Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Czy to DPF czy coś innego ?  (Przeczytany 643 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciush

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Czy to DPF czy coś innego ?
« dnia: 29 Październik 2018, 23:24 30s »
Cześć,
Posiadam w212 pierwszy właściciel salon Polska. Pojazd ma nalatane 357 tys km. Użytkowałem pojazd bez większych problemów. Zaczęło się od strasznego śmierdzenia w kabinie spalinami tak, że można było się udusić. Mechanik powiedział, że to DPF należy wywalić i bedzie smigał. Jak powiedział, tak zrobiliśmy wywaliliśmy DPF. Miałem jechać na kodowanie żeby check zgasł ale podskoczyłem do znajomego i tam usłyszał, że coś w silniku cyka okazało się, że tak strasznie śmierdziało spalinami od wypadniętego wtrysku skubany lał jak wściekły. Wtrysk wyfrezowany podkładka założona śmiga dalej. Nie miałem kiedy się umówić na wykodowanie tego DPF'a chwile pojeździłem i zobaczyłem, że strasznie końcówki są okopcone. Przestało śmierdzieć w środku spalinami doszedłem do wniosku, że to przez wtrysk a nie dpf więc postanowiłem kupić używany DPF. Zakupiłem zamontowałem. Śmigałem tak z 2 miesiące pojechałem na wakacje 4k km i wróciłem i wszystko grało a teraz ostatnio zauważyłem, że auto bardzo często wchodzi na obroty 800/850 na minute na postoju. dogrzeje go na te 80-70 stopni pojeżdżę chwilę 90-100 km/h  to ustaje. Pojechałem do Szczecina starałem się trzymać stałą prędkość a gdy wyprzedzałem dawałem w palnik, żeby się trochę odmulił. dojeżdżam na miejsce i mam 850 obroty gdzie kojarzę, że standardowo ma około 600. Pomimo trasy 110 km nie wypalił DPF'a w takim czasie ??? Badam stan oleju mam troszkę powyżej znaczka max po całej nocy postoju nie palony. Słyszałem, że jak ma te 800 obrotów to dodaje paliwa do oleju aby przepalić ten DPF. Dlatego obawiam się że coś nie gra bo jak zalewałem go to dałem niższą ilość oleju według podręcznika a oleju przybywa. Podczas jazdy zauważyłem, że jak są już takie temperatury jak 10-6 stopni auto na trasie nie osiąga temperatury tzn. 120km/h i osiągam troche powyżej 60st. Na postoju rośnie i tu pytanie czy termostat wywalił już kopytka ? jakby się nie domykał na to wskazuje. Idąc dalej czy przez to, że nie osiąga temperatury około tych 80-85 stopni w trasie może nie wypalać DPF'u ? nie wiem z czym się łączy moduł DPF wiem, że załącza się od różnicy ciśnień na wyjsciu/wejsciu ale pewnie ma jakieś warunki jak temperatura w komorze DPF'a. Będę wdzięczny za wszelką wiedzę na temat działania tego ustrojstwa bo jestem w tym temacie blady i nie wiem czy tworze na siłę teorie spiskowe :P. Dzięki!

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 596
  • Pomógł +31/-5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Czy to DPF czy coś innego ?
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Październik 2018, 08:04 06s »
1. Termostat zdecydowanie do wymiany.
2. Wypalanie DPF zależy od temperatury osiągniętej przez silnik - przy uszkodzonym termostacie jak najbardziej ma prawo się nie włączyć
3. DPF sam decyduje, kiedy się ma wypalić, trasa 110km to za mało. U mnie standardowo wypala się co 500km przy jeździe po mieście i 700-800km przy jeździe mieszanej. Wypalanie trwa minimum 20km ciągłej jazdy na trasie lub 40 minut jazdy w mieście.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 808
  • Pomógł +8/-153
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Czy to DPF czy coś innego ?
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Październik 2018, 15:45 23s »
Wypalanie DPF zostaje takze przerwane jak przygazujesz i wyglada ze Twoja technika jazdy przeszkadza.
Poki co nie ma mozliwosci podgladania regeneracji na Mercedes-Benz. Obecnie ScanGauge pracuje na zrobieniu softa na to.
W moim Fordzie pokazuje on status regeneracji oraz % zapchania.
Poki co przetestowalem to na 600 km trasie (300km w jedna strone). Zaczalem z 30% zapchania i w czasie jazdy ten % spadal az do 2, i potem sie wachal przy ponownych uruchomieniach silnika.
Po 600 km  zakonczyle jazde na ok 15% a regeneracja nigdy nie nastapila.
Wymien termostat i przestaj wciskac gaz jak czujesz ze regeneracja moze nastepowac.

Offline Premka

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Kobieta
    • brak
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Czy to DPF czy coś innego ?
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Styczeń 2019, 14:06 07s »
Problem rozwiązany? Jeśli tak to w jaki sposób?

Offline Krzyszf

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Czy to DPF czy coś innego ?
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Styczeń 2019, 21:05 36s »
Cytuj
3. DPF sam decyduje, kiedy się ma wypalić, trasa 110km to za mało. U mnie standardowo wypala się co 500km przy jeździe po mieście i 700-800km przy jeździe mieszanej. Wypalanie trwa minimum 20km ciągłej jazdy na trasie lub 40 minut jazdy w mieście.

Jak można rozpoznać, że filtr jest w fazie wypalania ?

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 596
  • Pomógł +31/-5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Czy to DPF czy coś innego ?
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Styczeń 2019, 21:41 39s »
Podwyższone obroty, basowy pomruk, smród.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!