Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: atoomek w 07 Lipca 2017, 17:04 00s

Tytuł: Cieknący tylny uszczelniacz
Wiadomość wysłana przez: atoomek w 07 Lipca 2017, 17:04 00s
Witam,
Do tej pory odwiedzałem forum tylko towarzysko, bo autko nie sprawiało żadnych kłopotów,
no i tu przy przebiegu 120 tys.przytrafiła mi się pierwsza usterka, mianowicie puścił
tylny uszczelniacz wału w e350 cdi , automat.
Olej pojawił się w takim otworku z lewej strony silnika przy kole zamachowym i sączy się dołem.
Wszystkie przeglądy robię w ASO, ale czy z tą naprawą muszę być skazany na serwis, bo obdzwoniłem kilka warsztatów w Rzeszowie ale nie chcą się tego podjąć.
Czy to jakaś niezwykła naprawa?
Czy wyjęcie skrzyni w tym modelu wymaga bardziej wymagającego sprzętu niż w przypadku
innych V6 z automatem.
Pozdrawiam i liczę na Wasze doświadczenie.
Tomek

Tytuł: Odp: Cieknący tylny uszczelniacz
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 07 Lipca 2017, 17:18 53s
Sprawdz lepiej co dokladnie cieknie.
Ten silnik ma otworek sciekowy z gory silnika i olej pokazuje sie jak chlodnica oleju zaczyna cieknac.
Typowa usterka na tym silniku.
Tytuł: Odp: Cieknący tylny uszczelniacz
Wiadomość wysłana przez: atoomek w 07 Lipca 2017, 23:23 45s
Jeżeli ten kanalik to odpływ z góry, a nie z uszczelniacza to by zmieniło postać rzeczy.
Tylko, że przez wziernik na koło zamachowe widzę na ściance silnika za kołem zaciek oleju,
  Nie mniej jednak zostawiam temat do jutra rano, bo już trochę późno na diagnozę.


Pozdrawiam

Tytuł: Odp: Cieknący tylny uszczelniacz
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 08 Lipca 2017, 02:14 11s
Ok 4:40 facet pokazuje gdzie jest sciek z gory silnika.
Uszczelki chlodnicy sa tanie, ale niesamowita ilosc pracy aby sie do nich dostac.
Powodzenia.
Tytuł: Odp: Cieknący tylny uszczelniacz / chłodniczka oleju
Wiadomość wysłana przez: atoomek w 08 Lipca 2017, 11:22 20s
Po uruchomieniu zimnego silnika, tak przez ok.2 minuty jest sucho.
Po podniesieniu obrotów niemal jednocześnie pojawia się strużka oleju
centralnie na środku tylnej ścianki silnika oraz zaczyna wypływać z otworku z lewej strony
mnij więcej na wysokości wału. 
Czy zatem, ten otworek ma połączenie z uszczelniaczem wału, czy tylko i bezpośrednio z przestrzenią pod chłodniczką oleju oraz  czy jest możliwość potwierdzenia nieszczelności pod chłodniczką od góry silnika.
Próbowałem zaglądać od góry, ale nie to że palca nie można tam wetknąć ale tam w okolice dołu
chłodniczki to wzrok nie sięga i światło nie dociera.
Bo faktycznie do wymiany tego uszczelnienia to roboty MOC !



Dodano: [time]10 Lipiec 2017, 11:32 31s[/time]
Kajtek, wielkie DZIĘKI za pomoc.
Faktycznie, to ciurczy z okolic chłodniczki oleju
Diagnoza za nami, więc pozostaje już tylko:-) he,he robótka.
Pozdrawiam.