Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Check engine P00B0  (Przeczytany 139 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 248
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Check engine P00B0
« dnia: 13 Marzec 2019, 17:56 00s »
Jak to mercedes - bez Check Engine za długo nie pojeździ.
Umówiłem się do warsztatu na poniedziałek - mam nadzieję, że do tego czasu auto pomimo check engine'a przeżyje (mam za dużo pracy by móc pojechać na serwis w tym tygodniu).

Na co powinienem się przygotować mając błąd P00B0 i czy ktoś może miał już takowy?
(przeszukałem forum - P00B0 nie wystąpił dotąd nigdy w żadnym opisie).

Google podpowiada "P00B0 Turbocharger/Supercharger Boost Control B Module Performance".
Ale ta definicja jak dla mnie może być wszystkim - ktoś posiada wiedzę do czego można to zawęzić?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 808
  • Pomógł +8/-153
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Marzec 2019, 19:25 23s »
Jest to blad generyczny, co znaczy ze moze byc wynikiem wady w kilku punktach.
Starszy brat - silnik 642  ma czesty problem z serwo na turbo. Gdy ta czesc kosztuje fortune w ASO, kolega znalazl ze czesta przyczyna jest zimny lut, ktory mozna naprawic bez kosztow. Tu jest temat https://mbworld.org/forums/diesel-forum/667235-turbo-actuator-again.html
Ciagle "zaczynajmy od podstaw" warto zastosowac. Czyli sprawdzenie przeciekow na ssaniu i intercoolerze, poruszanie dzwignia lopatek turba  itp, itd.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 808
  • Pomógł +8/-153
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Marzec 2019, 19:35 15s »
Nie znalazlem opisu na specyficzna usterke na tym silniku, ale tu jest chyba najlepszy generaly opis
https://www.obd-codes.com/p00b0

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 248
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Marzec 2019, 14:31 35s »
Odwiedziłem diagnostę i problem nieco się zawęził ale póki co nie rozwiązał.
Z P00B0 błąd się wydłużył do P00B092 - "Zakłócenie funkcji regulacji ciśnienia doładowania 'B'".

Sprawdziliśmy mechanicznie i pneumatycznie wszystkie z trzech "gruszek" sterujących i sprawdziliśmy działanie sterownika - wszystkie gruszki są sterowalne (moduł CDI może nimi zdalnie poruszać) i trzymają one ciśnienie.
Silnik nie przechodzi testu ciśnienia doładowania dla turbiny "niskiego ciśnienia".
Dla pewności wymieniłem od razu w serwisie czujnik ciśnienia (kosztował oryginał ~50 zł więc warto było zaryzykować).
Test w trasie pokazuje wszystko "w normie".
W trasie miałem ciśnienie doładowania na turbinie niskiego ciśnienia do 1.3 bara a na pełnym doładowaniu (ciśnieniomierz na kolektorze ssącym) 2.6 bara.
Ciśnienie na szynie common rail w normie.
Spadek mocy silnika wynika wyłącznie z limp mode.

Wstępnie diagnosta przypuszcza, że ciśnienie doładowania może być minimalnie za duże i ze względu na twarde limity modułu komputera odcina mi wtedy zasilanie (w paliwo) i przechodzi na jakiś czas w limp mode.

Ktoś może u siebie w czasie jazdy odczytać ciśnienia turbin przez Xentry?
Zastanawiam się czy winny tym razem nie będzie ponownie DPF... a raczej jego brak.
Brak DPF to mniejsze opory wydechu a mniejsze opory wydechu to większy przepływ spalin a z kolei większy przepływ spalin to większa moc turbosprężarek... która wychodzi poza górny limiter.

Silnik jak widać sprawuje się dobrze - oryginalnie "dane fabryczne" ma 400 Nm a jak widać mój bez DPFu ma bez chiptuningu na zwykłym oleju napędowym 417.65 Nm i w tym momencie wskakuje w limp mode.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 808
  • Pomógł +8/-153
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Marzec 2019, 16:19 26s »
Ja jezdze z przewierconym DPF i nie mam zadnych problemow. Fakt jest ze jeszcze wiele z tym nie natluklem.
Tu znalazlem kolega majacego podobne objawy, gdzie srubka na kolektorze piardla.
https://www.benzworld.org/forums/w212-e-class/2408633-2011-e220-intake-manifold-loose-bolt.html
Warto sprawdzic.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!