Forum Mercedes E-Klasa W212

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Prezes1960 w 30 Styczeń 2016, 16:58 22s

Tytuł: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 30 Styczeń 2016, 16:58 22s
Koledzy,czy chłodnicę oleju można zdjąć bez problemu że coś "wyleci'" ,pytam w sensie czy niema jakiegoś ciśnienia?.Potrzebuję zdemontować i sprawdzić bo widzę na niej jakiś przeciek ,niewielki ale widoczny.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 19 Sierpień 2017, 17:04 44s
Właśnie jak ma się sprawa chłodnicy olejowej. Podobno u mnie widać delikatne pocenie się lecz serwis twierdzi że to trzeba prędzej czy później zrobić bo można zatrzeć silnik. Trochę mnie to dziwi a zarazem martwi,  cena 4 tys
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 19 Sierpień 2017, 21:20 04s
Jak zgasisz silnik to nie ma cisniena oleju. Koniec kropka.
Mnie ta robota "ominela" na Mercedes-Benz, ale robilem podobna na Ford.
Sama chlodnica dziecinnie prosta do wyjecia, ale dostep do niej to wiele godzin demontazu.
Ponoc mozna wymienic same uszczelki, ale przy porownaniu kosztu robocizny cala nowa chlodnica wydaje sie tania.
Silnika nie zatrzesz jak bedziesz dolewac oleju, i nie slyszalem aby uszczelki polecialy katastroficznie.
Wielu wlascicieli dolewa oleju przez lata, ale z czasem parkowanie 2 przecznice przed domem znajomych aby uniknac obciachu moze sie znudzic.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 19 Sierpień 2017, 21:29 38s
Właśnie serwis twierdzi inaczej. Ale to serwis....  U mnie żadnych plam itp nie widać. Podobno miarka oleju nie ma z tym nic wspólnego. Pytam ponieważ serwis stanowczo radzi naprawę.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 19 Sierpień 2017, 22:11 54s
W jakim Ty swiecie zyjesz?
Znajdziesz mechanika ktory powie Ci ze nie musisz u niego pieniedzy zostawic?
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Gajduss w 20 Sierpień 2017, 11:08 12s
Dokładnie o tym wiem, lecz chodziło mi tylko czy z takim poceniem sie można normalnie jeździć. Serwis trochę mnie nastraszył że czasami może zgubić ciśnienie. Tyle w temacie.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: krisu1977 w 20 Sierpień 2017, 17:06 48s
ale gdyby gubiło ciśnienie to wiązało by się to z dużym ubytkiem olej to ciecz prawa fizyki są nie do oszukania
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: atoomek w 20 Sierpień 2017, 20:35 03s
Witam,
U mnie nieszczelność  i zapocenie pojawiło się rok temu ale były to ślady tak niewielkie,że był nawet
problem z lokalizacją nieszczelności. Ale w tym roku stopniowo się nasilało powodując już plamki na osłonie silnika a ostatecznie zostawiane pod autem.
Obecnie auto jest w trakcie składania po wymianie uszczelek.
Widząc stan uszczelek i sposób ich osadzenia w podtoczeniach nie sądzę aby mogło dojść do gwałtownego rozszczelnienia i wyrzucenia oleju w jednym momencie.
Jednakże, plamy na osłonie silnika to niewątpliwy sygnał do naprawy.
Pozdrawiam,
 

 
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Jasser Arafat w 11 Czerwiec 2019, 19:19 08s
Witam, mam takie pytani panowie. Czy wymiana samych oringow na fioletowe załatwia sprawę i jest spokój na długo czy należy wymienić chlodniczke rowniez? Jak wy robiliście? Dzięki
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 14 Czerwiec 2019, 10:33 53s
Zależy który raz wymieniane są te uszczelki, jaki przebieg motoru... Dość gruba robota, żeby iść na łatwiznę.
http://w211.eu/viewtopic.php?f=29&t=4320
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: sewan w 11 Grudzień 2019, 09:54 21s
Z tym zatarciem silnika to nie ściema, przy dużym wycieku można zatrzeć 6 cylinder.
Mnie też ostatnio w końcu dopadł problem z wyciekiem, a robocizna to 90% kosztów. Masakra.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 11 Grudzień 2019, 12:59 57s
Koledzy,są też dobre strony tego przypadku .Przy demontażu można zweryfikować stan wielu ważnych elementów silnika i przy okazji zawczasu wymienić.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: sewan w 11 Grudzień 2019, 13:37 45s
Zgadza się, w szczególności klapy w kolektorach.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 11 Grudzień 2019, 20:20 01s
Sewan, duża utrata oleju na 100(0)km?
Zmieniałeś same uszczelki czy razem z chłodnicą?
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: mers212 w 11 Grudzień 2019, 23:12 06s
Nie wiem jak u Sewana, ale z doświadczenia powiem, że nie musisz zauważyć na bagnecie ubytku, a wyciek będzie. Przynajmniej u mnie różnica musiała być niewielka, bo jej nie zauważyłem (regularnie przyświecałem latarką z tyłu za silnikiem i raz na jakiś czas patrzyłem na osłony od spodu, no i w końcu zauważyłem wyciek; od zauważenia wycieku do naprawy upłynęło około miesiąca: wg mechanika tragedii z jakimś bagnem nie było, ale już wszystko było dość wyraźnie ubrudzone olejem). Może mi się to zbiegło w czasie z wypalaniem DPF (a raczej z przerwaniem kilkukrotnym wypalania) i stąd brak zauważalnej zmiany na bagnecie. Tak czy inaczej radzę w miarę możliwości kontrolować czy wycieku nie ma, bo mi także mechanik wspominał, że skutki jeżdżenia z taką "bombą" mogą być przykre.

PS Nie wiem jak u innych, ale u mnie były wtedy też czyszczone (i prostowane z tego co pamiętam) klapy w rzeczonych kolektorach - na szczęście nie są plastikowe (z tego co wiem). Przy okazji warto zajrzeć wtedy do wielu innych rzeczy (tak jak wyżej wspomnieli inni), np. silniczek do sterowania klap (u mnie przy okazji wymieniony, bo już się do tego nadawał).
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 17 Grudzień 2019, 09:21 54s
Ja też nie wiem bo nie napisał, ale w moim przekonaniu jak wali z pod wymiennika, to wyciek jest spory, litr na kilkaset kilometrów co najmniej.
Mniejsze wycieki, praktycznie nie zauważalne przy wymianach oleju co 10 000 km, to moim zdaniem nieszczelna odma która daje olej do dolotu który puszcza pękniętymi rogami albo starymi uszczelkami lub wyciek następuje z pod podstawy turbiny.
Demontaż / Montaż turbo w takim przypadku to dużo krótsza i tańsza operacja niż dojście do zrywania kolektorów.


Przy okazji zapytam, czy ktoś z Was spotkał się z demontażem chłodnicy oleju bez demontażu kolektorów?
Natrafiłem kiedyś na taką opinie na zagranicznym forum. Może i było by to możliwe gdyby udało się zdemontować chłodnice spalin na aucie- Może to ktoś potwierdzić?
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 17 Grudzień 2019, 11:16 02s
Koledzy,u mnie był wyciek widoczny na kostce podjazdu a nie widoczny na bagnecie.Wyciekało tak że mimo osłony silnika upaprałem kilka miejsc włącznie z garażem .Do wymiany nie czekałem długo po pojawieniu się plamienia ,myślę że minął miesiąc od pojawienia się objawów,tych widocznych  na podłożu. Jeżdżę ok.1000-2000 km miesięcznie.
Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 10 Kwiecień 2021, 08:59 45s
Skoro te uszczelki tak często puszczają i ogólnie są "słabe" to czy komukolwiek ubywało również płynu chłodniczego? Nigdy nie słyszałem o takim przypadku- Możecie to wytłumaczyć ? :)