Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - spektra

Strony: 1
1
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Z małego na duży wyświetlacz radia
« dnia: 09 Listopad 2018, 08:50 49s »
Jak na mój gust - jak juz chcesz wydawac pieniadze i tracić czas, to warto montować coś z 21 wieku.





Jak się ma przeniesienie dźwięku do jednostki centralnej i do głośników ?
 

2
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Z małego na duży wyświetlacz radia
« dnia: 08 Listopad 2018, 20:58 23s »
Siemka.
Zmieniałem u siebie Audio 20 z ekranem 5' na NTG4.5. Po podłączeniu NTG do małego ekranu miałem sieczkę na ekranie. Zmieniając 5' na 7' wszystko było OK. Ważne jest też gniazdo sygnałowe. Bo są dwa rodzaje złącz: 4-ro pinowe okrągłe LVDS i płaskie 2x5. Różne kable oczywiście. Tak samo, wyjście sygnału video  z samego radia płaskie i okrągłe.

3
Modyfikacje i tuning W212 / Dokodowanie wentylowanych foteli.
« dnia: 06 Listopad 2018, 23:33 47s »
Witam. Mam problem ze znalezieniem opcji dokodowania do auta (W212) wentylowanych foteli (401 kod wyposażenia) za pomocą Vediamo. Ktoś może przerabiał ten temat ?

Pozdrawiam.

4
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Montaz Wideorejestratora
« dnia: 30 Styczeń 2018, 20:20 18s »
Działa również z Audio 20

5
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Montaz Wideorejestratora
« dnia: 29 Styczeń 2018, 14:59 02s »
Do NTG4.5 dołożyłem Androida i video rejestrator oparłem o aplikację DailyRoads Voyager.

6
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Kamera cofania do W212 2011' NTG 4,5
« dnia: 27 Październik 2017, 16:33 13s »
Panowie. Zna ktoś rozpiskę brakujących opisów gniazd komanda NTG4.5?

7
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Kamera cofania do W212 2011' NTG 4,5
« dnia: 15 Październik 2017, 22:05 10s »
Nie ma znaczenia czy to S212 czy W212.
Co się tyczy zasilania. Jeno wyklucza drugie. Jeśli pierwszy to zasilanie, to drugi nie może iść ze światła cofania, bo wtedy na obydwóch będzie potencjał zasilania. Więc lipa, gdzie masa? To po pierwsze. Po drugie, ze schematu widać, że kamera jest zasilana cały czas, a uaktywnia ją CAN E, wykrywający załączenie rewersu. Na zdjęciu trzecim, jest widoczne złącze z czterema pinami, takimi samymi jak w ekranie nawigacji (okrągłe). Cztery piny plus ekran - to pięć żył i to też jest na schemacie.
Co się tyczy światłowodu. Jakoś się nie spotkałem ani w W212, W211, żeby sygnał video szedł światłowodem. Dźwięk tak, ale nie video. Dlatego część nawigacji na złącze MOST, ale samochód musi być wyposażony w wzmacniacz MOST tzw AGW. Wtedy głośniki podłączane są właśnie do wzmacniacza a nie wychodzą z radia. Idzie to wszystko po światłowodzie. Z kamery nie może wychodzić jeden światłowód. Zawsze w każdym urządzeniu jest para, tylko po to żeby zamknąć pierścień optyczny. On zawsze musi być zamknięty.

8
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Kamera cofania do W212 2011' NTG 4,5
« dnia: 15 Październik 2017, 13:33 46s »
Ponownie. Nie dawała mi spokoju ta kamera. Rozebrałem ją i jest na niej numer A2189050902. W CLS-sie jest podłączana bez żadnego modułu, ale bezpośrednio. Gruby czarny kabelek idzie do NTG4.5 do gniazda VC złączem LVDS, dwa pozostałe z czterech to zasilanie (czarny i czerwony) i skrętka CAN E (zielony i różowy) podwozia. Czyli myślę, że kamerka czyta CAN-a E na okoliczność włączenia wstecznego biegu i uaktywnia wejście VC jednostki NTG4.5
Chyba że się mylę.
Podobne kamerki są ale z inną pinologią, posiadają prawdopodobnie wyjście Composit Video (2 kabelki) + zasilanie. Dlatego potrzebny jest tz. modulator, który między innymi wykrywa włączenie wstecznego biegu.

9
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Kamera cofania do W212 2011' NTG 4,5
« dnia: 15 Październik 2017, 11:30 41s »
Światłowód? Gruby kabelek zakończony wtyczką taką jak LVDS + cztery pojedyńcze. Tak kamerka była montowana w CLS-ach. Ale w WiS-ie nie znalazłem schematów pod tą konkretną kamerę i nie znam numeru sterownika tej właśnie kamery. Zastanawia mnie ta skrętka zielono/różowa.

10
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Kamera cofania do W212 2011' NTG 4,5
« dnia: 14 Październik 2017, 22:31 10s »
A ktoś próbował podłączyć do NGT4/NTG4.5 ten typ kamery cofania. Nie znalazłem w necie sposobu podłączenia tej właśnie kamery.

11
Elektronika / Odp: ECO Start Stop jak wyłączyć na stałe?
« dnia: 08 Październik 2017, 00:50 23s »
Czy chodzi o kodowanie w Vediamo w CGW_212 wiersza: Stop/Start Automatic i zmianę available na not available ?

12
Modyfikacje i tuning W212 / Wymiana zwykłego Audio 20
« dnia: 08 Październik 2017, 00:34 29s »
Witam.
Panowie proszę o pomoc w sprawie wymiany zwykłego Audio 20 w W212, które mam w swoim aucie. Ekran 5' połączony z radiem za pomocą LVDS. We wtyczce zasilającej 4 przewody. Plus 12V, GND i CAN A. Jak wspomniałem radio jest bez nawigacji. Kupiłem Comanda DVD z HHD (A212 900 45 12) i czytnikiem karty pamięci z frontu wraz z 7' wyświetlaczem (A 212 900 86 07). I zaczynają się schody. Bo radio połączone jest 10-cio żyłowym przewodem, a tył radia różni się od audio 20. Przeanalizowałem schematy i widzę pewne różnice. Sprostujcie, jeśli się mylę. Od strony ekranu we wtyczce zasilającej dochodzi pin 3 (GND), ekran łączony jest radiem 10-cio, (11-to bo dochodzi ekran) żyłowym przewodem. Złącze ISO też się różni, w swoim mam jedno 12-to pinowe złącze "B" (MIC i AUX) w tym nowym są dwa. To drugie "C" wg schematów powinno doprowadzić do radia na piny 5 i 6 - CAN-a A. CAN B dochodzi do radia pinami 9 i 11.
Wpiąłem sam ekran na niezmodyfikowanej wtyczce i SD wykrył A40/8 wyświetlacz Audio/Comand  ('ZAN').
Wpinając radio do samochodu i łącząc je z ekranem (bez wtyczki "C") SD też je wykrył jako A40/3 Comand APS /'Comand' ale znikł z listy wyświetlacz. Zgadzają się numery radia: część Mercedes-Benz, oprogramowania. Radio oczywiście pochodzi z innego samochodu, więc moduł jest zblokowany, zadziałało zabezpieczenie antykradzieżowe. Ale nie zaświecił mi się ekran. I tu pytanie.
Czy zablokowane radio nie włącza ekranu? Czy może brakuje tej drugiej wtyczki z sygnałem CAN A w radiu.
Dalej. Odczytałem zabezpieczenia przeciwkradzieżowe. Nr 140 Status modułu sterującego - zablokowany, 141 status kodu PIN - usunięty, 142 kod PIN - 000000.
Radio na zainstalowaną nawigację DVD Europe 2012 (V7.0), z możliwością aktualizacji do Europs 2014 (V9.0).
Nie mogę nic zrobić, bo ekran milczy, znaczy jest czarny. Ktoś może coś. I jeszcze jedno czy ktoś podłączał radio poza samochodem, na stole.

Pozdrawiam.

Dodano: [time]08 Październik 2017, 13:04 24s[/time]
To radio z powyższego postu. Czy ktoś ma lub montował to radio A 212 900 45 12 u siebie w samochodzie i ma rozpiskę pinów.

Pozdrawiam. Jarek

Dodano: [time]08 Październik 2017, 13:06 55s[/time]
I jeszcze jedna sprawa. W niedalekiej przyszłości będę chciał dołożyć do w/w oryginalną kamerę cofania. 

Dodano: [time]09 Październik 2017, 22:05 53s[/time]
Jedyna różnica jaką dostrzegłem w podłączeniu/zamianie Audio 20 na Comanda NGT4, to brak wtyczki "C" w kostce ISO. Na pinach: 1,2,7,8 wpięty jest dodatkowy wentylator chłodzący i na pinach: 5,6 CAN A. Dla Audio 20 to kostka jest zbędna. I zastanawiam się czy brak CAN-a A na tych pinach nie blokuje wyświetlacza. Jeśli SD wykrywa oddzielnie wpięty ekran lub radio, daje się diagnozować (sugeruje to brak uszkodzenia ekranu i radia) a wpięte razem nie wykrywa ekranu to jedna rzecz, która może mieć na to wpływ, to właśnie brak CAN-a A na pina 5 i 6 złącza "C" . Comand NTG4 wg. schematów potrzebuje i CAN-a A i B. Ekran zaś potrzebuje zasilania i tylko CAN-a A.
Prośba do Panów, którzy zamieniali swoje radia na "wyższe" modele. Czy w Waszych autach we wtyczce ISO radia było złącze "C" z sześcioma przewodami. CAN A to przewód czarny i czarno biały w skrętce (piny 5 i 6) i szaro-żółty, brązowo-żółty, szary i czerwono-żółty.
Jeszcze jedno. W ZGW nie znalazłem kodowań dotyczących radia, więc chyba nie powinno to mieć wpływu.


Dodano: 11 Październik 2017, 16:55 18s
Radio i wyświetlacz ożyły !!!

13
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: W212 / ILS bixenon i dodatkowe swiatla.
« dnia: 10 Wrzesień 2017, 10:43 15s »
Panowie.
Mam pytanie o przedni SAM. W W212 były różne reflektory. Xenony i H7. Pytanie, czy jak się wykoduje xenony to można włożyć H7 i odwrotnie. Kupując auto nie zwróciłem na to uwagi. Podłączyłem SD i widzę że kodowane są w nim xenony, natomiast fizycznie siedzą 2 x H7. No i problem z długimi. Po schemacie elektrycznym widać, że mogą być zarówno xenony jaki i H7. Ktoś coś.

Pozdrawiam: Jarek

14
Nadwozie i karoseria / Odp: Opuszczenie lusterka przy parkowaniu W212
« dnia: 02 Wrzesień 2017, 17:37 49s »
Trzeba mieć w wyposażeniu pakiet pamięci.

Nie do końca. Nie mając pakietu memory foteli dorobiłem sobie układzik, który kładzie mi prawe lusterko do parkowania tak, że widzę koło stojące na ziemi. W W211 miałem to w wyposażeniu. Przy obecnej damie W212 niestety nie. I tego mi właśnie brakowało.
Miałem przerobić pół elektryczne fotele na pełne sterowanie z pamięcią. Ale zadałem sobie pytanie ile razy zmieniam ustawienie foteli i kierownicy. Bardzo rzadko. A trzeba dołożyć moduł pod siedzeniem, moduł sterowania fotelami w drzwiach, jeśli full to i kolumna kierownicy sterowana elektrycznie no i przełącznik zespolony pod kierownicą z dźwignią ustawienia kierownicy. Sporo kasy, dużo roboty.
A tak naprawdę najbardziej potrzebny gadżet to właśnie kładące się lusterko podczas parkowania, po ząpieciu wstecznego. A to mam za ... powiedzmy 50 zł. Bez konieczności kodowania czegokolwiek. Jako, że to amatorska modyfikacja nie widać jej pod SD. Podobną modyfikację robiłem do otwierania schowka pod radiem w W211, po wymianie na nieoryginalne (China) radyjko na androidzie.

Pozdrawiam: Jarek

15
Oświetlenie / Odp: Nieobecne xenony w samochodzie.
« dnia: 29 Sierpień 2017, 05:42 39s »
Co do końcówki pytania tak - nawet po wymianie całego reflektora nie działa nic poza światłem mijania bez zakodowania tego przez SD...

To wiem. Pytam, czy wcześniej używane przetwornice a w gruncie rzeczy całe reflektory będą działać. Nawet po wykonaniu kodowaniu przez SD.

16
Oświetlenie / Nieobecne xenony w samochodzie.
« dnia: 28 Sierpień 2017, 18:35 13s »
Witam.
Panowie mam pytanie. W aucie (W212) mam zameldowane światła ksenonowe, z pełną automatyką na zegarach. Natomiast fizycznie siedzą w nim światła H7/H7. Przy skanowaniu SD moduły świateł xenonowych sypią błędem w KI - Zakłócona komunikacja z modułem sterującym "korektor zasięgu świateł z lewej/prawej strony". Jest to dla mnie zrozumiałe bo nie ma podłączonego CAN-a do reflektorów H7/H7, a system samochodu ma zakodowane xenony.
Ze schematu wynika, że w samochodzie montowane były reflektory xenonowe jak również reflektory H7/H7. Czy dobrze rozumuję, że po wymeldowaniu xenonów z samochodu błąd się nie pojawi ponownie? Z uwagi na dość drogie lampy xenonowe, muszę odłożyć ich wymianę.
I jeszcze jedno pytanie dotyczące używek, chodzi mi o przetwornice. Czy muszą być to dziewicze nówki, nie kodowane w żadnym samochodzie? Słyszałem, że zapożyczone z innego samochodu włączą ksenony, ale nie będą działały w nich funkcje automatyczne, doświetlanie zakrętów, adaptacyjne długie.

Pozdrawiam: Jarek

17
Reklamy i ogłoszenia / Odp: Usuwanie TAXI z menu licznika
« dnia: 27 Lipiec 2017, 22:15 08s »
Powiedz mi z której wersji xentry korzystasz. Przesiadłem się z 211 na 212 i moje Xentry 12.2015 nie czyta mi 212. 211 bez pudła ale to w dasie.

18
Zanim zaczniesz... / Odp: Wątek powitalny.
« dnia: 09 Lipiec 2017, 11:42 42s »
Witam serdecznie Maniaków z pod znaku GWIAZDY. Szukam dla siebie W212, obecnie, jeszcze W211. Stąd rejestracja na forum.

Pozdrawiam Wszystkich.

Strony: 1
Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!