Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Opisy napraw W212 dokonanych samodzielnie => Wątek zaczęty przez: Stilgar w 02 Lipca 2018, 11:15 58s
-
Witam
Znalazłem w sieci ciekawy patent na wyczyszczenie wewnętrznej części lampy.
Stosował ktoś z was tą metodę? Jaki preparat do czyszczenia stosowaliście?
-
Płyn to po prostu IPA.
A zestaw czyścików z magnesikami można kupić w ASO: W00058921990
-
Dzięki za odpowiedź, sprawdzę w ASO dostępność i ceny. Bałem się że te zmatowienie wewnątrz reflektora to coś poważnego. Sporo 212 z tym jeździ.
-
Dziś dowiadywałem się w ASO ile taki zestaw kosztuje. 900 zł brutto!!!
-
Płyn to po prostu IPA.
A zestaw czyścików z magnesikami można kupić w ASO: W00058921990
czy napewno to jest IPA- z czego sa lampy w212 - 2011 ?
-
IPA na 100%
-
Zamówiłem na Aliexpress dwa mocne magnesy, żona będzie mi je obszywała mikrofibrą więc wyjdzie taniej, a jak się sprawdzi to zdam relację ;)
-
Trzeba było iść na początek do akwarystyczne o po magnesy. Ich siła jest wystarczająca.
-
Ale czym wsadzic magnes od srodka
-
Fajna sprawa :)) Do środka pewnie wsadzić chwytakiem magnesowym do chwytania śrubek, jest w każdym sklepie motoryzacyjnym itp.
-
Ja czyściłem w zeszłym roku. Chwytak nie magnesowy, tylko taki z pazurkami, mały magnesik (1x1 cm) otulony kawałkiem mikrofibry do środka, duży magnes z zewnątrz (przez szmatkę). Razem 5 minut roboty na stronę (za pierwszym razem szmatka zostawia smugi, trzeba robić na dwa razy, za drugim razem na szmatkę dać IPA tylko symbolicznie). I oczywiście zawsze czysta szmatka.
I nie puszczać małego magnesika, cały czas musi być w chwytaku. Jak spadnie, to bardzo trudno będzie wyjąć :)
-
Tylko powiedzcie mi jak sciagnac wtyczke z zarowki 1 h sie meczylem i nic pociagnelem dzwignie tzn odblokowalem od wtyczki i nic.
-
Kupiłem ponownie w212 i akurat spodobał mi się egzemplarz, który ma niestety tę mgiełkę. Kupiłem chwytak pazurkowy i niestety okazało się, że ma zbyt długą część sztywną i nie da się go włożyć przez miejsce żarówki od doświetlania skrętu. Pochodziłem po sklepach i nie znalazłem za bardzo chwytaka z krótszą sztywną częścią. Tu mam pytanie: jest jakiś specjalny patent jak włożyć ten chwytak do lampy przez ten otwór?
-
A może tym dasz radę ? :
chwytak magnetyczny elastyczny
wujek pomoże wyszukać
-
Dzięki, ale tak szczerze to zastanawiam się jak tam włożyć cokolwiek. Załączam zdjęcia z mojej lampy i jeśli ktoś, kto to robił, mógłby potwierdzić, że u niego też jest taki niedobór miejsca to byłbym za takie potwierdzenie wdzięczny. Sam już się zastanawiam, czy tu coś kombinowane nie było. Oczywiście żarówka na tych zdjęciach nie jest zdemontowana, ale jej demontaż poza udostępnieniem otworu do wprowadzenia czegoś do lampy to wiele nie pomaga.
Link do zdjęć:
https://drive.google.com/drive/folders/1-y7KbKTDmFa4hP730__7AxtNk2m8_uvI (https://drive.google.com/drive/folders/1-y7KbKTDmFa4hP730__7AxtNk2m8_uvI)
-
Ja strasznie się namęczyłem, ale dałem radę przy wielu kur...ch. Włożyłem tam blaszkę obszytą mikrofibrą przy pomocy magnetycznego łapacza śrubek (takiego giętkiego) z zewnątrz lampy użyłem magnesu neodymowego. Wyciągnięcie żarówki i włożenie jej też graniczy z cudem. Trzeba uważać by jej nie odwrócić, bo żarówka wchodzi w jednej pozycji. Żarówkę przekręca się - aby wyjąć przeciwnie do ruchu skazówek zegara.
-
O żarówce to się już przekonałem. Wyjąłem ją raz dla próby a potem 5 minut kombinowałem żeby ją dobrze ustawić. Dziękuję za porady, w takim razie skoczę po ten magnetyczny chwytak, może nim dam radę.
-
Dzisiaj wyczyściłem reflektory od środka, kupiłem samochód z lekko zamglonymi lampami trochę się tym zmartwiłem ale po lektórze w internecie uspokoiłem się i dzisiaj podszedłem do tematu.
Nie miałem chwytaka, poza tym myślę że ciężko było by dojść chwytakiem chyba że jakimś elastycznym bo otwór od żarówki doświetlającej nie jest centralni do pokrywy ale z boku więc z braku odpowiedniego narzędzia wymyśliłem inny sposób, dlatego dzielę się tym z wami.
Użyłem dwóch magnesów dosyć silnych, jednej winąłem mikrofibrą związałem mocno dratwą i wrzuciłem do otworu następnie drutem miedzianym 1.5mm2 w izolacji (taki jak jest w kablu instalacyjnym drut nie linka) pchnąłem magnes blisko klosza lampy, a mikrofibrę nasączyłem bęzyną ekstrakcyjną, następnie drugim magnesem przez szmatkę od, zewnątrz prowadziłem środkowy magnes, po wyczyszczeniu sznurkiem wyciągnąłem magnes że środka i po sprawie. Zapomniałem dodać że sznurem musi być na tyle długi żeby sporo wystawał poza lampę.
Na fotce zestaw który użyłem.
-
Masz może zdjęcia przed i po?
-
Witajcie.
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie. Użyłem IPA i benzyny ekstrakcyjnej. Bez efektu. Więc chyba jak się długi czas z tym jeździ to pozostaje wżer.
-
Najwygodniej jest chyba podmienić szkła lamp... Rezultat gwarantowany, a jak się podejdzie do tematu porządnie, to się człowiek nie narobi. Najwięcej roboty jest ze zderzakiem, ale jak ktoś ma wprawę, to idzie to sprawnie. Rozklejenie lampy w słoneczny dzień to pół godziny roboty (rozgrzać na słońcu, podważyć, rozkleić)... Sam robiłem to już 2x w różnych meśkach i po wydaniu kupy kasy na różnego rodzaju polerki, i płyny do zabezpieczania lamp... nowe szkło to nowe szkło (plastik, w sumie).
Tutaj link: https://www.aliexpress.com/item/32954129482.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.33177ee88ASkYB&algo_pvid=42ae4135-e6e6-4c7d-a43a-775e6e4b1f6d&algo_expid=42ae4135-e6e6-4c7d-a43a-775e6e4b1f6d-1&btsid=0bb0624416073320571412129e84cf&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
-
Najwygodniej jest chyba podmienić szkła lamp... Rezultat gwarantowany, a jak się podejdzie do tematu porządnie, to się człowiek nie narobi. Najwięcej roboty jest ze zderzakiem, ale jak ktoś ma wprawę, to idzie to sprawnie. Rozklejenie lampy w słoneczny dzień to pół godziny roboty (rozgrzać na słońcu, podważyć, rozkleić)... Sam robiłem to już 2x w różnych meśkach i po wydaniu kupy kasy na różnego rodzaju polerki, i płyny do zabezpieczania lamp... nowe szkło to nowe szkło (plastik, w sumie).
Tutaj link: https://www.aliexpress.com/item/32954129482.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.33177ee88ASkYB&algo_pvid=42ae4135-e6e6-4c7d-a43a-775e6e4b1f6d&algo_expid=42ae4135-e6e6-4c7d-a43a-775e6e4b1f6d-1&btsid=0bb0624416073320571412129e84cf&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
A ma to wszystkie niezbędne oznaczenia, takie kupione na AE? Żeby potem nie stracić dowodu za brak jakiejś literki lub jej niezgodność na kloszu?
-
Marecekd, czy rozklejałeś konkretnie od W212? W nich nie jest tak proste jak opisałeś. W innych, starszych, modelach być może tak. Tam wystarczyło podgrzać i naszarpać się z klejem (co i tak bez wprawy aż tak łatwe nie jest). Ale w 212 i 207 jest znacznie, znacznie twardszy klej, do tego użyli nie tylko kleju. Nie wspominając już o tym że widoczny ślad zostaje. No ale wiadomo, że nowy plastik ładnie wygląda.
-
Dzwoniłem tutaj https://regeneracjalamp.waw.pl/.
Panowie mają doświadczenie z naszymi lampami. Również rekomendują wymianę klosza.
-
Jaka cena?
-
500 robocizna za sztukę.
-
Wczoraj zabrałem się za czyszczenie lamp od środka. Kupiłem płyn IPA oraz małe magnesy neodymowe i obszyłem je mikrofibrą. Za umieszczenie ich w lampie posłużył mi chwytak pazurkowy. Co ważne, nie trzeba demontować żarówki doświetlania skrętu. Nad jej odbłyśnikiem jest szpara, przez którą poprowadziłem czyścik do wnętrza lampy. Podczas obszywania przy każdym czyściku zostawiłem długą część nitki na wypadek utknięcia w lampie, za którą można wyjąć czyścik. Rezultat jak wiadomo, lampy od środka jak nowe. Pozdrawiam:)