Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Check engine P00B0  (Przeczytany 610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Check engine P00B0
« dnia: 13 Marzec 2019, 17:56 00s »
Jak to mercedes - bez Check Engine za długo nie pojeździ.
Umówiłem się do warsztatu na poniedziałek - mam nadzieję, że do tego czasu auto pomimo check engine'a przeżyje (mam za dużo pracy by móc pojechać na serwis w tym tygodniu).

Na co powinienem się przygotować mając błąd P00B0 i czy ktoś może miał już takowy?
(przeszukałem forum - P00B0 nie wystąpił dotąd nigdy w żadnym opisie).

Google podpowiada "P00B0 Turbocharger/Supercharger Boost Control B Module Performance".
Ale ta definicja jak dla mnie może być wszystkim - ktoś posiada wiedzę do czego można to zawęzić?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-170
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Marzec 2019, 19:25 23s »
Jest to blad generyczny, co znaczy ze moze byc wynikiem wady w kilku punktach.
Starszy brat - silnik 642  ma czesty problem z serwo na turbo. Gdy ta czesc kosztuje fortune w ASO, kolega znalazl ze czesta przyczyna jest zimny lut, ktory mozna naprawic bez kosztow. Tu jest temat https://mbworld.org/forums/diesel-forum/667235-turbo-actuator-again.html
Ciagle "zaczynajmy od podstaw" warto zastosowac. Czyli sprawdzenie przeciekow na ssaniu i intercoolerze, poruszanie dzwignia lopatek turba  itp, itd.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-170
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Marzec 2019, 19:35 15s »
Nie znalazlem opisu na specyficzna usterke na tym silniku, ale tu jest chyba najlepszy generaly opis
https://www.obd-codes.com/p00b0

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Marzec 2019, 14:31 35s »
Odwiedziłem diagnostę i problem nieco się zawęził ale póki co nie rozwiązał.
Z P00B0 błąd się wydłużył do P00B092 - "Zakłócenie funkcji regulacji ciśnienia doładowania 'B'".

Sprawdziliśmy mechanicznie i pneumatycznie wszystkie z trzech "gruszek" sterujących i sprawdziliśmy działanie sterownika - wszystkie gruszki są sterowalne (moduł CDI może nimi zdalnie poruszać) i trzymają one ciśnienie.
Silnik nie przechodzi testu ciśnienia doładowania dla turbiny "niskiego ciśnienia".
Dla pewności wymieniłem od razu w serwisie czujnik ciśnienia (kosztował oryginał ~50 zł więc warto było zaryzykować).
Test w trasie pokazuje wszystko "w normie".
W trasie miałem ciśnienie doładowania na turbinie niskiego ciśnienia do 1.3 bara a na pełnym doładowaniu (ciśnieniomierz na kolektorze ssącym) 2.6 bara.
Ciśnienie na szynie common rail w normie.
Spadek mocy silnika wynika wyłącznie z limp mode.

Wstępnie diagnosta przypuszcza, że ciśnienie doładowania może być minimalnie za duże i ze względu na twarde limity modułu komputera odcina mi wtedy zasilanie (w paliwo) i przechodzi na jakiś czas w limp mode.

Ktoś może u siebie w czasie jazdy odczytać ciśnienia turbin przez Xentry?
Zastanawiam się czy winny tym razem nie będzie ponownie DPF... a raczej jego brak.
Brak DPF to mniejsze opory wydechu a mniejsze opory wydechu to większy przepływ spalin a z kolei większy przepływ spalin to większa moc turbosprężarek... która wychodzi poza górny limiter.

Silnik jak widać sprawuje się dobrze - oryginalnie "dane fabryczne" ma 400 Nm a jak widać mój bez DPFu ma bez chiptuningu na zwykłym oleju napędowym 417.65 Nm i w tym momencie wskakuje w limp mode.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-170
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Marzec 2019, 16:19 26s »
Ja jezdze z przewierconym DPF i nie mam zadnych problemow. Fakt jest ze jeszcze wiele z tym nie natluklem.
Tu znalazlem kolega majacego podobne objawy, gdzie srubka na kolektorze piardla.
https://www.benzworld.org/forums/w212-e-class/2408633-2011-e220-intake-manifold-loose-bolt.html
Warto sprawdzic.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Marzec 2019, 10:01 13s »
Mój błąd z P00B092 ewoluował do P2263.
Także umówiłem się już na wizytę w ASO pod koniec przyszłego tygodnia a w międzyczasie postaram się auta nie używać aby nie pogorszyć sytuacji która nie jest do końca klarowna.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-170
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Marzec 2019, 16:16 38s »
Ten skaner mial wyjasnienia tlumaczone przez zone inzyniera.
P2263 to blad systemu doladowania i potencjalne problemy to

-Może być uszkodzona turbosprężarka
-Czujnik ciśnienia doładowania mógł ulec uszkodzeniu
-Awaria przepustnicy
-Uszkodzony konwerter katalityczny
-Błędna kontrola ciśnienia wtrysku (IPC)
-Uszkodzony czujnik ciśnienia zwrotnego spalin

Przetlumaczone przez google - troche lepsze od zony ;)

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Marzec 2019, 08:06 21s »
BMG Goworowski się poddało.
W sumie... to chyba nawet za bardzo nie szukali.
Dla nich problemem blokującym jest brak DPF.
Nie zaczną w ogóle szukać problemu z silnikiem/turbinami dopóki nie będzie DPFu (koszt założenia nowego DPF wycenili na 12.000 zł).
Nie muszę chyba wspominać, że w sumie wycinałem DPF przez ich błąd... bo DPF mi się zapchał i przyjechałem do nich i chcieli mi wymienić wtedy DPF na nowy za 8500 zł nie szukając powodu "dlaczego" się zapchał.
A problemem wtedy był czujnik różnicy ciśnień na DPF który kosztował 100 zł + 50 zł wymiana w serwisie pogwarancyjnym (DPF się nie regenerował bo czujnik dawał złe odczyty - skaczące).
Po wymianie tego czujnika samochód sam zregenerował DPF i było ok... niestety miesiąc jazdy z zatkanym DPFem uszkodził turbosprężarki które następnie uszkodziły silnik (rozbiegał się).

Pozostaje mi w takim razie pojechać do warsztatu który naprawiał silnik i regenerował turbiny - nie chciałem tam jechać, gdyż tam wszystko jest w zwolnionym tempie (co powinno trwać dzień - trwa tydzień).
Zatem przyjdzie mi pewnie znów stracić auto na 2-3 tygodnie.
« Ostatnia zmiana: 30 Marzec 2019, 08:13 34s wysłana przez Magicd »

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Marzec 2019, 11:14 41s »
Czekaj, a Ty nie robiłeś już sprężarek przy tym ostatnim problemie z silnikiem?
Myślę, że jakbyś chciał zakładać znowu DPF to zawsze można kupić używkę i dać przed założeniem do regeneracji, zapewne wyjdzie DUŻO taniej...

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Marzec 2019, 13:14 09s »
Owszem - właśnie w JBSerwis robiłem i silnik i turbosprężarki (wszystko za jednym razem).
I dali na to gwarancje 12 miesięcy (minęły 4 miesiące od naprawy) - nie chciałem tylko z ich gwarancji korzystać wiedząc, że wiąże się to z dłuuugą naprawą.
A na gwarancji pewnie będzie jeszcze wolniej niż wtedy - bo jak robią i mają zarobić to jeszcze jest motywacja.
A teraz jak przyjadę i będzie trzeba coś zrobić i nie zarobić to obawiam się, że będzie mega długo.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-170
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Marzec 2019, 15:58 55s »
Czytajac takie historie od lat, sprawia ze omijam warsztaty szerokim lukiem, choc w przeszlosci nie majac dobrego garazu, tanie zmiany oleju byly kuszace, ale zbyt czesto cos zawsze pojdzie zle.
Juz wczesniej wspominalem ze w ostatnich miesiacach ScanGauge zaczal robic przyrzady do monitorowania systemu DPF.
Teraz nie tylko mam powiadomienie kiedy regeneracja sie wlacza, ale widze wzrastajacy % zanieczyszczen, czyli moge planowac dodatkowa przejazdzke gdy przy 100% sie zacznie.
Mam rowniez podglad cisnienia roznicowego na DPF, ale ciagle pracuje nad interpretacja.
Porownujac, to w DPF ktory wyrzucilem roznica cisnien byla za mala i dlatego mi bledy wyswietlalo.
Tak czy inaczej, jak ktos jezdzi  z czynnym DPF, polecam ScanGauge.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Marzec 2019, 18:35 36s »
@Magicd

Trochę szkoda płacić za to co masz na gwarancji, także myślę nie zastanawiaj się tylko jedź i niech robią...
Swoją drogą ciekawe co padło, bo przecież na początku było było ok?
Trochę to niszczy wizerunek marki i napawa obawą przed dalszą eksploatacja auta, tym bardziej, że moje wiekowo to dokładnie to co Twoje, a i przebieg bardzo zbliżony...

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Kwiecień 2019, 11:23 32s »
@Remi
Tak - z początku było OK. Turbiny miały też nieco inny odgłos niż teraz. Niestety nie chcę też za bardzo gdybać, gdyż z początku jeździłem MEGA delikatnie, gdyż miałem wymieniane też pierścienie itp. - silnik na dotarciu.
Jeździłem po obwodnicy 90-100 km/h ;)
Po miesiącu zacząłem jeździć normalnie (ale z natury delikatnie... ale już nie do przesady).
Po 2.5 miesiącach od naprawy słyszałem zmiany w odgłosie turbin (jakby pracowały ciszej, nie było tego świstu przy ruszaniu).
Po 3 miesiącach odczuwałem spadek mocy (samochód bez zapalania check engine wchodził w limp mode).
Po 3.5 miesiącach... dałem Wam znać, że jest już problem (check engine).

Jutro oddaje auto do warsztatu by na gwarancji znaleźli o co chodzi i naprawili.

Swoją drogą - czy ktoś posiada dla porównania (lub ma sprzęt, auto i ochotę puścić test dla wiedzy referencyjnej) wyniki nominalne dla testu turbosprężarek wykonywanej z SD/Xentry?
Chciałbym wiedzieć o ile moje turbiny odbiegają od wartości referencyjnych.

Ja dostałem takie wyniki z ASO. Niestety nie chcieli ich za bardzo ze mną "omawiać".
Czujnik turbiny niskiego ciśnienia miałem wymieniamy 2 tyg. temu przy pierwszej wizycie w serwisie "dla świętego spokoju" by wyeliminować ewentualny błąd czujnika (wymiana nie zmieniła odczytów - czujniki są sprawne).
« Ostatnia zmiana: 03 Kwiecień 2019, 11:29 50s wysłana przez Magicd »

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Kwiecień 2019, 09:48 30s »
Tak jak się spodziewałem - drobna naprawa ale auto 1.5 tygodnia było w serwisie.
450 zł -> padła jednak gruszka sterowania turbosprężarka.
"Działała" ale skok był za mały (nie pracowała w pełnym zakresie).
Dlatego wizualnie działała ale już turbosprężarka nie była wysterowana poprawnie - auto odzyskało pełną moc.

ASO BMG Goworowski najwidoczniej dało dupy, że nie udało im się stwierdzić tak prostej usterki - wstyd.
Zamiast wymienić gruszkę którą można kupić za 200-300 zł (oryginał mercedesa) chcieli najpierw dołożyć DPF za 12.000 zł aby "szukać dalej problemu".

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Kwiecień 2019, 10:34 34s »
Bo to nie są już dziś niestety mechanicy...
To są testerzy i wymieniacze, muszą doprowadzić auto to zgodności ze specyfikacją , zrobić test i wymieniać to co w teście wyjdzie be...

Offline vand

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 68
  • Pomógł +1/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A200295
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Check engine P00B0
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Kwiecień 2019, 22:11 00s »
Większość współczesnych warsztatów całą wiedzę opiera na tym jaki błąd się wyświetla..
A to jednak wiedzą i doświadczenie jest wciąż w cenie

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!