Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Zanim zaczniesz... / Odp: Skąd wiesz o forum?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pawel4082 dnia 15 Wrzesień 2019, 17:04 59s »
Witam, wpisałem w212 polskie forum w google no i tu jestem, jestem tez na w210 i w203
pawel4082
2
Silnik i osprzęt silnika / Błąd P0101 - Check Engine
« Ostatnia wiadomość wysłana przez FeyNiX dnia 15 Wrzesień 2019, 16:50 51s »
Mam mały problem, silnik E350 3.0 31 KM V6 CDI, rozchodzi się o to że jakiś czas temu miałem poważną awarię wynikłą z kiepskiego oleju, zatarcia turbosprężarki i ogólnego rozlewu oleju po układzie dolotowy powietrza. Na szczęście udało się zaradzić bo zrobiona dwukrotna płukanka, wymienione wszystkie filtry, wymieniona sprężarka na regenerowaną także jest jak nowa, silnik zalany rekomendowanym olejem dla tych silników. Od tamtego momentu przejechałem 3800 km i problemu nie było poza jednym błędem otóż co jakiś czas (zależne od stylu jazdy) nagle wyświetla mi się kontrolka Check Engine, nic się absolutnie nie dzieje tylko sama kontrolka, po podłączeniu pod komputer wyświetla mi błąd Code P0101 - Mass Air Flow Sensor Circuit Range/Performance

Czytałem że przy tym towarzyszą inne problemy jak utrata mocy, dymienie itd, u mnie nic się nie dzieje, silnik pracuje elegancko i mocy nie brakuje, wtedy wystarczy ze podłączę komputer, skasuję błąd i można jechać dalej. Wyskakuje to w zależności od stylu jazdy, gdy np. jadę autostradą to nawet przez 500 km nie ma nic ale wystarczy że gdzieś na mieście daj mocno gazu tak ze skrzynia robi redukcję, wkręci na 3500 obrotów (taka bardziej agresywna jazda) to wyświetla częściej, czasami wystarczy po prostu częste zatrzymywanie się i ruszanie. Czyli moim zdaniem problem się pojawia gdy często przelicza dużą ilość powietrza.

O ile skasuję wcześniej to jest spokój ale gdy raz zwlekałem i jechałem jakąś godzinę bo nie było gdzie sie zatrzymać to raz wyskoczył mi błąd związany z ubogą mieszanką a innym razem od EGR jednak to były pojedyncze przypadki a tak to w kółko tylko błąd P0101 (na początku widnieje jako tymczasowy i kontrolki nie ma ale po czasie jako Zapisany i wtedy jest komunikat).

Ktoś wie o co tutaj chodzi? Filtr DPF okazuje się że mam czysty a i tak dymienia nie ma, moc także w normie.
3
Wnętrze / Odp: Oświetlenie ambient
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kepasa dnia 15 Wrzesień 2019, 16:03 56s »
zacząłem szukać właśnie i znalazłem ten sam problem... nie wiem czy ktoś u mnie coś modził, czy tak ma być ... widać je w nocy ale z 5stopniowej regulacji intensywności świecenia nie ma sensu korzystać, ponieważ max jest dla mnie minimalny... mam 140tys przebiegu raczej pewnego... może ktoś podpowie coś... za dwa tygodnie oddaję autko na oleje do znajomego, który, pracuje w Mercedes-Benz to będę wiedział więcej...
4
Zanim zaczniesz... / Odp: Wątek powitalny.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kepasa dnia 15 Wrzesień 2019, 15:54 07s »
dzień dobry wszystkim :)
5
Skrzynia biegów / Dziwna zmiana biegow w automatycznej skrzyni biegow 7G
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ridek72 dnia 15 Wrzesień 2019, 09:16 19s »
Dzien dobry ,mam jedno pytanko.Ok 3 tygodnie temu w warsztacie zrobilem wymiane oleju w skrzyni biegow 7G przy przebiegu 100tys.
Olej , filtr i caly zestaw do wymiany kupilem w serwisie Mercedesa-
Po odebraniu auta wszystko chodzilo jak powinno, ale niedawno jadac w trasie stanolem na tankowaniu  na ok.30min, po ponownym ruszeniu auto zaczelo zmieniac dziwnie biegi,jak by byl na trybie S,
ciagnal na kazdym biegu az do 3000 obrotow.
Zatrzymalem auto, zgasilem na chwile i odpalilem ponownie, wszystko wrocilo do normy.
Ale niestety taka sytuacja powtorzyla mi sie jeszcze pare razy , aha jeszcze zapalila mi sie kontrolka  pomaranczowa silnika.
Bylem u mechanika , podlaczyl pod kompa i stwierdzil ze trzeba wymienic jakis czujnik cisnienia gazow czy cos w tym stylu, i w gornej czesci silnika trzeba wymienic jakas pokrywe ktora odpowiada
za odzielenie oleju z gazow silnika, czy cos w tym stylu..
za czujnik zaplacilem 650zl z robocizna a na wymiane tej pokrywy jestem umowiony na inny dzien,
wymiana tej pokrywy z robocizna ok 2300zl.
Jezeli chodzi o dziwna zmiane biegow problem nie znikl.
Raz zmienia dobrze raz piluje do 3000tys obrotow i nie mozna przejsc na reczna zmiane biegow lopatkami przy kierownicy.
Moze ktorys z kolegow mial podobny problem i mogl by Mi cos poradzic????
6
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez czeczot21 dnia 15 Wrzesień 2019, 02:38 22s »
Jeśli już jesteśmy przy miskach to najważniejsza sprawa !!! Metalowy korek spustowy oleju przykręcamy z siłą 30Nm !!! Nawet nie wiecie ile aut ma przekręconą metalową tuleję z gwintem w plastikowej misce tylko przez to że ktoś kiedyś zbyt mocno dokręcił korek spustowy. Nowe miski z serwisu mają nawet odlaną wartość dokręcania na odlewie, stare niestety nie...
7
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez czeczot21 dnia 15 Wrzesień 2019, 02:29 26s »
Poniżej miska plastikowa od 2011 roku ze tzw. śrubą po środku.
8
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez czeczot21 dnia 15 Wrzesień 2019, 02:20 22s »
Poniżej miska plastikowa starego typu od 2009 do 2011 bez śruby po środku, pasuje tylko do "ażurowej" miski aluminiowej starego typu.
9
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez czeczot21 dnia 15 Wrzesień 2019, 02:13 14s »
Poniżej miska aluminiowa bez "wypełnienia" do silników od początku produkcji 2009 do 2011 roku. Do tej miski aluminiowej pasuje miska plastikowa bez śrubki po środku.
10
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez czeczot21 dnia 15 Wrzesień 2019, 02:12 29s »
Poniżej miska aluminiowa z 2011 dostosowana we własnym zakresie do nowego typu miski plastikowej dostępnej w Serwisie jako zamiennik oryginalnej. Miski używane wtedy kiedy ją potrzebowałem były niedostępne lub w cenie nowych. Kupiłem w serwisie nową plastikową ale taka przeróbka była konieczna. Troszkę inny otwór okrągły na czujnik w niczym nie przeszkadza więc został stary. Silnik po tych zmianach pracuje bezproblemowo
Strony: 1 2 3 ... 10
Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!