Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Prezes1960 w 08 Marca 2023, 11:00 50s
-
Koledzy ,co to jest kod 421 AMG speedshift MTC 9G ?
-
Skrzynia wielosprzęgłowa AMG, ma trzy sprzęgła.
-
Dzięki ,To dobrze czy żle ? ;D
-
To super
-
Jak to w eksploatacji wygląda?, i czy przy silniku 220d to potrzebne ? .Boję się o koszty naprawy w razie awarii.
-
Eksploatacyjnie to normalna skrzynia 9G. Różni się konwerterem, gdzie są dwa lockupy i dodatkowy lockup tylko dla 1 biegu. Dzięki temu skrzynia działa praktycznie zupełnie bez poślizgu, w szczególności na 1 biegu jest to bardzo wyczuwalne no i możliwy jest direct start ;)
Przyspiesza gładko jak elektryk. :)
-
No boję się, jak padnie bo wszystko z dopiskiem AMG to zaraz dwa razy wyższe koszta ;).Tak naprawdę bym chciał w swojej v6 takie coś.Znalazłem to w W213 przy dwu litrowym silniku i mam dylemat ,chciałbym ale przejście z 265 KM na 195KM to degradacja ;D
Co prawda w lato zeszłego roku pojeździłem 220d i nie jest źle ale przy wyższych obrotach dwulitrówka wyje a nie przyspiesza,to nie v6 .Mam ból bo jeżdżę już tum autkiem 8 lat i czas zmian ale nic z v6 nie ma w sprzedaży,szukam już od pół roku. ;)
-
Doskonale cię rozumiem, bo mam dokładnie ten sam dylemat. Jeżdżę swoim już 9 lat, bo nic ciekawego nie ma, a jak już coś się znajdzie, to cena z kosmosu.
-
Nie pamiętam żeby w przeszłości tak było ,zawsze coś się znalazło.Znalazłem z trzy litrówką ,tylko rzędową .Cena za 2018 234tyś zł, przebieg podawany to 167tyś.To jest dopiero kosmos.Mój problem to koniecznie kombi ;D.
-
Jak przejdziesz z V/R6 na R4 i to diesel, to szybko pożałujesz. Wiem, bo sam to przerabiałem.
PS. Skrót od "tysięcy" to "tys", nie "tyś" (nie ma słowa "tyśięcy"). ;)
-
Eksploatacyjnie to normalna skrzynia 9G. Różni się konwerterem, gdzie są dwa lockupy i dodatkowy lockup tylko dla 1 biegu. Dzięki temu skrzynia działa praktycznie zupełnie bez poślizgu, w szczególności na 1 biegu jest to bardzo wyczuwalne no i możliwy jest direct start ;)
Przyspiesza gładko jak elektryk. :)
Dokładnie, takie mam wrażenie, kiedy przyspieszam. Zero szarpnięć a ciągnie jak
. E400d.
-
No boję się, jak padnie bo wszystko z dopiskiem AMG to zaraz dwa razy wyższe koszta ;).Tak naprawdę bym chciał w swojej v6 takie coś.Znalazłem to w W213 przy dwu litrowym silniku i mam dylemat ,chciałbym ale przejście z 265 KM na 195KM to degradacja ;D
Co prawda w lato zeszłego roku pojeździłem 220d i nie jest źle ale przy wyższych obrotach dwulitrówka wyje a nie przyspiesza,to nie v6 .Mam ból bo jeżdżę już tum autkiem 8 lat i czas zmian ale nic z v6 nie ma w sprzedaży,szukam już od pół roku. ;)
To bierz R6
.
W UK jest ze 30 sztuk V6 i kilkanaście R6 (w zakresie przebiegu, który mnie interesował i ceny).
-
Nie pamiętam żeby w przeszłości tak było ,zawsze coś się znalazło.Znalazłem z trzy litrówką ,tylko rzędową .Cena za 2018 234tyś zł, przebieg podawany to 167tyś.To jest dopiero kosmos.Mój problem to koniecznie kombi ;D.
W UK byś kupił za 170tys. Albo i taniej.
Jest jednak duży problem trafić wersję z radarem (aktywny cruise control). Mi się nie udało. (Jedna była i mi ktoś sprzątnął z przed nosa, ale radar miała a foteli z pamięcią i szyberdachu, znowuż nie, tak że i tak było, coś za coś).
-
Fajnie że rozgorzała dyskusja którą rozpocząłem ,bo jak napisał "sewan"dylemat mamy wszyscy którzy jeździmy v6.W W213 to już raczej rzadki okaz .Ceny E klasy używanej są wyjątkowo wysokie ,z każdym silnikiem.Nawet z 2 litrowym to naprawdę wysoki koszt .Jedyną rzeczą jaką przemawia za zmianą mojego autka jest wiek i to że eksploatuje już 8 lat i czas na przewietrzenie garażu.Drugą sprawą jest cena paliwa ,nie zapowiada się że będzie taniej.Jednak 2 litrowy w E klasie mimo wagi jest oszczędniejszy ,wiem to z doświadczenia bo jak pisałem ,miałem przez dwa tygodnie możliwość jazdy takim autkiem.Na koniec jeszcze taka dygresja w sprawie "mocy" v6 ,niestety kusi do poganiania i już miałem kłopot bo musiałem przez trzy miesiące jeździć do pracy na skuterze. Taryfikator też urósł a punkty zmalały >:( ;D.
Co do wyposażenia ,czy distronic plus to to samo co aktywny tempomat?.
Boję się też słynnych dźwigienek zaworowych ,choć w egzemplarzach po 18 roku już to podobno poprawiono .Ostatnia sprawa to same kody SA,coraz bardziej zakodowane i odczytanie ich to inżynieria ,na przykład asystent parkowania i jego różne wersje ;D,ten samochód który oglądam ma asystenta parkowania umożliwiającego parkowani przy pomocy aplikacji na telefon :o .
Mam jeszcze wiele pytań na temat aktywnego tempomatu, cały czas nurtuje mnie to co się dzieje w momencie kiedy go używamy na autostradzie i utrzymuje on odpowiednią odległość do prędkości ruchu i niespodziewanie w tą lukę wskakuje "napalony gościu" bo chce wyprzedzić "powolniaka" na lewym pasie? .To jest na A2 między Warszawą a Łodzią nagminne.
-
Mam jeszcze wiele pytań na temat aktywnego tempomatu, cały czas nurtuje mnie to co się dzieje w momencie kiedy go używamy na autostradzie i utrzymuje on odpowiednią odległość do prędkości ruchu i niespodziewanie w tą lukę wskakuje "napalony gościu" bo chce wyprzedzić "powolniaka" na lewym pasie? .To jest na A2 między Warszawą a Łodzią nagminne.
U mnie w takiej sytuacji samochód wyhamowuje i utrzymuje zadaną odległość od samochodu który się "wepchnął".
-
To że samochód wyhamowuje to wiem ale czy nie robi tego zbyt gwałtownie ,tak aby ten co nie zachowuje odpowiedniej odległości za mną wyhamuje .Mówię o dużych prędkościach.
-
Jeśli ten z tyłu ma zamknięte oczy i jedzie Ci "na zderzaku", to nie zdąży. A tak poważnie, to wyhamowuje w taki sposób żebyś to Ty nie wpadł na samochód przed Tobą, a jednocześnie zachować płynność i bezpieczeństwo ruchu. Nie jest to hamowanie typu 0-1.
-
Mam w swojej stajni ;D,W246 z radarem zbliżeniowym ,nie jest to nawet "distronik" .Chyba że "distronik" jest inaczej nazwany w kodzie SA.Jestem zniesmaczony tym urządzeniem ,problemu z wyprzedzaniem ,hamowanie w zasadzie ,jak to kolega napisał 0-1.Mam dlatego obiekcje ,możliwe że w W213 jest to już następne pokolenie ,a raczej na pewno jest to nowszy i lepszy system ;D.
-
U mnie to taki kod w VIN:
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)