Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez lukbob dnia 23 Apr 2019
  • Witam serdecznie,
    niedawno założyłem wątek dotyczący "piszczącego" wentylatora nawiewu. Wymontowałem go i nasmarowałem, chciałbym podzielić się relacją z wykonania niniejszej operacji. Wentylator wyjmuje się od środka, z dołu, od strony schowka, którego nie ma potrzeby demontować. Do całej operacji należy koniecznie przygotować latarkę oraz lusterko, sporo to ułatwi pracę.
    Czynności, które należy wykonać:
    1. Odkręcić osłonę pod schowkiem (przykręcona jest na trzy śruby z łbem typu Torx, które znajdują na krawędzi bliżej siedzenia pasażera). Zdjąć osłonę delikatnie wypinając żarówkę oraz przewód czujnika temperatury.
    2. Wypiąć wtyczki znajdujące się na około wentylatora - tutaj przyda się lusterko oraz latarka. Do wypięcia nie jest potrzebny śrubokręt, wystarczy nacisnąć odpowiednie miejsca palcami przed ściągnięciem wtyczkek.
    3. Wymontować wentylator z obudowy poprzez jego przekręcenie zgodnie z kierunkiem wskazanym strzałką. UWAGA! Należy przed przekręceniem odgiąć do siebie zapadkę - początek strzałki).
    4. Po wymontowaniu wentylatora należy zdjąć klapkę przykrywającą przewody elektryczne do silnika, odkręcić dwie śruby (taki sam Torx jak wyżej) i wyjąć go z obudowy.
    5. Nasmarować łożyska i zamontować w odwrotnej kolejności wentylator i osłonę i cieszyć się ciszą podczas jazdy :)

    UWAGA! Wentylator posiada dwa łożyska zamknięte, teoretycznie takie, które nie dają się nasmarować. Jednak skoro usunięcie zewnętrznej korozji i zalanie ich olejem pomaga, warto przedłużyć mu "życie". Jedno z łożysk niestety jest całkowicie niewidoczne (pod łopatkami, których nie można zdemontować, żeby ich nie połamać i żeby nie stracił wyważenia) i troszkę smaruje się je na ślepo, natomiast drugie jednostronnie jest dostępne doskonale.

    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
  • #2 wysłana przez neo226 dnia 26 Apr 2019
  • Powiedz mi czy da się rozebrać ten silnik w celu wymiany szczotek? Mi czasem ten wentylator stanie i muszę maskę otworzyć i go "bujnąć".
  • #3 wysłana przez Artur G dnia 11 Jan 2020
  • Witam, potraktowałem "piszczący" wentylator według instrukcji usprawnienia opisanej wyżej przez kolegę lukbob i wentylator pracuje cicho :)  :)  
    Dzięki, pozdrawiam
  • #4 wysłana przez jarus dnia 12 Jan 2020
  • Witam, a co tam za smarowidło wlewacie??
  • #5 wysłana przez Artur G dnia 22 Jan 2020
  • Zastosowałem zwykłą spożywczą oliwę z oliwek :)  
    Jeśli lepiej zastosować inny środek, to proszę o podpowiedź
    do zastosowania w przyszłości oraz dla innych.
  • #6 wysłana przez wan7 dnia 27 Jan 2022
  • Świetny post! BRAWO :)
    Wszytko zadziałało jak należy.
  • #7 wysłana przez dr777 dnia 06 May 2022
  • I mnie "dopadła" ta bolączka ... a przynajmniej tak mi się wydawało :P
    Zaobserwowałem głównie na średnich obrotach wentylatora ni to świst ... ni to pisk ... no jak nic byłem pewien że łożysko.
    Dzięki instrukcji kolegi @lukbob zakasałem rękawy i do dzieła.
    Wentylator wyczyszczony (a było z czego czyścić) łożyska przesmarowane silikonem, całość złożona i ... dźwięk dalej dobiega do mych uszu :P
    Wsadziłem głowę pod schowek (co przy moich gabarytach łatwe nie jest) i ze zdziwieniem stwierdziłem że ten pisk/świst nie dobiega z samego wentylatora ... ale filtra kabinowego :D  
    Ten cholerny przesuwny zatrzask po prostu nie trzymał na jednym ząbku i filtr zasysał "lewe" powietrze :D  
    Co nie zmienia faktu że dzięki koledze zrobiłem prewencyjną konserwację :D  :D
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu