Autor Wątek: 2,2 CDI OM 651 wymiana napinacza łańcucha rozrządu  (Przeczytany 9203 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Darhan

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 21
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031A377089
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 250 CDI
2,2 CDI OM 651 wymiana napinacza łańcucha rozrządu
« dnia: 23 Kwietnia 2021, 01:20 10s »
Witam! Problem wygląda u mnie tak, że po odpaleniu zimnego silnika rozrząd hałasuje przez około 3 - 4 sekundy z tym, że nie dzieje się to za każdym razem, raz na kilka dni. Zacznę od wymiany napinacza bo na logikę biorąc łańcuch albo jest rozciągnięty albo nie, gdyby był to hałas byłby za każdym razem, jeśli problem nie zniknie wymienię cały rozrząd ale już nie sam. Na ciepłym pracuje cicho, nic się nie dzieje. Czytałem sporo na ten temat i Mercedes miał problem z tymi napinaczami, była nawet akcja serwisowa. Zamówiłem napinacz firmy INA. Mam pytanie, wymieniał go może ktoś samodzielnie i dałby kilka wskazówek jak to dobrze zrobić? Mało jest na ten temat w internecie, widziałem na YT jakiś rosyjski filmik i z grubsza wiem jak się tam dostać ale nigdzie nie mogę znależć jakim momentem ma być dokręcony napinacz. Druga sprawa, która mnie nurtuje, to  żeby się do niego dostać trzeba wyjąć obudowę filtra powietrza a co się z tym wiąże trzeba odpiąć komputer który jest do niej przykręcony. Nie będzie jakichś problemów z tego powodu? Odpinać go na odłączonym akumulatorze czy ma zasilanie z małego i nic to nie da? Na jakimś filmiku widziałem, że napinacz przed wkręceniem był zanużony w oleju, ma to sens? Za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.     

Forum Mercedes E-Klasa

2,2 CDI OM 651 wymiana napinacza łańcucha rozrządu
« dnia: 23 Kwietnia 2021, 01:20 10s »

Offline Darhan

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 21
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031A377089
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 250 CDI
Odp: 2,2 CDI OM 651 wymiana napinacza łańcucha rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Kwietnia 2021, 00:12 09s »
Sądząc po  ilości podpowiedzi wygląda na to, że jednak nie jest taki duży problem z tymi napinaczami jak to piszą ;)
Jestem po wymianie, napiszę jak ja to zrobiłem, może komuś się przyda. Żeby dostać się do napinacza trzeba wyjąć obudowę filtra powietrza więc najpierw rura dolotowa, odpinamy przepływomierz i luzujemy opaskę koło przepływki. Obudowę ciągniemu przodem do góry i później do siebie. Ja nie odpinałem komputera, słyszałem, że ktoś miał problem z odpaleniem auta po takim zabiegu, poza tym nie potrzeba, więc po co. Komputer odkręciłem od obudowy, od góry są 4 śruby i odsunąłem go do góry za ścianę grodziową i zabezpieczyłem gumą. Dalej odkręcamy aluminiową łapę trzymającą obudowę filtra od tyłu, jest na trzech śrubach, odczepiamy kabel który jest do niej przymocowany i czujnik z tyłu łapy. Czujnik jest na jednej śrubce i pod czujnikiem demontujemy uchwyt dwóch wężyków, które idą do tego czujnika. Jak już się z tym uporamy to demontujemy zaczep silnika przy pokrywie zaworów, trzyma się na dwóch śrubach i odkręcamy od niego bagnety. Pozostaje do zdemontowania osłona termiczna, blacha, która znajduje się nad napinaczem, trzymają ją trzy śruby, do jednej jest słaby dostęp ale z tą blachą nie mogłem nałożyć nasadki na napinacz. Wszystko zdemontowane i tu zaczęły się u mnie schody, bagnety dość mocno utrudniają odkręcenie napinacza. Na jakichś filmikach widziałem, że gość normalnie nałożył krótką przedłużkę z nasadką, grzechotkę i po sprawie, u mnie nie było takiej możliwości. Być może jest różnica z dostępem w autach z biturbo i z jedną turbiną. Poświęciłem jedną przedłużkę ucinając ją i dorabiając tak, że miała po nałożeniu nasadki około 3 - 4 cm i dopiero w ten sposób udało mi się wykręcić napinacz. Nasadka 27mm. Dobrze jest podłożyć jakąś szmatkę pod napinaczem bo po wykręceniu leci trochę oleju. Z montażem nowego napinacza walczyłem dość długo, bardzo ciężko było go docisnąć tak, żeby załapał gwint. Ktoś pisał na forum w204,że czasami tak jest i podobno zależy to w jakim momencie zatrzyma się silnik i że trzeba obrócić wałem żeby go wkręcić. Chciałem tego uniknąć żeby przy całkowicie zluzowanym łańcuchu nie przeskoczył mi rozrząd. Wkręciłem go w ten sposób, że dopasowałem cienką rurkę około 30cm, nałożyłem nasadkę z grzechotką na napinacz, docisnąłem do oporu grzechotkę tą rurką, i zablokowałem drugi koniec rurki o nadkole jednocześnie wkręcając napinacz. Tu by się przydała trzecia ręka. Gdy załapał kilka zwojów to już dalej wkręcił się bez oporów. Napinacz dokręcamy z siłą 70 nm. Reszta składa się bez problemów w odwrotnej kolejności do demontażu. Po pierwszym odpaleniu około 4 sekund głośno chodził, słychać było łańcuch ale później już napinacz zaciągnął olej i zrobiło się cichutko. Po rozruchu rano i na ciepłym też cicho. Napinacz miałem ten starego typu z dwiema dziurkami, nowy ma 4, nowy kupiłem z firmy INA, koszt nie całe 200zł. Sprawdziłem też na znakach czy nic się nie poprzestawiało, wał na OT, po wykręceniu korka wlewu oleju widać znaki i po wyjęciu czujnika położenia rozrządu od góry też widać znaki  na drugim wałku.
Proponuję zaopatrzyć się w jakiś magnesik na teleskopie i małe łamane lusterko, do kilku śrubek jest nie ciekawy dostęp i dwie mi spadły pod silnik.

Offline Michalmiet

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E250 2012
Odp: 2,2 CDI OM 651 wymiana napinacza łańcucha rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Listopada 2021, 08:05 28s »
Super Opis!  Życze sobie i Wam więcej takich relacji z napraw. Dzięki wielkie, czas brać się za wymianę :D

Offline jawor10

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: 2,2 CDI OM 651 wymiana napinacza łańcucha rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Marca 2022, 23:48 29s »
Witam, niestety w mojej w212 z silnikiem om651 zauważyłem niepokojący dźwięk prawdopodobnie z łańcucha rozrządu. Przejechane 200 tys. przy pełnym rozgrzaniu silnika i delikatnym dodawaniu gazu słychać pewne zgrzyty, szuranie. Dzieje się tak tylko na pełnym rozgrzaniu silnika. Zarówno rano oraz po odczekaniu ok 10 min brak dźwięku. Jest ktoś w okolicy Poznania co zna się na łańcuchach w tych silnikach i ma jakieś doświadczenie? Czy moze to być jedynie napinacz? Od czego najlepiej zacząć diagnozę? Link do odgłosu silnika który wydaje przy dodawaniu gazu :

Offline Czechu1991

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: 2,2 CDI OM 651 wymiana napinacza łańcucha rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maja 2022, 01:36 00s »
Pytanie do autora tematu. Jak po roku od wymiany? Pomogło czy i tak rozrzad był do roboty? Może ktoś inny rowniez wymienial sam napinacz i powie czy to wystarczyło?

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: 2,2 CDI OM 651 wymiana napinacza łańcucha rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maja 2022, 01:36 00s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock