Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Magicd

Strony: 1 2 3 ... 12
1
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Brak mocy i kilka błędów
« dnia: 19 Sierpień 2019, 15:04 06s »
Ja bym obstawiał tak:
- syczenie to dziurawy przewód vacuum od EGRu lub czegoś
- spadek podciśnienia w układzie vacuum może pozostawić ci EGR w pozycji otwartej jak i źle regulować turbosprężarki
- ciągła recyrkulacja + zła konfiguracja turbin zapcha ci DPF (zła proporcja powietrza do paliwa - dymienie)
- auto z DPFem nie dymi... cały dym zostaje w DPFie
- zapchany DPF uszkodzi ci turbosprężarki (rośnie temperatura spalin i ciśnienie w układzie wydechowym)
- turbosprężarki uszkodzą ci silnik (kiedy turbiny padną, puszczą olej do silnika a ten może rozbiegać ci silnik)

…czy chcesz jeździć z tym problemem?
Odpowiedz sobie sam :)


Polecam:

1) wymienić czujnik różnicy ciśnień na DPFie (200 zł z wymianą)
2) sprawdzić ciśnienie w układzie vacuum i ciśnienie doładowania (możesz to zrobić w garażu jeśli masz vacuometr i manometr)
3) rozebrać i wyczyścić EGR
4) sprawdzić czy EGR zacznie się zamykać
5) spróbować dopalić DPF w trybie serwisowym lub jesli to nie pomoże oddać go na czyszczenie
6) skoro jeździłeś tak szybko mając P2463 aktywny bym sie zastanowił na twoim miejscu nad oddaniem turbosprężarek na sprawdzenie... tańsze niz remont silnika jeśli zdązyły sie one nadwyrężyć
7) napisać nam po wykonaniu powyższych czy auto działa jak zegarek

NIE ZMIENIAJ KOLEJNOŚCI DZIAŁAŃ - nie ma co dopalać DPFu jesli czujnik jest uszkodzony lub EGR się nie domyka.

2
Elektronika / Odp: blind spot assist
« dnia: 13 Lipiec 2019, 22:27 17s »
Ja wymieniałem radar od distronica ale zakładam, że z blind spot jest podobnie.
Zamienników nie znam, używany ale oryginalny radar działa mi od 2.5 roku bez zarzutu.
Po wymianie będziesz musiał zrobić kalibrację w ASO (czy u kogoś z SD).
Ale bez wizyty w warsztacie radar też działa... ale czasem "źle celuje" i może źle zareagować na przeszkody.

U mnie objawiało się to tym, że distronic auta widział dobrze do 30 metrów a powyżej tego raz widział a raz nie widział.
Po kalibracji w ASO widzi auta z około 200 metrów.

Zatem podsumowując - polecam kupić używany radar w dobrym stanie.

3
Tak na oko...
Filtry + olej to jakieś 500 zł (zakładam, że 100% osób wymienia to po zakupie).
Ubezpieczenie jak wspomniałem 3-5 tys. zł (można oczywiście zostać przy samym OC... ale przy dzisiejszych kierowcach zajeżdżających drogę a jak coś to uciekających po kolizji - polecam AC).
Wymiana rozrządu (zazwyczaj ludzie sprzedają auta zbliżające się do tej wymiany) w ASO ~3000 zł, w warsztacie jakieś 1500 zł (wymaga wyjęcia silnika... przynajmniej w dieslu).

Zestaw tarcze + klocki to około 2000 zł na oś (zależy jak są zdarte/jak dużo hamował poprzedni właściciel).

Zazwyczaj w wieku 7~8 lat padają miechy airmatic.
Koszt to 2500 zł za oryginał (jedna sztuka), 600-1200 zł zamienniki (za sztukę).

A to wszystko jeśli kupujesz "zadbane" auto bez ukrytych wad (zwykłe zużywanie się elementów).
Jeśli trafisz na handlarza to i 20 tys. zł może okazać się za małym zapasem jeśli w aucie padnie kilka elementów których na kartce planowania zakupu nie przewidziałeś.

4
Myślę, że jeśli chodzi o mercedesy W212 po liftingu (2012 rocznik) to powinno się udać.

Ja mam Avantgarde z 2010 roku (przed liftingiem) i jest warta zdaniem ubezpieczyciela AC 60~65 tys. zł.
A jest bezwypadkowa, z oryginalnym przebiegiem i sporym wyposażeniem.
Także jestem przekonany, że za 85 tys. dasz radę kupić po liftingu.

TYLKO PAMIĘTAJ!
Zakup auta to nie jedyne wydatki jakie ciebie czekają!
Ubezpieczenie OC+AC będzie ciebie kosztować 3-5 tys. zł, jakieś drobne naprawy które zawsze się zdarzają i musisz mieć dobre kilka tysięcy w zapasie na coś co się może stać nieprzewidzianego.
To nie jest auto które naprawisz za 200 zł u pierwszego Janusza.
Tutaj czasem musisz pojechać do ASO na diagnostykę a i części to tanich nie należą.

Także kupując auto nie wydawaj więcej niż 80% tego co masz odłożone na koncie z przeznaczeniem na auto.

5
Silnik i osprzęt silnika / OM651 turbiny biturbo
« dnia: 12 Lipiec 2019, 09:06 00s »
Nie wiem czy akurat to dobre miejsce na takie pytanie "z czystej ciekawości".
Ale po różnych przygodach z moim autem zaciekawiła mnie budowa turbosprężarek i chciałbym zrozumieć jak są one wysterowywane.

Znalazłem kilka zdjęć i nawet jakieś opisy ale chciałbym wiedzieć tak "serwisowo" co dokładnie robią siłowniki turbiny.
Generalnie są trzy siłowniki:
1) siłownik + zawór regulujący ilość wpadającego powietrza na turbinę małą lub dużą.
2) siłownik + zawór regulujący ilość powietrza przelatującego przez małą turbinę (co on właściwie robi... blokuje wlot zimnego powietrza do niej?).
3) siłownik + zawór obejścia gazów wylotowych (tzw. wastegate).

W których pozycjach gruszek są te zawory otwarte/zamknięte?
Co zmieni się gdybyśmy zaczęli regulować te długości cięgien (w jaką stronę - jaki efekt)?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Zwykłe turbo jest tak proste, że nie ma tam o co pytać :)
Zmienna geometria jest ciekawa ale również dla mnie zrozumiała.
Ale sekwencyjne biturbo jest dla mnie ciekawostką którą chciałbym rozgryźć :)

6
Elektronika / Odp: Komunikat "Wymień baterię w kluczyku"
« dnia: 16 Maj 2019, 08:46 53s »
"Wymień baterię" oznacza nie rozładowana baterie ale, że na stykach zasilania kluczyka jest niskie napięcie.
90% to zła bateria ale kolejne 8-9% to zabrudzone styki i zawilgocone wnętrze urządzenia.

Weź mały pilniczek od żony i po wyjęciu baterii z kluczyka "przetrzyj" styki zasilania (te stykające się z baterią) oraz wysusz dobrze sam kluczyk suszarką (uważaj by go nie przegrzać - elektronika zazwyczaj wytrzymuje 85-100'C ale powyżej tego nieodwracalnie uszkodzisz kluczyk.

7
Skrzynia biegów / Odp: Zimna skrzynia "ciągnie jak głupia"
« dnia: 06 Maj 2019, 09:26 43s »
U mnie przy odpalaniu idzie natychmiast na 850 i tak trzyma.
Wyjątkiem są duże mrozy - wtedy odpala i burcząc jak AMG wchodzi na 1050-1100 rpm i tak trzyma kilka-kilkanaście sekund po czym wraca na zwyczajowe 850 rpm.
Przy zmianie z P/N na D/R szarpniecie jest niemal nieodczuwalne a obroty nie zmieniają się o więcej niż 100 rpm.

8
Kupujemy Mercedesa W212 / Odp: Sprawdzenie historii serwisowej. Problem.
« dnia: 05 Kwiecień 2019, 09:49 31s »
Jako, że ja już ze swoim silnikiem "trochę" problemów miałem to wcale mnie nie dziwi, że Mercedes wstydzi się wpadek.
Jak dla mnie - Mercedes od 2010 roku nie umie zbudować żadnego silnika diesla.
Powinni zwolnic konstruktorów, odkopać archiwa i zacząć wznawiać linie produkcyjne silników z lat 1990-2010 które to spokojnie 300-500 tys. km robiły bez żadnych serwisów poza wymianami oleju i filtrów.
Po 2010 roku pewnie na skutek imigracji Niemcy zgłupieli - nie umieją już niczego budować :(

9
Elektronika / Odp: PRE-SAFE Functions limited See Owner's Manual
« dnia: 03 Kwiecień 2019, 12:08 20s »
'Pre-Safe functions currently limited see owners manual'

"Currently" oznacza, ze to problem chwilowy.
Skoro masz start-stop i dzieje się to na zgaszonym silniku to na 99% doładuj akumulator.
Jeśli doładowanie nic nie da - wymień akumulator na nowy.
Dopiero jeśli po wymianie akumulatora problem będzie się pojawiał (ale na 99% się nie pojawi) zacznij zastanawiać się nad innymi problemami.

Zainwestuj w woltomierz za 15-25 zł i włóż go do gniazda zapalniczki - jeśli przy zgaszonym silniku masz mniej niż 12.4V distronic ma prawo nie działać poprawnie.

10
Elektronika / Odp: 350cdi ciezko opala po nocy
« dnia: 25 Marzec 2019, 10:38 47s »
Akumulator w aucie które ciągle jeździ rano powinien mieć jakieś 12.4-12.6V po przekręceniu kluczyka (bez grzania świec).
Skoro u ciebie tak nisko napięcie spada to:
1) akumulator wyzionął ducha
2) akumulator się źle ładuje (sprawdź napięcie w instalacji jak silnik pracuje), możesz też naładować akumulator prostownikiem w nocy
3) masz uszkodzony któryś przekaźnik który nie wyłącza jakiegoś obwodu na noc (uciekający prąd)

Jeśli np. naładujesz prostownikiem akumulator w noc z piątku na sobotę a w niedziele rano będziesz miał takie niskie napięcie to zostaje awaria akumulatora lub upływ prądu (wykluczysz awarie układu ładowania).

Jeśli masz zapasowy (sprawny) akumulator to wymień - wtedy wykluczysz ewentualnie awarie akumulatora.

11
Wnętrze / Odp: Hałasuje (piszczy) wentylator nawiewu
« dnia: 20 Marzec 2019, 09:18 24s »
Ja w W204 wymieniałem dmuchawę nawiewu.
Wymienia się od dołu w kabinie (wymaga nieco "powyginania się" i cofnięcia fotela pasażera do max w tył).
Wymiana mi zajęła poniżej godziny.
Mi oryginalny zardzewiał i wymieniłem na używany z allegro za 120 zł.
Działała używka bez zarzutu 3 lata aż sprzedałem auto.
W W212 jest identycznie jak w W204.

12
Układ odpowietrza się sam ale możesz mu "pomóc".
Zalej zbiorniczek płynu do nominalnej wysokości i wyjedź na trasę (normalną bez wygłupów).
Jak już będziesz miał 90'C przynajmniej kilka minut to włącz ogrzewanie na najwyższą temperaturę i wentylator na 2-3 kreski (chyba nawet nie jest potrzebny ale ja tak robiłem).
Otwórz klapę i OSTROŻNIE odkręcaj korek płynu aż usłyszysz syczenie.
Bez pośpiechu - jak syczy to nie odkręcaj dalej tylko czekaj aż ciśnienie zejdzie.
W międzyczasie powinieneś usłyszeć bąbelki w układzie chłodzenia które zaczną "gdzieś" się poruszać po układzie chłodzenia.
Powoli odkręć korek i zobacz poziom płynu chłodniczego (silnik ciągle pracuje).
Jeśli jest mało - dolewaj.
Jeśli jest aż za dużo - super, oznacza to, że powietrze rozprężyło się w układzie i zwiększyło objętość płynu - zakręć korek i przejedź się jeszcze kawałek po czym powtórz odkręcanie korka.
Za którymś razem zauważysz duży ubytek płynu w zbiorniczku - powietrze przesuwając się przez układ dotarło do zbiorniczka a układ się odpowietrzył (dolej płynu do wartości MAX).

13
Wnętrze / Odp: Napinacz pasów tył
« dnia: 27 Luty 2019, 11:36 40s »
Ja mogę się mylić - żadnej kolizji W212 nie miałem i mam bezwypadkowe auto.
Wiem, że PRE-SAFE napina pasy silnikiem elektrycznym który zdecydowanie może pracować wielokrotnie (już kilka razy mi napinał pasy jak za późno hamowałem gdy ktoś zajechał mi drogę).
O naboju (napinaczy pirotechnicznym) nie słyszałem w W212 ale jeśli [W212] tak mówi to obstawiam, że wie lepiej.
W starszych autach na 99% były napinacze pirotechniczne/jednorazowe.
Tutaj tego ja pewien nie jestem - wiem, że na 100% są elektryczne ale może dodatkowo jest pirotechniczny.

14
Lekko offtop.
Ale zawsze mnie lekko rozśmiesza jak ktoś tak jak twierdzicie "chwali" się, że ma kilkaset koni.
Dla mnie to raczej żalenie się brakiem umiejętności jako kierowca.
W Polsce mamy naprawdę "niskie" ograniczenia dopuszczalnych prędkości.
Jeśli ktoś do miejskiego włączenia się do ruchu potrzebuje >100 KM to jest kiepskim kierowcą.
To samo na krajówkach gdzie mamy dopuszczalne marne 70/90 km/h.
Dla mnie CDI 200 był "aż za mocny" mając 130 KM - w całej historii jego użytkowania nie znalazłem się w żadnej sytuacji gdzie potrzebowałem większej mocy - zawsze sobie poradziłem.
Fakt - ja nie wyprzedzam na trzeciego ani na czołówkę na podwójnej ciągłej na zakręcie w prawo (wtedy to i 1000 koni by się przydało... ale chyba bardziej więcej oleju w głowie).

Rzeczywisty brak mocy to czułem w Oplu Astrze F 1.7 DTL z 1996 roku.
Ważyła 1280 kg i miała 68 KM - jadąc pod górkę ~100 km/h z deskami podłogowymi w bagażniku była w stanie jedynie utrzymać prędkość a o wyprzedzaniu długiej ciężarówki można było zapomnieć jeśli dodatkowy pas pod górkę miał mniej niż 500m.

15
Wnętrze / Odp: Napinacz pasów tył
« dnia: 25 Luty 2019, 10:05 28s »
W W212 są elektryczne napinacze pasów.
Działają wielokrotnie (nie psują się po kolizji).
Możesz je przetestować sadzając kogoś na tylne siedzenie, rozpędzając się do 100 km/h i nagle wciskając hamulec do oporu.
System PRE-SAFE w momencie nagłego hamowania bez zapowiedzi uruchamia prostowanie siedzeń przednich i napinacze pasów bezpieczeństwa wszystkich zajętych siedzeń.

16
Silnik i osprzęt silnika / Odp: DPF - wypalanie
« dnia: 20 Luty 2019, 08:55 44s »
I tutaj Kajtek masz 100% albo i nawet 102% racji.
Mi ASO na dzień dobry chciało wymienić DPF za 8500 zł... a popsuty był czujnik różnicy ciśnień warty 70 zł na allegro lub ~200 zł w ASO.
Czyli ekologia by mnie kosztowała 8500 zł na początek a po jakimś czasie i tak DPF by się znów zapchał i kosztował kolejne 8500 zł lub awarie silnika (która mnie spotkała) co kosztuje 10-15 tys. zł.

Jak zrobią DPF w cenie max 1000 zł (nowy w ASO z wymianą) lub gwarancję na MINIMUM 15 lat to DPF będzie przeze mnie akceptowalny.
Do momentu jak takie ceny/gwarancje się nie pojawia polecam szczerze wszystkim wycinkę (chyba, że jak ja chcecie skończyć z dziurą w tłoku na trasie).
Ja na prawdę chciałem mieć DPF... i kosztowało mnie to utratę auta na ponad 2 miesiące i prawie 15 tys. kosztów naprawy.

17
Układ kierowniczy i zawieszenie / Odp: Wymiana przewodu airmatic
« dnia: 13 Luty 2019, 11:53 22s »
Ja wymieniałem w ASO Goworowski.
Za rurki + ich wymianę + wymianę kompresora (kompresor kupiłem sam) zapłaciłem 1100 zł.
U Wittmana (też ASO) wymianiałem miechy - kupiłem samemu Arrnot za 2500 zł komplet na tył a wymiana kosztowała 380 zł.
Wszystko w ostatnim roku czyli ceny aktualne.

18
Ciekawostki i opinie / Odp: DPF OM654
« dnia: 13 Luty 2019, 11:39 36s »
Ja mysle ze jak sztab inzynierow wsadza DPF pod maske, to maja do tego powazne powody.

Ja myślę, że gdyby ci inżynierowie mieli mózgi z głowie a nie EURO 10 w dupie to wywalili by w ogóle ten DPF.
Po swoim aucie widzę, że w ogóle nie wpływa on na jakość spaliin a i dla środowiska daje tragiczne rezultaty.
Ilość awarii silnika dzięki DPF pewnie wzrosła o 1000%...
Ile CO2 wytworzą dodatkowo fabryki które muszą produkować więcej części zamiennych do psujących się silników?
Ile CO2 i pyłu wyprodukował mój samochód jadąc ekspresówką z dziurą w tłoku którą wypalił DPF zanim zrozumiałem jak poważną mam awarie?
Ile CO2 wyprodukowali mechanicy naprawiając przez dwa miesiące moje auto?
Ile CO2 produkuje DPF podczas dopalania filtra skoro chwilowe spalanie idzie wtedy na 10-20 litrów/100 km?

Nie ma w DPFie żadnej ekologii - jest wyłącznie nabijanie kasy Eurogłupkom za Odrą.

19
Znam kilka osób z Audi A4 i A6. Widuje też te auta na drogach.
90% Audi A4 i A6 dymi na drodze - czyli miały już za sobą awarie silnika + wycięty DPF.
U mnie szlak trafił DPF dopiero gdy auto miało 8 lat zatem widać, że żywotność silników w Mercedesie jest znacznie wyższa niż w Audi (jeśli chodzi o diesle).

Wymiana oleju i wszystkich filtrów w ASO to około 600-700 zł.
Jeśli wymienisz je samemu (a da się w 1h zrobić komplet bez użycia podnośnika) to za filtry zapłacisz około 200 zł (MANN Filter) + 200 zł za olej (6.5 litra). [powietrza, oleju, kabiny]
Rozrząd ja wymieniłem po 180 tys. km... jak się okazało niepotrzebnie - mechanik mi pokazał, że wyglądał jak nowy.
Wymieniałem, bo pompa vacu (obok rozrządu) padła i zaczęła buczeć błędnie martwiąc mnie, że to rozrząd.
Dwumasem raczej martwić się nie będziesz - 95% używanych E-klas w dieslu ma automat który nie posiada dwumasu.

20
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Common Leaving Home oświetlenie.
« dnia: 11 Luty 2019, 10:58 56s »
Nie podałeś rocznika auta.
Ja mam 2010 rocznik i jest tylko opcja włącz/wyłącz bez możliwości wybierania które to światła maja się zapalać i na jak długo maja to robić.
Jeździłem chwilę c-klasą z 2015 roku i tam też nie było wyboru które światła maja się zapalać ale za to pojawiła się opcja wyboru czasu świecenia tych świateł.
Chyba było do wyboru 15, 30 i 45 sekund (lub do otwarcia którychkolwiek drzwi auta w przypadku otwierania auta).

Strony: 1 2 3 ... 12
Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!