Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)  (Przeczytany 2666 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Sierpień 2018, 13:57 40s »
Serwis dał znać - zapchany DPF.
Mówią, że próbowali dopalać serwisowo 3x ale komputer nadal po wykonaniu dopalania mówi, że filtr zapchany a odczyty z czujników ciśnień wyglądają na poprawne.
Średnio podoba mi się wizja wymiany DPFu który do tanich nie należy - zastanawiam się teraz jaką metodę "poprawy sytuacji DPFu" wybrać.
Możliwe, że eco-driving bez przekraczania 3000 rpm dał o sobie znać.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 350
  • Pomógł +5/-8
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Sierpień 2018, 14:03 11s »
Nie wiem na ile to faktycznie działa, nie sprawdzałem na sobie, ale jest sporo serwisów oferujących regenerację DPF, to na pewno tańsza opcja...
Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Czyli nie przepływomierz...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 644
  • Pomógł +8/-87
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Sierpień 2018, 17:39 05s »
DPF jest uznawany przez Mercedes-Benz za uzywke, ktora powinna byc wymieniana co 150k km.
Ja probowalem na moim czyszczenia ultrasound, ale specjalistyczny warsztat powiedzial ze DPF jest za bardzo uszkodzony i czyszczenie nie przynioslo oczekiwanego skutku.
Skontaktowalem sie z 2 sprzedawcami DPF na allegro, ale zaden z nich nie ma tego DPF ktory ja potrzebuje i musialem wydac potezna kase na "remntowany" DPF z Niemiec. Miejmy nadzieje ze z Twoim bedzie latwiej.
Potwierdz z ASO ze blad przeplywki nie wraca.
Glupio byloby wymienic DPF i od razu go zapluwac przez wadliwa przeplywke.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Sierpień 2018, 17:58 21s »
Po wizycie w ASO błędy w OBD mam te same co były.
Także nie wiem czy w 100% mogę im wierzyć...
Jak przyjadę pod swój garaż to przetestuje jeszcze kilka appek OBD-skanerowych, w domu zeskanuje i będę mógł tutaj wkleić co mi z xentry wypisali (dostałem kilka kartek A4 których jeszcze dobrze nie przeczytałem).
Dziwi mnie, że mam na swoim skanerze dwa błędy (i układu zasilania/dolotowego i DPF) a oni uważają, że problem tkwi wyłącznie w DPFie a na przepływomierzu był "chwilowy".

Moje jedno zasadnicze pytanie na teraz - czy silnik będąc w trybie awaryjnym nadal będzie w ogóle starał się czyścić DPF czy od teraz stara się go zapchać do końca nie myśląc o dopalaniu?
Tzn. czy jest jakikolwiek sens spróbowania wybrania się na obwodnicę i trzymania go na 3-ce by miał ~3000 rpm i mógł się dobrze wygrzać?

Dzisiaj się jeszcze zastanowię czy nie wybrać się w najbliższym tygodniu do konkurencyjnego ASO by nie mówiąc im o "tej" diagnozie zrobili własne testy i dali swoją diagnozę.
250 zł za potwierdzenie diagnozy to chyba akceptowalna cena za potwierdzenie konieczności naprawy DPFu co będzie pewnie kosztować minimum 2 tys. zł.

EDIT: dodane to co mi wydrukowali.
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpień 2018, 19:25 49s wysłana przez Magicd »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 644
  • Pomógł +8/-87
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Sierpień 2018, 18:08 12s »
Dali Ci wydruk bledow?
Jak na  mnie wypalanie DPF z niepewna przeplywka to glupota.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 350
  • Pomógł +5/-8
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Sierpień 2018, 18:09 38s »
Obawiam się, że jeśli przeprowadzili wypalanie serwisowe to jakiekolwiek jazdy obwodnicą niewiele zmienią...
Niezależna diagnoza pewnie zawsze się przyda, aczkolwiek jej koszt to pewnie kolejne 10% wartości czyszczenia DPF.
Może spróbuj zorientować się faktycznie czy ktoś zrobi Ci taką regenerację przy zapchania na poziomie, który nie daje możliwości wypalenia i za ile...
Rozumiem, że serwis stwierdził konieczność wymiany filtra DPF?

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 546
  • Pomógł +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Sierpień 2018, 19:17 00s »
Bosch Service - mają własną technologię czyszczenia/regeneracji DPF - w moim przypadku zadziałało i nie mam obecnie żadnych problemow. Dają gwarancję na 100k.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 350
  • Pomógł +5/-8
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Sierpień 2018, 19:36 18s »
Ile?

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Sierpień 2018, 19:38 07s »
Kajtek - tak, dla mnie też ignorowanie błędu MAF to dziwne ze strony serwisu. Wyśle dzisiaj zapytanie do kilku sklepów za ile by mi takowy sprowadzili. Dwa, że nie wiem czy to było wcześniej czy dzisiaj podczas kontroli to zostawili - miałem niedokręconą obejmę za MAFem i lekko zluzowaną rurę od powietrza (na 90% to z dzisiaj z serwisu ale jeśli było to wcześniej to "lewe powietrze" pewnie też mogłoby sprawiać błędy danych... dobrze włożyłem i dokręciłem obejmę).
Jak wygląda procedura adaptacji MAFu po wymianie? Mogę go wymienić i "dojechać" do serwisu na tą adaptacje czy auto nie ruszy po zmianie MAFu jeśli wykonam ją samemu?

Remi - tak, zasugerowali wymianę lub (nie u nich) czyszczenie. ASO nie chce się zajmować zmywaniem sadzy z filtra które ich zdaniem może niewiele pomóc. Wolą wymienić (droższe, czystsze i pewniejsze).

Sewan - dobrze wiedzieć, mamy chyba w Trójmieście jakieś Bosch-serwisy więc pewnie nie będzie daleko.
Czy do czyszczenia musiałbym DPF wyciągać (unieruchomić na kilka dni auto)?

Nie wiem czy ma to sens ale wklejam to co udało mi się z tych innych aplikacji wycisnąć z OBD w garażu (mi większość liczb niewiele mówi - np. ciśnienie paliwa itp. - nie znam wartości poprawnych a liczby bez punktu odniesienia nie dają żadnej wiedzy).

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 350
  • Pomógł +5/-8
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #29 dnia: 02 Sierpień 2018, 19:49 10s »
Na pewno musiałbyś DPF wyciągnąć, czytałem gdzieś o tym jak wygląda procedura czyszczenia...
Po tym co piszesz odechciewa się jeżdżenia do serwisów jak takie partactwa robią bądź przepuszczają...
Dlatego cieszę się, że jeżdżę do jednego serwisu i jednego mechanika w nim, którego znam także prywatnie...
Podejrzewam, że tryb awaryjny wynika z zapchania DPF i dlatego globalnie to chcieli wyeliminować, bo bardzo możliwe, że to wpływa na pozostałe błędy i/lub procesy weryfikacyjne...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 644
  • Pomógł +8/-87
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Sierpień 2018, 19:54 58s »
Cisnienie paliwa warto sprawdzic aby rozpatrzec teorie o restrykcjach, ale ostatnie strony pokazuja jedynie blad przeplywki. Cisniene wtryskow na jalowych obrotach powinno byc ok 300 bar.
Byl ciagle blad DPF ktorego nie podales?
Czy ten test byl przed czy po dokreceniu luznych klamr na ssaniu?
Auto bedzie jechac z nowa przeplywka, jedynie swiatelko bedzie sie palilo.
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpień 2018, 20:04 08s wysłana przez Kajtek1 »

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Sierpień 2018, 20:22 26s »
Testy robiłem przed dokręceniem tej obejmy za MAFem.
Także jutro z rana dowiem się czy ta obejma mogła mieć jakikolwiek wpływ na błąd przepływomierza.
Błąd DPFu też był ale ta aplikacja nie miała go ładnie opisanego i otwierała przeglądarkę z linkiem do opisu błędu (nagromadzenie sadzy w filtrze) - dlatego nie zrobiłem screena.
Właśnie szukam sklepów do przepływomierza - dzisiaj zapytam ich o cenę a jeśli jutro błąd przepływomierza nadal będzie to zamówię przepływomierz w najlepszej ofercie.

Jeśli paliwo ma mieć około 300 bar na jałowym to chyba ok - u mnie jest 292.
743 bar jest przy 1950 rpm.


Dodano: [time]04 Sierpień 2018, 20:51 00s[/time]
Odnośnie dokręcenia rur układu dolotowego - nic się nie zmieniło.
Użyłem nowego skanera błędów... masakra ile rzeczy znalazł!
Błędy rozszerzyły swoje kody oraz przybyły oczywiście te mniej ważne lub "info".

p246397 - czyli mój błąd DPFu wygląda bardziej na czujnik niż sam DPF.
p010100 - przepływomierz MAF ma problem (ale czytałem, że "restricted exhaust" może powodować ten błąd).

Moduł SGR zgłosił, że radary są zakłócane (tak - stałem w garażu i celował w lustro z metalową obudową).
B16FB15 - czyżby spaliła mi się prawa przeciw mgłowa?
911315 - tak, wiem o urwanym przewodzie termometru (z podziękowaniem dla ASO DDB Auto Bogacka - tam urwali zmieniając kabinowy filtr powietrza).
A3A813 - kamera distronika ma problemy z zasilaniem ogrzewania przedniej szyby.

C14600 i A25464 - jakiś problem z EZS (stacyjka) ale póki co ja żadnych organoleptycznych oznak problemów nie zauważyłem.

11 błędów spalonych żarówek wnętrza pojazdu, w drzwiach i bagażniku (tak - wymieniłem je na LEDy i działają).

520400 - "Left and right front reversible emergency tensioning retractor - no CAN response".

----------------------------------------------------------
Wracając do omawianego w temacie problemu.
Kupiłem DPF Catalyst Cleaner PROTEC 400ml oraz DPF Super Clean aby we własnym zakresie spróbować wyczyścić DPF.
Przepływomierz MAF kosztuje 1365 zł nowy i 1115 zł "refurbished" bezpośrednio przez mercedesa.
Dlatego póki co go nie zamówiłem - trochę drogo by wymieniać w ciemno.
Ale patrzyłem na czujniki różnicy ciśnień - kosztują około 100 zł.
Może warto zaryzykować i poza czyszczeniem DPFu który już zamówiłem więc zrobię to wymienić czujnik różnicy ciśnień?
Ktoś może mi podać numer ID czujnika jaki pasuje do mojego auta?
Mój VIN WDD2122021A259251.

Jeśli naprawdę ten czujnik kosztuje ~100 zł i może stanowić problem to chętnie go wymienię.


Dodano: [time]06 Sierpień 2018, 19:17 19s[/time]
Zaraz idę wyczyścić izopropanolem MAF i wymienić filtr powietrza silnika (coś trzeba robić).
Na dniach pewnie dojdzie ten zestaw do czyszczenia DPFu. 
Ale przy okazji chciałbym się zapytać kogoś kto kontrolował zdrowe CDI 200/220/250 jakie powinny być "prawidłowe" odczyty MAFu?
Błąd P010100 oznacza "bad read range" czyli, że MAF zawyża lub zaniża odczyty (zdaniem ECU).
U mnie na jałowym mam odczyt MAFu 14 g/s, przy 2000 rpm na neutralnym biegu mam 50 g/s a podczas przyspieszenia (w limp mode) przy 2000 rpm odczyt MAFu przekracza 100 g/s przepływu powietrza.
Jakie odczyty są u Was?
Czy znacząco odbiegają od odczytów mojego przepływomierza?


Dodano: [time]07 Sierpień 2018, 09:13 35s[/time]
Filtr wymieniony, MAF nieco oczyszczony (opryskany izopropanolem od strony filtra powietrza).
Niestety bez zmian. Nadal błędy są, nadal auto jeździ jak 1.7 wolnossący diesel.

Patrzyłem wczoraj wymieniając filtr powietrza jak dobrać się do DPFa.
DPF znajdują się obok/pod obudową filtra powietrza.
Jak zdjąć pudło filtra powietrza?

P.S. Filtr powietrza czarny - wymieniony 11 miesięcy temu, przebieg 21 tys. km od wymiany.
W tym roku było duże pylenie drzew + pyły z Sahary.
Pamiętajcie o wymianie filtra powietrza!
Zazwyczaj mój wyglądał o wiele lepiej po 2-ch latach!


Dodano: [time]08 Sierpień 2018, 22:32 59s[/time]
https://photos.app.goo.gl/9ve3Pcrbs8Cu5eAh8 tyle na "dzisiaj".
Ktoś wie co to, jaką rolę spełnia i czy to może być powód problemów?
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpień 2018, 22:33 21s wysłana przez Magicd »

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #32 dnia: 12 Sierpień 2018, 18:26 33s »
Jeszcze jeden update sytuacji. Udało mi się odkopać stare odczyty z OBD które kiedyś robiłem "od tak sobie" z okazji ściągnięcia aplikacji do OBD2.
Na starych odczytach miałem przepływ w MAFie 8.5 g/sek. na [N] na jałowym i 9.9 g/sek. na [D] na jałowym (lekki ciąg silnika).
Teraz moje odczyty z MAFu to 13-15 g/sek.
Nie wiem jaka różnica wynika z ciśnienia atmosferycznego i temperatury; teraz mamy temperatury 25-30'C a wtedy (jak widać na odczycie) 14'C.
Nie dziwię się, że silnik dostał CEL skoro przepływ powietrza wzrósł o 60-70% na jałowych obrotach.
Jak już pisałem mam przepalony element w kolektorze wydechowym - okazał się tym być termometr gazów wydechowych (już zamówiony).
Uciekają tamtędy spaliny do komory silnika ale nie jestem pewien czy ucieka ich aż tyle do MAF pokazuje jako "nadwyżkę".
Sonda/termometr powinien dotrzeć do mnie we wtorek lub środę. Jak tylko dotrze to spróbuję go wymienić i skasować błędy.
DPF i tak wyczyszczę przy tej samej okazji. Zatem kolejny update walki z błędami w środę lub czwartek.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 644
  • Pomógł +8/-87
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Sierpień 2018, 19:23 49s »
Co do ilosci bledow, to za kazdym razem jak bledy nie byly czyszczone przez jakis czas - bedziesz mial cala litanie.
Samochod mial krople wody w paliwie 6 lat temu - bedziesz mial kod.
Kiedys wlacznik fotela nie zaskoczyl - bedziesz mial kod.
Tak dlugo jak nie sa aktywne, to je wyczysc i sprawdz po pewnym czasie.
Co do przeplywki, to IMHO nie masz wyboru tylko kupic nowa. Nie slyszalem jeszcze aby mycie czujnika dalo jakies dlugotrwale rezultaty.
Przeplywka tak jak swiece w benzyniakach to rzecz ktora sie zuzywa. Potrafi czasami dlugo pracowac, ale mysl ile paliwa "idzie w bloto" przez czujnik ze zla kalibracja?
Ja probowalem i Liqui-Molly DPF purge i ultra-sonic czyszczenie DPF bez realnych rezultatow.
Miejmy nadzieje ze w Twoim wypadku zapchany DPF to rezultat MAF.
Watpie aby bledy MAF byly rezultatem zapchanego wydechu. Ja jezdzilem z bledami DPF kilka miesiecy az do momentu gdy auto wchodzilo mi w limp i MAF nigdy nie pokazal bledu.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #34 dnia: 24 Sierpień 2018, 22:46 43s »
Czas na update problemów.
Dzisiaj rozwiązałem problem termometru spalin który przepuszczał gazy z kolektora wydechowego (ostatecznie nie wymieniłem go a jedynie wykręciłem, oczyściłem i przykręciłem mocniej tak, że nie ma żadnych luzów i jest szczelny).
Wymieniłem też MAF na nowy...

Niestety błędy nie zniknęły a co gorsze odczyty z nowego MAFu są niemalże identyczne z tymi ze starego.
Wygląda na to, ze 8-mio letni MAF w moim aucie był w idealnej kondycji.
Jak dojeżdżałem do domu to na starym MAFie miałem dzisiaj odczyty (na jałowym) 15.0 do 15.2 g/sek. przepływu powietrza.
Na nowym MAFie mam 15.1 do 15.3 g/sek.
Zatem MAF nie był problemem.

Jak już pisałem wcześniej odczyty w stosunku do danych z poprzedniego roku (gdy moje auto było w pełni sprawne) są mocno zawyżone.
Przez MAF przelatuje ~15 g/sek. zamiast 8-9 g/sek. jak rok temu.
Gdyby DPF był zatkany i to on stanowił bezpośredni problem to z tego co rozumiem odczyt MAFu powinien się zmniejszyć (DPF utrudniałby przepływ gazów zatem i ilość powietrza wchodzącego do silnika byłaby zaniżona).
Pozostaje mi chyba w takim razie szukać nieszczelności w układzie dolotowym.

Dzisiaj będę chyba słabo spać... 1600 zł wydane a problem nie ruszył się ani odrobinę :(

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 644
  • Pomógł +8/-87
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Sierpień 2018, 05:31 33s »
Kto Ci kodowal nowa przeplywke?
Warsztat powinien tez skasowac bledy.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Sierpień 2018, 09:09 42s »
Nikt nie kodował.
Wymieniłem przepływomierz samemu w garażu, przez aplikację skasowałem błędy, uruchomiłem silnik (bez check engine), zrobiłem pomiary w aplikacji, wyłączyłem silnik i ponownie włączyłem (już check engine wrócił).
Dane z OBD odnośnie odczytów z MAF jak widać są identyczne jak na starym MAFie - stąd nie mógł być on problemem.
Zwiększony przepływ na MAfie musi być spowodowany nieszczelnością układu dolotowego.

Kasowałem błędy z aplikacji "Carly for Mercedes-Benz" na androidzie połączonym przez OBD2.
Kilka innych aplikacji tez mam ale kasowanie błędów przez nie, nie powodowało gaszenia lampki "check engine".

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 546
  • Pomógł +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Sierpień 2018, 09:55 20s »
Na twoim miejscu zainwestowałbym w porządną diagnozę na SD

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Sierpień 2018, 11:10 24s »
Sewan - ale problem w tym, że byłem na diagnostyce w ASO.
W BMG w Gdyni. Tam zignorowali w ogóle błąd MAFu (czy generalnie złej ilości powietrza wchodzącej do silnika) tylko od razu zaproponowali wymianę DPFu gdyż jest błąd P2463 odnośnie zapchania DPF i próbowali 2x zrobić wymuszone dopalanie i nadal było ponad 200% zapchania filtra (nawet screeny z raportu SD wklejałem).
Tak jak Kajtek uważam, że DPF nie jest powodem "check engine" a jedynie jest poszkodowany ze względu na inne problemy silnika.
Wymuszone dopalanie mogło się nie powodzić dlatego, że silnik dawał złą ilość powietrza by filtr mógł poprawnie się "dopalić". Mogli wręcz jeszcze mocniej filtr zapychać próbując go dopalać.

W pracy już też nieco "żyją" moim problemem i dwóch kolegów jeżdżących Oplami powiedzieli mi, że mieli też problem z DPFem.
W ASO im tylko chcieli regenerować/wymieniać... obaj DPF wycięli poza ASO.
Okazało się, że auta im nadal dymiły (czego zdrowe auto robić nie powinno).
U jednego okazało się, że pękł intercooler i uciekało powietrze (silnik dymił z braku powietrza i zapchał DPF).
U drugiego wysunęła się rura przy turbinie - też uciekało powietrze i silnik z braku powietrza zawalił DPF.

U mnie samochód zgłasza odczyty MAF poza zaprogramowanym zakresem - potwierdzam, wzrosły one prawie 2x od odczytów jakie miałem rok temu (gdy silnik pracował jak szwajcarski zegarek).
Zatem na 100% powietrze jest problemem. Było 50:50 albo to zły odczyt przepływomierza albo naprawdę ilość powietrza jest zła.
Wymiana MAFu na nowy daje mi 100% przekonania, że nie był to zły odczyt (gdyż odczyty z obu przepływomierzy są identyczne) - pozostaje chyba tylko nieszczelność w układzie.

Sprawdzę czy będę w stanie wjechać na moje najazdy przodem (by wejść pod przód, zdjąć osłony silnika, odpalić auto i "wymacać" nieszczelność na pracującym silniku gdy powietrze będzie uciekać).
Jeśli nie dam rady ze względu na zbyt niski przód - zostanie mi serwis.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 644
  • Pomógł +8/-87
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Błąd P0101 i P2463 jednocześnie (check engile + limp mode)
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Sierpień 2018, 19:52 15s »
Na ile ja wiem nowa przeplywka wymaga kodowania w ASO.
Nie jestem do konca pewien czy to ma byc kodowanie SCN, czy kalibracja, ale mam wrazenie ze Twoje komputery tego nie moga zrobic.
Ja bym pojechal do innej stacji ASO

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!