Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Bojar

Strony: 1
1
Witam, mam autko z USA, a w nim lusterko wewnętrzne wsteczne ze sterowaniem bramą (3 przyciski), jednak z tego, co czytałem, to działa ono na innych częstotliwościach, niż to z Europy. Przydałaby mi się taka funkcja, dlatego chciałbym znaleźć lusterko Europejskie.

Czy ma ktoś może takie wyposażenie w swoim aucie, ewentualnie jest ktoś w stanie mi podać nr części takiego europejskiego lusterka ze sterowaniem bramą, kolor czarny?

Ewentualnie może ktoś ma takie lusterko uszkodzone/ zbite, ze sprawnym modułem sterowania bramą?

Dodano: 30 Czerwiec 2018, 11:14 12s
Pogrzebałem trochę i w PL instrukcji jest napisane, że wersje na Europę obsługują częstotliwości  27, 40, 433, 868 MHz.

Natomiast w USA: 280-433 MHz...

Pilot mojej bramy Faac działa na 433 MHz właśnie.
Jest więc nadzieja, że to jednak będzie hulać bez potrzeb kombinacji.

Nie wiem, jak ja wcześniej szukałem i gdzie znalazłem dane, że te częstotliwości są inne. Sprawdzę może dziś i jeśli mi się uda, to na pewno dam znać.

2
Opisy napraw dokonanych samodzielnie / Wymiana baterii w kluczyku
« dnia: 28 Czerwiec 2018, 12:38 36s »
Filmik z Youtube'a jak wymienić baterię.

Bateria CR 2025


3
Elektronika / Problem z ładowaniem akumulatora - dziwne ładowanie.
« dnia: 06 Czerwiec 2018, 16:40 55s »
Witajcie, potrzebuję pomocy, szczególnie kogoś, kto się spotkał z takim problemem.

Zauważyłem u siebie ostatnio problem przy diagnostyce termostatu (był uszkodzony), na kompie diagn. był błąd "zbyt niskie napięcie" - patrzę, na postoju poniżej 12V miał aku.

Podejrzenie padło na akumulator, że już słaby. Ale, że na cb-radiu wyświetla mi napięcie, to zacząłem obserwować, patrzę, a tam czasem jest 14,5V, a czasem 12,5!
Myślałem, że może uszkodzony akumulator powoduje taki cyrk z ładowaniem, podmieniłem aku, ale problem ten sam.
No więc, co, pewnie regulator napięcia? WYMIENIONY! I... niestety nic się z ładowaniem nie zmieniło...
No więc dawać alternator do regeneracji... dziś dzwonią z regeneracji - ALTERNATOR SPRAWNY! Na pewno sprawny, sprawdzany, być może coś jest nie tak z komputerem, który steruje jakie napięcie ma iść na akumulator...

Ma ktoś pomysł co za to odpowiada, jak to ugryźć...???

Ciekawe jest to, że jak odpalę auto, to ładowanie lux- 14,5V... wciskam "D", ruszam... i jak zimny silnik, to chwilowo ładowanie dobre zostaje, ale po kilku km, spada na 12,5 i tak zostaje... aż do zatrzymania i otwarcia drzwi... żebyście zobaczyli moje dziwienie, jak się zatrzymuję, widzę na cb-radiu 12,5V, lecę po miernik, podłączam do aku... a tam 13,5V :D patrzę na cb-radio... 13,5V :D

Poprosiłem Żonę, wsiadła, ruszyła, zatrzymała się, podpiąłem miernik... 12,5V...

Pomóżcie co z tym zrobić...

4
Nadwozie i karoseria / Poszukuję vinu/ nr kat wkładu lusterka
« dnia: 13 Październik 2017, 21:38 34s »
Witam. Zauważyłem u siebie, że w lusterku bocznym wstecznym zewnętrznym mam wkład który mocno przybliża, przez co mam duże martwe pole i już w Wawie kilku osobom zajechałem pas. Jest fotochrom, podgrzewane, ale nie jest asferyczne, nie ma tego pionowego paska i fajnej strefy wypukłej dzięki czemu brak jest martwego pola.

Mam prośbę w związku z tym. Czy jest ktoś kto ma taki wkład, czyli lewy, od kierowcy, fotochrom, podgrzewany i koniecznie ASFERYCZNY (Z pionowym paskiem i tą mniejszą częścią widocznie wypukłą) i podeślę mi swój vin dzięki czemu zamówię sobie taki wkład? Aha, ważne żeby nie było asystenta martwego pola bo ja u siebie nie mam tego systemu.

Ewentualnie jakby jakiś spec od epc podrzucił mi nr kat takiego wkładu to będę bardzo wdzięczny!

5
Elektronika / W212 z USA obrysówki
« dnia: 11 Sierpień 2017, 13:00 03s »
Witam, mam autko ściągięte z USA. O ile osoba, która je sprowadziła zajęła się przednimi reflektorami i tylnymi lampami, to nie zrobiła porządku z przednimi obrysówkami.

Zderzak jest założony europejski, a obrysówki są jako wyjęte z kloszów oprawki z żarówkami, włożone w nadkola (znalazłem je, kiedy wymieniałem czujnik płynu do sprysków). Raz, że dla mnie to pro-druciarstwo, to jeszcze teraz któraś żaróweczka szwankuje, bo wyświetla błąd na zegarach. I co zrobić teraz? Wymontować te żarówki i zamontować jakieś oporniki, czy może po prostu wykodować wersję USA, ale z tym raczej sobie sam nie poradzę, mam SD, ale pewnie w ogóle mi się z W212 nie połączy, bo używałem jej do w211, w221...

6
Silnik i osprzęt silnika / 350 CGI - brak filtra paliwa?
« dnia: 11 Sierpień 2017, 12:44 02s »
Witam, nadszedł czas na wymianę oleju i filtrów w moim 350 cgi, ale w sklepie stwierdzono, że filtr paliwa nie występuje w 350cgi...

Czy to jest naprawdę tak i czy to jest mądre rozwiązanie? Wstawiał ktoś filtr jakiś dodatkowy? Prawdopodobnie w baku tylko jest jakiś filtr siatkowy i to wszystko... Kolega w BMW też nie miał w jakimś silniku filtra, poszła mu pompa wysokiego ciśnienia i 3k nie jego... zmienił pompę, dołożył filtr i śmiga...

Poradźcie coś...

7
Ogłoszenia administracyjne / Niewidoczne filmiki z YT?
« dnia: 27 Lipiec 2017, 11:30 10s »
Witam, przeglądam działy "Zrób to sam" i powinny być tam filmiki, ale ich nie widać.

Próbowałem z Chrome i Mozilli, nic z tego, wszystkie adBlock'i i inne wyłączone, ale filmików nie ma. Myślałem, że to kwestia tego, że wygasły i ktoś je usunął, ale dziś dodałem nowy temat do działu Zrób to Sam i także filmików nie widać - ani w podglądzie posta, ani potem już po jego dodaniu... tylko u mnie na kompie coś nie tak, czy w ogóle błąd forum?

8
Witam, nagle przestało mi działać pokrętło Comand, jeśli chodzi tylko o ruch obrotowy. Szukałem na forum, znalazłem, że kilka osób także dotknął ten problem. Kiedy pogrzebałem w google i youtube okazało się, że to powszechny problem w w212 i w203. Są tam montowane wadliwe pokrętła, wadliwy jest trzpień, przenoszący ruch pokrętła na zębatkę na samym dole całego urządzenia. Jest bardzo słabo mocowany, tylko w 4 punktach, jest plastikowy, przez co nagle pęka i zostajemy z niedziałającym pokrętłem, co np. przy nawigacji jest strasznym utrudnieniem (nie możemy przybliżać i oddalać map).

Na YouTube jest kilka filmików, więc nie jest źle z kwestią naprawy. Zdecydowałem się wrzucić tutaj wszystko w jednym miejscu (aby nikt nie musiał "latać" po internetach w poszukiwaniu filmików) plus moje własne zdjęcia i mój sposób naprawy, gdyż takiego sposobu nie widziałem, a wydaje mi się, że jest dość solidny.

Zacznijmy od demontażu samego pokrętła (widziałem na tym forum taki temat, ale brak tam filmiku).
Filmik tutaj:


Następnie trudniejsza sprawa, bo trzeba rozebrać całkowicie to pokrętło.
Jest odnośnie tego także filmik:


Teraz, kiedy mamy już urwany trzpień na stole:




Możemy zobaczyć, że te dwa elementy połączone są tylko w 4 małych punktach razem. Ciekaw jestem, czy jest to celowe działanie inżynierów, czy może zwykłe zaniedbanie...


Teraz najważniejsze:
W filmikach odnośnie naprawy tego trzpienia są metody z klejem, owszem, skleić to trzeba. Jeden gość włożył tam kawałki zapałek, ja natomiast zrobiłem tak:

Najpierw wywierciłem niezbyt głęboki otwór (najpierw wiertło 1mm, potem 1,5, potem 2mm) w elemencie trzpienia z kawałkiem metalu. To do tego elemetu potem mocowane jest widoczne na konsoli pokrętło). Otwór ma na celu zrobienie miejsca dla kleju, aby w niego także wniknął i lepiej skleił oba elementy.
UWAGA!
Staramy się nie przewiercić elementu na wylot, bo wtedy klej dostanie się do gwintu po drugiej stronie i jak się to zaklei, to potem nie wkręcimy śruby mocującej pokrętło! Otwór nie musi być głęboki - 3mm wystarczy!

Teraz trudniejsze!
Następnie zrobiłem 4 otwory (najpierw wiertełkiem 1mm, potem 1,5mm) - otwory pomiędzy metalową częścią a plastikową - trzeba uważać, aby wiercić pod odpowiednim kątem, aby nie zrobić dziury z boku. Druga część trzpienia łączy się z tym elementem z metalem za pomocą krzyżaka, dlatego otwory wierciłem pomiędzy "ramionami" - widać złamane ramiona, dlatego dość łatwo wywiercić otworki pomiędzy tymi złamaniami.
Tak wygląda element z metalem z otworami (niestety ja się przewierciłem na wylot, przez co miałem problem z klejem w gwincie).


Teraz w wywiercone 4 otwory wkleiłem 4 kawałki drutu, drut ma grubość około 1,4 mm, bo w otwór 1,5mm wchodzi bez dużego oporu. Kleiłem to klejem dwuskładnikowym (miałem jakiś z Lidla), ale bardzo dobry będzie każdy dwuskładnik do plastiku. Dwuskładnikowy jest dobry, gdyż dość szybko robi początkowe wiązanie.
Ja jednak polecam, aby sklejony element poleżał w domu i składać wszystko dopiero za kilka/ kilkanaście godzin.




Następnie sklejamy drugi kawałek trzpienia z tym z drutami:
UWAGA! Staramy się skleić wszystko, aby było jak najbardziej w osi! Trzpień wchodzi potem w inny, troszkę szerszy i jeśli będziemy mieli krzywo, to będzie ciężko nim kręcić.


Tutaj trzpień już sklejony, wstępnie "obrobiony" papierkiem ściernym, aby był równy i gładki, żeby potem nie obcierało o nic w tym drugim trzpieniu.

Składamy wszystko tak, jak na powyższych filmikach i cieszymy się naprawionym pokrętłem :)

W razie pytań, walcie na PW!

9
Witam, czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy mam do wymiany, bo jest płyn, a na zegarach info, że brak... tzn. przypuszczam, że czujnik, ale wiadomo, może być wiązka itp.

Czy ktoś to wymieniał? Poprzedni właściciel mówi, że nie wymienił, bo podobno trzeba ściągać do tej operacji błotnik... oglądałem fotki samego zbiornika, czujnik powinien być w nim umieszczony od strony podłużnicy, akurat ona go zakrywa. Szukałem w WIS, ale nie ma tam nic, jedynie demontaż zbiornika, ale jakoś kiepsko to widzę... Zetknął się już ktoś może z takim zabiegiem? Poratuje ktoś jakąś instrukcją, czy radą?

10
Sklepy i warsztaty / Dorobienie kluczyka keyless
« dnia: 07 Styczeń 2017, 12:13 27s »
Witam, kupiłem autko niestety tylko z 1 kluczykiem keyless.

Zna ktoś dobrego speca w Wawie/ okolicach, aby dorobić dodatkowy? Wiem, że w ASO można, ale tam chyba 1400 i długie czekanie, a wiem, że można szybciej i taniej :)

11
Modyfikacje i tuning W212 / Składane lusterka
« dnia: 05 Styczeń 2017, 14:41 31s »
Witam, posiadam w212 od kilku dni. Nie ma on niestety składanych lusterek. W swoim w211 dokładałem je sam. Konieczny był zakup lusterek + modułów drzwi. Potem chwila na SD i machał lusterkami.

Orientuje się jak jest w w212? Wystarczy przełożyć sam szkielet, tak jak w w211, czy konieczne są całe kompletne lustra, czy można zostawić swoje obudowy w kolorze?
Jak z modułami w drzwiach? Pewnie też do wymiany? Dużo dłubania, żeby lustra składały się z chwilą zamknięcia autka? Robił już to ktoś? Aha, no i na pewno przełącznik lusterek do wymiany... ;)

12
Nasze Mercedesy W212 / Bojar E350cgi amg
« dnia: 05 Styczeń 2017, 14:23 16s »
Moje fotki:
























Strony: 1
Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!