Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Rafal_88 w 03 Kwietnia 2021, 22:00 24s
-
Witam, opiszę problem od początku, do wczoraj auto jeździło normalnie, check engine się nie palił. Kumpel kupił komputer i podłączył do mojego merca wywaliło błąd P047128 exhaust back pressure sensor, pojechałem do ASO kupiłem nowy sensor i wymieniłem, jazda testowa i auto w trybie awaryjnym, przeciąga biegi, nie ma mocy bez check engine. Pomyślałem że zły czujnik, zamontowałem stary, skasowałem błąd i to samo. Na live data wartość sensora zawieszona była na 2hpa podczas jazdy (nie pamiętam jednostki) zatrzymałem auto skasowałem błąd i tym razem moc wróciła, zamontowałem nowy Sensor i auto jeździło lepiej niż na starym sensorze jak by +50hp, wartości od 1hpa do 5 bądź 6 hPa, nie na długo, podczas jazdy znów wskoczył tryb serwisowy, i teraz pomaga jedynie ciągle kasowanie błędu ale na chwilę.Nowy sensor a błąd cały czas ten sam, Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
Sent from my LYA-L09 using Tapatalk
-
Który czujnik wymieniłeś ?? ten przy DPF różnicy ciśnień..?? czy ciśnienia wstecznego przy EGR ??
-
Cześć, dzięki za odpowiedź.
Wymieniłem czujnik ciśnienia wstecznego przy egr, ale sprawa chyba się rozwiązała, sprzedali mi zły czujnik. Różnią się numerem ale nowy wygląda i pasuje tak samo. Załączam zdjęcie, żółte kropki to mój stary czujnik a sprzedali mi ten ostatni zaczynający się a009... Różnią się tym że jeden jest względny a drugi bezwzględny. Dlatego auto szaleje. Zaraz jadę do aso rozwiązać sprawę. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210406/5ed95a955678c04fcdd19f58fab59a7d.jpg)
Sent from my LYA-L09 using Tapatalk
-
No i elegancko, fajnie w ASO dobierają części.....
-
Panowie,obejżyjcie ten film może to rozjaśni problem:
-
Temat jest odnośnie czujnika ciśnienia wstecznego w kolektorze, a nie różnicy ciśnień w DPF, ale fakt materiały tego Pana są bardzo ciekawe, również śledzę jego kanał.