Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Opisy napraw W212 dokonanych samodzielnie => Wątek zaczęty przez: Krzyszf w 23 Lutego 2025, 10:02 15s
-
Chciałbym podzielić się sposobem wymiany padniętego silniczka blokady rygla kierownicy ESL, aby może zaoszczędzić komuś czasu i nerwów przy jego wymianie.
Są trzy sposoby jego wykonania.
1. Odkręcenie śrub i opuszczenie kolumny na tyle , aby dostac się do śruby M8 i po jej odkreceniu pozwoli wyjąć mechanizm blokady rygla. Widziałem to tylko na filmie, więc chyba się da.
2 . Odkręcenie śrub i wysunięcie z wieloklina przy wejściu do kolumny kierowniczej (którą uważam za najlepszą opcję) i wyciągnięcie całej kolumny kierowniczej na zewnątrz, aby mieć dobre dojście do odkręcenia śruby M8.
3. Odkręcenie śrub i rozłączenie sie na wieloklinie przy zakończeniu kolumny i wyciągnięcie kolumny. Mi wydał się on najlepszym i jedynym sposobem >:( .Pół dnia próbowałem go wsunąć przy mońtażu na prawidłowe miejsce (są na nim 3 wycięcia,które musza pasować) i nie udało się (jest bardzo spasowany ). Zastosowałem opcję drugą i tak wszystko zamontowałem.
-
Witam !
Wymienialem silniczek OSOBISCIE, pierwwszy raz ok 3 miesiace temu. Wiedze zaczerpnalem z internetu ( chyba autor Anubis...).Warto film zobaczyc aby niepotrzebnie nie polamac plastikow i niepotrzebnych elementow nie odkrecac. Robilem to pierwsza metoda, czyli , opuscilem kolumne kierownicza i dostalem sie do nakretki M 8. Ta ktora trzyma pudelko z silniczkiem i wyjalem kostke z przewodami. Nie bylo problemow, robilem to powoli, aby sie nie pokaleczyc przy manewrach z kluczami !
Zasadnicza uwaga: rygiel mialem otwarty, bo mocno stukalem w kolumne i "pudelko z ryglem" aby sie choc na chwile otworzyl i go nie wyjmowalem.I udalo sie odblokowac !
Przy niemoznosci otwarcia rygla, sprawa sie KOMPLIKUJE i wtedy pewnie jest konieczne wyjecie kolumny, ale tego na szczescie nie musialem sprawdzac.
Robota nie jest skomplikowana, troche gimnastyki rak i ciala..., a silniczek ok 40 zl.
Pozdrawiam i powodzenia.
Marek
-
Nie bylo problemow, robilem to powoli, aby sie nie pokaleczyc przy manewrach z kluczami !
Czy faktycznie warto męczyć się po omacku na kolanach , aby odkręcić i później zakręcić nakrętkę ? :)
Wysunięcie kolumny z wieloklinu przy przekladni kierowniczej to ułamek sekundy jak i poźniejsze jej wsadzenie, a całą operacje odkręcenia pudełka wykonujemy na siedzeniu , bez akrobacjii.
Wiedze zaczerpnalem z internetu ( chyba autor Anubis...
posiłkowałeś się chyba tym filmikiem , tylko nie pokazane jest ile czasu zajęlo mu demontaż i montaż pudełka . Dalej uważam , że metoda wyciądnięcia z wieloklinu przy kolumnie jest najlepsza.
opuscilem kolumne kierownicza i dostalem sie do nakretki M 8. Ta ktora trzyma pudelko z silniczkiem i wyjalem kostke z przewodami.
łatwiej rozłączyć się z przewodu na białej kostce w połowie kolumny :)