Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - piotrasta

Strony: 1 2
1
Elektronika / Rejestrator jazdy
« dnia: 21 Listopad 2021, 16:05 38s »
Witajcie
Zamierzam zakupić rejestrator jazdy do mojej gwiazdy i tu mam kilka pytań o Wasze doświadczenia.
1. Czy znacie jakaś kamerę poza BlackVue umożliwiającą automatyczny zapis w chmurze/podgląd na żywo z kamery? (nie pasuje mi BlackVue ponieważ darmowa chmura oferuje tylko 10GB a 1 minuta nagrania to ponad 200MB więc po pozostawieniu auta na ulicy musiał bym kilka razy dziennie usuwać stare nagrania lub zdarzenie zostało by nadpisane)
2. Czy jest jakiś wideorejestrator jako wyposażenie dodatkowe był montowany w w212? lub czy kamery używane w w212 można zaadoptować w jakiś sposób tak aby pełniły rolę wideorejestratora?
3. Czy polecacie jakieś kamery dual(przód i tył)? Najchętniej wziął bym coś co ma 4k i przynajmniej 60 fps ale widzę że ciężko takie coś znaleźć jedyne co znalazłem to 2k i 60fps.

2
Silnik i osprzęt silnika / Płyn chłodniczy norma
« dnia: 30 Sierpień 2021, 18:22 52s »
Witajcie
Mam problem z normą 325 i 326. W bevo pisze że do maja 2014 jest końcówka 0 a od maja końcówka 6. Czy norma z końcówką 6 tyczy się w 212 po maju 2014 czy tyczy się to nowych modeli po maju 2014??

3
Witajcie
Mam pytanie odnośnie airmatic-a w kombi. Tył opadł niestety muszę go podnieść aby prościej wprowadzić go na lawetę. Znalazłem że pompa jest pod autem. Mam pytanie techniczne jak podnieść auto do góry? Czy wystarczy wyjąć przekaźnik od airmatica i na odpowiedni pin podać 12V? Czy może podać bezpośrednio na pompę + i -? Czy pompa chodzi normalnie na napięciu z akumulatora czy jest ono jakoś modyfikowane?

4
Silnik i osprzęt silnika / OM651 - coś zaczęło pukać w silniku
« dnia: 13 Sierpień 2020, 23:58 49s »
Witajcie
Posiadam w212 z om651. Coś zaczęło pukać w silniku a silnik stracił moc więc profilaktycznie wymieniłem rozrząd (nie sam łańcuch ale całość). Przy okazji wymiany okazało się ze turbina jest do regeneracji. po poskładaniu wszystkiego i odpaleniu silnik zaczął pukać ale był to pusty napinacz ponieważ za chwilę się uspokoił i chodził ok. po ok 2-3 minutach chodzenia jak już było ok wyłączyłem silnik. na następny dzień po odpaleniu silnika silnik zaczął znowu pukać. Wszystko jest z odpowiednimi momentami dokręcane. Wtryski trafiły na swoje miejsca. Na SD w teście równomierności pracy silnika norma jest +/-10obr/min a tu tylko jeden wtrysk jest w normie a pozostałe pokazują od 20-120. Błędy w silniku dotyczą czujek temperatury. P042664, P009800, P042800.
Ma ktoś jakiś pomysł co może pukać?

5
Silnik i osprzęt silnika / różnice pomiędzy zestawami rozrządu
« dnia: 14 Czerwiec 2020, 21:07 10s »
Witam jestem przed wymianą łańcucha i pytanie odnośnie łańcucha. Numery według Mercedes-Benz to
A 000 993 46 76 
lub
A 000 993 62 76 
Jako zamiennik febi daje 44973.
I tu pojawia się pytanie Czym różni się zestaw febiego o nr44973 i 49211. Jeden kosztuje poniżej 1000zł a drugi powyżej. Czy może być tak że ten 2 jest mocniejszy?


6
Elektronika / Sterownik drzwi czy instalacja?
« dnia: 01 Lipiec 2019, 00:18 09s »
Witajcie
Mam problem z przednimi drzwiami pasażera. Przestało działać sterowanie lusterka i zamykanie drzwi problem jak zauważyłem jest jak jest bardzo ciepło i auto się mocno nagrzeje np w południe wieczorem jak jest chłodniej działa dobrze.
Po wymianie sterownika drzwi problem nadal występuje.
W trakcie występowania problemu SD nie komunikuje się ze sterownikiem drzwi.
Gdy jest problem nie mam możliwości zamknięcia drzwi nawet tym kołkiem- jest tak jak by zablokowany w pozycji otwarty a nie chcę za mocno cisnąć aby nie popsuć. Gdy wszystko działa normalnie to kołek w drzwiach chodzi lekko.

7
Ogłoszenia administracyjne / powiększające się miniaturki
« dnia: 31 Marzec 2019, 23:28 55s »
Witajcie nie znalazłem odpowiedniego tematu/działu ale myślę że tu jest najlepiej
Czy na forum działa kod na zasadzie [ i m g = adres obrazka]adres obrazka[/ i  m g] (chyba tak to było). Chodzi o to aby po naciśnięciu na obrazek otwierało go w nowej karcie. Czy coś takiego działa?

przy okazji czy jest szansa na powiększenie limitu załączników bo 512kb to było dobre na początku rozwoju forum poprzedniczki -210

8
Opisy napraw dokonanych samodzielnie / włączenie "N" bez prądu
« dnia: 31 Marzec 2019, 23:04 33s »
Witajcie
Nie znalazłem tego w instrukcji i na forum więc porobiłem zdjęcia i umieszczam tu
w212 przedliftowa (po lifcie będzie na pewno podobnie)
Otwieramy schowek z roletką

Po zdjęciu gumy za uchwyt z tyłu mamy

Wkładamy coś zagiętego ja użyłem imbusa 10 tak aby po włożeniu ta krótsza część była "u góry" czymś prostym nie "trafimy w zapadkę" a pręt "przejdzie" poniżej

Po wciśnięciu zapadki przesuwamy wybierak

Można też zrobić to od góry- ściągnąć skórzaną osłonę lewarka i chodzi o żółty element

Tu mamy już ten żółty element wciśnięty za pomocą imbusa- palcem też da radę


9
Witajcie
Mam błąd A25047 usterka mechaniczna, po włożeniu kluczyka rygiel nie puszcza po przekręceniu na zapłon nic się nie dzieje auto udaje że stacyjka jest w pozycji 0- brak + po stacyjce, nie świecą się żadne kontrolki itp itp po wyjęciu kluczyka zapala się światło w aucie więc normalnie. Czy tak objawia się padnięty silnik rygla?
Czy po wymianie silniczka w ryglu na kolumnie kierownicy należy rygiel kodować?

10
Silnik i osprzęt silnika / Pasek 6pk2155 za krótki
« dnia: 04 Marzec 2019, 01:48 24s »
Witajcie
Mam problem w mojej damie. Otuż teoretycznie dobry pasek 6pk2155 nie chce pasować. Rolki są ok ws,ystkie 3 mają 65mm, koło na alternatorze też jest dobre ma 50mm, po numerach koła od pompy wspomagania doszedłem że jest ok (7691332150), sprzęgło na klimiee też jest od tego auta(0022309211), główne koło oraz te odpompy wody raczej muszą być od tego auta ale ani nr nie znalazłemna kołach ani ich wymiarów w internecie.
Pomimo napięcia napinacza pasek nie chce wejść tak jak by był za krutki.
Czy jakiś element wykorzystujący napęd paska może napinać pasek lub ma jakąś regulację?
Na starym paseku oznaczeń już brak.
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem że pasek który miał pasować okazuje się za krutki?

11
Modyfikacje i tuning W212 / Montaż haka - hak, podsumowanie
« dnia: 06 Grudzień 2018, 19:59 49s »
Witajcie
Na forum znalazłem kilka szczegółów jednak w wersji używanej nie znalazłem wszystkiego w zestawie (wiem ze nie wszyscy znają się na wszystkim ale jak coś się rozbiera to powinno się wiedzieć co i jak) mam kilka pytań
Lista czego potrzebujemy:
1. Belka haka z hakiem
2. Wzmocnienia wchodzące w podłużnice
3. Sterownik/moduł
4. Wiązka "główna"
5. Wiązka "dodatkowa" od sterownika/moduł do tylnego SAM-a
6. Linka z pokrętłem
6. W kombi potrzebny jest boczek w sedanie nie

I teraz to co znalazłem ale źródło niepewne i to czego nie wiem
1. Czy tylny SAM jest inny czy to prawda?
2. Czy potrzebne jest wygłuszenie/styropian pod zderzak?
3. Czy hak sedan/kombi różni się tylko wzmocnieniami wchodzącymi w podłużnice?
4. Chyba najważniejsze czym różni się oryginalny moduł od tego uniwersalnego/zamiennika? Wpinamy się w to samo miejsce? Nie chce w lampy jak to można było w starych autach zrobić bo zaoszczędzę 400zł na module a stracę później 10 razy tyle nie stać mnie na takie oszczędności
5. Czy mając oryginalny moduł jednak niepołączony z SAM-em będzie on działał poprawnie? Znalazłem informację że ta wiązka jest tylko po to aby mieć informację o haku na liczniki i aby parktronik się wyłączył czy to prawda? Czy zamiennik to potrafi?
6. Czy wszystkie moduły/sterowniki haka są te same/zamienne?

 

12
Witajcie
w mojej damie po włączeniu zapłonu wentylator startuje z max-ymalnych obrotów i chodzi tak do wyłączenia silnika. Po wyłączeniu silnika chodzi jeszcze ok 2 minuty.
Czujnik temperatury w termostacie wymieniony z termostatem, czujnik ciśnienia w klimatyzacji wymieniony ponieważ się pocił.
Na SD nie można regulować obrotami-niby suwak przesuwać się da ale wentylator na nic nie reagule. Na SD jest też błąd
p048000 wejście ektrycznego wentylatora 1 ma usterkę elektryczną lub przerwę w obwodzie
Czy to znaczy że padnięty jest sterownik/moduł wentylatora?

13
Wnętrze / czujnik zapiętego pasa
« dnia: 04 Czerwiec 2018, 20:29 27s »
Witam
Mam problem z pasem- mimo zapiętego pasa informuje że pas jest niezapięty. Dzieje się tak nie zawsze (nie wiem od czego to zależy). W związku z tym zastanawia mnie czy czujnik znajdujący się w klamrze (?) pasa nie jest przypadkiem jakimś czujnikiem optycznym/magnetycznym który wystarczyło by wyczyścić bez lub z rozebraniem klamry (wolał bym bez)? No chyba że jest tam krańcówka jak np w starszych gwiazdach w drzwiach/bagażniku?

14
Elektronika / błąd radia
« dnia: 21 Maj 2018, 14:24 23s »
Witajcie

Mam problem z radiem dopóki nie wcisnę wstecz na kierownicy przy wyświetlonym komunikacie nie działa sterowanie radia z kierownicy. Po naduszeniu wstecz wszystko działa normalnie. Postępowałem zgodnie z komunikatem i nic to nie zmieniło.
W menu engineering mode system powtarzają się 2 błędy: 01-4c-84003 oraz 01-4c-207ff.
Ktoś się spotkał z takim czymś?

15
Silnik i osprzęt silnika / Czujnik ciśnienia klimatyzacji
« dnia: 20 Kwiecień 2018, 23:38 28s »
Witajcie
Muszę wymienić czujnik ciśnienia klimatyzacji w skraplaczu i mam pytanie
Czy "za czujnikiem" ciśnienia klimatyzacji jest zawór tak bym mógł wymienić go samodzielnie czy muszę pojechać na maszynę i najpierw odessać gaz?

16
Elektronika / Phone Book Access Profile PBAP android
« dnia: 31 Marzec 2018, 02:44 32s »
Witajcie
Używa ktoś z kolegów PBAP na androidzie lub wie jak je ustawić? Chodzi o udostępnianie kontaktów podczas połączenia z audio. Nie chodzi o zaimportowanie na stałe kontaktów z telefonu do samochodu tylko aby samochód odczytywał  "na bieżąco" kontakty z telefonu.

17
Wnętrze / dziwny dźwięk klimatyzacja
« dnia: 13 Marzec 2018, 18:43 05s »
Witajcie
Mam problem (?) z klimatyzacją. Gdy jest włączone ogrzewanie nie ma tego dźwięku. Jak teraz zrobiło się ciepło i włącza się klimatyzacja jest dziwny szum. Dodam też (nie wiem czy ma to związek) że mam problem z wentylatorem chłodnicy-chodzi cały czas na max-a i po wyłączeniu silnika chodzi jeszcze jakiś czas nawet po zamknięciu auta.

18
Silnik i osprzęt silnika / norma emisji spalin euro4?
« dnia: 06 Marzec 2018, 19:04 37s »
Witajcie
Posiadam ex budynia i zastanawia mnie czy Niemiec nie popełnił błędu. Na szybie posiadam naklejkę euro 4 dlaczego wszystkie informacje jakie znalazłem powinno być euro5 lub 6 o co chodzi?

19
Silnik i osprzęt silnika / wymiana termostatu odpowietrzenie
« dnia: 08 Grudzień 2017, 01:47 21s »
Witajcie
Planuje wymienić termostat (212.005 om651) ponieważ nie dogrzewa silnika. W związku z czym mam pytanie jak go po wymianie odpowietrzyć? Czy jest możliwość wymiany samego wkładu termostatu?

20
Silnik i osprzęt silnika / Wentylator ciągle chodzi na max-a
« dnia: 08 Grudzień 2017, 01:35 18s »
Witajcie
Mam problem z wentylatorem w mojej damie (212.005 200cdi). Po włączeniu zapłonu wentylator "wchodzi" na max-ymalne obroty (nie ma znaczenia czy włączona jest wentylacja w pojeździe czy nie) i tak działa cały czas aby przestał chodzić muszę wyłączyć silnik i poczekać ok 2 minuty. Nawet jeśli zamknę auto wentylator chodzi.
Czujniki temperatury na SD pokazują dobrą temperaturę (miałem błąd czujnika we wnęce na nogi pasażera ale jest już ok a wentylator chłodnicy dalej chodzi na maxa).
Ciśnienie w układzie  klimatyzacji mieści się w normie (SD podaje 0-35bar a pokazywało po wyłączeniu silnika 1.7 lub 0.7 bar gdy chodził na jałowym ok 4bar).
Na SD w czasie testu wentylatora niezależnie ile % mocy ustawię to ciągle chodzi na maxa.
Na kostce wentylatora napięcie na grubych przewodach wynosi 12V i tak powinno być. Na jednym "cienkim" przewodzie wchodzącym do wentylatora (pin 3 chyba) napięcie wynosi względem masy 0,3V (mierzone multimetrem) na drugim 0V. Napięcie mierzyłem na odłączonej wtyczce więc mógł wkraść się błąd.
Po wyjęciu bezpiecznika nr22 ze skrzynki z lewej strony pod maską wentylator staje.

Zorganizowałem oscyloskop i chcę sprawdzić sygnał PWM wychodzący ze sterownika silnika (tu najłatwiej chyba dojść) sterujący wentylatorem. X25/2 znajduje się jeszcze w skrzynce bezpieczników ale z tego co widzę dostęp jest dopiero po rozebraniu skrzynki bezpieczników z lewej strony.


Cz ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną chodzenia wentylatora na maxymalnych obrotach?

Strony: 1 2