Autor Wątek: DPF - wypalanie  (Przeczytany 91166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Września 2018, 08:49 18s »
SD każe podczas dopalania DPF utrzymywać obroty "powyżej 1750 rpm".
Ja osobiście jak miałem wpięte OBDII podczas dopalania to stałem pod garażem i dociskałem gaz patrząc jakie mam EGT na katalizatorze.
Przy 2000 rpm miałem 620'C, przy 2300 miałem 660'C, przy 2500 rpm miałem 650'C, przy 3000 rpm miałem 630'C i dalej im wyższe obroty tym mniejsza temperatura.
Myślę, że zbyt wysokie obroty silnika to za dużo świeżego powietrza i w rzeczywistości dopalanie będzie gorsze niż w okolicach 2000-2500 rpm (najwyższa temperatura spalin).

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Września 2018, 08:49 18s »

Offline scareface

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #41 dnia: 06 Września 2018, 18:46 41s »
SD każe podczas dopalania DPF utrzymywać obroty "powyżej 1750 rpm".
Ja osobiście jak miałem wpięte OBDII podczas dopalania to stałem pod garażem i dociskałem gaz patrząc jakie mam EGT na katalizatorze.
Przy 2000 rpm miałem 620'C, przy 2300 miałem 660'C, przy 2500 rpm miałem 650'C, przy 3000 rpm miałem 630'C i dalej im wyższe obroty tym mniejsza temperatura.
Myślę, że zbyt wysokie obroty silnika to za dużo świeżego powietrza i w rzeczywistości dopalanie będzie gorsze niż w okolicach 2000-2500 rpm (najwyższa temperatura spalin).

Dobrze to wiedzieć !! :)

Offline bebza

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 200CDI
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #42 dnia: 04 Października 2018, 18:04 45s »
To ja dołożę swój kamyczek do koszyczka w tym temacie.

U mnie w skutek problemów z czujnikiem ciśnienia dpf (a raczej z jego okablowaniem) sam dpf był już tak zawalony, że nie można było nawet skasować błędu. Już miałem wyciągać DPF i oddać do regeneracji, ale znajomy magik na komputerze wymusił dopalanie poprzez oszukani softem, że jest nowy dpf. Po tym jak kompem wbił wymianę wyjechałem na trasę i po 70 km dpf był czysty. Nie wiem, czy za każdym razem to zadziała, u mnie zdało egzamin w 100%

Pozdrawiam,
bebza

Offline piotrgrad

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Pomógł +0/-1
    • Zobacz profil
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #43 dnia: 23 Października 2018, 18:25 46s »
Jeżeli problem będzie się powtarzał zapraszam http://dpf-rogowski.pl/

Offline scareface

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #44 dnia: 28 Października 2018, 18:14 13s »
Zalałem na pełen bak jeden ze specyfików do dpf. Po dwóch wypalaniach i opróżnieniu baku dzisiaj podłączyłem Auto Scan iii zaskoczenie. 39% zapchania dpf i 2.40 g popiołu a przed tym było 55% zapchania i 5g popiołu. Wychodziło by na to że działa.
Poczekam jeszcze 2 miesiące i wtedy zobaczę jak to wygląda.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #45 dnia: 28 Października 2018, 18:47 02s »
Jeżeli problem będzie się powtarzał zapraszam http://dpf-rogowski.pl/
Napisalem do nich 5 dni temu i cisza.
Kolejny business specjalizujacy sie w olewaniu klientow.

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #46 dnia: 29 Października 2018, 12:42 00s »
bebza, piotrgrad
Przygotujcie się tylko na ewentualna wymiane silnika/wymianę tłoków jeśli DPF już zdażył Wam uszkodzić silnik.
U mnie też DPF udało się uratować po tym jak był zapchany w 400%.
Niestety po ~3 tygodniach już niemalże zapomniałem o problemach i... auto z ekspresówki musiałem zabierać na lawecie i od 5 tygodni jest naprawiane a naprawa będzie kosztować ~10 tys. zł.

Sewan pytał - po co ludzie wycinają DPF?
A no dlatego, że jest to element który z ekologią nie ma niczego wspólnego.
Polepsza normę emisji spalin z EURO5 do EURO6 ale... zwiększa drastycznie koszty utrzymania silnika i zwiększa zużycie paliwa.
Bez DPFu silnik palił by około 0.75 litra na setkę mniej a to już bezpośrednio przekłada się na emisję CO2 do środowiska.

Zatem DPF został stworzony tylko z myślą o ścisłych centrach miast (w których DPF się zapycha a dopala się poza miastem) i firmach produkujących DPFy które czerpią duże zyski z ich produkcji.

Dodatkowo... po co rząd chce walczyć z autami które nawet bez DPFu spełniają EURO5 skoro 90% cząstek stałych pochodzi z pieców w domach a pewnie pozostałe 9% produkują leciwe auta spełniające (jako nowe) EURO1, 2, 3, 4...
Jest to wyłącznie skok na kasę a nie żadna walka o ekologie.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #47 dnia: 29 Października 2018, 16:00 40s »
DPF to nowa technologia i ciagle ma "mleczne zeby".
Katalizatory na silnikach benzynowych maja ponad 60 lat i nikt nie narzeka ze sie zapychaja, czy co czesciej sie zdarza - wnetrze sie rozsypuje, jako ze jest to rzadkie i nie kosztuja one tak wiele.
Jest to dylemat, ale nikt nie chce swiadomie sie zatruwac. Wiele ludzi rzucilo palenie.  8)

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #48 dnia: 29 Października 2018, 20:03 32s »
Ile awarii silników spowodował katalizator?

Nie jest to jakaś nowiutka technologia, z 15 lat już to w osobówkach stosują.

Co do wypalania / regeneracji, przykład V6 CDI, nie trzeba wcale nie wiadomo jak zapieprzać, ani ciągnąć obrotów wysoko. Komp sam sobie wysteruje:

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #49 dnia: 03 Listopada 2018, 01:19 10s »
No wiec zaczalem pisac emaile do ScanGauge, dalem im zapisy pracy samochodu i w ciagu miesiaca zrobili to czego Mari (MaxiEcu) nie moze zrobic do roku pomimo wielu obietnic.
Zrobili program na monitorowanie DPF w silnikach 651
Tak ze teraz jest to moj ulubiony skaner.


Pokazuje mi czy regeneracja jest wlaczona, % zapchania DPF.( Mowia tu o %, ale skala jest do 200)
Oraz dodatkowo sobie wlaczam temp oleju i volty.
FYI kupilem ScanGauge ok 10 lat temu gdy mialem klopotliwego Forda, w ktorym musialem uwaznie obserwowac temperatury na chlodnicy oleju. W ostatnich latach miernik lezal w szufladzie, ale teraz dzieki nowym programom dostaje nowe zycie.
Miernik ma wyswietlacz na 4 wartosci, ale masz do wyboru ok 30 popularnych parametrow jak zuzycie paliwa, temperatury itp itd i dodatkowo ma X-gauge ktore programujesz do danego silnika, jak powyzsze pokazuje.
Juz na pierszej jezdzie miernik pokazal mi zapchanie na 156 ale po ok 15 km mieszanej jazdy wszystko wypalilo sie do 13% i byl to koniec mojej trasy.
Miernik sie sam wylacza z wylaczaniem silnika (robi to nawet przy ECO stop) tak ze pozostaje wetkniety na stale.

Offline ziemniakk08

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122032A743645
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #50 dnia: 28 Listopada 2018, 23:28 23s »
Witam a co sądzicie o czyszczeniu chemicznie czyli mycie go.  Za miesiąc jadę do Polski na święta i zastanawiam się nad oddaniem go na taki zabieg. Koszt chyba nie jest duży bo usługa kosztuje 500 zł i niby dpf jest jak nowy, czysty że wszystkiego w 99 %.  Ktoś już bawił się z czym takim i czy to nie są wywalone pieniądze w błoto

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #51 dnia: 29 Listopada 2018, 03:04 02s »
Mi po wydaniu calkiem ladnej sumki na Liqui Moly cleaner + purge nic nie pomoglo, ale ja mam powazniejszy problem z moim DPF.
Wg mnie jak Ci wymuszone wypalanie nie pomoze, to i chemia tez niewiele wskora.

Offline ziemniakk08

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122032A743645
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #52 dnia: 29 Listopada 2018, 06:53 36s »
Kajtek sprawdź czy wtryski co nie leja i niekiedy komputer zaklamuje więc jak masz trochę wolnej kasy oddaj na sprawdzenie.  Ewentualnie uszczelniacze zaworów albo turbina jeśli co chwila ci zapycha.  Nic będę w pl i oddam na czyszczenie woda z chemia zobaczę co to będzie

Offline terlik87

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 165
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A600001
    • Zobacz profil
  • Samochód: E200 7G-Tronic Avantgarde

Offline ziemniakk08

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122032A743645
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #54 dnia: 29 Listopada 2018, 18:34 10s »
No właśnie nie chodzi mi o wypalanie bo można bardziej go zapchac a widziałem że jest opcja wyplukiwania woda pod ciśnieniem i niby jest lepsza ta opcja, dlatego pytam się czy ktoś już to robił a pozatym jadę z UK do łodzi więc chciał nie chciał wypali go sam

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #55 dnia: 29 Listopada 2018, 19:49 46s »
Rozumiem, że masz na myśli demontaż, czyszczenie, montaż?

Offline ziemniakk08

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122032A743645
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #56 dnia: 30 Listopada 2018, 22:14 45s »
Dokładnie tak znalazłem firmę która czyści jakąś maszyna przy użyciu wody z jakimiś środkami niby usuwa cały popiół oraz sadze jak dzwoniłem łączny koszt to 800 PLN bo na miejscu dementuje i wkładają go z powrotem

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #57 dnia: 30 Listopada 2018, 22:30 19s »
To daj znać jak przed i po zabiegu będzie pokazywał komputer stopień zapchania filtra...

Offline scareface

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212

Offline Premka

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Kobieta
    • brak
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #59 dnia: 19 Lutego 2019, 14:44 47s »
ziemniak, jest firma która zregeneruje ci DPF za 500, ja regenerowałam u nich, wykonują regenerację metodą wodną i jestem zadowolona

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #59 dnia: 19 Lutego 2019, 14:44 47s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock