Cześć,
Posiadam w212 pierwszy właściciel salon Polska. Pojazd ma nalatane 357 tys km. Użytkowałem pojazd bez większych problemów. Zaczęło się od strasznego śmierdzenia w kabinie spalinami tak, że można było się udusić. Mechanik powiedział, że to DPF należy wywalić i bedzie smigał. Jak powiedział, tak zrobiliśmy wywaliliśmy DPF. Miałem jechać na kodowanie żeby check zgasł ale podskoczyłem do znajomego i tam usłyszał, że coś w silniku cyka okazało się, że tak strasznie śmierdziało spalinami od wypadniętego wtrysku skubany lał jak wściekły. Wtrysk wyfrezowany podkładka założona śmiga dalej. Nie miałem kiedy się umówić na wykodowanie tego DPF'a chwile pojeździłem i zobaczyłem, że strasznie końcówki są okopcone. Przestało śmierdzieć w środku spalinami doszedłem do wniosku, że to przez wtrysk a nie dpf więc postanowiłem kupić używany DPF. Zakupiłem zamontowałem. Śmigałem tak z 2 miesiące pojechałem na wakacje 4k km i wróciłem i wszystko grało a teraz ostatnio zauważyłem, że auto bardzo często wchodzi na obroty 800/850 na minute na postoju. dogrzeje go na te 80-70 stopni pojeżdżę chwilę 90-100 km/h to ustaje. Pojechałem do Szczecina starałem się trzymać stałą prędkość a gdy wyprzedzałem dawałem w palnik, żeby się trochę odmulił. dojeżdżam na miejsce i mam 850 obroty gdzie kojarzę, że standardowo ma około 600. Pomimo trasy 110 km nie wypalił DPF'a w takim czasie

Badam stan oleju mam troszkę powyżej znaczka max po całej nocy postoju nie palony. Słyszałem, że jak ma te 800 obrotów to dodaje paliwa do oleju aby przepalić ten DPF. Dlatego obawiam się że coś nie gra bo jak zalewałem go to dałem niższą ilość oleju według podręcznika a oleju przybywa. Podczas jazdy zauważyłem, że jak są już takie temperatury jak 10-6 stopni auto na trasie nie osiąga temperatury tzn. 120km/h i osiągam troche powyżej 60st. Na postoju rośnie i tu pytanie czy termostat wywalił już kopytka ? jakby się nie domykał na to wskazuje. Idąc dalej czy przez to, że nie osiąga temperatury około tych 80-85 stopni w trasie może nie wypalać DPF'u ? nie wiem z czym się łączy moduł DPF wiem, że załącza się od różnicy ciśnień na wyjsciu/wejsciu ale pewnie ma jakieś warunki jak temperatura w komorze DPF'a. Będę wdzięczny za wszelką wiedzę na temat działania tego ustrojstwa bo jestem w tym temacie blady i nie wiem czy tworze na siłę teorie spiskowe

. Dzięki!