Kiedy auto było u mechanika to od razu oddalem siedzisko fotela kierowcy do renowacji ponieważ było baaardzo zmęczone 😁 4 dni i siedzisko zostało uszyte na nowo. Super robota!

Autko wróciło na drogę i teraz pozostaje cieszyć się jazdą 😉

13
Nasze Mercedesy W212 / Odp: E200CDI by scareface
« dnia: 13 Lipiec 2021, 23:46 54s »
Swapik na V8 😁😁 Nie no żartuje  ;D Za dużo się naczytalem o wadliwej jednostce 651.924 i postanowiłem przy 240tys wymienić ponoć urywający się łańcuszek rozrządu. Wg wstępnych oględzin jest bardzo przyzwoicie ale i tak już kupiłem nowy komplet więc będzie wymiana, zobaczymy czy coś trzeba będzie jeszcze wymienić  :D

14
Silnik i osprzęt silnika / Odp: DPF - wypalanie
« dnia: 11 Lipiec 2021, 12:56 47s »
Czy to prawda, że podczas wypalania włącza się grzanie lusterek i tylej szyby? U mnie bardzo duży wpływ na wypalanie miała odma. Pomimo tego, że nowa to dosyć mocno dawała olej i w turbininie na zimnej stronie widziałem olej. Dpf wypalał się kilka razy w tygodniu. Po założeniu separatora na odmie po 1600km nazbierało się ok 1cmx 2cm oleju. Do tej pory DPF się nie wypalił.

15
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Wymiana napinacza rozrządu OM651
« dnia: 27 Marzec 2021, 23:18 19s »
W jakiej pozycji byś nie ustawił wału to i tak łańcuch będzie tak samo naciągnięty. Ja wymieniłem na zgaszonym silniku bez kręcenia wałem.

16
Nasze Mercedesy W212 / Odp: W212 cdi350 2011
« dnia: 27 Marzec 2021, 18:03 42s »
Petarda 😃

17
Nasze Mercedesy W212 / Odp: E200CDI by scareface
« dnia: 27 Marzec 2021, 16:43 38s »
Witam wszystkich ponownie 😉
Od dłuższego czasu zabierałem się za to lecz dopiero dzisiaj po 2 piwach przyszła mi chęć na naprawienie tego. Czego? A no nie działającego joysticka tzn kręcił się ale nie zmieniał piosenek równie szybko jak się go kręciło.
Zamówiłem na aliexpress aluminiowy zamiennik tej plastikowej prowadnicy która się wszystkim łamie, miała pasować i pasuje!
Czas rozbiórki i złożenia wszystkiego do kupy to ok 40 min. Nic specjalistycznego nie jest potrzebne.
Miałem zrobić poradnik jak samemu się za to zabrać ale w sumie korzystając z 2 filmów poszło szybko i nie widzę sensu abym miał się powtarzać więc za chwilkę poleca linki do filmów jak i do części, którą zamówiłem na Ali za grosze.
Musicie wziąść pod uwagę to, że są różne możliwości naprawy tego. Od kupienia gotowego elementu joystick (ok 300 zł) po różne zestawy elementów które mogą niby być wadliwe i przy okazji wymieniacie coś dobrego na nowe nie oryginalne też dobre.
Ogólnie jak by ktoś nie mógł sobie z tym poradzić to mogę pomóc na priv ale to naprawdę nic trudnego a sama naprawa oprócz kilku euro wydanych na aluminiowy element (i 2 piw 😁) to nic trudnego.



Część:
€ 2,68  37%OFF | Nowe radio polecenia sterownik konsoli przełącznik obrotowy przycisk przejdź pokrętło wału naprawa Fix dla Mercedes Benz W204 X204 W212 W218
https://a.aliexpress.com/_ms9ywyP

Filmy :

-
-

18
Skrzynia biegów / Odp: Slizga sprzeglo manual E250 CDI
« dnia: 27 Luty 2021, 19:36 25s »
Ja też dzisiaj wymieniłem cały komplet sprzęgła razem z dwumasą, powód śmieszny bo będąc w trasie(jazda na tempomacie) po mocniejszym dodaniu gazu zaczęło ślizgać a po chwili skleja i jedzie ok. Działo się tak tylko w długiej trasie. Żona katuje meśka po 20 km dziennie i ani raz tego nie zauważyła. Kupiłem więc wszystko łącznie z dwumasą i łożyskiem i teraz będę miał spkój na kolejne lata. Do tego wymieniłem DPF więc do zakończenia akcji i własych koszmarów wymienię jeszcze łańcuych rozrządu i koła zębate i będę mógł śmigać kolejne 5 lat :)

19
Ale lipa. Mówiłeś coś o przypadkach z innych państw? Może napisz do innego Mercedesa, może tam będzie osoba która się tym zainteresuje.

20
Cześć.
Długo mi zeszło napisanie tego postu ale w końcu jest ;)
Mieszkam w Belgii i tutaj pojechałem na przegląd. Diagnosta powiedział, że do wymiany mam tylne sanki bo ich stan jest zły. Byłem bardzo zdziwiony bo całe podwozie pomimo braku konserwacji trzyma się świetnie.
Wyczytałem, że w Holandii komuś wymienili w ramach gwarancji w 10 letnim samochodzie(przyczyna to ponoć złe zakonserwowanie przez fabrykę) wiec i ja prosto pojechałem do ASO w Belgii. Kazali mi zostawić samochód na dzień w celu weryfikacji i czekać na odpowiedź. Następnego dnia zadzwonili mówiąc, że samochód gotowy do odebrania już z zamontowanymi nowymi sankami na ich koszt. Ja nie zapłaciłem nic.

W związku z licznymi pytaniami odnośnie jak zachowa się Polska strona postanowiłem napisać do Mercedes Polska. Oto jej treść i odpowiedź Mercedesa.
Moja wiadomość do nich:
- Chciałbym się czegoś dowiedzieć na temat gwarancji na tylne sanki w W212 z 2010r. Na przeglądzie powiedziano mi że ich stan jest zły i należy je wymienić ponieważ jest rdza na spawach oraz dziura na płaskim elemencie owych sanek dlatego też nie przeszedł przeglądu. Wiem o tym,  że ten element jest objęty gwarancją pomimo 10 lat a spora cześć tych sanek w tamtych latach była wadliwa i jest dokonywana bezpłatna ich wymiana.

Ich odpowiedź:
- Dzień dobry, Marcinie, dziękujemy za wiadomość. Bardzo nam przykro, że doszło do uszkodzenia sanek. W tej sytuacji bardzo prosimy o kontakt bezpośrednio z działem Obsługi Klienta pod numerem: 00 800 9 77 77 777 (+48 22 583 43 99) lub mailowo: cs.pol@cac.mercedes-benz.com. Pracownicy działu znajdą Twój pojazd w systemie i udzielą Ci informacji o szczegółowych warunkach gwarancji, którą objęty jest ten element. Z góry dziękujemy za kontakt i pozdrawiamy serdecznie.

Dostałem też odpowiedź od użytkownika S204 , że u niego jest ten sam problem i potwierdził, że za granicą użytkownicy również doświadczyli darmowej wymiany sanek. Jak by kogoś interesowały szczegóły naszej rozmowy to znajdziecie je w wątku z moim samochodem. ( https://www.w212.pl/nasze-mercedesy-w212/e200cdi-by-scareface/80/ )

Załączę kilka zdjęć w jakim stanie wyglądały moje sanki przed i po.
Wydaje mi się, że dosyć istotnym elementem kluczowym w tej sytuacji jest informacja od zewnętrznego urzędu jakim jest stacja diagnostyczna o stanie sanek, wydaje się to być bardziej wiarygodne niż nasza własna opinia.

Panowie powodzenia. Mam nadzieję, że komuś pomogłem.

Strony: 1 2 3 ... 12