Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Magicd

Strony: 1 2 3 ... 9
1
Sam naprawiam Mercedesa W212! / Odp: Co ile wymiana oleju ?
« dnia: 17 Sierpień 2018, 14:13 01s »
Poziom oleju musisz kontrolować.
Ja sprawdzam tak raz na 2 miesiące - jak dotąd był zawsze idealny (moje auto nie pali oleju ani sobie go nie rozcieńcza).
Jeśli poziom zacznie ci rosnąć - wymieniaj natychmiast!
Zbyt wysoki poziom oleju to poważny problem który doprowadzi szybko do awarii - tłoki zaczną uderzać o powierzchnie tafli oleju i powygina ci wał korbowy... silnik do wymiany prawie w całości.
Gdy rośnie ci poziom oleju to też tak jak napisałeś - jest rozcieńczony olej.
ON nie smaruje silnika tak dobrze jak olej silnikowy - w krótkim czasie zapieką ci się turbiny, pompa oleju i wałki rozrządu/popychacze.
Zatem wymiana oleju natychmiast gdy zobaczysz, że olej wyraźnie ci na bagnecie idzie w górę.

Są jakieś przyrządy do sprawdzania % oleju napędowego w oleju silnikowym.

2
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Doposazenie w czujniki parkowania c207
« dnia: 13 Sierpień 2018, 08:41 06s »
Jeśli na oryginalne z oryginalnymi wyświetlaczami - strzelam w okolice 5000 zł.
Jeden oryginalny PTS to 250-350 zł a czujników masz chyba 12 łącznie.
Do tego dwa wyświetlacze + montaż.
Myślę, że taniej będzie ci zamontować "jakiekolwiek" czujniki z tyłu i podpiąć je pod zasilanie świateł cofania (minimalna ingerencja w elektrykę auta).

3
Jeszcze jeden update sytuacji. Udało mi się odkopać stare odczyty z OBD które kiedyś robiłem "od tak sobie" z okazji ściągnięcia aplikacji do OBD2.
Na starych odczytach miałem przepływ w MAFie 8.5 g/sek. na [N] na jałowym i 9.9 g/sek. na [D] na jałowym (lekki ciąg silnika).
Teraz moje odczyty z MAFu to 13-15 g/sek.
Nie wiem jaka różnica wynika z ciśnienia atmosferycznego i temperatury; teraz mamy temperatury 25-30'C a wtedy (jak widać na odczycie) 14'C.
Nie dziwię się, że silnik dostał CEL skoro przepływ powietrza wzrósł o 60-70% na jałowych obrotach.
Jak już pisałem mam przepalony element w kolektorze wydechowym - okazał się tym być termometr gazów wydechowych (już zamówiony).
Uciekają tamtędy spaliny do komory silnika ale nie jestem pewien czy ucieka ich aż tyle do MAF pokazuje jako "nadwyżkę".
Sonda/termometr powinien dotrzeć do mnie we wtorek lub środę. Jak tylko dotrze to spróbuję go wymienić i skasować błędy.
DPF i tak wyczyszczę przy tej samej okazji. Zatem kolejny update walki z błędami w środę lub czwartek.

4
Poszukuję / Czujnik/rurka wychodząca z kolektora wydechowego
« dnia: 09 Sierpień 2018, 20:28 47s »
Potrzebuję ustalić co to jest i jaki ma identyfikator by móc to zamówić i wymienić.
Jest to jakiś czujnik lub rurka wychodząca z kolektora wydechowego.
Jest to wyraźnie luźne w moim aucie i spaliny z silnika wydostają się z kolektora przez tą nieszczelność pozostawiają sadzę na turbosprężarce i dolnej części obudowy filtra powietrza silnika.
Kto wie - może to będzie przyczyna moich problemów z CEL.
https://photos.app.goo.gl/9ve3Pcrbs8Cu5eAh8

5
Jeśli nie miałeś parktronica na wyposażeniu, nie masz czujników z tyłu, nie masz przycisku wyłączania parktronica na desce rozdzielczej ale masz czujniki w przednim zderzaku to nasuwa się tylko jedna diagnoza...
Masz powypadkowe auto w którym ktoś wstawił przedni zderzak z auta które miało parktronica.

Nie znaczy to oczywiście, że Twoje auto składa się z 5-ciu innych i było sprasowane przez ciężarówkę!
Zderzak łatwo uszkodzić niewielką kolizją która nawet nie odpali poduszek powietrznych.
Jednakże nie widzę innego wytłumaczenia egzystencji czujników w aucie które nie posiada parktronica jak tylko naprawa po kolizji.

"aa i jak bede stał w korku to beda mi pikac ? troche lipa ze sie nie da wylaczyc guzikiem, bo na panelu nie ma tego przycisku" - nie nie będą pikać.
Parktronik "pika" tylko gdy odległość się zmienia a nie jak jesteś już blisko i stoisz.
Poza tym parktronik "pika" gdy odległość jest mniejsza niż metr a każdy dobry kierowca nawet w korku utrzymuje większy odstęp.

6
Właczają się same jeśli jedziesz 0-20 albo 25 kmh.
Tylne włączają się tylko na [R] i [N], przednie działają zawsze poza [P].
Jeśli po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu / przejścia z [P] na inne biegi) słyszysz "beeeeep" trwający 2 sekundy to któryś PTS nie działa i musisz usunąć usterkę zanim parktronic zacznie działać.

7
O Mercedesie W212 / Odp: Spalanie e350 c207 polift
« dnia: 08 Sierpień 2018, 22:35 59s »
Potwierdzam Kajtka - szwagier ma 350-tke i w trasie na autostradzie ma 8 litrów przy prędkości autostradowej (140 kmh) a w mieście 15~18.
Dla porównania ja mam w CDI 220 5~6 na trasie ~7 średnio a w samym mieście mieszczę się w 8~10 litrach.
Jak miałem C-klasę CDI 200 to na trasie 4.2 ltr./100 nie było problemem jeśli jechałeś 100 kmh.
A przy 70-80 kmh na 6-tce paliła nawet 3.8 ltr.
Na trasie Gdańsk - Pisz (Mazury) C-klasa paliła mi (2 osoby + bagaże + 2 rowery na haku) 5.1 ltr./100 na całej trasie.

8
Hej
Jest pewien problem który chciałbym poruszyć.
Forum nie zezwala na napisanie wiadomości pod wiadomością (tego samego autora).
Automatycznie nowa wiadomość zostanie przekształcona w edycję poprzedniej wiadomości.
Stwarza to jeden problem - w datach odpowiedzi pomimo nowej odpowiedzi (zmienionej na edycję) widnieje zawsze stara data - powoduje to przedwczesną "śmierć" tematów które "chciały" być żywe.
Czy można to jakoś poprawić/zmienić?
Inaczej w temacie pomimo iż pojawiają się nowe dane i pytania - nikt na forum się o tym nie dowie a i sam zainteresowany zostaje pozbawiony pomocy (gdyż nikt o nowych problemach nie wie).
Pozdrawiam

9
Oto i obudowa A 651 200 03 56.

10
O Mercedesie W212 / Odp: wymiary w207 po lifcie
« dnia: 07 Sierpień 2018, 17:27 48s »
Cos takiego jak "W207" nie istnieje.
Jak rozumiem miałeś na myśli Mercedesa C207 czyli E-klasę Coupe 2013.

11
Dzisiaj będę znów grzebać przy swoim (CDI 220 OM651 z 2010 - pewnie filtr jest taki sam) to zobaczę czy są tam jakieś widoczne numerki elementu.

12
Testy robiłem przed dokręceniem tej obejmy za MAFem.
Także jutro z rana dowiem się czy ta obejma mogła mieć jakikolwiek wpływ na błąd przepływomierza.
Błąd DPFu też był ale ta aplikacja nie miała go ładnie opisanego i otwierała przeglądarkę z linkiem do opisu błędu (nagromadzenie sadzy w filtrze) - dlatego nie zrobiłem screena.
Właśnie szukam sklepów do przepływomierza - dzisiaj zapytam ich o cenę a jeśli jutro błąd przepływomierza nadal będzie to zamówię przepływomierz w najlepszej ofercie.

Jeśli paliwo ma mieć około 300 bar na jałowym to chyba ok - u mnie jest 292.
743 bar jest przy 1950 rpm.


Dodano: [time]04 Sierpień 2018, 20:51 00s[/time]
Odnośnie dokręcenia rur układu dolotowego - nic się nie zmieniło.
Użyłem nowego skanera błędów... masakra ile rzeczy znalazł!
Błędy rozszerzyły swoje kody oraz przybyły oczywiście te mniej ważne lub "info".

p246397 - czyli mój błąd DPFu wygląda bardziej na czujnik niż sam DPF.
p010100 - przepływomierz MAF ma problem (ale czytałem, że "restricted exhaust" może powodować ten błąd).

Moduł SGR zgłosił, że radary są zakłócane (tak - stałem w garażu i celował w lustro z metalową obudową).
B16FB15 - czyżby spaliła mi się prawa przeciw mgłowa?
911315 - tak, wiem o urwanym przewodzie termometru (z podziękowaniem dla ASO DDB Auto Bogacka - tam urwali zmieniając kabinowy filtr powietrza).
A3A813 - kamera distronika ma problemy z zasilaniem ogrzewania przedniej szyby.

C14600 i A25464 - jakiś problem z EZS (stacyjka) ale póki co ja żadnych organoleptycznych oznak problemów nie zauważyłem.

11 błędów spalonych żarówek wnętrza pojazdu, w drzwiach i bagażniku (tak - wymieniłem je na LEDy i działają).

520400 - "Left and right front reversible emergency tensioning retractor - no CAN response".

----------------------------------------------------------
Wracając do omawianego w temacie problemu.
Kupiłem DPF Catalyst Cleaner PROTEC 400ml oraz DPF Super Clean aby we własnym zakresie spróbować wyczyścić DPF.
Przepływomierz MAF kosztuje 1365 zł nowy i 1115 zł "refurbished" bezpośrednio przez mercedesa.
Dlatego póki co go nie zamówiłem - trochę drogo by wymieniać w ciemno.
Ale patrzyłem na czujniki różnicy ciśnień - kosztują około 100 zł.
Może warto zaryzykować i poza czyszczeniem DPFu który już zamówiłem więc zrobię to wymienić czujnik różnicy ciśnień?
Ktoś może mi podać numer ID czujnika jaki pasuje do mojego auta?
Mój VIN WDD2122021A259251.

Jeśli naprawdę ten czujnik kosztuje ~100 zł i może stanowić problem to chętnie go wymienię.


Dodano: [time]06 Sierpień 2018, 19:17 19s[/time]
Zaraz idę wyczyścić izopropanolem MAF i wymienić filtr powietrza silnika (coś trzeba robić).
Na dniach pewnie dojdzie ten zestaw do czyszczenia DPFu. 
Ale przy okazji chciałbym się zapytać kogoś kto kontrolował zdrowe CDI 200/220/250 jakie powinny być "prawidłowe" odczyty MAFu?
Błąd P010100 oznacza "bad read range" czyli, że MAF zawyża lub zaniża odczyty (zdaniem ECU).
U mnie na jałowym mam odczyt MAFu 14 g/s, przy 2000 rpm na neutralnym biegu mam 50 g/s a podczas przyspieszenia (w limp mode) przy 2000 rpm odczyt MAFu przekracza 100 g/s przepływu powietrza.
Jakie odczyty są u Was?
Czy znacząco odbiegają od odczytów mojego przepływomierza?


Dodano: [time]07 Sierpień 2018, 09:13 35s[/time]
Filtr wymieniony, MAF nieco oczyszczony (opryskany izopropanolem od strony filtra powietrza).
Niestety bez zmian. Nadal błędy są, nadal auto jeździ jak 1.7 wolnossący diesel.

Patrzyłem wczoraj wymieniając filtr powietrza jak dobrać się do DPFa.
DPF znajdują się obok/pod obudową filtra powietrza.
Jak zdjąć pudło filtra powietrza?

P.S. Filtr powietrza czarny - wymieniony 11 miesięcy temu, przebieg 21 tys. km od wymiany.
W tym roku było duże pylenie drzew + pyły z Sahary.
Pamiętajcie o wymianie filtra powietrza!
Zazwyczaj mój wyglądał o wiele lepiej po 2-ch latach!


Dodano: [time]08 Sierpień 2018, 22:32 59s[/time]
https://photos.app.goo.gl/9ve3Pcrbs8Cu5eAh8 tyle na "dzisiaj".
Ktoś wie co to, jaką rolę spełnia i czy to może być powód problemów?

13
Kajtek - tak, dla mnie też ignorowanie błędu MAF to dziwne ze strony serwisu. Wyśle dzisiaj zapytanie do kilku sklepów za ile by mi takowy sprowadzili. Dwa, że nie wiem czy to było wcześniej czy dzisiaj podczas kontroli to zostawili - miałem niedokręconą obejmę za MAFem i lekko zluzowaną rurę od powietrza (na 90% to z dzisiaj z serwisu ale jeśli było to wcześniej to "lewe powietrze" pewnie też mogłoby sprawiać błędy danych... dobrze włożyłem i dokręciłem obejmę).
Jak wygląda procedura adaptacji MAFu po wymianie? Mogę go wymienić i "dojechać" do serwisu na tą adaptacje czy auto nie ruszy po zmianie MAFu jeśli wykonam ją samemu?

Remi - tak, zasugerowali wymianę lub (nie u nich) czyszczenie. ASO nie chce się zajmować zmywaniem sadzy z filtra które ich zdaniem może niewiele pomóc. Wolą wymienić (droższe, czystsze i pewniejsze).

Sewan - dobrze wiedzieć, mamy chyba w Trójmieście jakieś Bosch-serwisy więc pewnie nie będzie daleko.
Czy do czyszczenia musiałbym DPF wyciągać (unieruchomić na kilka dni auto)?

Nie wiem czy ma to sens ale wklejam to co udało mi się z tych innych aplikacji wycisnąć z OBD w garażu (mi większość liczb niewiele mówi - np. ciśnienie paliwa itp. - nie znam wartości poprawnych a liczby bez punktu odniesienia nie dają żadnej wiedzy).

14
Po wizycie w ASO błędy w OBD mam te same co były.
Także nie wiem czy w 100% mogę im wierzyć...
Jak przyjadę pod swój garaż to przetestuje jeszcze kilka appek OBD-skanerowych, w domu zeskanuje i będę mógł tutaj wkleić co mi z xentry wypisali (dostałem kilka kartek A4 których jeszcze dobrze nie przeczytałem).
Dziwi mnie, że mam na swoim skanerze dwa błędy (i układu zasilania/dolotowego i DPF) a oni uważają, że problem tkwi wyłącznie w DPFie a na przepływomierzu był "chwilowy".

Moje jedno zasadnicze pytanie na teraz - czy silnik będąc w trybie awaryjnym nadal będzie w ogóle starał się czyścić DPF czy od teraz stara się go zapchać do końca nie myśląc o dopalaniu?
Tzn. czy jest jakikolwiek sens spróbowania wybrania się na obwodnicę i trzymania go na 3-ce by miał ~3000 rpm i mógł się dobrze wygrzać?

Dzisiaj się jeszcze zastanowię czy nie wybrać się w najbliższym tygodniu do konkurencyjnego ASO by nie mówiąc im o "tej" diagnozie zrobili własne testy i dali swoją diagnozę.
250 zł za potwierdzenie diagnozy to chyba akceptowalna cena za potwierdzenie konieczności naprawy DPFu co będzie pewnie kosztować minimum 2 tys. zł.

EDIT: dodane to co mi wydrukowali.

15
Serwis dał znać - zapchany DPF.
Mówią, że próbowali dopalać serwisowo 3x ale komputer nadal po wykonaniu dopalania mówi, że filtr zapchany a odczyty z czujników ciśnień wyglądają na poprawne.
Średnio podoba mi się wizja wymiany DPFu który do tanich nie należy - zastanawiam się teraz jaką metodę "poprawy sytuacji DPFu" wybrać.
Możliwe, że eco-driving bez przekraczania 3000 rpm dał o sobie znać.

16
Sprawdziłem zasilanie (napięcie na klemach) - najwyraźniej OBD u mnie oszukuje.
Gdy OBD pokazywał ~12.1V to multimetr pokazuje prawie 12.5V na otwartym aucie (jeszcze nie przeszedł do głębokiego uśpienia).
Podłączyłem pod prostownik i dobił "do pełna" 10Ah w akumulatorze 100Ah, zatem było ~90% naładowania (akumulator ma 2.5 roku).
Nic się z błędem nie poprawiło - na jutro jestem umówiony na diagnostykę w ASO.
Dam znać co znajdą jak tylko sam się czegoś dowiem.

Ale siedząc wczoraj w garażu nasunęły mi się dwa pytania:
1) w raporcie z OBD "dystans od wystąpienia błędu" który u mnie ma wartość ponad 650 km oznacza, że błąd był 650 km i się nie powtórzył, czy błąd "wystąpił i utrzymuje się" od 650 km?
2) na zdjęciu "ładowanie 1" zaznaczyłem "coś" kolorem zielonym. Byłem dotąd pewien, że jest tam akumulator dodatkowy (ten mały żelowy i rozważałem nawet jego wymianę) ale wczoraj dokładniej się temu przyglądałem - nie widać tam żadnych śladów akumulatora :)   
Co to jest?

17
Mój skaner to OBDII BT RS232 czyli wtyczka do OBDII która przepuszcza wszystko przez bluetooth jako emulator portu szeregowego.
Łączę się z tym z komórki aplikacja "Piston" (ktoś mi ją polecił).
O napięciu już kiedyś pisałem, że mocno skacze od 12.1V do 15.2V zależnie od tego co samochód robi.
Przy zmienianiu biegów, ruszaniu, postoju najczęściej napięcie jest niskie.
Przy hamowaniu silnikiem przekracza 15V.
BlueEfficency.

18
Błąd po resecie wrócił - dokładnie to samo. 2x. Także samo się nie naprawi :)
Myślę, że pojadę na diagnostykę do ASO by zrobili mi pełen test elektroniki.
Wstępnie się już o to w BMG w Gdyni pytałem chcą ~200 zł (netto).
Tym razem nie będę wymieniać wszystkiego w ciemno (skorzystam z dobrodziejstwa Star Diagnosis).
Może przy okazji wyjdą jakieś błędy z zawieszenia co mi czasem opada...

Ale w odczytach z OBD jedna rzecz mnie dziwi:
"ustawienie przepustnicy: 86.7%".
Mam tą wartość praktycznie cały czas!
Dzisiaj przyczepiłem sobie komórkę na przedniej szybie i jechałem z włączonym skanerem - przepustnica ciągle 86.7%.
Wartość ta jedynie zmienia się przy gaszeniu silnika - na chwilę idzie w okolice 0% i wraca na 86.7%.
Czy przepustnica tak powinna się zachowywać?
Nie powinna być zależna od wciśnięcia pedału gazu?

19
Remi - filtr paliwa miałem wymieniany 2 - 3x.
Ostatni raz w zeszłym roku przy okazji wymiany rozrządu.
Oczywiście zawsze istnieje możliwość, że na którymś Shellu trafiłem na jakieś brudne paliwo albo mechanik źle założył filtr (da się?).
Przepływomierz postaram się dzisiaj przeczyścić - styki na 100% a czy uda mi się wyjąć i wyczyścić od wewnątrz - zobaczymy czy ogarnę co i jak jest zamontowane.

Tak jak wczoraj napisałem - skasowałem błędy.
Dzisiaj przejechałem ~6 km i auto zachowuje się normalnie a kontrolka nie pojawiła się ponownie.
Czy z tym przepływomierzem to jest tak, że jak się psuje to wykazuje problemy tylko gdy się "mocno dociśnie" silnik?
95% mojego stylu jazdy mieści się w 2000 rpm a 99.9% mieści się do 3000 rpm.

20
Hej.
Wracałem dzisiaj z urlopu i spotkała mnie "niemiła" niespodzianka - check engine.
Mam błąd P0101 i P2463 jednocześnie, silnik rozkręca się maksymalnie do 3100 rpm a cały samochód do 130 kmh rozpędza się "przy dobrych wiatrach".
Ze świateł ruszam porównywalnie do fiata pandy :)

Wszystko chyba zaczęło się od tego, że jadąc autostradą około 130 kmh stwierdziłem, że wyprzedzę inne auto - jak wiadomo na lewym pasie masa piratów drogowych przyspawanych do lewego do których nie dociera "ograniczenie do 140 kmh" więc by mi żaden nie mrugał dałem pełen gaz (bez kickdown) i wyprzedziłem auto które chciałem.
Odczułem coś dziwnego - auto jakby przestało ciągnąć ułamek sekundy przed tym jak ja puściłem gaz (byłem już po wyprzedzaniu) ale zlekceważyłem to - nie byłem tego pewien, może mercedes "domyślił się", że już wystarczy itp.
Tego samego dnia nie odczułem nic więcej dziwnego - ale jeździłem spokojnie (jak zwykle).
Kolejne uruchomienie (kolejnego dnia)- odczułem w kabinie zapach spalonej izolacji czy coś podobnego i po ruszeniu z miejsca "check engine".
Nie miałem czytnika błędów więc wróciłem poł Polski autem z zapaloną lampką silnika, jadąc prawym pasem autostrady 100-120 kmh (powyżej 120 kmh już zbytnio się nie rozpędzał - chyba, że z górki).

Na trasie nie wzrosło spalanie ani nic - tylko ograniczona moc.
Żadnego szarpania, żadnego dymienia, żadnych niezidentyfikowanych odgłosów.
Tylko kontrolka i obniżone parametry silnika.

Wklejam także odczytane parametry silnika z OBDII na jałowym i pełen gaz (na luzie - ograniczony do 3100 rpm przez błąd).

Co może być powodem błędu? Od czego zacząć?
Skasowałem dzisiaj błąd i jutro zobaczę czy ponownie wyskoczy.

Silnik to oczywiście OM651 CDI220 automat 5-G, rocznik 2010 (druga połowa), serwisowany ASO lub osobiście.
Paliwo wyłącznie ze stacji Shell - na trasie V-Power diesel.

Strony: 1 2 3 ... 9