Autor Wątek: Chłodnica oleju  (Przeczytany 13198 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Chłodnica oleju
« dnia: 30 Stycznia 2016, 16:58 22s »
Koledzy,czy chłodnicę oleju można zdjąć bez problemu że coś "wyleci'" ,pytam w sensie czy niema jakiegoś ciśnienia?.Potrzebuję zdemontować i sprawdzić bo widzę na niej jakiś przeciek ,niewielki ale widoczny.

Forum Mercedes E-Klasa

Chłodnica oleju
« dnia: 30 Stycznia 2016, 16:58 22s »

Offline Gajduss

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 52
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Sierpnia 2017, 17:04 44s »
Właśnie jak ma się sprawa chłodnicy olejowej. Podobno u mnie widać delikatne pocenie się lecz serwis twierdzi że to trzeba prędzej czy później zrobić bo można zatrzeć silnik. Trochę mnie to dziwi a zarazem martwi,  cena 4 tys

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Sierpnia 2017, 21:20 04s »
Jak zgasisz silnik to nie ma cisniena oleju. Koniec kropka.
Mnie ta robota "ominela" na Mercedes-Benz, ale robilem podobna na Ford.
Sama chlodnica dziecinnie prosta do wyjecia, ale dostep do niej to wiele godzin demontazu.
Ponoc mozna wymienic same uszczelki, ale przy porownaniu kosztu robocizny cala nowa chlodnica wydaje sie tania.
Silnika nie zatrzesz jak bedziesz dolewac oleju, i nie slyszalem aby uszczelki polecialy katastroficznie.
Wielu wlascicieli dolewa oleju przez lata, ale z czasem parkowanie 2 przecznice przed domem znajomych aby uniknac obciachu moze sie znudzic.

Offline Gajduss

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 52
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Sierpnia 2017, 21:29 38s »
Właśnie serwis twierdzi inaczej. Ale to serwis....  U mnie żadnych plam itp nie widać. Podobno miarka oleju nie ma z tym nic wspólnego. Pytam ponieważ serwis stanowczo radzi naprawę.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Sierpnia 2017, 22:11 54s »
W jakim Ty swiecie zyjesz?
Znajdziesz mechanika ktory powie Ci ze nie musisz u niego pieniedzy zostawic?

Offline Gajduss

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 52
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Sierpnia 2017, 11:08 12s »
Dokładnie o tym wiem, lecz chodziło mi tylko czy z takim poceniem sie można normalnie jeździć. Serwis trochę mnie nastraszył że czasami może zgubić ciśnienie. Tyle w temacie.

Offline krisu1977

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 95
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2183931A055900
    • Zobacz profil
  • Samochód: W218 350 CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Sierpnia 2017, 17:06 48s »
ale gdyby gubiło ciśnienie to wiązało by się to z dużym ubytkiem olej to ciecz prawa fizyki są nie do oszukania

Offline atoomek

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Sierpnia 2017, 20:35 03s »
Witam,
U mnie nieszczelność  i zapocenie pojawiło się rok temu ale były to ślady tak niewielkie,że był nawet
problem z lokalizacją nieszczelności. Ale w tym roku stopniowo się nasilało powodując już plamki na osłonie silnika a ostatecznie zostawiane pod autem.
Obecnie auto jest w trakcie składania po wymianie uszczelek.
Widząc stan uszczelek i sposób ich osadzenia w podtoczeniach nie sądzę aby mogło dojść do gwałtownego rozszczelnienia i wyrzucenia oleju w jednym momencie.
Jednakże, plamy na osłonie silnika to niewątpliwy sygnał do naprawy.
Pozdrawiam,
 

 

Offline Jasser Arafat

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E350 CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Czerwca 2019, 19:19 08s »
Witam, mam takie pytani panowie. Czy wymiana samych oringow na fioletowe załatwia sprawę i jest spokój na długo czy należy wymienić chlodniczke rowniez? Jak wy robiliście? Dzięki

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Czerwca 2019, 10:33 53s »
Zależy który raz wymieniane są te uszczelki, jaki przebieg motoru... Dość gruba robota, żeby iść na łatwiznę.
http://w211.eu/viewtopic.php?f=29&t=4320

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1097
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Grudnia 2019, 09:54 21s »
Z tym zatarciem silnika to nie ściema, przy dużym wycieku można zatrzeć 6 cylinder.
Mnie też ostatnio w końcu dopadł problem z wyciekiem, a robocizna to 90% kosztów. Masakra.

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Grudnia 2019, 12:59 57s »
Koledzy,są też dobre strony tego przypadku .Przy demontażu można zweryfikować stan wielu ważnych elementów silnika i przy okazji zawczasu wymienić.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1097
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Grudnia 2019, 13:37 45s »
Zgadza się, w szczególności klapy w kolektorach.

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Grudnia 2019, 20:20 01s »
Sewan, duża utrata oleju na 100(0)km?
Zmieniałeś same uszczelki czy razem z chłodnicą?

Offline mers212

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł +4/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4MATIC
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Grudnia 2019, 23:12 06s »
Nie wiem jak u Sewana, ale z doświadczenia powiem, że nie musisz zauważyć na bagnecie ubytku, a wyciek będzie. Przynajmniej u mnie różnica musiała być niewielka, bo jej nie zauważyłem (regularnie przyświecałem latarką z tyłu za silnikiem i raz na jakiś czas patrzyłem na osłony od spodu, no i w końcu zauważyłem wyciek; od zauważenia wycieku do naprawy upłynęło około miesiąca: wg mechanika tragedii z jakimś bagnem nie było, ale już wszystko było dość wyraźnie ubrudzone olejem). Może mi się to zbiegło w czasie z wypalaniem DPF (a raczej z przerwaniem kilkukrotnym wypalania) i stąd brak zauważalnej zmiany na bagnecie. Tak czy inaczej radzę w miarę możliwości kontrolować czy wycieku nie ma, bo mi także mechanik wspominał, że skutki jeżdżenia z taką "bombą" mogą być przykre.

PS Nie wiem jak u innych, ale u mnie były wtedy też czyszczone (i prostowane z tego co pamiętam) klapy w rzeczonych kolektorach - na szczęście nie są plastikowe (z tego co wiem). Przy okazji warto zajrzeć wtedy do wielu innych rzeczy (tak jak wyżej wspomnieli inni), np. silniczek do sterowania klap (u mnie przy okazji wymieniony, bo już się do tego nadawał).

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Grudnia 2019, 09:21 54s »
Ja też nie wiem bo nie napisał, ale w moim przekonaniu jak wali z pod wymiennika, to wyciek jest spory, litr na kilkaset kilometrów co najmniej.
Mniejsze wycieki, praktycznie nie zauważalne przy wymianach oleju co 10 000 km, to moim zdaniem nieszczelna odma która daje olej do dolotu który puszcza pękniętymi rogami albo starymi uszczelkami lub wyciek następuje z pod podstawy turbiny.
Demontaż / Montaż turbo w takim przypadku to dużo krótsza i tańsza operacja niż dojście do zrywania kolektorów.


Przy okazji zapytam, czy ktoś z Was spotkał się z demontażem chłodnicy oleju bez demontażu kolektorów?
Natrafiłem kiedyś na taką opinie na zagranicznym forum. Może i było by to możliwe gdyby udało się zdemontować chłodnice spalin na aucie- Może to ktoś potwierdzić?

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Grudnia 2019, 11:16 02s »
Koledzy,u mnie był wyciek widoczny na kostce podjazdu a nie widoczny na bagnecie.Wyciekało tak że mimo osłony silnika upaprałem kilka miejsc włącznie z garażem .Do wymiany nie czekałem długo po pojawieniu się plamienia ,myślę że minął miesiąc od pojawienia się objawów,tych widocznych  na podłożu. Jeżdżę ok.1000-2000 km miesięcznie.

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Kwietnia 2021, 08:59 45s »
Skoro te uszczelki tak często puszczają i ogólnie są "słabe" to czy komukolwiek ubywało również płynu chłodniczego? Nigdy nie słyszałem o takim przypadku- Możecie to wytłumaczyć ? :)

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Kwietnia 2021, 08:59 45s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock