Czytając cały ninejszy wątek oraz podlinkowany wcześniej wątek na forum BenzWorld (
https://www.benzworld.org/threads/car-throwing-itself-into-park-no-door-open.2181682/?nested_view=1&sortby=oldest) jest tam też wspomniany sposób naprawy samej stacyjki.
Z opisu wynika, że winne zamieszania są tzw. "zimne luty" wewnątrz modułu stacyjki, powodujące brak styku i nieprawidłowe działanie. Kilka osób podało, ze rozebranie modułu i poprawienie lutów rozwiązało problem.
Czy ktoś próbował tego sposobu naprawy? Kolega hipollo?
Poza tym, problem wydaje się występować w autach bez systemu Keyless-Go, gdzie autoryzacja rozruchu odbywa się drogą komunikacji optycznej między stacyjką a włożonym w nią kluczem.
Auta z KG zdaje się autoryzują rozruch drogą komunikacji radiowej między modułem EZS, a kluczem znajdującym się w kieszeni (lub gdziekolwiek w aucie), dlatego opisywany tutaj problem wydaje się nie występować w autach z KG.