Autor Wątek: Check engine  (Przeczytany 4751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Miro

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120031A656814
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Check engine
« dnia: 31 Grudnia 2017, 14:01 49s »
Dzień dobry.
Prośba o pomoc i ew wyjasnienie.
Mercedes W212 rok 2012 diesel 2.2, automat. Przebieg ok 150 tys.
Przy niskim poziomie paliwa ( rezerwa ) zapaliło się " Check engine". Po zatankowaniu zniknęło. Po kilku tygodniach przy ponad połowie zbiornika " Check engine " zapaliło się ponownie. Wyczytałem w instrukcji że można to zresetować kilkakrotnym odpaleniem i wyłączeniem silnika i udało się. Jednak na drugi dzień "Check engine" pojawiło się ponownie i już nie dało się w w/w sposób zresetować.
czy ktoś zna podobny przypadek i może coś poradzić?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Miro

Forum Mercedes E-Klasa

Check engine
« dnia: 31 Grudnia 2017, 14:01 49s »

Offline BiBi

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 124
  • Pomógł +9/-2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Check engine
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Grudnia 2017, 15:58 41s »
Dopóki nie podłączysz po SD to jest jak wróżenie z fusów ;)
Najlepszego w Nowym Roku :)

Offline Miro

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120031A656814
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Check engine
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Stycznia 2018, 13:02 34s »
Dzięki,
również noworocznie pozdrawiam
Miro

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Check engine
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Stycznia 2018, 13:23 10s »
Hej
Może zwyczajnie nazbierała ci się woda w zbiorniku paliwa?
W zimę przy niskich temperaturach i dużej wilgotności jeżdżenie aż do rezerwy jest skrajną lekkomyślnością (tym bardziej w dieslu).
Przy niskich temperaturach powinieneś mieć ciągle powyżej 1/3 zbiornika (a najlepiej powyżej 1/2).
W pustym miejscu w zbiorniku zbiera się powietrze zawierające wilgoć - woda skrapla się na ściankach zbiornika a na koniec ta woda idzie do filtra paliwa, pompy i wtryskiwaczy.
Nie muszą chyba wyjaśniać, że woda w CommonRail nie jest dobrą substancją smarującą?

Tak jak już przedmówca napisał - jedź na diagnozę komputerową.
A w wolnym czasie odkręć filtr paliwa i zlej wodę (lub zwyczajnie wymień filtr paliwa).
Niektóre modele mają filtr paliwa wraz z czujnikiem wody - nie wiem czy masz takowy model.

Również szczęśliwego nowego roku!

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Check engine
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Stycznia 2018, 13:23 10s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock