Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - czeczot21

Strony: 1
1
Kupujemy Mercedesa W212 / VIN DECODER
« dnia: 21 Październik 2016, 23:37 56s »
A może by tak samemu sobie zdekodować.
WINDOWS
Sprawdzona strona działająca od kilku lat:
http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check

ANDROID
Dla telefonów z Androidem:
Wchodzimy do sklepu Play i wpisujemy:  VIN decoder for Mercedes Benz. Jako jedna z pierwszych wyświetli nam się aplikacja z białymi literami VD na niebieskim tle. Instalujemy ją i dzięki temu mamy dekoder Mercedes-Benz VIN cały czas pod ręką.

Do admina. Jeśli temat zamieściłem w nieodpowiednim dziale to proszę o przeniesienie.
Proponuję ewentualnie założyć nowy wątek w stylu Mercedes-Benz VIN DECODER. Z praktyki wiem że decodery z czasem przestają działać lub być dostępne. Jednocześnie w tym samym czasie pojawiają się nowe. W takim wątku można by aktualizować wszystko na temat działających decoderów.

2
Koledzy z racji tego że silniki z rodziny OM651 nie są tak trwałe jak poprzednie 4 cylindrowe diesle Mercedesa pozwoliłem sobie założyć wątek dotyczący naprawy lub wymiany uszkodzonego silnika z rodziny OM651. Wątek myślę że o tyle potrzebny iż na rynku jest sporo ofert sprzedaży samochodów typu "motorschaden" lub "motorproblem", a znając konstrukcję tego silnika myślę że niestety przypadki usterek będą również dotyczyły obecnych i przyszłych użytkowników Mercedesa W212 i tego forum.
Aby nie być gołosłownym zdam Wam również relację z naprawy silnika w moim samochodzie w trakcie której jestem.


Kupiłem niedawno Mercedesa E 200 CDI Kombi z uszkodzonym silnikiem OM651. Podczas kupna mogłem jedynie sprawdzić że wał się obraca, ale wałki rozrządu już nie i nic więcej (mogłem dzięki temu zakładać że raczej korbowód nie wyszedł bokiem i zarówno blok silnika jak i wał są dobre). Plus tego taki, że może chociaż dół silnika jest do uratowania a remont góry jest zazwyczaj tańszy (napisałem zazwyczaj, bo nie koniecznie w tym silniku, ale o tym dalej). Po przywiezieniu auta do Polski wymontowałem cały zespół napędowy i przystąpiłem do demontażu silnika. Na początku zadowolenie, ponieważ rzeczywiście uszkodzony łańcuch rozrządu co widać gołym okiem po zdjęciu pokrywy rozrządu. Standardowo w takim przypadku do roboty głowica, zawory, ewentualnie wałek jeden lub dwa, popychacze, uszczelka , planowanie głowicy, sprawdzenie tłoków i korbowodów (zazwyczaj są ok lub robi się pionowanie i po sprawie). Oczywiście przy okazji rozebrania silnika można wymienić panewki, zrobić szlif wału i wymienić pompę oleju (ja zawsze pompę wymieniam) ale to już raczej wedle potrzeb i uznania.
Niestety w silniku OM651 przy zerwanym łańcuchu pojawiają się inne problemy. Mianowicie rozrząd od pompy wysokiego ciśnienia w dół do wału jest spięty kołami zębatymi. W moim przypadku prócz jednego koła wyrównoważającego reszta kół włącznie z tym na wale korbowym miała wyłupane po kilka zębów (wał po małym kawałku na 2 zębach, ale jednak). O ile z kołami pośrednimi większego problemu nie ma (można je kupić), to jest problem z wałem który kwalifikuje się tylko do wymiany (aż się serce kraje ponieważ panewki i czopy w moim są w idealny stanie). Dodatkowo po weryfikacji części okazuje się że zawiniła pompa oleju, w której stanęły łopatki i to ona zatrzymała od dołu cały silnik i narobiła bałaganu.
W dalszym opisie zacznę podawać ceny aby dać Wam obraz tego co i za ile w tym silniku można zrobić i czego się spodziewać po regenerowanych silnikach na wymianę w bardzo różnych cenach.
Do tej pory na głowicę, obróbkę, rozrząd, uszczelki, śruby głowicy, dźwigienki i popychacze wydałem około 2500 zł. Cylindry i tłoki są ok. Pozostaje kwestia wału, panewek, kół i pompy oleju. Od pewnego czasu dostępne są nadwymiarowe panewki więc można użyć uzywaneg wału i zrobić szlif (wiem że zdania na ten temat są różne ale ja mam dobrego szlifierza i ze szlifowanym wałem problemów nigdy nie miałem). Za komplet kół rozrządu i wał do szlifu zapłaciłem kolejne 850 zl. Panewki nadwymiarowe do tego silnika w hurtowni kosztują 650 zł (na Aledrogo 990 bo tylko jeden sprzedawca je ma). Dalej szlif wału i pompa olejowa. W przypadku tej ostatniej pozostaje tylko serwis lub używka ponieważ żadna hurtownia nie oferuje pompy oleju do tego silnika. W Mercedesie cena to 1700 zł brutto (używaną już jedną miałem :-)). Nie ma wyjścia zakładam nową.
Razem części i obróbka wychodzą prawie 6000 zł. Swojej roboty tu nie liczę ponieważ  robię to dla siebie w swoim prywatnym samochodzie który finalnie z dobrym silnikiem wyjdzie mnie rozsądne pieniądze. Niestety każdy kto nie zrobi tego sam musi dodać do tej ceny co najmniej 2000-3000 zł.  Piszę to po to abyście porównali sobie te realne koszty z ofertami silników i urealnili ewentualne doprowadzenie silnika do sprawności. Dodam jeszcze ciekawostkę, mianowicie jeden z warsztatów które wystawiają gołe słupki tego silnika kazał mi wkładać wał z wyłupanymi kołami lub ewentualnie był zainteresowany kupnem mojego wału wraz z panewkami...
Na koniec proszę o dodawanie do wątku własnych przypadków związanych z remontem lub wymianą tej jednostki ponieważ wiele ciekawych teorii na temat naprawy tego silnika można usłyszeć.

Strony: 1
Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!