Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: 0okm w 20 Lutego 2020, 09:35 34s
-
W jaki sposób wymieniacie olej w swoich silnikach OM642 (V6 CDI) - od góry czy od dołu?
Do tej pory dwa razy robiłem to od góry, ale poszperałem w internecie i można tez w prosty sposób od dołu. Zastanawiam się więc czy tym razem nie spróbować tak.
-
Zawsze wymieniam od dołu. I nie ma to znaczenia czy MB czy Opel czy Daewoo ;) Uważam, że tak jest zdrowiej dla silnika - schodzi Ci cały olej ze wszystkimi syfami, a nie tylko to co uda Ci się wyssać.
-
Jestem tego zdania co Maciek. Wiele osób wymienia od góry, ale naturalnym dla silnika sposobem jest ten od dołu i wg mnie tak powinno się go spuszczać olej z silnika ;)
-
Ja też od dołu, chociaż zastanawiałem się nad kupnem odsysarki...
Z drugiej strony, jest okazja pozaglądać od spodu samemu na spokojnie.
PS: Uszczelkę korka miski wymieniacie z każdą wymianą oleju?
-
Powinno się ją wymieniać za każdym razem.
-
Podkładka - tak za każdym razem.
-
Dzięki, to będę musiał zakupić, bo już 2x to zrobiłem bez wymiany.
Może jest jakiś producent filtra oleju który też daję w zestawie tą podkładkę?
Czy to jednak zawsze osobno się kupuje ?
-
Z wymianą oleju jest tyle mitów ilu mechaników.
Dużo zależy od konstrukcji miski olejowej - czasem lepiej spuszczać, czasem lepiej odsysać.
Zazwyczaj lepiej odsysać.
-
Akurat w OM642 jest bardziej tak.
-
Witam !
Probowalem odkrecic korek spostowy w misce olejowej silnika, i patrze kreci sie razem z tulejka metalowa zalana w plastiku miski.
Co robic ,jak to unieruchomic ? Jakies patenty !
Pozdrawiam
Marek.
-
Żaden rysunek schematyczny nie jest do naszego silnika. Śrubę spustową mamy z boku a nie od dołu i dlatego możliwe jest spuszczenie prawie całego zużytego oleju.
-
Odsysanie oleju , uważam za pójście na łatwiznę, pomijam to , że żaden warsztat nie będzie marnował czasu na rozgrzanie silnika, aby olej zrobił się rzadszy i szybciej spłynął ze wszystkich zakamarków. Ja zawsze to robię i czekam długo , aż spłynie a w miedzy czasie wymieniam filtr i wcale się z tym nie spieszę.
Jakoś nie wierzę, aby przy odsysaniu oleju można było wprowadzić rurkę idealnie do styku z dnem miski olejowej, albo będzie za wysoko, albo przepchnięta i końcówka będzie odchylać się do góry. Ciężko wsunąć płynnie sztywny bagnet w rurkę, a co dopiero miękki wąż.Rurka nie jest prosta , chyba specjalni, aby ciśnienie nie wybijało bagnetu do góry.
-
Usunięcie jak największej ilości zużytego oleju uważam za bardzo istotne. Podczas wypalania DPF , olej napędowy przedostaje się do oleju silnikowego i po pewnym czasie jeździmy na mieszance i dziwi mnie ,że nie które osoby odsysają nadmiar oleju ,a pozostawiają i tak mieszankę w swoim silniku.Raczej nasze silniki nie są przystosowane do smarowania olejem napędowym.
Czy w związku z tym jest sens wlewania super oleju , czy nie lepiej dokonywać częstszych wymian oleju i nie jeździć na mieszance oleju silnikowego z olejem napędowym.
-
Wymianę oleju zrobiłem od dołu. I przyznam że tak już będę zawsze robić w tym samochodzie.
-
Wczoraj zdejmowałem miskę olejową , więc mała poprawka, jak wygląda u nas gniazdo korka spustowego oleju.
Z wymianą oleju jest tyle mitów ilu mechaników.
Chyba nie ma żadnych mitów, wszystko zależy czy mechanik zainwestował odsysarkę, wtedy będzie reklamował ,,nowoczesny sposób wymiany oleju,,. Sposób ten jest dobry dla niego, nie musi juz podnosić samochodu, odkręcac dolnej osłony silnika , korka i bawić się bankami i lejkiem , aby spuscić olej. Wsadza rurkę i ma sprawę załatwioną, ile ściągnie oleju to dla niego nie istotne i tak zapłacimy za 8 litrów oleju zgodnie ze specyfikacją naszego silnika.
-
Z tego zdjęcia wnioskuję, że odsysając jednak więcej starego oleju się pozbędziemy.
-
Witam !
Bardziej mnie interesuje w jaki sposob zdjales miske olejowa niz jak sie spuszcza olej . Poniewaz mi sie okreca korek spustowy z gwintem do niego. I trzeba by bylo cos z tym zrobic, ( zdjac miske, wymienic ??) . Wtedy nalezy wlasnie wyssac olej od gory. Ja na razie niefachowo, bo bylem tym zaskoczony odkrecilem od dolu z 3, trzy sruby czujnik poziomu oleju i tak olej wypuscilem. Oczywiscie nie caly, reszle przez otwor wyssalem szmata.
Pozdrawiam
Marek Z.
-
Bardziej mnie interesuje w jaki sposob zdjales miske olejowa
podciekała mi i musiałem wymienić silikon. Po odkręceniu wszystkich śrub sama opada. Jeśli nie, od tylu jest dodatkowa nakrętka , wkręcając w nią śrubę,która odepchnie nam miskę.
-
Z tego zdjęcia wnioskuję, że odsysając jednak więcej starego oleju się pozbędziemy.
Dla osób , które mają problem z prawidłowym wnioskowaniem, korek spustowy umieszczony jest poniżej dna miski, po mimo grubej tulejki korka , cały olej spłynie.
Można pokusić się jeszcze o podniesienie tylnej lewej strony auta, ale to już chyba przesada.