Autor Wątek: Chłodnica oleju  (Przeczytany 2933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Prezes1960

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 294
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011, S 204 250 cdi 4matic
Chłodnica oleju
« dnia: 30 Styczeń 2016, 16:58 22s »
Koledzy,czy chłodnicę oleju można zdjąć bez problemu że coś "wyleci'" ,pytam w sensie czy niema jakiegoś ciśnienia?.Potrzebuję zdemontować i sprawdzić bo widzę na niej jakiś przeciek ,niewielki ale widoczny.

Offline Gajduss

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Sierpień 2017, 17:04 44s »
Właśnie jak ma się sprawa chłodnicy olejowej. Podobno u mnie widać delikatne pocenie się lecz serwis twierdzi że to trzeba prędzej czy później zrobić bo można zatrzeć silnik. Trochę mnie to dziwi a zarazem martwi,  cena 4 tys

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 816
  • Pomógł +9/-182
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Sierpień 2017, 21:20 04s »
Jak zgasisz silnik to nie ma cisniena oleju. Koniec kropka.
Mnie ta robota "ominela" na Mercedes-Benz, ale robilem podobna na Ford.
Sama chlodnica dziecinnie prosta do wyjecia, ale dostep do niej to wiele godzin demontazu.
Ponoc mozna wymienic same uszczelki, ale przy porownaniu kosztu robocizny cala nowa chlodnica wydaje sie tania.
Silnika nie zatrzesz jak bedziesz dolewac oleju, i nie slyszalem aby uszczelki polecialy katastroficznie.
Wielu wlascicieli dolewa oleju przez lata, ale z czasem parkowanie 2 przecznice przed domem znajomych aby uniknac obciachu moze sie znudzic.

Offline Gajduss

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Sierpień 2017, 21:29 38s »
Właśnie serwis twierdzi inaczej. Ale to serwis....  U mnie żadnych plam itp nie widać. Podobno miarka oleju nie ma z tym nic wspólnego. Pytam ponieważ serwis stanowczo radzi naprawę.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 816
  • Pomógł +9/-182
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Sierpień 2017, 22:11 54s »
W jakim Ty swiecie zyjesz?
Znajdziesz mechanika ktory powie Ci ze nie musisz u niego pieniedzy zostawic?

Offline Gajduss

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Sierpień 2017, 11:08 12s »
Dokładnie o tym wiem, lecz chodziło mi tylko czy z takim poceniem sie można normalnie jeździć. Serwis trochę mnie nastraszył że czasami może zgubić ciśnienie. Tyle w temacie.

Offline krisu1977

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A796883
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 200 CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Sierpień 2017, 17:06 48s »
ale gdyby gubiło ciśnienie to wiązało by się to z dużym ubytkiem olej to ciecz prawa fizyki są nie do oszukania

Offline atoomek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Sierpień 2017, 20:35 03s »
Witam,
U mnie nieszczelność  i zapocenie pojawiło się rok temu ale były to ślady tak niewielkie,że był nawet
problem z lokalizacją nieszczelności. Ale w tym roku stopniowo się nasilało powodując już plamki na osłonie silnika a ostatecznie zostawiane pod autem.
Obecnie auto jest w trakcie składania po wymianie uszczelek.
Widząc stan uszczelek i sposób ich osadzenia w podtoczeniach nie sądzę aby mogło dojść do gwałtownego rozszczelnienia i wyrzucenia oleju w jednym momencie.
Jednakże, plamy na osłonie silnika to niewątpliwy sygnał do naprawy.
Pozdrawiam,
 

 

Offline Jasser Arafat

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E350 CDI
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Czerwiec 2019, 19:19 08s »
Witam, mam takie pytani panowie. Czy wymiana samych oringow na fioletowe załatwia sprawę i jest spokój na długo czy należy wymienić chlodniczke rowniez? Jak wy robiliście? Dzięki

Offline Driv3r

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avangarde lift Sports Package
Odp: Chłodnica oleju
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Czerwiec 2019, 10:33 53s »
Zależy który raz wymieniane są te uszczelki, jaki przebieg motoru... Dość gruba robota, żeby iść na łatwiznę.
http://w211.eu/viewtopic.php?f=29&t=4320

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!