Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: FeyNiX w 08 Września 2023, 17:09 03s

Tytuł: Błąd P0047 - problem z pracą skrzyni biegów po wymianie sterownika
Wiadomość wysłana przez: FeyNiX w 08 Września 2023, 17:09 03s
Sprawa jest taka że ostatnio miałem lekką awarie w w moim W212. Dojechałem do domu i skrzynia zaczęła dziwnie zmieniać biegi, szybkie sprawdzenie OBd i błąd P0047, wyczytałem ze problem leży w sterowniki kontrolującym doładowanie turbo że luty puszczają lub silnik się przepala, rozłożyłem i okazało się że silniczek padł. Kupiłem nowe, założyłem i chodzi lepiej bo dźwignia od kontroli turbo się rusza, problem taki ze nadal wyświetla mi kilka błędów jak niżej ale o dziwo nie wywaliło kontrolki CHECK ENGINE.

Przyśpiesza  nawet do 150 km/h jednak skrzynia uparcie zmienia biegi przy 2600 rpm i ma problem z redukcja, gdy robię kickstart nie zrzuca biegów tylko wykorzystuje moment obrotowy by wejść na obroty i dopiero przy 2600 rpm zmienia lub gdy obroty spadną do 1100 rpm. Dodatkowo gdy już prawie się zatrzymuje to jest lekkie kopnięcie. Nie pokazuje żadnych błędów w skrzyni biegów a ogólnie zawsze pracowała jak należy. Do tego silnik pracuje jak AMG E63 mimo ze to E350 CDI.

Myślicie że reset skrzyni coś da? I jak to zrobić w tym modelu bo różne wersje słyszałem?

Wyczytałem że jest coś takiego jak „Boost control solenoid”, taki zawór z podejściem na wężyki który kontroluje chyba ciśnienie ale szukając po Google znajduje mi tylko do wersji 2.1/2.2 a nie do 3.0 i zacząłem wątpić. Gdyby ktoś miał numer seryjny producenta to mile widziane.

Pokazuje tez w OBD 2 ze test ciśnienia doładowania dostępny ale nie można wykonać. Niżej lista błędów. Kontrolki CHECK Engine nie ma.

Cytuj
Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.99.5/1.99.5/iOS
DTC report
Connection profile: Mercedes-Benz OBD-II / EOBDDate: 08.09.2023 15:33:16
VIN: WDD2120252A210563
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 15
----------------------------
P0102 [0x0102]
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - low input
Status: Oczekująca
----------------------------
P0100 [0x0100]
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
Status: Oczekująca
----------------------------
P010A [0x010A]
MAF sensor or VAF sensor B - circuit malfunction
Status: Oczekująca
----------------------------
P0112 [0x0112]
Intake air temperature (IAT) sensor - low input
Status: Oczekująca
----------------------------
P00AC [0x00AC]
Intake air temperature (IAT) sensor 1, bank 2 - circuit low
Status: Oczekująca
----------------------------
P0047 [0x0047]
Turbocharger (TC) boost control solenoid/supercharger (SC) boost control solenoid - circuit low
Status: Oczekująca

Z historii samochodu to obecny przebieg około 200.000 km i 3 lata temu miał robiony REMAP 1 STAGE do tego wycięty DPF bo już miałem dosyć, wyłączony EGR i usunięte klapki. Przejechałem tak 50.000 km i nie było problemu.

Nie ukrywam sprawa trochę pilna bo chciałem tym samochodem w najbliższy wtorek przejechać 350 km.
Tytuł: Odp: Błąd P0047 - problem z pracą skrzyni biegów po wymianie sterownika
Wiadomość wysłana przez: sewan w 08 Września 2023, 17:18 07s
Szukaj nowego przepływomierza
Tytuł: Odp: Błąd P0047 - problem z pracą skrzyni biegów po wymianie sterownika
Wiadomość wysłana przez: FeyNiX w 07 Października 2023, 20:10 56s
Okazało się że przepływomierz był sprawny, sterownik geometrii łopatek turbiny był wyrobiony ale nie spalony i spalił jakiś przekaźnik i 3 bezpieczniki. Wymiana sterownika na nowy i tamten przekaźnik plus bezpieczniki i wszystko działa jak należy