Autor Wątek: Czyszczenie DPF oraz pomiar ciśnienia - Dwa pytania  (Przeczytany 6763 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline FeyNiX

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 47
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120252A210563
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI Sport
Czyszczenie DPF oraz pomiar ciśnienia - Dwa pytania
« dnia: 29 Września 2019, 19:16 50s »
Tak jak w tytule, dwa pytania odnośnie DPF. Jak się okazało, silnik przeszedł w tryb awaryjny bo DPF sie zapchał, tak w każdym razie wskazał komputer. Z mechanikiem zdecydowaliśmy się na normalne czyszczenie niż serwisowe wypalanie bo bardziej skuteczne.

I tutaj pytanie, teraz wywala błąd że filtr zapchany, co jest logiczne z tym ze komputer z tego co pamiętam wskazał wartość odczytu 7,6 jakiejś jednostki gdzie powinno być 1. Niestety nie pamiętam co to była za skala bo czytałem że czysty DPF powinien mieć 0.093 bara a zapchany 1.000, a tutaj wartość że w porządku gdy ma 1. Ktoś wie w jakiej skali to był odczyt?

Druga sprawa, to powiedział że DPFy oddaje na czyszczenie ultradźwiękami i chciałbym sie dowiedzieć jak to jest ze skutecznością tej metody? Przeglądając internet wszędzie czyszczą środkami chemicznymi + woda, taka płukanka a o ultradźwiękach coś słyszałem ale nigdy nie miałem styczności.

Jaka metoda czyszczenia DPF jest obecnie najbardziej skuteczna?

Forum Mercedes E-Klasa

Czyszczenie DPF oraz pomiar ciśnienia - Dwa pytania
« dnia: 29 Września 2019, 19:16 50s »

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Czyszczenie DPF oraz pomiar ciśnienia - Dwa pytania
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Września 2019, 09:09 31s »
Obstawiam, że te 7 z hakiem to ciśnienie w atmosferach "backpressure".
U mnie na zdrowym silniku ciśnienie w wydechu dochodzi do 5 barów i jest to OK.

Te ciśnienia co podałeś to chyba zakres różnicy ciśnień na DPF jakie są akceptowalne.
Standardowo samochod powinien zainicjować dopalanie gdy filtr zapcha sie w ponad 50%.
Jesli filtr zapcha się do 200% a zadna próba dopalania się nie mogła zostać wykonana lub przerywała się (gasiłeś silnik lub wpadałeś w korek na drodze) zapali sie MIL (check engine).

Czy czyszczenie ultradźwiękami jest skuteczne?
Nie wiem - ja kupiłem nowy DPF (zamiennik) za niecałe 2000 zł (działa).

Offline BiBi

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 124
  • Pomógł +9/-2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Czyszczenie DPF oraz pomiar ciśnienia - Dwa pytania
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Września 2019, 20:39 13s »
Obstawiam, że te 7 z hakiem to ciśnienie w atmosferach "backpressure".
U mnie na zdrowym silniku ciśnienie w wydechu dochodzi do 5 barów i jest to OK.



Chyba milibarów :)
Generalnie powyżej 10-15 milibarów wskazuje na problemy z DPF

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Czyszczenie DPF oraz pomiar ciśnienia - Dwa pytania
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Października 2019, 12:16 25s »
Chyba milibarów :)
Generalnie powyżej 10-15 milibarów wskazuje na problemy z DPF

1 kPa = 10 hPa = 10 mbar

Internet podpowiada:
"a clean DPF typically has a baseline pressure drop of 0.5-0.8 kPa"
"active regeneration is required when the pressure drop exceeds a threshold, typically 5 to 7 kPa"
"the exhaust pressure at the engine before the turbo is typically 1.25-1.50 times the boost pressure"

Regeneracja dopiero załącza się przy 70 mbar.
Check engine załączy sie w okolicach 200-300 mbar ciśnienia różnicowego na DPF.
Nasza turbosprężarka nabija 2.55 bara ciśnienia doładowania - z powyższego tekstu wynika, że absolutnie normalnym jest, że przed turbo backpressure MUSI być w okolicach 3.5 bara aby wygenerować takie doładowanie na turbosprężarce (nie licząc dodatkowego wzrostu ze wzgledu na katalizator + DPF i reszte wydechu).

Gdyby było inaczej to byłbyś wynalazcą perpetuum mobile - turbinka napędzana niskim ciśnieniem (np. 10-15 mbar o których napisałeś) napędza sprężarkę robiącą 2550 mbar ciśnienia doładowania.

Offline BiBi

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 124
  • Pomógł +9/-2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Czyszczenie DPF oraz pomiar ciśnienia - Dwa pytania
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Października 2019, 14:41 27s »
Niw pisałem o turbine tylko różnicy ciśnień w DPF

Chyba milibarów :)
Generalnie powyżej 10-15 milibarów wskazuje na problemy z DPF

1 kPa = 10 hPa = 10 mbar

Internet podpowiada:
"a clean DPF typically has a baseline pressure drop of 0.5-0.8 kPa"
"active regeneration is required when the pressure drop exceeds a threshold, typically 5 to 7 kPa"
"the exhaust pressure at the engine before the turbo is typically 1.25-1.50 times the boost pressure"

Regeneracja dopiero załącza się przy 70 mbar.
Check engine załączy sie w okolicach 200-300 mbar ciśnienia różnicowego na DPF.
Nasza turbosprężarka nabija 2.55 bara ciśnienia doładowania - z powyższego tekstu wynika, że absolutnie normalnym jest, że przed turbo backpressure MUSI być w okolicach 3.5 bara aby wygenerować takie doładowanie na turbosprężarce (nie licząc dodatkowego wzrostu ze wzgledu na katalizator + DPF i reszte wydechu).

Gdyby było inaczej to byłbyś wynalazcą perpetuum mobile - turbinka napędzana niskim ciśnieniem (np. 10-15 mbar o których napisałeś) napędza sprężarkę robiącą 2550 mbar ciśnienia doładowania.

Offline scareface

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: Czyszczenie DPF oraz pomiar ciśnienia - Dwa pytania
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Października 2019, 20:02 53s »
Ja miałem check i pokazało mi błąd różnicy ciśnień czyli ogólnie padła decyzja, że dpf zapchany. Kiedy samochód wchodził w taki tryb to poprzez ELM i Piston patrzyłem co się dzieje, okazało się, że kiedy wywali błąd różnicy ciśnień to automatycznie zaczyna wypalać DPF. Trwa to standardowo ok 15 min, po wypaleniu wystarczyło, że zgasiłem silnik i odpaliłem a błąd znikł a samochód jechał już normalnie. Bywało, że dpf wypalał się kilka razy dziennie, z reguły po ponownym odpaleniu silnika lub mocnym butowaniu i wtedy wchodził w tryb awaryjny i wypalanie.

Po ok 3 tygodniach założyłem czujnik różnicy ciśnień z innego meśka i check się już nie pojawił. Dla spokoju jak byłem w Pl to oddałem dpf do regeneracji bo pomimo tego, że auto ma ok 190 tys to żona codziennie od roku robi kilku kilometrowe trasy więc byłem pewny, że dpf już może być zatkany a to codzienne kilkudniowe dopalanie jak był błąd mogło go uszkodzić. Zdecydowałem się na czyszczenie ciśnieniowe wodą w zakładzie gdzie regenerują dpf'y. Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że mój był jak nowy tzn zrobiono pomiar przed i po czyszczeniu. Nie zapytałem się dokładnie w jakich jednostkach sprawdzali przepustowość przed i po jednak przed miał 32.1 a po 20.5. Pan który się tym zajmował powiedział, że nowe mają 18 a jak dostaje dpf'y z salonu mercedesa do czyszczenia to mają po ok 75.


Więc cóż, podmienił bym pierwsze czujnik różnicy ciśnień a później się faktycznie zastanowił czy faktycznie jest taka potrzeba, żeby czyścić dpf.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Czyszczenie DPF oraz pomiar ciśnienia - Dwa pytania
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Października 2019, 20:02 53s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock