Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Sam naprawiam Mercedesa W212! / Wymiana oświetlenia tablicy rejestracyjnej (kombi S212, przedlift)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Magicd dnia 15 Lipiec 2018, 18:33 52s »
Ostatnio przepaliła mi się lewa żarówka podświetlania tablicy rejestracyjnej i zostałem zmuszony do podjęcia jakichś działań "naprawczych" :)
Na forum ani w internecie nie znalazłem dobrej instrukcji wykonania tego zadania (najlepiej zdjęciowej).
Aczkolwiek po kilku próbach i podpowiedziach - udało się.
Zamieszczam tutaj instrukcję aby kolejnym było łatwiej i niczego nie zniszczyli podczas wymiany żarówki.

1) na początek musimy otworzyć naszą klapę kombi. Przy uchwytach od wewnętrznej strony znajdziemy małą szczelinkę na włożenie płaskiego śrubokręta by podważyć plastik rączki który zwyczajnie się wysunie (jest na wcisk bez zatrzasków). (zdj. 1)

2) po zdjęciu tej pokrywy uchwytu musimy odkręcić dwie śruby (na obu rączkach, czyli 4 śruby łącznie). Na zdjęciu 2 zaznaczyłem na czerwono śrubę a na zielono wciski na których trzyma się osłonka rączki (którą w tym kroku zdjęliście).

3) teraz z łatwością można odczepić cały plastikowy panel ciągnąc w dół. Róbcie to z wyczuciem - na tym elemencie są przyczepione 3 elementy zasilane przewodami - oświetlenie klapy x2 oraz przycisk zamykania klapy.
Zatem odczepcie ten plastik ale trzymajcie by nie odsunął się o więcej niż 10-15 cm od swojej normalnej pozycji (by nie urwać przewodów). Wtyczki światełek wypnie się zwyczajnie samymi palcami. By wypiąć wtyczkę przycisku zamykania klapy proponują mieć mały śrubokręt by wcisnąć niewielki zatrzask. (zdjęcie tego plastiku to 04)

3) ja zacząłem po tym kroku zdejmowanie obicia klapy od dołu - nikt mnie nie ostrzegł, że to zły pomysł. Osłona ma poza pinami także dwa uchwyty w kształcie litery L i są one wpuszczone w karoserię klapy.
Ja omal ich nie połamałem (wygięły się tak, ze plastik zbielał ale nie pękły).
Wy zacznijcie zdejmować obicie klapy od góry (zdj. 3). Górę odginacie zwyczajnie w dół tak aby piny wyskoczyły. Na samym dole odegnijcie płytę tylko 1-2 cm aby piny wyskoczyły a następnie trzeba obicie podnieść o 3-4 cm w górę (w stronę przodu auta) aby zaczepy w kształcie L puściły. Zdjęcie 5 i 6 pokazuje piny i zaczepy L. Zdjęcie 7 to zdjęte poszycie klapy (abyście zobaczyli rozłożenie pinów które musicie odpiąć).

4) teraz mamy wszystko na wierzchu :)
Żarówka w moim modelu to zwykła szklana W5W (znana z postojówek we wszystkich starszych autach i z oświetlenia wnętrza w W212). Wyjmujemy żarówkę zwyczajowo przez przekręcenie gniazda zasilania o 90 stopni.

5) Wymieniamy żarówkę na nową. Sprawdziłem - samochód zgłasza błąd gdy żarówka obierała mniej niż ~0.1A (czyli ~1.2W). Nie musicie zatem mieć jakichś super LEDów CANBUS NO ERROR. Wystarczy aby żarówka LED brała nie mniej niż 0.1A i błąd na tablicy się nie pojawia. (Przetestowałem żarówki LEDowe co brały 0.03A, 0.07A, 0.11A i 0.17A - pierwsze dwie dawały błąd spalonej żarówki).

6) teraz zakładacie wszystko w odwrotnej kolejności - pamiętajcie podłączyć wszystkie przewody!!!

Powodzenia :)

P.S.: Dodałbym więcej zdjęć ale śmieszny limit 1024 kB na wszystkie załączniki skutecznie mi to uniemożliwia...
2
Oświetlenie / Odp: Działanie świateł w pozycji 0 /A
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mariusz86 dnia 14 Lipiec 2018, 21:33 57s »
odgrzeje trochę temat . U mnie też po włączeniu w menu świateł dziennych, po zmierzchu lub w garażu zapalają się swiatła mimo że przełącznik jest  w pozycji 0 . Kombinowałem z ustawieniami i nie doszedłem jakie ustawienia zastosować żeby w pozycji 0 światła nie działały a po przełączeniu na A w dzień zapalały się dzienne / po zmierzchu mijania. W "interaktywnej instucji" nie znalazłem rozwiązania. Czy po prostu tak ma być? Mam E klase w pakiecie AMG(dzienne ledy w zderzaku), bixenon z funkcja intelligent oraz adaptiv  light system .
3
Sprzedam / Odp: Infiniti do sprzedaży
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Grucha dnia 14 Lipiec 2018, 14:16 31s »
Podbijam temat i zapraszam do kontaktu.
Chętnie odpowiem na pytania dotyczące auta a dla forumowiczów jestem otwarty na sensowne negocjacje

Pozdrawiam,
Grucha


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
4
Ciekawostki i opinie / Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Remi dnia 14 Lipiec 2018, 09:22 36s »
@Gajduss i jak Twoje doświadczenie z wypalaniem na zwykłym Shell-owym paliwie?
5
Oświetlenie / Odp: oświetlenie tablicy rejestracyjnej jaka żarówka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Magicd dnia 13 Lipiec 2018, 21:06 15s »
A ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie są spinki i od którego miejsca mogę zacząć coś podważać tak by nie połamać plastików?
Ile razy "w ciemno" coś rozbierałem tyle razy przynajmniej jeden zatrzask połamałem...
Także wolę zapytać niż poniszczyć zaczepy a później coś będzie na niskich obrotach klekotać luźne.
6
Kupujemy Mercedesa W212 / Odp: Eksploatacja e 300 hybrid
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RAF77 dnia 13 Lipiec 2018, 18:45 05s »
To sobie tak gaś samochód na światłach, Ciekawe jak silnik długo pożyje....
Nienawidzę tej funkcji i w standardowym rytuale mam jej wyłączanie. Zużycie paliwa mam w nosie. Jak cię stać na Mercedesa, to na paliwo też powinno stać.
7
Ciekawostki i opinie / Odp: Spalanie, Mercedes W212... jakie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RAF77 dnia 13 Lipiec 2018, 18:32 17s »
Jakbyś przeczytał ze zrozumieniem to zauważyłbyś, że trasa była po Wielkiej Brytanii gdzie obowiązuje ograniczenie 70 mph na autostradach, czyli po prostu jechał zgodnie z przepisami...
Wiem, mało zrozumiałe przez wielu polskich kierowców jeżdżących po Polsce, jakoś po przekroczeniu granicy często się to im zmienia...
W UK jest 70 ale większość jeździ 80, ja czasem do 90. A jak wiem że na odcinku nie ma kamery, to i 100☺
8
Elektronika / zmiana Audio 20
« Ostatnia wiadomość wysłana przez poldi dnia 13 Lipiec 2018, 16:17 52s »
witam, czy w mojej w212 z 2012r. gdzie mam Audio 20 mogę założyć takie audio jak na zdjęciu,?
9
Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu / Odp: Wymiar felg
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Driv3r dnia 13 Lipiec 2018, 11:51 39s »
Pewnie chodzi o sport pakiet.
Tam przecież w wersjach RWD były opony 265 z tyłu, a z przodu 245.
W 4matic były jednakowe przy tym pakiecie.

Generalnie dla 4matic powinny być takie same, przynajmniej tak było w generacji W211. Trzeba zweryfikować w instrukcjach czy dalej tak jest.
10
Sam naprawiam Mercedesa W212! / Odp: Wymiana baterii w kluczyku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RAF77 dnia 12 Lipiec 2018, 22:08 04s »
Trzymałem do końca zamykania i parę sekund dłużej.
Strony: 1 2 3 ... 10