Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Kosmo1414 w 22 Listopada 2017, 20:43 27s

Tytuł: Czujnik spalania stukowego
Wiadomość wysłana przez: Kosmo1414 w 22 Listopada 2017, 20:43 27s
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie czujnika spalania stukowego, gdy podłączyłem pod kompa wyskoczyło mi
czujnik spalania stukowego cylindra 1 dochodzi do 0,70V  ,
cylindra 2 dochodzi do 0,40V
cylindra 3 dochodzi  do 0,40V
Cylindra 4 dochodzi do 0,45V
Przy włączonym silniku na wolnych obrotach słychać na górze  z przodu silnika takie dziwne stukanie
Czy to normalne? Z góry dzięki za info.
Tytuł: Odp: Czujnik spalania stukowego
Wiadomość wysłana przez: noc w 26 Listopada 2017, 10:10 26s
Bardzo źle.Natychmiast naprawa.Prawdopodobnie lejący wtrysk.
Spalanie stukowe to moment do pękniecia lub stopienia tłoka.Przy wysokich obrotach silnik eksploduje. Przy dużej szybkości spłoniesz zanim zahamujesz.

:   https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi_18Ov8tvXAhUFLZoKHYjWBZ0QtwIIKjAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DWPvevFetY0M&usg=AOvVaw2OXdF73OGVNyBGRAV-ZY7x
Tytuł: Odp: Czujnik spalania stukowego
Wiadomość wysłana przez: Kosmo1414 w 26 Listopada 2017, 12:40 32s
Ale na kompie żadnych błędów. Silnik pracuje równo i cicho?
Tytuł: Odp: Czujnik spalania stukowego
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 28 Listopada 2017, 02:53 27s
noc jest pro jakich malo.
Podejrzewam za myli sie czasami, ale ja bym jego ostrzezenia nie ignorowal.
Tytuł: Odp: Czujnik spalania stukowego
Wiadomość wysłana przez: noc w 03 Grudnia 2017, 11:22 14s
Ale na kompie żadnych błędów. Silnik pracuje równo i cicho?

Powinieneś powtórzyć diagnozę, ale u kogoś kto umie posługiwać się SD.Niech poszuka przyczyny takiej odchyłki na czujniku.Musisz wiedzieć, że czujniki ustalają punkt zapłonu na poszczególnych cylindrach.
Jeżeli jeden z czujników wykrywa błąd spalania stukowego, to jeden cylinder ma stale przestawiany punkt zapłonu.Wynikiem tego jest skręcanie wału.Z koleji jeżeli takie spalanie rzeczywiscie występuje, to temperatura w końcu zacznie topić tłok.
Jedna czy druga przypadłość musi zostać wyeliminowana by silnik wytrzymał swój przebieg.
W najgorszym wypadku wymienisz wtrysk.W najlepszym czujnik spalania.Może też być to błąd komputera, wtyku na czujniku czy utleniony pin wtyczki sterownika.