Forum Mercedes E-Klasa W212

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Prezes1960 w 30 Styczeń 2016, 16:58 22s

Tytuł: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 30 Styczeń 2016, 16:58 22s
Koledzy,czy chłodnicę oleju można zdjąć bez problemu że coś "wyleci'" ,pytam w sensie czy niema jakiegoś ciśnienia?.Potrzebuję zdemontować i sprawdzić bo widzę na niej jakiś przeciek ,niewielki ale widoczny.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 19 Sierpień 2017, 17:04 44s
Właśnie jak ma się sprawa chłodnicy olejowej. Podobno u mnie widać delikatne pocenie się lecz serwis twierdzi że to trzeba prędzej czy później zrobić bo można zatrzeć silnik. Trochę mnie to dziwi a zarazem martwi,  cena 4 tys
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 19 Sierpień 2017, 21:20 04s
Jak zgasisz silnik to nie ma cisniena oleju. Koniec kropka.
Mnie ta robota "ominela" na Mercedes-Benz, ale robilem podobna na Ford.
Sama chlodnica dziecinnie prosta do wyjecia, ale dostep do niej to wiele godzin demontazu.
Ponoc mozna wymienic same uszczelki, ale przy porownaniu kosztu robocizny cala nowa chlodnica wydaje sie tania.
Silnika nie zatrzesz jak bedziesz dolewac oleju, i nie slyszalem aby uszczelki polecialy katastroficznie.
Wielu wlascicieli dolewa oleju przez lata, ale z czasem parkowanie 2 przecznice przed domem znajomych aby uniknac obciachu moze sie znudzic.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 19 Sierpień 2017, 21:29 38s
Właśnie serwis twierdzi inaczej. Ale to serwis....  U mnie żadnych plam itp nie widać. Podobno miarka oleju nie ma z tym nic wspólnego. Pytam ponieważ serwis stanowczo radzi naprawę.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 19 Sierpień 2017, 22:11 54s
W jakim Ty swiecie zyjesz?
Znajdziesz mechanika ktory powie Ci ze nie musisz u niego pieniedzy zostawic?
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 20 Sierpień 2017, 11:08 12s
Dokładnie o tym wiem, lecz chodziło mi tylko czy z takim poceniem sie można normalnie jeździć. Serwis trochę mnie nastraszył że czasami może zgubić ciśnienie. Tyle w temacie.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: krisu1977 w 20 Sierpień 2017, 17:06 48s
ale gdyby gubiło ciśnienie to wiązało by się to z dużym ubytkiem olej to ciecz prawa fizyki są nie do oszukania
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: atoomek w 20 Sierpień 2017, 20:35 03s
Witam,
U mnie nieszczelność  i zapocenie pojawiło się rok temu ale były to ślady tak niewielkie,że był nawet
problem z lokalizacją nieszczelności. Ale w tym roku stopniowo się nasilało powodując już plamki na osłonie silnika a ostatecznie zostawiane pod autem.
Obecnie auto jest w trakcie składania po wymianie uszczelek.
Widząc stan uszczelek i sposób ich osadzenia w podtoczeniach nie sądzę aby mogło dojść do gwałtownego rozszczelnienia i wyrzucenia oleju w jednym momencie.
Jednakże, plamy na osłonie silnika to niewątpliwy sygnał do naprawy.
Pozdrawiam,
 

 
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Jasser Arafat w 11 Czerwiec 2019, 19:19 08s
Witam, mam takie pytani panowie. Czy wymiana samych oringow na fioletowe załatwia sprawę i jest spokój na długo czy należy wymienić chlodniczke rowniez? Jak wy robiliście? Dzięki
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 14 Czerwiec 2019, 10:33 53s
Zależy który raz wymieniane są te uszczelki, jaki przebieg motoru... Dość gruba robota, żeby iść na łatwiznę.
http://w211.eu/viewtopic.php?f=29&t=4320