Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Magicd

Strony: 1 2 3 ... 11
1
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« dnia: 13 Październik 2018, 22:41 15s »
Diagnoza na chwilę obecną to pęknięty tłok nr. 1.
Silnik już rozebrany (czekałem na termin w serwisie 1.5 tygodnia).
We wtorek (16 paźdz.) głowica silnika jedzie "gdzieś" na sprawdzenie szczelności czy odłamki tłoka nie zaszkodziły samej głowicy.
Generalnie bez E-klasy jestem już 3 tygodnie i powiem szczerze - jestem bardzo niezadowolony z OM651.
Mercedes powinien poprawić jakość silników lub zająć się czymś innym niż produkcja (tak awaryjnych) samochodów.
S212 to zarazem pierwsze moje auto które stanęło w trasie jak i najdroższe jakie miałem (i przy zakupie i w serwisie).
Niestety niezawodność jest odwrotnie proporcjonalna do ceny auta :(

2
Gadżety / Odp: Jaki video rejestrator kupić?
« dnia: 13 Październik 2018, 09:29 00s »
Skoro w top-10 na tej stronie nie znajduje się żaden z modeli DOD-Tech serii LS to znaczy, że to żadne porównanie.
W większości zestawień od lat DOD jest w top-10 a najczęściej w top-3.

Osobiście polecam YT i oglądać porównania rejestratorów (gdy ma ktoś na szybie przyklejone 3-5 rejestratorów i nagrywają tą samą trasę w tych samych warunkach).
Wybieraj rejestrator który widzi najlepiej w tych warunkach w jakich ty jeździsz.

Ja osobiście mam DOD-Tech LS400W i zamierzam kupić LS475W+ i to są rejestratory z wyższej półki które dobrze widzą w ciemności.

Pamiętaj - budżetowa kamerka w naszym kraju się nie sprawdzi!
Długa zima, długie noce, słabo oświetlone drogi - słaba kamera widzi słabo gdy jest ciemno.
W dzień 99% kamer za 99.99 zł nie odróżnisz od kamer za 1999 zł!
Tablic rejestracyjnych nie odczytasz w słabym oświetleniu w taniej kamerze a przecież o to właśnie chodzi - by mieć tablice rejestracyjne sprawcy zagrożenia/kolizji/wypadku.

3
O Mercedesie W212 / Odp: Kontrola odstępu
« dnia: 09 Październik 2018, 14:08 57s »
Piotrze a jechałeś z włączonym tempomatem?
Utrzymywanie bezpiecznego odstępu działa tylko gdy uruchomisz aktywny tempomat "distronic plus".
Jeśli jedziesz sam (kontrolujesz prędkość pedałem gazu) to auto tym trójkątem będzie ciebie tylko ostrzegać gdy lekkomyślnie jedziesz za blisko auta przed tobą (instrukcja zaznacza, ze lampka zapali się gdy odległość miedzy tobą a autem przed tobą spadnie do 1 sekundy lub mniej).

Jest tam też informacja, ze w takim przypadku (gdy lampka się pali) to PRE-SAFE BRAKE może nie zadziałać w przypadku gdy auto przed tobą zrobi awaryjne hamowanie.

Trójkącik zapali się też gdy zachowujesz poprawną odległość ale Distronic Plus namierzy przeszkodę która szybko się do ciebie zbliża (lub ty do niej).
na 2.5 sek przed przewidywana kolizja pojawi się trójkąt i "bip bip bip".
Na 1.5 sek. przed kolizją auto uruchomi 30% siły hamowania (bez twojej pomocy).
na 0.6-0.7 sek. przed kolizją uruchomi 100% siły hamowania.

Zdaniem Mercedesa powinno pozwolić to na całkowite unikniecie kolizji do okolic 100 km/h (na suchej i równej nawierzchni asfaltowej, na dobrych oponach, na sprawnych amortyzatorach).

W menu auta jest menu w którym możesz wybrać "Distance display" - tam auto będzie pokazywać ci odległość od poprzedzającego auta i zalecany bezpieczny odstęp.

Ja uczyłem się z tym jeździć by weszło mi w krew utrzymywanie 2.0-2.5 sek. odstępu od auta z przodu.

4
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Czy bierze wam olej ?
« dnia: 29 Wrzesień 2018, 14:14 21s »
Ja mogę tylko powiedzieć tak:
Miałem opla - brał olej 0.75 L rocznie na 20.000 km rocznego przebiegu [X17DTL].
Miałem C-klasę nie brała oleju (robiłem 25.000 km rocznie i poziom oleju nie drgnął przez rok ani o milimetr na bagnecie) [OM646].
Mam E-klasę nie bierze oleju (robiłem 25-30 tys. km rocznie i poziom oleju nawet nie drgnął przez rok) [OM651].

Ponoć "dopuszczalne" jest by silnik wypijał MAX 100 gramów (~0.095 ltr.) na 1000 km.
Powyżej tego silnik jest do remontu kapitalnego.
Jeśli np. przejechałeś 10.000 km i dolałeś ponad litr oleju - silnik wymaga remontu kapitalnego.

5
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« dnia: 28 Wrzesień 2018, 09:18 24s »
Test kompresji miałem zrobiony bezpośrednio.
Wykręcone świece żarowe, w miejsce świec żarowych adapter z manometrem.
Kompresja na cylindrze nr.1 wyszła 2-3 bar zamiast 20 podczas kręcenia rozrusznikiem.
Pozostałe cylindry były ok.

Mam jeszcze pytanie - który bezpiecznik i w której puszce wyjąć bym mógł włączyć zapłon w aucie a paliwo nie lało się z układu wtryskowego?
Mam wyjęte wtryskiwacze a potrzebuje włączyć zapłon by "napompować" airmatic bo auto usiadło.
Jak włączę zapłon to elektryczna pompa leje diesla na silnik przewodami paliwowymi.

EDIT:
Nikt naprawdę nie wie jak unieruchomić elektryczną pompę paliwa?
Albo czy chociaż nie zrobię krzywdy pompie jeśli "na siłę" czymś zatkam przewody przy wtryskiwaczach?

6
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« dnia: 26 Wrzesień 2018, 11:10 23s »
Chętnie przyjmę namiary na mechaników w Trójmieście i okolicach którzy mogą podjąć się rozebrania silnika.
Fajnie gdyby była mowa o mechanikach którzy mają terminy liczone w tygodniach a nie miesiącach.
2/3 mechaników nie chce się podjąć rozbierania silnika (wolą wymieniać klocki hamulcowe / mogą wymienić silnik w całości w 2-4 dni).
Pozostali mają terminy na listopad...

Także jestem otwarty na propozycję i jakieś namiary kontaktowe.

7
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« dnia: 24 Wrzesień 2018, 18:29 38s »
Niestety Sewan możesz mieć racje :(

Cylinder numer jeden ma sprężanie na poziomie 2-3 bar.
Podczas pracy silnik wydmuchuje ciągle spaliny przez bagnet.
Cylindry 2, 3, 4 mają korektę wtrysku poza zakresem ale pan Dariusz powiedział, że to normalne gdy jeden cylinder nie ma w ogóle sprężania i pozostałe próbują na oślep ratować silnik.
Mam wyjęte wtryskiwacze i na dniach dostarczę je do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji.
Niestety w serwisie zmartwili mnie wyceną naprawy - od 6 do 8 tys. zł.
Zaproponowali, że "tańsze w rozrachunku" może być kupienie używanego silnika za 2~3 tys. zł i przeszczepienie go do mnie (z przekładaniem osprzętu).

Generalnie tragedia.

Sewan - co Ty byś proponował w przypadku awarii cylindra? Naprawa czy wymiana? Mój silnik ma 215 tys. realnego przebiegu.
Albo jest dziura w tłoku albo rozleciały się pierścienie (wymiana pierścieni, wymiana tulei cylindra i możliwe, że tłok do wymiany).

P.S.: w serwisie mówili o używanym silniku bez osprzętu za 2-3 tys... ale patrząc na allegro to ja widzę raczej 6-10 tys...

8
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« dnia: 24 Wrzesień 2018, 08:41 14s »
Dzisiaj na 12 jadę na diagnostykę i później pewnie do mechanika (na lawecie).
Z wtryskiem nie wiem czy to pewniak.
Problem z DPFem ustał po wymianie czujnika różnicy ciśnień.
Spalanie nie rosło mi w ostatnim czasie.
A po wymianie czujnika różnicy ciśnień auto robiło dopalanie DPF raz na 700-900 km (co nie wydaje się przesadnie częste).

I zupełnie nie wiem jak połączyć zatkany wtryskiwacz z wystartowaniem silnika do ponad 5000 rpm sam z siebie.

U mnie wystąpiły 4 objawy naraz:
1) drgania silnika podczas jazdy i na postoju (duże)
2) samoczynne rozpędzenie się silnika do ponad 5000 rpm (zgasiłem go natychmiast)
3) wypchnięcie bagnetu oleju
4) widziałem przy drugim uruchomieniu, że dymił z rury wydechowej (pierwszy raz w życiu).

Olej był wymieniany 3 tygodnie temu przy wizycie w warsztacie.

Osobiście obstawiam
- turbosprężarkę (to by wyjaśniało dlaczego diesel się rozbiegał),
- pęknięte pierścienie (również wyjaśniałoby zassanie oleju i jednoczesne wypchnięcie bagnetu)
- wtryskiwacz? czy gdyby lał to sam jeden może rozpędzić silnik do ponad 5000 rpm? czy jak wtrysk leje to może wywalić aż bagnet z rurki?

Tak czy owak za kilka godzin diagnoza ze SD a później jeszcze mechanik od silników powie co własnymi oczami znajdzie.

9
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« dnia: 21 Wrzesień 2018, 22:10 55s »
A tutaj filmik jak to wyglądało "z mojej perspektywy".
https://drive.google.com/file/d/1r2dMSQKE5rl3MnwBnB4ySC1hIkFgcEXg/view?usp=sharing

Wcześniej trzęsienie było dla mnie w aucie odczuwalne ale na wideo widzę, że nie było nic widać ani nic słychać.
Słyszalna oznaka to dopiero jak silnik się rozbiegał.

10
Silnik i osprzęt silnika / Problem z silnikiem P0263... laweta
« dnia: 21 Wrzesień 2018, 19:53 19s »
Niestety nie mam szczęścia w ostatnim czasie do swojej gwiazdy.
Dzisiaj na lawecie i w poniedziałek będę szukać ratunku.
Chciałbym jednak zapytać co może być nie tak z silnikiem aby powstały takie objawy jak u mnie (zawęzi to poszukiwania w naprawie i może obniży koszty).

Co dokładnie się stało:
Jechałem sobie dzień jak co dzień z pracy do domu, bez szaleństw, bez wygłupów, 120 km/h drogą ekspresową.
Na chwilę (także bez szaleństw) przyspieszyłem do 130 km/h wyprzedzając jakieś auto i ponownie zwolniłem do 115-120 km/h o wyprzedzeniu.
Do tego momentu nie było żadnych złych oznak.
Po chwili odczułem trzęsienie się samochodu - pomyślałem, że może któreś koło się poluźniło lub złapałem kapcia.
Rzuciłem okiem na zegary - brak informacji o runflat zatem jako pewniak przyjąłem odkręcenie się śrub.
Zjechałem na skrajny prawy pas ekspresówki i zacząłem zwalniać - trzęsienie jako zmalało wraz z prędkością (i puszczeniem gazu).
Powoli zwalniając dojechałem do najbliższego zjazdu i tam stanąłem w niewielkim korku.
Jako, że niedawno miałem problemy z DPFem to dzisiaj tak samo jak w poprzednie 3 tygodnie jechałem z włączonym OBD.
Wszystkie parametry w normie ale zauważyłem, że temperatura katalizatora przekracza 400'C - pomyślałem, że właśnie włączyło się dopalanie filtra cząstek stałych.
Stojąc w korku nacisnąłem pedał hamulca tak by wskoczył HOLD, wrzuciłem [N] i dosłownie dotknąłem pedału gazu - w tym momencie obrotomierz wystartował jak rakieta w kierunku 5000 rpm.
Natychmiast wyłączyłem zapłon - silnik zgasł a z pod maski wydobyło się nieco dymu.
Otworzyłem maskę, wyszedłem z auta i rzuciłem okiem co jest pod maską - żadnych bezpośrednich oznak awarii, bagnet miarki oleju uniósł się o 5-10 cm i nieco oleju zostało wyrzucone na maskę i kilka kropel spadło na DPF gdzie się zapalił natychmiast olej i wyparował (stad dym).
By nie blokować całej drogi zjazdowej z ekspresówki, wsiadłem do auta odpaliłem jeszcze raz silnik (strasznie trzęsło silnikiem ale stał na 800-900 rpm) i zjechałem na pobocze (bez dodawania w ogóle gazu).
Zgasiłem silnik i wezwałem lawetę.

W międzyczasie zczytałem błędy z auta (check engine się nie świecił) - jest jeden "niepotwierdzony" P0263.

Później zgram może filmik z trasy (kamera pracowała cały czas) - może to pozwoli na trafniejszą diagnozę/podpowiedź.
Serwisy już dzisiaj były zamknięte - dlatego dzisiaj lawetą na parking a w poniedziałek "gdzieś" na serwis.

Może należy też dodać, że nie było zapowiedzi problemu - spalanie w normie (6.5 litra na setkę), temperatura silnika itp. w normie, odpala zawsze "od pierwszego", żadnych wcześniejszych szarpań silnika.

11
Ja mam właśnie ten zestaw felg.
Kosztują jako akcesoria mercedesa 3250 zł za sztukę (jako nowy oryginał).
I szczerze myślę o zmianie ich na przynajmniej 18 i pół cala węższe.
Przy oponach 235 z przodu i 255 z tyłu to felgi są szersze od opon.
Jakiekolwiek dotknięcie krawężnika przy parkowaniu to porysowanie sobie rantów felg.
Szczerze na polskie drogi nie polecam tych felg.

Chyba, że:
A) jesteś prezesem i wszędzie gdzie jedziesz masz swój własny duży parking
B) kupisz opony 265 na przód i 305 na tył (by nie rysować rantów felg)... niestety profil wyjdzie ci wtedy 30 co tak jak Kajtek wspomina - odbije ci się na zdrowiu zębów, amortyzatorów, maglownicy itp.
C) nie będziesz tym autem jeździć w Polsce
D) nie będziesz wcale tym autem jeździć (auto na pokaz w salonie).

P.S.: Jeden plus, że auto naprawdę ładnie na nich wygląda :)

12
Jeśli wyciek jest z turbosprężarki to najprawdopodobniej olej leci z... turbosprężarki.
W turbosprężarce nie masz łożysk - są panewki ślizgowe w których elementy "płyną" na warstwie oleju pod ciśnieniem.
Zwykłe łożyska nie wytrzymałyby 50.000 czy 100.000 rpm na jakie wejść może turbosprężarka.

Uszczelnienia turbosprężarki możesz regenerować (nie trzeba od razu nowej turbosprężarki kupować).
Czasem niewielkie ilości oleju w turbnie (po stronie wydechowej) mogą się znaleźć na skutek problemów z samym silnikiem (np. pęknięte pierścienie tłoków).
Po stronie świeżego powietrza jak pojawia się olej - to awaria turbosprężarki.
Osobiście nie miałem takiego problemu w żadnym aucie.

Ale słyszałem o wielu przypadkach cieknących turbin w przypadkach gdzie ktoś nie szanował auta:
- jeździ z pedałem gazu w podłodze,
- wchodzi na wysokie obroty ZANIM silnik się rozgrzeje (olej jest za gęsty by dobrze smarować turbiny),
- wyłącza silnik po szybkiej jeździe nie dając czasu turbosprężarce na ochłodzenie się (najgorsze co można zrobić dla turbo -> turbina turbosprężarki może mieć do 1000'C, olej silnikowy zapala się w okolicach 250'C, jeśli zatrzymasz przepływ oleju w turbo w czasie gdy cała turbosprężarka wręcz świeci się od gorąca to olej spala się na panewkach zatykając kanaliki olejowe i uszkadzając turbosprężarkę).

13
I chyba już ostatnie podsumowanie.
Z samochodem od czasu wymiany czujnika różnicy ciśnień DPF wszystko w porządku.
Dzisiaj zaliczył drugie samoczynne dopalanie DPF w drodze do pracy.
Między dopalaniami wyszło mi 12 dni w które zrobiłem 850~900 km w cyklu mieszanym.
Czy to wynik dobry - nie wiem (bardziej doświadczeni może by wiedzieli) gdyż zależy to od korków, paliwa, stylu ruszania ze świateł czy piratów drogowych zajeżdżających drogę na obwodnicy wymuszających hamowanie i przyspieszanie.
Najważniejsze, że samochód ma dostępne 100% mocy, brak check engine a spalanie paliwa jest chyba nawet niższe niż przed awarią (trudno mi jednoznacznie stwierdzić gdyż wychodzi mi 6.2 ltr./100 km zamiast 6.7 ltr./100 km na tych samych trasach a to nie jakaś mega różnica).

P.S.: poprzednie dopalanie robiłem na stojąco - obroty miały wpływ na EGT. Teraz było w trasie i EGT niezależnie od obrotów (2-3 tys. rpm) utrzymywało się ciągle w zakresie 620-640'C.

14
Układ kierowniczy i zawieszenie / Odp: dziura w mieszku airmatic
« dnia: 08 Wrzesień 2018, 11:18 27s »
Samo w sobie nie jest to awarią.
Ale przez tą dziurę w osłonie miecha może dostawać się brud, piasek, kamyczki itp.
One z kolei mogą doprowadzić do przedwczesnego przetarcia się miecha właściwego i auto ci usiądzie.
Także sam odpowiedz sobie jak szybko powinieneś to naprawić czy chociaż czymś zakleić.

15
Nadwozie i karoseria / Odp: Zapach w kabinie
« dnia: 05 Wrzesień 2018, 13:00 26s »
Ja niedawno to miałem.
To był termometr spalin na kolektorze wydechowym.
Poluźnił się i gazy z kolektora wydechowego leciały jakby pod filtr powietrza silnika.
Sprawdź ten trop.

16
Silnik i osprzęt silnika / Odp: DPF - wypalanie
« dnia: 05 Wrzesień 2018, 08:49 18s »
SD każe podczas dopalania DPF utrzymywać obroty "powyżej 1750 rpm".
Ja osobiście jak miałem wpięte OBDII podczas dopalania to stałem pod garażem i dociskałem gaz patrząc jakie mam EGT na katalizatorze.
Przy 2000 rpm miałem 620'C, przy 2300 miałem 660'C, przy 2500 rpm miałem 650'C, przy 3000 rpm miałem 630'C i dalej im wyższe obroty tym mniejsza temperatura.
Myślę, że zbyt wysokie obroty silnika to za dużo świeżego powietrza i w rzeczywistości dopalanie będzie gorsze niż w okolicach 2000-2500 rpm (najwyższa temperatura spalin).

17
Silnik i osprzęt silnika / Odp: DPF - wypalanie
« dnia: 04 Wrzesień 2018, 14:31 22s »
Magdo - ja ostatnio miałem problem z DPFem (zapchany w 400%).
Po pierwsze musisz ustalić dlaczego się zapchał.
Chociaż skoro W211 to już znaczy, że "trochę" lat ma i w sumie mógł się zapchać popiołem a nie sadzą (jeśli masz ciężką nogę lub używasz złego oleju silnikowego).
Ja miałem dopalany filtr z tak dużego zapchania i chyba pomógł mi środek "DPF Super Clean" firmy PRO-TEC.

Powinnaś zmienić filtry, olej, zrobić adaptację (w W212 okazała się konieczna) i spróbować wtedy dopalić filtr (z wlanym takim dodatkiem jak ja).
Jeśli stan filtru się nie poprawi to poszukaj usterki która powoduje zapchanie filtra (lejące wtryski, uszkodzone turbo, nieszczelne rury, uszkodzony jakiś zawór itp.).
Po omacku będzie słabo - sam się o tym przekonałem.
Jedź do jakiegoś dobrego mechanika zanim DPF całkiem umrze i wtedy koszty naprawy gwałtownie pójdą w górę.

18
Sewan - strzał w 10-tkę.

Pan Dariusz w 2 godziny rozwiązał wszystkie problemy samochodu.
Problemem okazała się zła adaptacja silnika + czujnik różnicy ciśnień DPF.
Olej i filtry w aucie wymieniałem sam - kasowanie ASSYST+ to nie kasowanie adaptacji silnika do zanieczyszczonych filtrów/oleju.
Silnik pracował na coraz gorszej mieszance gdyż adaptował się do "starego" oleju i "zapchanych" filtrów.
Uszkodzony czujnik ciśnień przerywał dopalanie gdyż podawał złe dane.

Miałem "400%" zapchania filtra xD
Po wymianie i adaptacji wyszło ~320%.
Po jednym cyklu dopalania wymuszonego zeszło do 170%.
Kolejny cykl zszedł do 113%.
W DPFie mam 0.8% popiołu.

Jutro wybiorę się na wycieczkę Gdańsk-Toruń by na A1 sobie jeszcze przedmuchać filtry.

Wymiana MAF była zupełnie niepotrzebna - przepływomierz radził sobie dobrze.

19
Nie pozostaje mi zatem nic jak podpytać Was o polecanych specy od Mercedesa w Trójmieście.
Na adaptacje pojadę w tygodniu do jakiegoś serwisu (lub do wskazanego speca - wtedy będzie wszystko za jednym zamachem).

20
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Drugi zbiorniczek chłodniczy
« dnia: 27 Sierpień 2018, 07:54 48s »
Jeśli już wiesz, że "chłodniczy" to do chłodzenia (skoro tak twierdzisz).
A jeśli chodzi ci o jeden ze "zbiorników wyrównawczych" takowych jest kilka w E-klasie.
1) z płynem chłodniczym (owalny dość wysoko montowany).
2) z płynem do spryskiwaczy (zazwyczaj przy zderzaku, podłużny idący dość nisko).
3) z płynem hamulcowym (blisko kierowcy, wysoko, pod szybą czołową).
4) z olejem hydraulicznym (na wysokości kół paska wielorowkowego, niewielki).
Możliwe, że inne wersje mają jeszcze więcej niż mój.

Strony: 1 2 3 ... 11
Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!