Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez iqbus dnia 24 Nov 2019
  • Witam

    Wymieniałem ostatnio zawieszenie silnika w moim Mercedesie W212 E350 V6 2010r. Przyczyną wymiany były spore drgania na biegu P/N i przy zmianie na R oraz podczas jazdy przy większych prędkościach. Zastosowałem poduszki firmy Lemforder L+P oraz SWAG - skrzyni biegów.

    Prace nad lewą stroną poszły bez problemów - dostęp wyśmienity. Prawa strona trochę gorzej, gdyż trzeba odkręcić maglownicę (4 duże śruby), aby wyciągnąć starą poduszkę i włożyć nową. Niektórzy odkręcają katalizator/DPF, lecz obejma trzymająca go zazwyczaj wygląda tragicznie i trzeba ją wymienić na nową, więc polecam odkręcić maglownice. Aby odkręcić śrubę mocującą z góry/P trzeba zdjąć filtr powietrza.
    Silnik najlepiej podeprzeć zaraz za miską olejową używając drewnianego klocka jako separatora. Osobiście odradzam podpory na misce olejowej z użyciem deski, ponieważ jest ona względnie delikatna (możliwe uszkodzenie uszczelki), a sam silnik waży niemało. Gdy nowe poduszki są już na miejscu zalecam załapać wstępnie wszystkie śrubki przed opuszczeniem silnika, a dopiero na koniec wszystkie je dokręcić.
    Wymiana zawieszenia skrzyni biegów opiera się na odkręceniu 6 dużych śrub przy samym końcu skrzyni. Przekładnie trzeba dobrze podeprzeć, a następnie wymienić zużytą poduszkę.

    Rezultat po wymianie zawieszenia silnika jest znakomity. Drgania zniknęły, a sam silnik pracuje znacznie ciszej podczas jazdy i na biegu N/P.   
  • #2 wysłana przez Krzyszf dnia 13 Dec 2019
  • Jest jeszcze inna opcja wymiany prawej poduszki. Musiałem wymienić u siebie alternator i przy okazji wymieniłem poduszkę. Alternator trzyma się na czterech cienkich srubach plus kabel plusowy, wyciąga się go po odkreceniu 6 malych srubek wzmocnienia nad chlodnica i wysunieciu plastikowej obudowy z wentylatorem. Do konca nie jestem pewny czy poduszka nie wyjdzie dołem po uniesieniu alternatora do góry, ale lepsze chyba to niż naruszyć maglownice i stracić może geometrię
  • #3 wysłana przez iqbus dnia 13 Dec 2019
  • Podejście od góry również możliwe, lecz dostęp do śrub alternatora znacznie gorszy 😜. Zakres ruchu maglownicy na mocowaniu jest na prawdę znikomy. Osobiście starałem się zakręcić śruby identycznie jak były montowane i obeszło się bez geometrii.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu