Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Wojtek w 29 Grudnia 2013, 15:51 38s

Tytuł: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: Wojtek w 29 Grudnia 2013, 15:51 38s
Witam wszystkich, mam E 200 CGI z 2009r., oczywiście 184 PS, przebieg obecny 130.000 km, kupiłem samochód używany 2 miesiące temu, przy rozruchu rano po nocy z wydechu wydobywają się kłęby dymy białego z dodatkiem niebieskiego koloru - sprawdziłem forum z USA, UK i przede wszystkim Niemieckie, że jest to notoryczna usterka-wada tego modelu, oczywiście końcówka rury wydechowej też jest koloru czarnego.
Po rozruchu pracuje normalnie ale dymi jak BBQ(prawdziwy grill) oczywiście czuć zapach spalonego oleju w tle, sprawdziłem strony zagraniczne - dymienie nie ma związku z przebiegiem, zaczyna się w samochodach już po 20.000 km, opisują różne metody naprawy, nawet zapraszają mnie do salonu Mercedesa na bezpłatną wycenę bo znają te usterki...
z opisów internetowych najczęściej przewija się aktualizacja oprogramowania ECU, błąd czujnika temperatury, uszczelnienie dodatkowe turbiny, odma olejowa, zawór PCV, separator oleju itp na uszczelniaczach zaworowych kończąc.
Uważam, że to całkiem solidny samochód, więc nie wierzę w ostateczne najdalej idące rozwiązanie czyli remont silnika, turbiny ani uszczelniaczy zaworowych, oczywiście słyszałem też o niskiej trwałości tego silnika ale....
poprzedni właściciel nie oszczędzał na eksploatacji, błędem mogła być tylko wymiana oleju według wskazań licznika czyli dość rzadko, ostatnio wymieniłem świece(stare to NGK Z logo Mercedesa kolor elektrod idealny i wszystkie świece  w dobrym kolorze jasno-brązowym bez nalotu olejowego) filtr powietrza też był w miarę nowy, oleju nie ubywa.
Serdecznie proszę o pomoc i ewentualną wymianę doświadczeń innych użytkowników a profesjonalistów o konkretną poradę bo znają pewnie wszystkie akcje serwisowe i pewne niedoskonałości tych silników, pozdrawiam Wojtek
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: W212 w 30 Grudnia 2013, 15:49 27s
Cześć Wojtek, fajnie i rzeczowo opisałeś swój problem, ale jak na razie super profesjonalistów u nas brakuje. Pewnie się to zmieni jak W212 zacznie przybywać na rynku z pierwszej ręki. Na Twoim miejscu spróbowałbym podjechać na tę darmową wycenę i ocenić co tam wymyślą w ASO, potem gdzieś do ludzkiego warsztatu żeby potwierdzić/obalić ich tezy. Podejrzewam że będzie to jakiś czujnik, detal od którego wiele zależy, zbytnio bym się z tym nie ociągał...
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: benzik w 30 Grudnia 2013, 22:18 11s
ja mam 35.000km i wystepuje ten dymek nie jakos mocno ale jest i czarne zacieki na koncowkach wydechu od tego. Najczesciej po dluzszym postoju. Na innym forum wyczytalem ze przy serwisach okresowych powinni to poprawiac nawet bez wiedzy klienta ale wiecie jak to u nas w PL , jak sie nie przycisnie to nic nie robia - chodzi o jakis przewod olejowy od turbo (znajde ten link i przesle)  , wydrukowalem sobie ten wpis z forum i pomeczylem gosci w ASO  i w koncu przyznali mi racje ze jest ten problem i jest jakis zestaw naprawczy (jakis zaworek zwrotny i przewod). Zamowili juz czesci dla mnie i musze sie tylko umowic na termin.
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: Greg w 02 Stycznia 2014, 14:02 54s
Miałem ten problem, ale o dziwo sam zniknął, teraz mam 86000 km, i już nie tego nie zauważam, a przyznam że byłem zaniepokojony. W autoryzowanym serwisie ( tym głównym), robią dziwne miny kiedy im się coś takiego zgłasza. Taki dym dla nich to sprawa ulotna i względna.
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: Wojtek w 14 Lutego 2014, 06:08 11s
Witam wszystkich! usterka została usunięta - zdecydowałem się na serwis ASO we Wrocławiu, kierownik serwisu po krótkiej rozmowie poinformował mnie, że postarają się pomóc, usterka jest znana Mercedesowi a właściwie drobna wada, naprawa była wyjątkowo szybka i tania, widzę, że serwis ma duże doświadczenie poza tym zrobili wszystko co do Nich należało, wgrali nowe oprogramowanie do skrzyni i silnika według zaleceń producenta(akcja serwisowa - usługa gratis), samochód po naprawie jest jakie inny-lepszy,nowy, widocznie lubi wizyty w ASO, skrzynia nie szarpie, silnik nie dymi już wcale.
Początkowo nie miałem zaufania, pytałem na innym forum, odpowiedzi były albo banalne albo idiotyczne z serii, że to tak już jest, że to para wodna, że to normalne zadymienie-pisali to ludzie, którzy naprawiają Mercedesa już 30 lat i więcej i są wysokiej klasy specjalistami. Ja nie jestem specjalistą ale wiem, że wystarczyło przeczytać pewnie biuletyn Mercedesa dotyczący usterek i naprawa byłaby prosta-jednakże pamiętajcie to są dokumenty ASO niedostępne "rzeźbiarzom" a gdybym tego nie zrobił w ASO, zgodnie z kilkoma sugestiami speców od Mercedesa byłbym już po remoncie silnika i turbiny ale to i tak nie rozwiązałoby tego problemu.
Pozdrawiam Pana Tomasza D. kierownika serwisu ASO Frączak we Wrocławiu, który w sposób rzeczowy rozwiązał mój problem, zaproponował początkowo diagnozę usterki następnie poinformował mnie, że serwis może ją usunąć wskazując koszt tej usługi. Serwis ten wzbudził moje ogromne zaufanie gdyż kilku mechaników już namawiało mnie na wymianę turbiny, sterowania turbiny, wymianę uszczelniaczy zaworowych albo remont silnika, wszystkie te zabiegi byłyby nieskuteczne - a przy okazji naprawa i dodatkowe usługi kosztowały połowę ceny regenerowanej turbiny do silnika CGI(ceny z portalu internetowego)
To nie jest kryptoreklama ale wiem, że bez serwisu ASO pewnie dalej szukałbym pomocy, słuchał kolejnych ciekawych historii,naprawiał kolejne części silnika(na wymianę uszczelniaczy byłem już umówiony)
Pamiętajcie tylko diagnoza w ASO jest online, komputer jest połączony z bazą Mercedesa a posiadając uprawnienia serwisowe widzą wszystkie usterki, aktualizacje i podpowiedzi, mam dwóch specjalistów od Mercedesa ale komputer jednego z reguły nic nie widzi bo jest za stary albo offline a drugi uczciwie powiedział, że jego komputer jest za stary(a właściwie nieaktualny bo nie pracuje w ASO już 4 lata i nie ma dostępu do aktualizacji)
Pozdrawiam wszystkich, przestrzegam przed "rzeźbiarzami", "mistrzami" itp. Spokojnie podjechać na wycenę, diagnozę, zapytać - pewnie pomogą w ASO
(Ps. ile ja się nasłuchałem, że ten mistrz pracował w Niemczech w ASO, drugi to mówił, że do niego przywożą auta z serwisu Mercedesa bo nie mogą sobie poradzić - wszystko to brednie bo Ci mistrzowie nie mają dostępu do biuletynów serwisowych a właściwie to są cały czas "offline"
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: formula w 02 Marca 2014, 23:29 13s
Wojtku a możesz zdradzić ile kosztowała naprawa i co dokładnie zrobiono?
Oglądałem niedawno 250cdi z 2010r i zauważyłem dokładnie to samo, biały dym po chwili od rozruchu na dogrzewaniu auta który później zniknął
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: Wojtek w 08 Marca 2014, 08:01 26s
Witam! ale ja mam benzynkę CGI! więc nie wiem jak w dieslu ale to była śrubka na magistrali olejowej turbiny, wymienili ją na inna (4 zł) oraz jakąś uszczelkę turbiny za (40 zł) - widziałem coś takiego kiedyś na stronie Mercedes-Benz USA, że była pokazana jakaś śrubka na turbinie i pisali o tym, że olej nie wraca do silnika tylko kapie do katalizatora - powodując dymienie przy rozruchu i klasyczny zapach spalonego oleju.
Koszty naprawy to 640 zł brutto, ale z dodatkowymi usługami - ok. 300 zł uszczelnienie turbiny z częściami, reszta do duża diagnostyka silnika oraz wgranie najnowszego oprogramowania silnika i skrzyni nie jakaś prosta adaptacja - silnik chodzi teraz super, już zapomniałem o tym, że kiedyś dymił(muszę umyć końcówkę tłumika bo jest jeszcze czarna - teraz jak widzę cgi z czarną końcówką wiem, że dymi i ma ten sam problem)
Po wgraniu nowego programu skrzyni biegów(ktoś ciągle pracuje nad poprawkami bo szybko wchodzą nowe modele - a to są błędy wieku dziecięcego) auto mniej pali, bo cały czas zmienia biegi na wyższe aby silnik pracował na optymalnych obrotach. Wyjątkowo polecam ASO bo to za nowe auta na nieautoryzowane serwisy - dwóch uczciwych dobrych mechaników specjalistów od Mercedesa powiedziało mi, że nie podejmą się bo nie mają możliwości - ich komputery są nieaktualne i to było uczciwe ich strony.


Dodano: 08 Marca 2014, 08:02 33s
tak to kiedyś wyglądało

Mercedes E250 CGI: Rauch bei Motorstart (http://www.youtube.com/watch?v=Pfb5EyKyIv8#)
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: garwi w 30 Marca 2014, 13:50 17s
Też o tym syczałem podobno po pierwszym lifcie to poprawili w 2010 r.
Usterki wieku dziecięcego :)
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: miluch w 24 Lipca 2014, 21:06 37s
Przypadłość spotkała i mnie. Silniki te montowane są w C klasach i E klasach stąd temat warty dalszej debaty. Podczas przeglądu w ASO chyba profilaktycznie wymieniono mi rzeczową uszczelkę i śrubkę o której napisał kolega Wojtek. Co ciekawe uzasadnieniem wymiany (gwarancyjnej zresztą) było stwierdzenie że delikatnie się tam poci. Być może jest akcja serwisowa, być może rzeczywiście był jakiś drobny wyciek - nie wiem, wymieniono, jest gwarancja - nie ma sprawy. Trzeba tu zaznaczyć że przed wizytą w serwisie nie zauważyłem żadnych efektów dymnych o których napisał kolega zakładający wątek. Niestety pokazały się one miesiąc po przeglądzie z wymianą rzeczonej uszczelki. Efekt jest taki że auto stało w garażu 4 dni, i tuż po odpaleniu jest dokładnie takie buchnięcie szarego dymy trwające 3 - 4 sekundy i koniec dymienia. Zauważyłem to tylko dlatego że cofając wjechałem w kłęby swojego własnego dymu i zdziwiony zacząłem drążyć temat przypominając sobie ten oto wątek.  W poniedziałek jadę do ASO na rozpoznanie tematu, zobaczymy.
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: benzik w 24 Lipca 2014, 22:00 47s
Ja mialem od czasu do czasu ten dymek , po wymianie srubki nie zauwazylem juz wiecej dymku takze raczej poprawa... ale sam kupilem bo kosztuje ponizej 50zl a w ramach gwarancji nie moglem sie doprosic...
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: miluch w 31 Lipca 2014, 14:47 29s
Bez emocji. Problem znany w ASO doskonale. Wymienione, zapomniane. Na gwarancji więc bez kosztów.  ;)
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: leszkwil w 16 Sierpnia 2014, 21:24 39s
Cześć, jestem świeżym posiadaczem c 180 w 204 1.8 cgi, no i również mam problem z dymieniem. Mam prośbę o wrzucenie zdjęć gdzie znajduje się na turbinie i jak wygląda ta śrubka odpowiedzialna za dymienie a także te uszczelki. Z góry dziękuję za pomoc


Dodano: 16 Sierpnia 2014, 21:30 10s
Ja mialem od czasu do czasu ten dymek , po wymianie srubki nie zauwazylem juz wiecej dymku takze raczej poprawa... ale sam kupilem bo kosztuje ponizej 50zl a w ramach gwarancji nie moglem sie doprosic...
Benzik bardzo proszę o pomoc.
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: borys10022 w 02 Marca 2015, 16:05 39s
Dołączam się do prośby leszkwila. Czy ktoś wie jaką uszczelkę i śrubkę trzeba kupić i wymienić by pozbyć się problemu?
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: leszkwil w 02 Marca 2015, 17:59 07s
Dzień dobry,
ja już dawno mam problem z głowy. Silnik strasznie dymił przy rozruchu zwłaszcza jak stał co najmniej 2 dni. Po prostu wylatywała chmura dymu. Wystarczy, że podjedziesz do serwisu mercedesa i poprosisz o śrubę z zaworkiem ZWROTNYM i 2 uszczelkami miedzianymi. cena ok. 45 zł. ŚRUBĄ TĄ JEST PRZYMOCOWANY PRZEWÓD DOPROWADZAJĄCY OLEJ (SMAROWANIE) DO TURBINY. OTO ZDJĘCIE
http://www.benzworld.org/forums/attachments/w204-c-class/587121d1380677587-intermittent-smoking-turbo-2010-models-dsc09436.jpg (http://www.benzworld.org/forums/attachments/w204-c-class/587121d1380677587-intermittent-smoking-turbo-2010-models-dsc09436.jpg)


Jest to problem powszechnie znany. Wada fabryczna, która polegała na tym, że w oryginale śruba ma tylko otwory z boku i od spodu nie było zaworka zwrotnego.


W razie czego podaj maila to wyślę ci zdjęcie gdzie na zielono zakreśliłem umiejscowienie tej śruby z zaworkiem.
pozdrawiam
leszkwil

Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: Largo w 08 Czerwca 2015, 22:28 46s
zgadza się ... wystarczy komplet nowych uszczelek i silniczek jak nowy. Serwis robi na gwarancji bo znają ten problem.
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: damaneks29 w 10 Lipca 2015, 23:19 35s
Cześć Wojtek. Znalazłem na forum twoje przygody z białym dymem w e-klasie 200cgi. Planuje kupić taki samochód lecz występuje ten sam problem co opisywałeś. Moje pytanie dotyczy tego czy przy jeździe i gwałtownym dodaniu gazu zaobserwowałeś ten sam objaw? Ja przy jeździe próbnej niestety zauważyłem ten szczegół. Nie wiem co mam zrobić gdyż samochód bardzo mi się podoba i gdybym wiedział ze to tylko ta śrubka o której napisałeś to bez wahania zdecyduje się na niego. Co o tym myślisz? Auto ma 180000km.Dzięki za info i pzdr.
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: Piatus w 14 Lipca 2015, 22:38 17s
Moje pytanie dotyczy tego czy przy jeździe i gwałtownym dodaniu gazu zaobserwowałeś ten sam objaw?

Nie. Przypadłość ta występuje wyłącznie przy rozruchu auta na zimnym silniku, zazwyczaj po dłuższym postoju.
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: WojtekHonda w 09 Sierpnia 2016, 19:05 10s
Witam miałem identyczny problem, który usunięto mi w Opolu w ASO natomiast teraz mam problem bo... czuje dość mocno zapach benzyny w Oleju silnikowym, wiecie może co to oznacza :)?
W212 z 2010roku 1.8 CGI 184km
Pozdrawiam
Tytuł: Krótkie dymienie po odpaleniu e250 cgi
Wiadomość wysłana przez: Artur77 w 31 Marca 2018, 13:41 00s
Witam,
Dziś po całonocnym postoju po odpaleniu przez chwilę pojawił się biały względnie niebieskawy dym, po czym po chwili objaw znikł a podczas jazdy w ogóle już nie dymił nic. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Jeżdżę autem od 3 miesięcy przebieg 69 tysięcy. Czy coś jest nie tak?
Pozdrawiam i proszę o pomoc


Dodano: 18 Kwietnia 2018, 20:55 48s
Problem rozwiązany. 550 zł w ASO Duda cara we Wrocławiu.
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: orzech.sk8 w 23 Listopada 2018, 09:24 47s
Cześć,

podłączam się do tematu.
Prosiłbym o podesłanie zdjęcia, gdzie ów śrubka z zaworkiem się znajduje.
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: Ronin w 13 Września 2019, 14:28 28s
Witam,
czy ktoś mógłby podać mi numer części tej śruby ?
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: kris244 w 15 Sierpnia 2020, 18:58 33s
Podbijam. Czy mógłby ktoś podrzucić zdjęcie gdzie ta śruba się znajduje, oraz ewentualnie jej numer?
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 16 Sierpnia 2020, 03:37 14s
Cytuj
Czy mógłby ktoś podrzucić zdjęcie gdzie ta śruba się znajduje,

Tutaj  :)
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 16 Sierpnia 2020, 03:48 04s
Cytuj
ewentualnie jej numer?


Ewentualnie nikt nie wie jaki masz silnik, bo VIN  brak   ???

Nazywana jest nawet jako ,,Prevent Exhaust Smoke,,

Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: kris244 w 16 Sierpnia 2020, 12:28 49s
Dziękuję za pomoc ! Mam w204 ale z tego co wiem śruba jest taka sama w każdym cgi.
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: PiotrPx w 21 Września 2020, 11:52 01s
ktos może podzielić się numerem katologowym tej śróbki z zaworem? byłem w sklepie, szukałem w necie, niełatwy temat :/
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: marko w 10 Kwietnia 2021, 21:20 15s
u mnie było to samo. Wymiana śrubki pomogła. Koszt części w Aso ok 60 zł. Ja podjechałem do swojego warsztatu, wymiana ok 10 minut, koszt części + robocizn 120 zł. W aso 300 zł netto
Tytuł: Odp: CGI E200 biały dym przy zimnym rozruchu
Wiadomość wysłana przez: Jacob555 w 28 Lutego 2023, 09:22 05s
Z wymianą powyższej śruby wiążą się jakieś komplikacje, czy klasyczne "Plug &Play"?