Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Magicd

Strony: 1 2 3 ... 7
1
Ja stosuje się tak jak Kajtek do zaleceń producenta.
Mam z przodu 235/35R19 z tyłu 255/30R19 i mam ~2.5 bar we wszystkich kołach.
Na oponach mam informacię by nigdy nie przekraczać 3 atmosfer - zatem nawet jak bym załadował auto na max (pod wlewem paliwa jest wtedy info by "nabić" 3.6 bar) to ja bym się nie odważył przekraczać "max opony".

2
Elektronika / Odp: Navi W212 NTG4
« dnia: 26 Kwiecień 2018, 17:25 32s »
Zrobiłem nieco "nieprzepisowo" i pomimo, że COMAND wypisywał "vehicle must be in standstill" postanowiłem oszukać Niemców i zainstalować update podczas jazdy.

Instalacja ruszyła normalnie, doszła do 51/52% i... no właśnie.
Dostaje komunikat, że nie mogę zaktualizować map i OK aby wyjąć płytę.
Po ponownym włożeniu płyty chwilę mieli, wyświetla 52% postępu i po kolejnych 3-5 sekundach ponownie wyskakuje ten komunikat.
To błąd płyty czy Niemcy się na mnie obrazili, że nie podporządkowałem się do wymogu, że auto miało stać w miejscu?

Zastanawiam się teraz co dalej zrobić (planuje wstępnie nagrać raz jeszcze DVD1 by wyeliminować błąd na płycie).

Jakieś sugestie?

3
Kupujemy Mercedesa W212 / Odp: Roznice 220 a 250
« dnia: 26 Kwiecień 2018, 08:37 35s »
Potwierdzam: CDI 220 ma podwójną turbosprężarkę (sam mam CDI 220 OM 651)

4
Sam naprawiam Mercedesa W212! / Odp: Co ile wymiana oleju ?
« dnia: 21 Kwiecień 2018, 15:16 47s »
Ja wymieniam olej co tyle co AssystPlus nakazuje.
Używam oleju z wyższej półki (przewyższający wymagania na olej Mercedes-Benz) Mobil 1 ESP Formula, więc wymieniam go po prostu co roku.
Robię około 22 tys. km rocznie więc zawsze mieszczę się w dozwolonym przebiegu (25 tys. km).

Olej w ASB również staram się wymieniać "jak mercedes nakazuje" czyli jak mija 60 tys. km - szukam terminu w ASO na wymianę.

1 i 2 fotka po wymianie oleju.
3 fotka przed wymianą (spóźniłem się o 5 dni, miałem jeszcze ponad 3 tys. "zasięgu" na starym oleju).

5
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Jaki rozmiar kół na takie felgi
« dnia: 18 Kwiecień 2018, 08:35 43s »
Tego co napiszę proszę nie traktować jako wyroczni - mogę się mylić.

U mnie w E-klasie jest opcja "reset runflat indicator" i przy resetowaniu pyta on "czy ciśnienie jest OK?".
Podejrzewam, że W212 posiada komputer pokładowy o całkiem dużych możliwościach to kalibruje on RPMy wszystkich kół po takim resecie na pierwszym prostym, równym odcinku drogi (po to jest ten reset).
Wtedy niezależnie od średnicy kół (np ich zużycia czy rozmiaru) samochód jest w stanie wyliczyć sobie %-towa różnicę obrotów by stwierdzić ubytek powietrza lub (jeśli ta różnica jest chwilowa) poślizg.

Oczywiście przepisy jasno dają nam granicę "tolerancji" średnicy opon. +1.5% / - 2.0%.
Z większą różnicą ani systemy samochodu nie mają obowiązku pracować poprawnie ani nasze auto nie powinno przejść przeglądu technicznego.

6
Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu / Odp: Koła 19?
« dnia: 16 Kwiecień 2018, 13:50 22s »
Potwierdzę zdanie przedmówców - 19" są za duże (za mało gumy).
Sam mam letnie 19" Uniroyal Rainsport3 - trakcja doskonała ale przy okazji na kierownicy czuć wszystkie kamyczki i dziury na drodze (nieprzyjemne).
Zimówki mam na 17" i komfort zupełnie inny.

Mam zamiar po zdarciu opon sprzedać felgi 19" i kupić 18" na lato.
Mam co prawda 6/6.5mm bieżnika czyli jeszcze ze 3 sezony przede mną zanim zostanie ~3 mm (wtedy zmieniam opony).

7
O Mercedesie W212 / Odp: Euro 6 czyli AdBlue i zielony ludzik
« dnia: 11 Kwiecień 2018, 11:18 13s »
Jak poznajesz że wypalanie się zaczęło? Trzyma obroty?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Obroty nieznacznie rosną (na jałowym zamiast ~700 rpm to trzyma ~1000).
Temperatura silnika rośnie o około 10'C (zazwyczaj mam 80'C a przy dopalaniu wchodzi na 90'C).
Odgłos silnika się zmienia (moje CDI 220 brzmi jak V8 powyżej 4 litrów).
Jeśli wyjdziesz z auta to poczujesz zapach spalonego oleju (jakby coś się przypalało).
Jak podłożysz rękę za wydech (tak by spaliny z rury szły ci na rękę) to gazy są tak gorące, że nie utrzymasz ręki (jak pracuje normalnie to spaliny są o wiele chłodniejsze).

8
O Mercedesie W212 / Odp: Euro 6 czyli AdBlue i zielony ludzik
« dnia: 11 Kwiecień 2018, 08:33 47s »
Z góry zaznaczam, że na DPF się za bardzo nie znam ale z katalizatorem w starym oplu poradziłem sobie kiedyś jak się zaczął zapychać.
W serwisie (u dowolnego "Janusza") rozmontowali mi rurę przed i za katalizatorem (tak by go wyjąć).
Następnie kompresorem olejowym ustawionym na maksymalne ciśnienie dmuchali od strony wydechu (w przeciwnym kierunku jak lecą spaliny z silnika).
Powiem, że leciał CZARNY dym!
Pewnie wydmuchali mi tak z 100-200 gramów sadzy.
Silnik po ponownym skręceniu wszystkiego działał ładniej (spalanie spadło).
Może jest opcja takiego "siłowego" wydmuchania DPFa?

Póki co u mnie DPF w aucie działa bez problemu - dopalanie włącza się raz na ~2 tygodnie lub raz na kilka dni jak mam urlop i jeżdżę tylko po mieście.

9
Kupujemy Mercedesa W212 / Odp: Niezgodność towaru z opisem..pomoc
« dnia: 09 Marzec 2018, 11:23 17s »
Pamiętaj, że dane fabryczne wymagają "fabrycznycznego" środowiska.

1) naładuj akumulator do 100% (rozładowany akumulator powoduje, że alternator cięzej pracuje zmniejszając moc silnika mierzoną na kołach).
2) ciśnienie powietrza powinno być takie jak na testach w fabryce (niższe ciśnienie to mniej powietrza wpadającego do silnika a mniej powietrza to mniej mocy)
3) temperatura powietrza musi być taka jak w fabryce na testach - chłodniejsze powietrze to gęstsze powietrze (daje więcej mocy)
4) olej silnikowy musi być w stanie idealnym i taki sam jak w fabryce (słaby olej daje większe opory i gorszą szczelność cylindrów - spadek mocy)
5) paliwo - musi mieć identyczną kaloryczność (liczbę cetanową i oktanową) co paliwo na testach w fabryce
6) wymień olej w dyferencjale - po 220 tys. km olej może już stawiać dodatkowe opory
7) wymień smar w osiach
8) wymień olej w skrzyni biegów by stary nie stawiał dodatkowych oporów
9) wymień filtr powietrza w silniku
10) wyczyść intercooler
11) wyczyść cały układ dolotowy z ewentualnych pyłów/zabrudzeń które mogą tworzyć jakiekolwiek dodatkowe opory powietrza
12) wymień filtr paliwa i sprawdź czy ciśnienie za pompą CommonRail jest równe ciśnieniu nominalnemu jakie pompa ma osiągać
13) ogumienie musi być jak fabryczne (nowe opony, dobra guma, poprawne ciśnienie w oponach)

... pewnie zapomniałem jeszcze o 10-20 innych elementach ale po spełnieniu przynajmniej tych 13-tu masz szansę osiągnąć parametry jakie osiągnęła fabryka na testach.
Niedopełnienie któregokolwiek z nich spowoduje rozbieżność w pomiarach a tym samym będzie to test niemiarodajny.

10
Elektronika / Odp: czujnik RADAR
« dnia: 03 Marzec 2018, 11:41 43s »
Do tylnego radaru jest dobry dostęp o ile możesz unieść lekko auto.
Ja mam 25 cm najazdy - cofam na nie i od razu tył auta jest 25 cm wyżej niż normalnie (mogę leżąc na placach wsunąć się pod auto i spokojnie grzebać).
Radary z tyłu jak i dwa boczne przednie trzymają się tylko w ramce i opasce plastikowej (zaznaczyłem ją na czerwono).
Jak naciśniesz końcówkę opaski w stronę ramki (w której trzyma się radar) to opaskę dasz radę wysunąć a tym samym wysunąć radar z ramki.
Niestety w tylnych radarach słyszałem, że się rozszczelniają od bycia obijanymi kamyczkami spod kół...
Nabierają wtedy wilgoci i od mikrofali (wrzącej wody wewnątrz podczas pracy) puchną i się psują.
Sam miałem wymieniany lewy tylni radar z tego powodu.

Jak ustalić który to radar? Lewy czy prawy - StarDiagnosis w serwisie (pewnie za ~100 zł sprawdzą).

11
Gadżety / Odp: Jaki video rejestrator kupić?
« dnia: 22 Luty 2018, 15:19 55s »
A co do legalności kamer - w całej Europie są legalne i nie należy się niczego obawiać.
Bzdura, są nielegalne w Austrii, Szwajcarii i Luksemburgu (kary to tysiące EUR).

OK co do Austrii fakt pomyliłem się.
Jednakże szukałem informacji odnośnie Szwajcarii i to właśnie tam obowiązuje zakaz zasłaniania przedniej szyby.
W Szwajcarii jeśli rejestrator nie będzie zasłaniać widoczności - może być zamontowany.
Niestety zarówno w Austrii, Szwajcarii jak i Luxemburku - nagrania nie wolno udostępnić nawet Policji.

Zatem tak jak wspomniałeś - w Austrii ryzykujemy sporym mandatem.
W Szwajcarii kamera staje się zwyczajnie bezużyteczna (nie może stanowić żadnego dowodu i nie może być nagranie NIKOMU udostępnione).

O Luksemburgu muszę znaleźć wiarygodne źródła informacji - różne strony w internecie mają różne opinie na temat kar za samą kamerę (bez publikacji nagrań).

EDIT:
sprawdziłem dokładnie:
Austra i Luksemburg - całkowity zakaz kamer w aucie (dozwolone jedynie w celach "turystycznych" - nie wiem co to znaczy).

Niemcy, Belgia, Portugalia - nagrywać można, udostępniać nie można.

Słowacja - nie wolno montować niczego co zasłania szybę kierowcy (kamera musi być niewidoczna dla kierowcy, kara również za komórkę czy GPS na szybie - kierowca ma mieć idealną widoczność), nie wolno udostępniać nagrań.

Węgry - nie wolno udostępniać, nagrania MUSZĄ być kasowane przed upływem 5 dni.

Norwegia, Francja - rejestrator MUSI mieć wyłączony/niewidoczny ekran (inaczej jest traktowany jako przenośny TV i jest mandat za oglądanie TV podczas prowadzenia pojazdu).

Szwecja - ciekawa sprawa (Szwedzi nie wiedzą sami). Zakazane jest posiadanie "kamery zamontowanej na stałe w przestrzeni publicznej" - jest to monitoring na który trzeba mieć zezwolenie. Dozwolone jest nagrywanie "handheld" o ile nie jesteś kierowcą. Kamera zamontowana na przyssawkę zależnie od sądu może zostać uznana za zamontowaną na stałe lub nie (nie znalazłem żadnego potwierdzonego mandatu dla Szweda - sami Szwedzi używają kamer w autach). Dopytywałem kolegi mieszkającego od 30 lat w Szwecji.

W Szwajcarii w teorii nie ma bezpośredniego zakazu używania kamery w aucie ale Policja traktuje kamerę jako monitoring publiczny na który trzeba mieć zezwolenie (o ile na nagraniu są rozpoznawalne numery rejestracyjne lub twarze), dopuszcza jednak "monitoring terenu prywatnego" zatem jeśli kamera "chwyta" dostatecznie dużo naszego auta (np. podsufitkę i maskę) to można próbować nazwać to monitoringiem własności prywatnej (nadal pole manewru dla sądu).

12
Gadżety / Odp: Jaki video rejestrator kupić?
« dnia: 22 Luty 2018, 10:31 17s »
Ja posiadam DOD-Tec LS400W i DOME GS52D.
Oba FullHD 30FPS.
Przedni ma obiektyw F1.6 tylni F1.8 dzięki temu lepiej niż tańsze modele widzą w nocy (F to "jasność obiektywu" - im mniejsze F tym lepiej widzi kamera w nocy).

A co do legalności kamer - w całej Europie są legalne i nie należy się niczego obawiać.
Należy jednak przestrzegać sposobu ich używania i montażu.
W Polsce jest wolna amerykanka.
U Niemców słono zapłacimy za wysłanie na FB czy YT filmiku z piratem.
A zdaje się w Holandii wymagane jest by rejestrator miał wyłączony ekran (inaczej mandat za "oglądanie na monitorze podczas prowadzenia pojazdu").
Gdzieś też wymagali, że rejestrator musi być tak zamontowany by nie zasłaniał kierowcy widoku przez szybę.

Ja zamontowałem rejestrator w 90% za przednim lusterkiem (z punktu widzenia samochodu - przed przednim lusterkiem) a w rejestratorze ustawiłem wygaszacz ekranu na 30 sekund (po 30 sekundach całkiem się gasi).
Dzięki temu mogę legalnie jeździć z rejestratorem po całej Europie.

Rejestrator jest od rejestrowania nagrania a nie jako wizjer dla kierowcy - każdy powinien go montować tak by kierowca praktycznie go nie widział.
Inaczej zamiast zwiększać nasze bezpieczeństwo to właśnie rejestrator je pogarsza - poprzez odciąganie uwagi włączonym ekranem i zasłanianiem widoczności złym montażem.

13
Układ kierowniczy i zawieszenie / Odp: Przód rano leży...
« dnia: 16 Luty 2018, 14:19 17s »
"Witaj w klubie" opadających aut...
Czy możesz napisać więcej na temat awarii?
Opadł raz? Opada codziennie?
Stoi w nocy na dworze czy w ciepłym garażu?
Ja mam kombi z drugiej połowy 2010 roku i mi opada losowo tył (czasem opadnie a czasem nie) o ile stoi na dworze i temperatura jest w okolicach zera.
W garażu nie opadł nigdy. Z tym problemem walczę już od 2 miesięcy.

P.S: Jutro będę robić 3-cie podejście próby wymiany wkładu osuszacza przy kompresorze licząc, że to rzeczywiście problem od wilgoci w układzie.

14
Układ kierowniczy i zawieszenie / Odp: Tył leży...
« dnia: 05 Luty 2018, 19:00 17s »
Udało mi się dostać do kompresora a dokładniej to zdjąć jego obudowę...
Obudowa jest wyłożona jakimś materiałem zapewne w celu wygłuszenia samego kompresora.
Materiał ten był totalnie nasiąknięty wodą.
Zabrałem tą obudowę do domu, dokładnie umyłem z błota i wysuszyłem suszarką by był suchy jak na pustyni.
Do samego osuszacza kompresora nie udało mi się dostać by wymienić wkład - nie znalazłem sposobu bez rozłączania rurek by zdjąć kanister z wkładem osuszacza...
Sprawdziłem stan rurek i wejść rurek do kompresora - tak jak radziliście wodą z mydłem.
Żadnych oznak bąbelków.
Okolice kompresora wysuszyłem dodatkowo grzejnikiem warsztatowym.
Nie udało mi się sprawdzić samych miechów - bez kanału nie znalazłem dojścia by opryskach miechy od góry i jeszcze być w stanie obserwować czy pojawiają się tam bąbelki.

Złożyłem wszystko uprzednio wsypując do obudowy trochę silica-gel by dodatkowo zmniejszyć wilgoć przy kompresorze.

Problem niestety nadal występuje - auto losowo będąc na dworze siada.
W garażu nadal samochód nie usiadł ani razu. Nawet po 20-30 godzinach w garażu auto nie siada ani centymetra.
Na dworze pod pracą potrafi zejść nawet ~10 cm w 8 godzin.
Wyraźnie zauważam, że szybciej/mocniej siada lewe tylne koło.

Dzisiaj obejrzałem filmik na YT:

i zastanawiam się czy wymienione w nim objawy właśnie nie pasują dobrze do moich.
Losowe, powolne opadanie auta.

W filmiku jest S500 z airmatic - ja mam S212 z regulowanym tylko tyłem.
Pod autem znalazłem coś co przypomina mi właśnie taki układ zaworków.
Dobrze myślę, że to właśnie ten element?

Gdyby było to właśnie to, to też byłbym wdzięczny o jakiś identyfikator po którym mógłbym znaleźć i kupić te zaworki.
Dojście do tego jest dobre - powinienem sobie poradzić z wymianą.
Czy rurki wchodzące są pod ciśnieniem (czy auto spadnie mi na podłogę przy wymianie)?
Myślę też, że wymiana przekaźnika kompresora jest łatwa - jeśli jest identyczny jak w airmatic (już na forum ktoś podawał jego numerki) to może też wymienić "na wszelki wypadek"?

Z góry dziękuję za pomoc!

15
Pamiętajcie o tym, ze reflektory są homologowane wraz ze źródłem światła.
Zatem jeśli macie homologację lamp halogenowych to po wymiennie żarówki halogenowej na LED tracicie homologacje całego reflektora.
Generalnie znaczy to tyle co nic... do czasu kolizji z kimś kto lubi cwaniakować.
Jeśli kolizja będzie nie z Waszej winy a sprawca skuma się, że macie LEDy w reflektorze halogenowym to może odmówić przyznania się do spowodowania kolizji i pójść ze sprawą do sądu.
W sądzie wystarczy, że wspomni o reflektorach i powie, że został oślepiony przez Wasze nielegalnie zmodyfikowane światła i... stajecie się sprawcami kolizji.
W przypadku kolizji z drzewem nawet z AC i ustaleniu przez ubezpieczyciela, że macie nielegalne modyfikacje w aucie (niehomologowane reflektory) a kolizja była w nocy - ubezpieczyciel ma prawo nie wypłacić odszkodowania (lub je pomniejszyć zgodnie z OWU).

Zatem wymiana halogenów na LEDy jest polepszeniem oświetlenia i oszczędnością prądu ale w razie kolizji może kosztować Was dziesiątki tysięcy złotych.
Pamiętajcie o tym ryzyku które podejmujecie na własną odpowiedzialność.

16
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Montaz Wideorejestratora
« dnia: 29 Styczeń 2018, 10:59 02s »
Ja w schowku umieściłem w gnieździe zapalniczki ładowarkę USB 2x2.4A, prąd z niej podłączyłem do powerbanku z funkcja pass-through (jednocześnie ładuje siebie i ładuje kamerę).
Następnie przewód pod uszczelką gumową przy prawych drzwiach puściłem aż do słupka, słupek zdjąłem (jest na jednej śrubie) i kabel położyłem pod airbagiem.
Następnie od góry słupka do lusterka kabel da się wcisnąć między podsufitkę a szybę.
Łącznie widać kabel tylko na 10 cm od podsufitki do samej kamery.
A powerbank daje tyle, że po wyłączeniu auta kamera na parkingu jeszcze działa 4-5x dłużej niż się ładowała (był prąd w gnieździe zapalniczki).
Mam dzięki temu monitoring i podczas jazdy i na parkingach pod sklepami itp.

17
Hej.
Jeśli dobrze pamiętam (sprawdzę jutro i w razie czego z edytuję) ja miałem wymianę pompy wody w ASO przy ~75 tys. i ~130 tys. przebiegu.
W zeszłym roku kupiłem nową pompę (jak kupowałem części do rozrządu) ale póki co mam 201 tys. km i płynu nie ubywa.
Nie wiem czy to miarodajna podpowiedź dla Twojego silnika - ja mam CDI 220 BlueEfficency z 2010 roku.

18
O Mercedesie W212 / Odp: Euro 6 czyli AdBlue i zielony ludzik
« dnia: 19 Styczeń 2018, 13:38 17s »
Przepraszam jeśli zabrzmiała moja poprzednia wypowiedź jakby zależało mi na "popularności" na forum czy nabijaniu postów.
Zwyczajnie jeśli chodzi o ekologie przyjmuje ja bardzo chętnie o ile nie wpływa ona na wzrost uciążliwości podczas używania auta.
Katalizatora czy DPFu w aucie nie odczuwam wcale - nigdy nie miałem z nimi problemów.
Ale jeśli tutaj piszecie, że przy braku AdBlue auto samo się zablokuje (pomimo, że jest sprawne) - jest to dla mnie chory pomysł twórców mercedesa...
Również uważam, za skrajnie lekkomyślne pirotechniczne bezpieczniki po odpaleniu poduszek - co jeśli lekko wjedziemy w tył auta na przejeździe kolejowym i zgaśnie nam silnik?
W starym oplu przekręcimy kluczyk, silnik odpali i zjedziemy z torowiska.
A tutaj?
Robimy ostatnie selfie z samochodem zanim nadjedzie pociąg i przerobi go na sałatkę (bo silnik został unieruchomiony).

19
O Mercedesie W212 / Odp: Euro 6 czyli AdBlue i zielony ludzik
« dnia: 19 Styczeń 2018, 08:43 04s »
Jest w ogóle opcja by nalać zamiast jakichś sików (ponoć adblue to mocznik) wodę destylowaną lub olej napędowy?
W moim samochodzie oczywiście adblue nie ma ale jak kiedyś zmienię na nowsze auto nigdy w życiu nie mam zamiaru lać sików do auta - nie jestem aż tak głupi jak niemcy z UE wymyślający chore normy emisji spalin i dziwne wymysły w samochodach...

20
Oświetlenie / Odp: Oświetlenie kabiny pod sufitki
« dnia: 10 Styczeń 2018, 14:00 22s »
Sprawdź czy nie jest wyłączone!
Na podsufitce jest kilka przycisków.
Jeden z nich wyłącza automatyczne włączanie oświetlenia sufitowego po otwarciu drzwi.
Osobny przycisk włącza oświetlenie sufitowe "z palca" niezależnie od drzwi.

Znalazłem zdjęcie modułu świateł pod sufitem.
Przycisk oznaczony na czerwono wyłącza automatyczne włączanie świateł na suficie przy otwartych drzwiach (gdy przycisk jest wciśnięty włączają się tylko światła w bagażniku i przy nogach).
Przycisk na zielono to ręczne włączenie oświetlenia sufitowego (niezależnie od stanu otwarcie drzwi).

Strony: 1 2 3 ... 7