Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)  (Przeczytany 2366 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 215
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Hej.
Wracałem dzisiaj z urlopu i spotkała mnie "niemiła" niespodzianka - check engine.
Mam błąd P0101 i P2463 jednocześnie, silnik rozkręca się maksymalnie do 3100 rpm a cały samochód do 130 kmh rozpędza się "przy dobrych wiatrach".
Ze świateł ruszam porównywalnie do fiata pandy :)

Wszystko chyba zaczęło się od tego, że jadąc autostradą około 130 kmh stwierdziłem, że wyprzedzę inne auto - jak wiadomo na lewym pasie masa piratów drogowych przyspawanych do lewego do których nie dociera "ograniczenie do 140 kmh" więc by mi żaden nie mrugał dałem pełen gaz (bez kickdown) i wyprzedziłem auto które chciałem.
Odczułem coś dziwnego - auto jakby przestało ciągnąć ułamek sekundy przed tym jak ja puściłem gaz (byłem już po wyprzedzaniu) ale zlekceważyłem to - nie byłem tego pewien, może mercedes "domyślił się", że już wystarczy itp.
Tego samego dnia nie odczułem nic więcej dziwnego - ale jeździłem spokojnie (jak zwykle).
Kolejne uruchomienie (kolejnego dnia)- odczułem w kabinie zapach spalonej izolacji czy coś podobnego i po ruszeniu z miejsca "check engine".
Nie miałem czytnika błędów więc wróciłem poł Polski autem z zapaloną lampką silnika, jadąc prawym pasem autostrady 100-120 kmh (powyżej 120 kmh już zbytnio się nie rozpędzał - chyba, że z górki).

Na trasie nie wzrosło spalanie ani nic - tylko ograniczona moc.
Żadnego szarpania, żadnego dymienia, żadnych niezidentyfikowanych odgłosów.
Tylko kontrolka i obniżone parametry silnika.

Wklejam także odczytane parametry silnika z OBDII na jałowym i pełen gaz (na luzie - ograniczony do 3100 rpm przez błąd).

Co może być powodem błędu? Od czego zacząć?
Skasowałem dzisiaj błąd i jutro zobaczę czy ponownie wyskoczy.

Silnik to oczywiście OM651 CDI220 automat 5-G, rocznik 2010 (druga połowa), serwisowany ASO lub osobiście.
Paliwo wyłącznie ze stacji Shell - na trasie V-Power diesel.

Offline slawqo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipiec 2018, 22:52 45s »
Oj ...chyba dpf sie domaga czyszczenia

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 337
  • Pomógł +5/-6
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipiec 2018, 23:08 54s »
@Magicd zerknij do wątku:
https://www.w212.pl/silnik-osprzet-silnika/brak-mocy-tryb-awaryjny/?PHPSESSID=b7bp2vluc9u23d97toesupcjq2
To apropos pierwszego błędu jedna z możliwych przyczyn (chyba najtańsza w naprawie).

Drugi błąd może być wynikiem uszkodzenia czujnika różnicy ciśnień przy DPF - choć mi się wtedy nie świecił check engine, ale możesz mieć kumulację...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lipiec 2018, 23:43 40s »
P0101 to walnieta przeplywka. Przemyj spirale i wtyczki i zobacz czy zniknie. Rzadko pomaga, ale warto sprawdzic.
Jesli musisz wymienic, to bedzie to wymagalo kodowania SCN.
Zawsze mnie smiesza wypowiedzi "Jak mojej babci auto nie ciagnelo to bylo to XXX" :)
Co do DPF, to moze on byc tu skutkiem.
Napraw przyczyne i zregeneruj.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 215
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Lipiec 2018, 10:47 43s »
Remi - filtr paliwa miałem wymieniany 2 - 3x.
Ostatni raz w zeszłym roku przy okazji wymiany rozrządu.
Oczywiście zawsze istnieje możliwość, że na którymś Shellu trafiłem na jakieś brudne paliwo albo mechanik źle założył filtr (da się?).
Przepływomierz postaram się dzisiaj przeczyścić - styki na 100% a czy uda mi się wyjąć i wyczyścić od wewnątrz - zobaczymy czy ogarnę co i jak jest zamontowane.

Tak jak wczoraj napisałem - skasowałem błędy.
Dzisiaj przejechałem ~6 km i auto zachowuje się normalnie a kontrolka nie pojawiła się ponownie.
Czy z tym przepływomierzem to jest tak, że jak się psuje to wykazuje problemy tylko gdy się "mocno dociśnie" silnik?
95% mojego stylu jazdy mieści się w 2000 rpm a 99.9% mieści się do 3000 rpm.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 337
  • Pomógł +5/-6
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Lipiec 2018, 11:11 51s »
Generalnie objaw braku poprawnego zasilenia w paliwo, u mnie akurat to był filtr, ale nie sądzę, aby w lecie przy takich temperaturach zapchał się filtr i nie sądzę, aby mógł być źle założony...
Myślę, że przepływomierz, który sugeruje Kajtek  może być kolejnym powodem takiego objawu, a mocne przyciśnięcie "gazu" może wyraźnie dać odczuć za niskie ciśnienie paliwa, nic prostszego jak go testowo po rozgrzaniu kilka razy mocniej depnąć...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Lipiec 2018, 18:47 15s »
Przeplywka to jest czujnik i jak kazdy czujnik ma swoje tolerancje.
Przed laty kupilem Mercedes-Benz z roku 1999 i nie moglem dojsc dlaczego palil wiecej niz powinien.
Jezdzilem tym ponad rok, 30t km i wtedy przeplywka walnela na dobre z CEL.
Wymienilem przeplywke i zuzycie paliwa zmalalo o 15%.
W tym przypadku nadmiar paliwa zapycha takze DPF a te rzeczy nie sa wcale tanie.
Dlatego mysle ze puszka zmywacza do MAF, czy nawet nowa przeplywka  jest duzo tansza niz wizja zmiany DPF za kilka(nascie) tysiecy.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 215
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Lipiec 2018, 18:45 21s »
Błąd po resecie wrócił - dokładnie to samo. 2x. Także samo się nie naprawi :)
Myślę, że pojadę na diagnostykę do ASO by zrobili mi pełen test elektroniki.
Wstępnie się już o to w BMG w Gdyni pytałem chcą ~200 zł (netto).
Tym razem nie będę wymieniać wszystkiego w ciemno (skorzystam z dobrodziejstwa Star Diagnosis).
Może przy okazji wyjdą jakieś błędy z zawieszenia co mi czasem opada...

Ale w odczytach z OBD jedna rzecz mnie dziwi:
"ustawienie przepustnicy: 86.7%".
Mam tą wartość praktycznie cały czas!
Dzisiaj przyczepiłem sobie komórkę na przedniej szybie i jechałem z włączonym skanerem - przepustnica ciągle 86.7%.
Wartość ta jedynie zmienia się przy gaszeniu silnika - na chwilę idzie w okolice 0% i wraca na 86.7%.
Czy przepustnica tak powinna się zachowywać?
Nie powinna być zależna od wciśnięcia pedału gazu?

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 337
  • Pomógł +5/-6
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Lipiec 2018, 19:08 08s »
A może to po prostu niedogadanie się tego interfejsu diagnostycznego?
Daj znać co wyszło na diagnostyce SD...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Lipiec 2018, 19:53 54s »
Nie napisales jaki skaner uzywasz, ale z samego faktu ze nie daje Ci opisu bledow wyglada ze nie jest on projektowany na Mercedes-Benz.
Ja czasami monitoruje moj samochod przez TorquePro i choc program ma dobre opinie - potrafi mi pokazywac 300 bar  na DPF.
Pare innych danych tez mi wyglada przeklamane ale nie mam tego jak zweryfikowac.
Jak juz placisz za dodatkowe przeskanowanie, to mozesz wziasc ze soba nowa przeplywke i dac im zainstalowac.
Zaoszczedzisz na jechanie do nich drugi raz i placenie drugi raz.
Do tego warsztat wezmie za czesc wiecej niz zaplacisz na necie.
Przejrzalem dokladniej zalaczniki i skaner pokazuje napiecie 12.2V.
Kolejny blad odczytu czy problem z zasilaniem?
« Ostatnia zmiana: 30 Lipiec 2018, 20:00 33s wysłana przez Kajtek1 »

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 215
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Lipiec 2018, 21:12 22s »
Mój skaner to OBDII BT RS232 czyli wtyczka do OBDII która przepuszcza wszystko przez bluetooth jako emulator portu szeregowego.
Łączę się z tym z komórki aplikacja "Piston" (ktoś mi ją polecił).
O napięciu już kiedyś pisałem, że mocno skacze od 12.1V do 15.2V zależnie od tego co samochód robi.
Przy zmienianiu biegów, ruszaniu, postoju najczęściej napięcie jest niskie.
Przy hamowaniu silnikiem przekracza 15V.
BlueEfficency.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Lipiec 2018, 21:25 57s »
OH, zapomnialem ze te auta maja odzysk energii i program laduje akumulator przy hamowaniu.
Ciagle bym zweryfikowal mierzac na akumulatorze, bo 12.2V to bardzo rozladowany akumulator i nie powinno tak nisko schodzic.  Byc moze to tylko blad pomiaru na OBD

Offline BiBi

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Lipiec 2018, 23:29 21s »
P0101 to walnieta przeplywka. Przemyj spirale i wtyczki i zobacz czy zniknie. Rzadko pomaga, ale warto sprawdzic.
Jesli musisz wymienic, to bedzie to wymagalo kodowania SCN.
Zawsze mnie smiesza wypowiedzi "Jak mojej babci auto nie ciagnelo to bylo to XXX" :)
Co do DPF, to moze on byc tu skutkiem.
Napraw przyczyne i zregeneruj.

Wymiana przelywomierza nie będzie wymagała kodowania SCN tylko adaptacji :p
Nie wprowadzaj w błąd

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Lipiec 2018, 06:27 03s »

Wymiana przelywomierza nie będzie wymagała kodowania SCN tylko adaptacji :p
Nie wprowadzaj w błąd

Skoro juz jestes tak dobrze poinformowany to jaka jest to roznica w zlotowkach dla nieswiadomego wlasciciela?
Tak czy inaczej, klania sie rozumienie jezyka polskiego https://pl.wikipedia.org/wiki/Wprowadzanie_w_b%C5%82%C4%85d
Aby bylo to wprowadzanie w blad, to musialbym swiadomie podac zla informacje i wyciagac z tego korzysci.
Byloby by to mozliwe tylko w przypadku gdybym mial warsztat i naciagal klientow na niepotrzebne zabiegi. Tak robil Matka na jego forum, ale to inna sprawa.
Ja przekazalem informacje ktora mi powiedziano w warsztacie. Wiec jesli jest nieprawdziwa, to po prostu pomylka.

Offline BiBi

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #14 dnia: 31 Lipiec 2018, 09:29 59s »

Wymiana przelywomierza nie będzie wymagała kodowania SCN tylko adaptacji :p
Nie wprowadzaj w błąd

Skoro juz jestes tak dobrze poinformowany to jaka jest to roznica w zlotowkach dla nieswiadomego wlasciciela?
Tak czy inaczej, klania sie rozumienie jezyka polskiego https://pl.wikipedia.org/wiki/Wprowadzanie_w_b%C5%82%C4%85d
Aby bylo to wprowadzanie w blad, to musialbym swiadomie podac zla informacje i wyciagac z tego korzysci.
Byloby by to mozliwe tylko w przypadku gdybym mial warsztat i naciagal klientow na niepotrzebne zabiegi. Tak robil Matka na jego forum, ale to inna sprawa.
Ja przekazalem informacje ktora mi powiedziano w warsztacie. Wiec jesli jest nieprawdziwa, to po prostu pomylka.

Adaptacje zrobi każdy kto ma SD , a kodowanie nie koniecznie . Do kodowania to raczej serwis.
Myśle że różnica w cenie będzie ;)
Warsztat na którym powiedziano Ci że potrzebne jest kodowanie SCN myśle że chciał Cię naciągnąć aby osiągnąć korzyści majątkowe :p
Ty powtarzasz tylko niesprawdzone informacje ;)

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #15 dnia: 31 Lipiec 2018, 17:27 41s »

Ty powtarzasz tylko niesprawdzone informacje ;)

To sie kwalifikuje jako wprowadzanie w blad.
Musisz byc w pelni swiadomy ze piszesz nieprawde tylko pytanie jakie korzysci z tego wyciagasz?
Podbudowanie wlasnego ego? Tak czy inaczej jest to chore.
Takze kazdy SD bedzie w stanie zrobic SCN. Jest to tylko kwestia zaplacenia subskrypcji.

Offline BiBi

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Sierpień 2018, 00:15 33s »

Ty powtarzasz tylko niesprawdzone informacje ;)

To sie kwalifikuje jako wprowadzanie w blad.
Musisz byc w pelni swiadomy ze piszesz nieprawde tylko pytanie jakie korzysci z tego wyciagasz?
Podbudowanie wlasnego ego? Tak czy inaczej jest to chore.
Takze kazdy SD bedzie w stanie zrobic SCN. Jest to tylko kwestia zaplacenia subskrypcji.

Ktoś kto kupił xentry chińczyka za 4000 zł raczej nie ma szans na subskrypcje .
A oryginał kosztuje dużo większe pieniądze o ile w ogóle jest dostępny .

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 215
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Sierpień 2018, 11:26 23s »
Sprawdziłem zasilanie (napięcie na klemach) - najwyraźniej OBD u mnie oszukuje.
Gdy OBD pokazywał ~12.1V to multimetr pokazuje prawie 12.5V na otwartym aucie (jeszcze nie przeszedł do głębokiego uśpienia).
Podłączyłem pod prostownik i dobił "do pełna" 10Ah w akumulatorze 100Ah, zatem było ~90% naładowania (akumulator ma 2.5 roku).
Nic się z błędem nie poprawiło - na jutro jestem umówiony na diagnostykę w ASO.
Dam znać co znajdą jak tylko sam się czegoś dowiem.

Ale siedząc wczoraj w garażu nasunęły mi się dwa pytania:
1) w raporcie z OBD "dystans od wystąpienia błędu" który u mnie ma wartość ponad 650 km oznacza, że błąd był 650 km i się nie powtórzył, czy błąd "wystąpił i utrzymuje się" od 650 km?
2) na zdjęciu "ładowanie 1" zaznaczyłem "coś" kolorem zielonym. Byłem dotąd pewien, że jest tam akumulator dodatkowy (ten mały żelowy i rozważałem nawet jego wymianę) ale wczoraj dokładniej się temu przyglądałem - nie widać tam żadnych śladów akumulatora :)   
Co to jest?

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 337
  • Pomógł +5/-6
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Sierpień 2018, 11:37 43s »
To jest "bezpiecznik", w razie wypadku ten moduł odcina napięcie do auta, można go zmostkować, ale wtedy świeci się lampka oznaczająca błąd poduszek na zegarach...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Sierpień 2018, 16:49 24s »
Zielony kolor pokazuje kontakt gdzie mozesz podlaczyc kable jak Ci akumulator zaslabnie.
Ok 0.5V to typowy spadek napiecia na kablach auta i wiekszosc wskaznnikow OBD tak pokaze, dlatego warto to zweryfikowac aby wiedziec poprawke.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!