Autor Wątek: Awaria silnika E 250 CGI BLUEEFF, 1.8; 204KM; przebieg 215 tys.;  (Przeczytany 9576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bartlomiej

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073471F067875
    • Zobacz profil
  • Samochód: E COUPE [C 207], E250 CGI BLUEEFF, 1796 cm, 2010r.
Witam,

Mój mercedes e250 CGI Blueeff, "wyciągnął girę" - wał korbowy przebił blok silnika w 4 cylindrze. Najbardziej prawdopodobny scenariusz to kupno silnika i wymiana lub sprzedaż auta z uszkodzonym silnikiem.

Przed awarią zainwestowałem w samochód, robiąc między innymi rozrząd, co jest dość kosztownym zabiegiem w tej jednostce - wymiana łańcucha, napinaczy, fazatorów, ślizgów. Po przejechaniu 5000 km silnik uległ awarii. Poniżej cała historia - zastanawiam się czy awaria może  mieć związek z wymianą rozrządu przez warsztat, proszę napiszcie co sądzicie, ewentualnie proszę polećcie warsztat/sprzedawcę, w którym mogę dokonać wymiany silnika.

Opis sytuacji.
Około 1,5 miesiąca temu wymieniałem rozrząd w aucie w jednym z warsztatów. Po wymianie rozrządu, następnego dnia po wyjeździe z warsztatu, zapaliła się kontrolka check engine - przez następne dni zapalała się i gasła.
Odczyt błędu:
P0014, B Camshaft position Timing Over - Advanced or system Performance Bank 1.
P0016, Crankshaft Position Correlation Bank 1 Sensor A


Poinformowałem o tym warsztat, po czym otrzymałem zalecenia do powodowania pracy silnika na podwyższonych obrotach silnika, w celu załączania i wyłączania mechanizmu fazatorów.
Stosowałem się do zaleceń mechanika i przejechałem w takim stanie tj. włączanie/wyłączanie lampki około 3500km.

Następnie odwiedziłem jeszcze raz ten sam warsztat na wymianę oleju silnika i skrzyni biegów (mechanik zalecał wymianę po 5000 km, ale akurat już był moment na wymianę oleju w skrzyni biegów, dlatego zdecydowałem się przy okazji wymienić olej silnika)

Lampka nadal na zmianę się włączała i wyłączała.
Przejechałem jeszcze jakieś 1500 km po czym nastąpiła awaria. (czyli w sumie jakieś 5000 km od momentu instalacji nowego rozrządu)

Opis Awarii:
Podczas jazdy na autostradzie z prędkością około 140 km/h, usłyszałem głośny zgrzyt, następnie zjechałem na pobocze.
Silnik zgasł a pod silnikiem zauważyłem dużą plamę oleju.

Auto właśnie przebywa w warsztacie, w którym auto było robione. Mechanik stwierdził przebicie bloku silnika w 4 cylindrze “Wyciągnął girę”.

Opis zdarzeń, które miały miejsce jeszcze przed rozpoczęciem prac przez mechanika od wymiany rozrządu.
W kwietniu udałem się do ASO w celu zrobienia serwisu podstawowego tj. wymiana oleju silnika, filtry itp.
Po przejechaniu 1000 km (od razu z serwisu wjechałem na autostradę w długą podróż) miałem wyciek oleju poprzez korek, tak jakby za dużo oleju było wlane lub korek był niezakręcony.

Poniżej przeklejam moją wiadomość do ASO z dnia po wycieku.

"Dzień dobry,

Piszę w sprawie serwisu mojego auta Mercedes, który był serwisowany u Państwa 20 kwietnia.

W dniu wczorajszym zacząłem użytkować samochód. Przejechałem autostradą około 800 km, po czym poczułem spalony zapach. Po otwarciu maski okazało się że wyprysnął z pod korka olej silnikowy. Musiała to być znaczna ilość ponieważ olej był obecny na plastikowej podstawce, na spodzie maski, jak i na skrzyni biegów.

Po odczekaniu około godziny sprawdziłem poziom oleju, ku mojemu zaskoczeniu okazało się że poziom oleju jest milimietr poniżej maksimum, pomimo istotnego wycieku. Dodatkowo okazało się że olej jest niemal czarny jak smoła co wskazywałoby na dolanie oleju zamiast jego wymianę.

Od czasu zdiagnozowania usterki nie poruszam się autem gdyż obawiam się że dalsze użytkowanie może spowodować poważną awarię. Kolor oraz poziom oleju może także sugerować pomyłkę w doborze oleju.

W załączniku przesyłam zdjęcia  wycieków.
Proszę o pilną reakcję.

Zaznaczam że auto jest w miejscowości Puławy, najbliższy serwis Mercedes znajduje się w Lublinie. W razie konieczności mogę auto przewieźć do tego serwisu.

Proszę o informacje jak mam postępować."

W odpowiedzi ASO skierowało mnie do serwisu w Lublinie, gdzie dokonali czynności związanych z czyszczeniem komory silnika. ASOs uznało reklamację i wzięło koszty na siebie.
Uwaga: to w serwisie w Lublinie polecili mi sprawdzić łańcuch rozrządu i stuki z tym związane
(stuki zaobserwowałem właśnie po wycieku oleju, natomiast były one tak delikatne, że nie mogę wykluczyć pojawienia się ich wcześniej)

Wtedy udałem się do mechanika, który zalecił wymianę rozrządu. Po tej wymianie i przejechaniu 5000km wał korbowy przebił blok silnika. Wstępna diagnoza mechanika - brak smarowania.

Jeżeli masz podejrzenia co mogło być bezpośrednią przyczyną awarii napisz poniżej. Ja niestety raczej zdecyduje się na wymianę silnika, użytkowanie przez około rok (nie chciałbym wcisnąć komuś bubla) i wymianę auta na nowe.

Pozdrawiam

Forum Mercedes E-Klasa


Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Awaria silnika E 250 CGI BLUEEFF, 1.8; 204KM; przebieg 215 tys.;
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Września 2018, 20:59 11s »
Podejrzewam ze to korbowod sie urwal i przebil blok?
Dlaczego korbowod sie urwal? To w Mercedes-Benz nie zdarza sie spontanicznie, wiec musiala byc dobra przyczyna.
Z tego co piszesz, to przy zmianie lancucha nie ustawili Ci rozrzadu, ale silnik chodzil dobrze?
Troche skomplikowany temat zrobiles. Jaka jest korelacja miedzy wyciekiem oleju a rozbitym silnikiem?
Tak czy inaczej jesli chcesz jakies pokrycie gwarancji, to expert powinien obejrzec silnik.

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Awaria silnika E 250 CGI BLUEEFF, 1.8; 204KM; przebieg 215 tys.;
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Września 2018, 09:33 58s »
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, bo faktycznie trochę skomplikowanie to opisałeś.
Czy Ty jeździłeś 5000 km z błędem rozrządu licząc, że się wszystko ułoży tak jak powiedział ten mechanik?
Kto Ci to robił? Daj koniecznie znać....

Offline bartlomiej

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073471F067875
    • Zobacz profil
  • Samochód: E COUPE [C 207], E250 CGI BLUEEFF, 1796 cm, 2010r.
Odp: Awaria silnika E 250 CGI BLUEEFF, 1.8; 204KM; przebieg 215 tys.;
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Września 2018, 17:05 15s »
Do Kajtek1 i Driv3r

Podejrzewam ze to korbowod sie urwal i przebil blok?
Dlaczego korbowod sie urwal? To w Mercedes-Benz nie zdarza sie spontanicznie, wiec musiala byc dobra przyczyna.
Z tego co piszesz, to przy zmianie lancucha nie ustawili Ci rozrzadu, ale silnik chodzil dobrze?
Troche skomplikowany temat zrobiles. Jaka jest korelacja miedzy wyciekiem oleju a rozbitym silnikiem?
Tak czy inaczej jesli chcesz jakies pokrycie gwarancji, to expert powinien obejrzec silnik.

Dzięki za odpowiedź.
Silnik chodził dobrze, auto przyspieszało dynamicznie bez żadnych problemów. Spalanie w normie.
Niestety nie mam pojęcia czy jest jakakolwiek korelacja wycieku z rozbitym silnikiem.
Opiszę poniżej fakty zgodnie z chronologią, aby było łatwiej, rzeczywiście skomplikowanie opisałem:

20 kwietnia 2018 - Standardowy serwis ASO po przejechaniu 20 tys. km. Wymiana oleju.
W aso poinformowano mnie że na filtrze były widoczne opiłki oleju. Na pytanie co powinienem z tym zrobić. "Na razie nic". Miałem wyjazd służbowy, więc nie używałem auta.

30 Kwietnia 2018 - Wjechałem na autostradę, przejechałem jakieś 1000 km. Po zaparkowaniu auta poczułem spalony zapach. Pod otwarciu maski okazało się że jest wyciek oleju i to spory. Najprawdopodobniej przez korek. Albo był niedokręcony, albo popuścił.
W załączniku zdjęcia.

10 maja 2018 - ASO uznało reklamację, udałem się do najbliższego innego serwisu ASO. W tym czasie nie użytkowałem auta.

Czynności jakie przeprowadziło ASO
Towary:
1. Wtyk przewodu 60,34 zł
2. Uszczelka 11,22 zł
3. Filtr Oleju 85,44 zł
4. Zmywacz uniwersalny 16,45 zł

Operacje:
1. Automatyczny krótki test Xentry 110,70 zł
2. Kontrolka silnika 295,20 zł
3. Kontrolka części silnika wg kodu usterki 73,80zł
4. Czyszczenie pojedynczych części 369,00 zł
5. Wymiana wszystkich cewek zapłonowych 184,50 zł
6. Filtr oleju wymiana 184,50 zł
7. Oczyszczenie silnika i komory silnika 221,40 zł

Raport przy wydaniu pojazdu:
Zaolejenie górnej części silnika. Źródło wycieku w okolicy korka oleju. Korek zamontowany prawidłowo. Zaolejenie widoczne na wygłuszeniu maski i w okolicach korka wlewu.
Stan oleju prawidłowy 3/4 stanu na zimnym silniku. Po uruchomieniu silnika słyszalne stuki w górnej części silnika. Hałas z okolic świec zapłonowych. Stwierdzono znaczną ilość oleju w gniazdach świec. Przebicia na świecach zapłonowych. Oczyszczono gniazda z cewek z oleju. Fajki cewek do wymiany. Wymontowano filtr oleju - widoczne drobinki srebrne w znacznej ilości - Filtr wymieniono. Do wymycia silnik i do dalszej weryfikacji pod kątem nieszczelności oraz pracy. korek wlewu (pisownia oryginalna) Zaolejenie górnej części silnika. Źródło wycieku w okolicy korka wlewu oleju. Korek zamontowany prawidłowo. Zaolejenie widoczne na wygłuszeniu maski w okolicach korka wlewu oleju
Stan oleju prawidłowy 3/4 stanu na zimnym silniku. Po uruchomieniu silnika słyszalne stuki w górnej części silnika. Hałas z okolic świec zapłonowych
(przepisałem kropka w kropke)

Rozmowa z doradcą:
"-Co powinienem zrobić?"
"- Zapraszamy na wyciągnięcie łańcucha i dalszej weryfikacji"
" - Ile może kosztować najgorszy scenariusz?"
" - dopiero po stwierdzeniu diagnozy będziemy wiedzieć, teraz trudno określić"

Zabrałem auto do polecanego warsztatu, ale nie ASO. Miałem ich dosyć.
Stan licznika 206 tys. km

15 czerwca 2018 - auto trafia na warsztat, otrzymuję diagnozę, wymiana rozrządu, koszt około 11 tys. zł. Wymiana obejmuje także fazatory rozrządu. Jeden fazator to koszt około 2650 zł, więc decyduję się na regenerację fazatorów.
Korzystam z firmy polecanej na forum: DRIVENT PAWEŁ SZLOSER.
Mój silnik to m271 CGI (turbo), wymieniam moje fazatory na fazatory od m271 kompressor - już zregenerowane. Jestem przeszczęśliwy bo właśnie zaoszczędziłem jakieś 5 tys. zł. Pan Paweł zapewnia że fazatory pasują wymiennie do tych modeli silnika.

Dostarczam fazatory do mechanika. Proszę nie być zdziwionym terminami i moim czasem oczekiwania na wolny termin u mechanika.

10 lipca 2018 - Odbieram auto po wymianie rozrządu.

16 lipca 2018 - 1500 km od odbioru auta:
zapala się kontrolka check engine. Informuję o tym warsztat. Oddaję auto do warsztatu. Warsztat zaleca jeżdżenie na podwyższonych obrotach w celu załączania i wyłączania mechanizmu fazatorów.
Lampa włącza się i wyłącza. Miałem wrażenie, że rzeczywiście przedmuchanie auta powodowało że lampka gasła. Dodam że auto jeździło bardzo sprawnie, nie brakowało mocy itp.
(P0014, B Camshaft position Timing Over - Advanced or system Performance Bank 1.
P0016, Crankshaft Position Correlation Bank 1 Sensor A)

6 sierpnia 2018, 3500 km od wymiany rozrządu. Oddaję auto do tego samego warsztatu na wymianę tylnych amortyzatorów i wymianę oleju w skrzyni biegów. Przy okazji wymieniam olej silnika, który miał być wymieniony po 5000 km od wymiany rozrządu.

13 sierpnia 2018, 3500 km - odbieram auto z warsztatu. Mechanik informuje mnie że niepokoi go dźwięk silnika przy około 3000 obrotach na minutę. Zaprezentował mi ten dźwięk i rzeczywiście było to coś czego wcześniej nie słyszałem. Szczególnie dobrze było go słychać po puszczeniu gazu. Zazwyczaj silnik wydaje "fajne mruczenie", to mruczenie wpadało w jakiś dziwny metaliczny pogłos.
Mechanik zlecił jednak wymianę fazatorów na nowe. Nie był jednak przekonany. Postanowiłem że zakupię fazatory, ale zakup przełożyłem na wrzesień.

17 września 2018, 5000 km od wymiany rozrządu - Tego dnia przejechałem autostradą jakieś 800 km, Po czym nastąpiła awaria silnika. Wał korbowy przebił blok silnika w 4 cylindrze.

Podsumowując:
Auto chodziło dobrze do momentu awarii. Być może to zbieg okoliczności.

Postanowiłem, że nie będę szukał winnych, jak widzicie jest tak wiele niewiadomych że chyba nie mam ochoty inwestować w ekspertyzy (2-3 k) i chodzenie po sądach (chyba że stwierdzicie że warto, wtedy będę relacjonował).
Starałem się opisać fakty najdokładniej jak to tylko możliwe. Być może też nie jestem bez winy, jeżeli macie pomysły to napiszcie gdzie popełniłem błedy, niech inni posiadacze Mercedesów nie popełnią tych samych, bo auto dało mi wiele frajdy gdyby nie ta awaria polecałbym samochód dwoma rękoma.


Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Awaria silnika E 250 CGI BLUEEFF, 1.8; 204KM; przebieg 215 tys.;
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Września 2018, 17:05 15s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock