Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Kamilks212 w 17 Czerwca 2020, 16:39 50s

Tytuł: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
Wiadomość wysłana przez: Kamilks212 w 17 Czerwca 2020, 16:39 50s
Witam, ostatnio podczas przyśpieszania zapalił mi się chcek, komputer pokazał takie błędy. Błąd P2279 mówi o fałszywym powietrzu w układzie ssania, gdzie najczęściej szukać przyczyny tego zjawiska? Drugi błąd mówi o zbyt niskim ciśnieniu doładowania turbosprężarki 1, winą może być któryś przewód od turbo do intercoolera i dalej do kolektora? Czy jakiś przewód od podciśnienia uszkodzony czy sunięty może być przyczyną? Z góry dziękuje za poradę gdzie szukać przyczyn i jakieś spr. metody lokalizacji. pozdrawiam
Tytuł: Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
Wiadomość wysłana przez: Remi w 17 Czerwca 2020, 16:47 53s
U mnie w takim przypadku winowajcą była pęknięta szpilka trzymająca kolektor ssący...
Te kolektory potrafią pękać, najłagodniejsze to padnięty któryś z 2 zaworków w układzie dolotowym...
Trzeba zrobić test szczelności...
Objaw był taki jak napisałeś przy depnięciu check i tryb awaryjny. Check mi gasł po 2-3 odpaleniu auta i spokojnej jeździe, ale jak go przydeptałem to przed naprawą słyszałem jakby ktoś odkurzacz przytykał - szum, świst powietrza...
Tytuł: Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
Wiadomość wysłana przez: Kamilks212 w 17 Czerwca 2020, 19:47 02s
Dziękuje kolego Remi za odpowiedź. Zajrzałem trochę pod maskę znalazłem uszkodzony przewód(śmiesznie pozaginany) raczej od podciśnienia(wychodził z prawej strony spod chłodnicy egr, w sumie jest tam jeszcze jeden cienki)dziabnięty był w połowie oraz miał rozwalony przewód w kształcie litery U. Ten gumowa kocówka była nasunięta właśnie na jakiś zawór który miał jeszcze dwa wyjścia(na środkowym włożony węłżyk od gruszki dużej turbiny oraz i pierwszy od zasilania podciśnieniem chyba...).Czy to jest jeden z tych zaworków o których pisałeś, jest on bliżej obudowy filtra powietrza...Jeszcze jedno pytanie czy dobrym sposobem będzie zatkanie dolotu turbiny i podanie sprężarką około 2-3 barów w układ nie na robię jakiegoś bigosu większego(uszkodzenia jakiś zaworków, klapek, czujników)?
Tytuł: Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
Wiadomość wysłana przez: Remi w 17 Czerwca 2020, 21:38 36s
Ciężko mi się wypowiadać, bo przyznam, że moje auto było w serwisie i powtarzam to co tam usłyszałem, a objawy były bardzo podobne do tego co u Ciebie i silnik ten sam...
Niech się wypowie ktoś mądrzejszy w temacie...
Tytuł: Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
Wiadomość wysłana przez: Kamilks212 w 18 Czerwca 2020, 08:02 37s
Jeśli to nie tajemnica, ile serwis łykną za naprawę tego kolektora?
Tytuł: Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
Wiadomość wysłana przez: Remi w 18 Czerwca 2020, 08:47 07s
Kolektor był cały, choć musieli go zdjąć - wykręcali złamaną szpilkę, a pierwszym podejrzanym był kolektor bo z tego co mówili często pęka w tych silnikach...
Wymienili wszystkie szpilki i mam zrobione dużo więcej rzeczy i... ciągle czekam na podsumowanie, przedwczoraj odebrałem auto po naprawie...
No i mój koszt naprawy, nie wdając się w szczegóły, będzie kompletnie niemiarodajny, także nawet jak go poznam to jego wartość nie będzie miała związku z faktycznym takiej naprawy w serwisie...
Tytuł: Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
Wiadomość wysłana przez: Kamilks212 w 18 Czerwca 2020, 11:48 06s
Rozumiem, zrobiłem test szczelności sprężarką, dziura numer jeden się znalazła, pęknięty czarny wąż od intercolera, na zgięciu japa około 3cm. Najgorsze to, że jest ciulowy dostęp do klipsów które go trzymają...wie ktoś na jakiej zasadzie one działają, jak je się odbezpiecza?