Autor Wątek: DPF - wypalanie  (Przeczytany 91159 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline scareface

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #60 dnia: 19 Lutego 2019, 15:53 52s »
Ja się oststnio pytałem w Rzeszowie i firma Turbo Lab się zajmuje też dpfem. Zamykają w kabinie i płucza. Tak wspomniano wyżej 500zl tylko trzeba im przynieść dpf.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #60 dnia: 19 Lutego 2019, 15:53 52s »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #61 dnia: 19 Lutego 2019, 16:46 05s »
Ja ciagle mysle ze plukanie DPF to walka ze skutkami, ciagle pozostawiajac przyczyne.
Teraz, w koncu majac wskaznik regeneracji i procentow zapchania DPF, wiem kiedy dodac gazu jak regeneracja wlacza sie przy wjezdzie na autostrade i gdy widze ze regeneracja dzieje sie dojezdzajac do domu, to jade dodatkowa petle aby skonczyla sie do 0.
Mam nadzieje ze ta technika da mi czysty DPF na wiele lat.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #62 dnia: 19 Lutego 2019, 18:26 46s »
Można wycinać 😍 https://moto.wp.pl/nie-bedzie-kary-za-wyciecie-dpf-u-poslowie-odrzucili-projekt-przepisow-6320048299619969a

Zle to przeczytales.
Samochody z wycietym DPF ciagle nie powinny przejsc kontroli, ale propozycja kary w wysokosci 5000 za proceder upadla, wiec bedzie to tylko scigane na poziomie normalnych inspekcji.
Autor artykulu nie ma pojecia o czym pisze mowiac o "mokrych" DPF.
Tak czy inaczej cala procedura jest walka ze skutkami, podczas gdy prawdziwym problemem jest fakt ze DPF maja wady projektowe i dlatego stwarzaja tak duzo problemow.
Poprawnym rozwiazaniem byloby narzucenie producentom obowiazku przedluzania gwarancji.
Typowym przykladem jest system hamulcow SBC, ktore byly produkowane w poczatkach lat 2000 i jak DPF kosztowaly fortune po paru latach.
Reklamacje klientow w USA doprowadzily do tego ze Mercedes-Benz USA zostal zmuszony do dania gwarancji na 25 lat i nielimitowanego przebiegu.
Gdyby cos takiego bylo na DPF - nikt by nie wycinal.

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #63 dnia: 20 Lutego 2019, 08:55 44s »
I tutaj Kajtek masz 100% albo i nawet 102% racji.
Mi ASO na dzień dobry chciało wymienić DPF za 8500 zł... a popsuty był czujnik różnicy ciśnień warty 70 zł na allegro lub ~200 zł w ASO.
Czyli ekologia by mnie kosztowała 8500 zł na początek a po jakimś czasie i tak DPF by się znów zapchał i kosztował kolejne 8500 zł lub awarie silnika (która mnie spotkała) co kosztuje 10-15 tys. zł.

Jak zrobią DPF w cenie max 1000 zł (nowy w ASO z wymianą) lub gwarancję na MINIMUM 15 lat to DPF będzie przeze mnie akceptowalny.
Do momentu jak takie ceny/gwarancje się nie pojawia polecam szczerze wszystkim wycinkę (chyba, że jak ja chcecie skończyć z dziurą w tłoku na trasie).
Ja na prawdę chciałem mieć DPF... i kosztowało mnie to utratę auta na ponad 2 miesiące i prawie 15 tys. kosztów naprawy.

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #64 dnia: 20 Lutego 2019, 09:58 22s »
Dokładnie, eko eko, nie wycinajcie.
Obniżcie koszty=> zachęcą do ekologii.
Hybrydy drogie, DPFy drogie.
Moi rodzice jako jedni z pierwszych na ulicy założyli ogrzewanie gazowe w domu.
'Czysty' dymek kosztuje ich fortunę, ciepło to nie ma porównania do kotłowni z węglem, a dookoła i tak sąsiedzi wybierają papieża, ale przynajmniej nie marzną.
Pewnie dlatego, że nie dostają rachunku na gaz, z opłata, stałą, zmienną, przesyłową i k(*)&$(Q#  500+ vat.

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 592
  • Pomógł +12/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #65 dnia: 20 Lutego 2019, 13:17 36s »
Mnie z kolei palenie gazem wychodzi tyle samo co węglem. Jeśli chata ocieplona dobrze to nie jest źle. Z kolei dla równowagi nie mam DPF'a tylko starego diesla Euro3 R6 - nie do zajechania ;)

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #66 dnia: 20 Lutego 2019, 18:22 40s »
Zależy kiedy budowałeś chatę i jak stary masz piec.
Dom mamy docieplony dobrze, w tamtym roku jeszcze zrobiliśmy poprawki na strychu bo czuć było dużą różnice w temperaturze między parterem a piętrem.
Dom jest z 2003r, tak jak i piec. Stąd pewnie słaba wydajność.
Dobrze, że mamy kominek którą ogarnia całe piętro, to jest dużo cieplej, palone drzewem.
Co do starego diesla, to sam jeździłem OM605 turbo R5 7 lat, teraz z powodzeniem i radością użytkują go moi rodzice.


Offline scareface

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #67 dnia: 25 Lipca 2019, 11:22 05s »
Oddałem swojego dpf do regeneracji bo po usterce czujnika ciśnień wypalalo mi go przez tydzień codziennie kilka razy i martwiłem się że jest uszkodzony. Do tego moja żona jeździ teraz krótkie trasy a czegoś takiego jak regeneracja w Belgii nie ma. Po regeneracji okazało się że jeszcze bym zrobił na nim kilka lat bo dopiero przy przepustowości 70% zaczynają się błędy i problemy. Mój przed czyszczeniem miał 30 po 20 a nowe mają 18 więc byłem w szoku że tylko w tak małym stopniu był zabrudzony.
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2019, 11:29 22s wysłana przez scareface »

Offline niepozorny

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 350cdi 4matic
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #68 dnia: 02 Lipca 2021, 00:46 24s »
Odkopie. Podzielcie się informacjami co jaki dystans wypala się u was dpf

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #69 dnia: 02 Lipca 2021, 09:08 19s »
Niemal jak w zegarku co 1000km.
Po mieście prawie nie jeżdżę.
Silnik 642 w w211.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #70 dnia: 02 Lipca 2021, 09:30 37s »
W mieście równo co 500.

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #71 dnia: 02 Lipca 2021, 22:24 40s »
U mnie co około 700 km

Offline scareface

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #72 dnia: 11 Lipca 2021, 12:56 47s »
Czy to prawda, że podczas wypalania włącza się grzanie lusterek i tylej szyby? U mnie bardzo duży wpływ na wypalanie miała odma. Pomimo tego, że nowa to dosyć mocno dawała olej i w turbininie na zimnej stronie widziałem olej. Dpf wypalał się kilka razy w tygodniu. Po założeniu separatora na odmie po 1600km nazbierało się ok 1cmx 2cm oleju. Do tej pory DPF się nie wypalił.

Offline m3rv1n

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031A575958
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 / W212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #73 dnia: 09 Grudnia 2021, 15:39 15s »
Odkopie. Podzielcie się informacjami co jaki dystans wypala się u was dpf

jazda miejska 500km +
na trasie np 1000km to raz się wypalił

Offline mariusz.trzebski

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2132041a424309
    • Zobacz profil
  • Samochód: w213
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #74 dnia: 07 Stycznia 2022, 18:10 04s »
Ja jak czasami zgadze auto w213 to mi załącza wentylator nie wiem czy to jest norma w tych silnikach?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline gustavson

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220 CDI
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #75 dnia: 21 Marca 2022, 23:52 32s »
Podzielcie się informacjami co jaki dystans wypala się u was dpf

Witam
Jeżdżę głównie po mieście, dzienny dystans to średnio ok. 20km(co jakiś czas robię 200-300km) i być może dlatego w mojej 212 DPF wypala się bardzo często. Ze względu, że wypalanie przebiegało praktycznie bezobjawowo, a w każdym bądź razie ja nic nie zauważałem, to z początkiem lutego br. zacząłem dokładniej monitorować DPF z pomocą interfejsu MaxiEcu. Od kiedy używam te urządzonko wiem, że filtr był wypalany 6 razy, średnio co 254km - najkrótszy dystans między wypaleniami
to 172km, a najdłuższy 398km. Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale myślę że na szybkość zapychania się DPF-u, a z tym się wiąże moment inicjacji wypalania[w moim przypadku wg. wskazań interfejsu regeneracja rozpoczyna się przy stanie obciążenia(zapchania?) tego filtra >100% ], oprócz samej jazdy ma chyba też wpływ czas pracy silnika, a ja dużo stoję na biegu jałowym - dziennie może to być dodatkowe 30 do 60 minut pracy silnika.
I na koniec może jeszcze takie spostrzeżenia - na te wspomniane wyżej 6 regeneracji DPF-u 4 były bezobjawowe, zaś przy 2 obroty silnika na biegu jałowym komputer podnosił z 830(jakie mam normalnie) do 1200, a przy zmianie z trybu P na D lub R następowało samoczynne, delikatne bujnięcie autem. Po regeneracji wszystko wracało do normy.
Dzięki interfejsowi teraz wiem kiedy spodziewać się wypalania DPF-u i wiem, że te optymalne 650°C(lub więcej) przed filtrem na czas regeneracji osiągnę w czasie jazdy przy prędkości silnika ok. 2400 obr/min.
Pozdro.:)

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #76 dnia: 26 Marca 2022, 08:46 58s »
Z tymi obrotami żeby utrzymać temp to nie do końca tak jest, też jeździłem z wpiętym czytnikiem tych parametrów, temp. w wydechu podczas wypalania wcale nie jest zależna od obrotów. Też wiem kiedy mi się wypala wtedy jadę spokojnie przejechać się po trasie 15 min i po kłopocie, ładnie robi się 650 stopni nawet przy 1600rpm.. takie rzeczy ze ze stałą prędkością czy obrotach milion trzysta traktuje jako internetowe mity, nie mające zastosowania w praktyce.
Nie żebym się czepiał kolegi Gustavson, tylko pisze to tego że to ma być bezobsługowy system oczyszczania filtra a nie żeby człowiek musiał pilnować obrotów i dopompowanych kół żeby się wypaliło bo był by to niezły beton.. zobaczysz ze się wypala przejedz się normalnie po trasie nie zwracając na nic uwagi też wypali się w 15 min.
to moja opinia na ten temat.

pozdro. 

Offline gustavson

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220 CDI
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #77 dnia: 27 Marca 2022, 22:55 56s »
Z tymi obrotami żeby utrzymać temp to nie do końca tak jest, też jeździłem z wpiętym czytnikiem tych parametrów, temp. w wydechu podczas wypalania wcale nie jest zależna od obrotów. Też wiem kiedy mi się wypala wtedy jadę spokojnie przejechać się po trasie 15 min i po kłopocie, ładnie robi się 650 stopni nawet przy 1600rpm.

Dokładnie jeszcze nie sprawdzałem czy/lub jaka jest zależność temperatury przed DPF-em od obrotów silnika, a jedynie widziałem w czasie wypalania, jadąc ze stałą prędkością i na stałych obrotach, gdy musiałem na chwilę zwolnić, wraz ze spadkiem obrotów jednocześnie temperatura również się zmniejszała.

Cytuj
takie rzeczy ze ze stałą prędkością czy obrotach milion trzysta traktuje jako internetowe mity, nie mające zastosowania w praktyce. Nie żebym się czepiał kolegi Gustavson, tylko pisze to tego że to ma być bezobsługowy system oczyszczania filtra a nie żeby człowiek musiał pilnować obrotów i dopompowanych kół żeby się wypaliło bo był by to niezły beton.
O prędkości i o obrotach jak napisałem wyżej będę musiał sprawdzić, a jeśli chodzi o mity, to dla mnie taką mało sensowną jest, często powtarzana, teza, że ci co najczęściej jeżdżą po mieście, tak mniej więcej raz w miesiącu powinni przegonić auto po trasie i będzie spokój z DPF-em. I ja, od zakupu autka, tak robiłem dopóki nie zacząłem obserwacji filtra poprzez interfejs. Teraz uważam, że takie wyjazdy w trasę całkiem w ciemno, mijają się z celem i szkoda wypalonego paliwa. Niedawno zrobiłem takie doświadczenie - na odcinku ok 13 km, starałem jechać się z obrotami silnika przy jakich w czasie wypalania mam przed DPF-em co najmniej 650°C. W tamtym momencie poziom zapchania filtra był poniżej 50%, więc komputer nie dał zezwolenia na wypalanie i mimo usilnych starań, temperatura przed DPF oscylowała w okolicach 350°C. Moje wnioski na tę chwilę są takie, że owszem DPF może i jest
bezobsługowy, ale dla osób co jakieś 95% jeżdżą po tzw. trasie

Cytuj
zobaczysz ze się wypala przejedz się normalnie po trasie nie zwracając na nic uwagi też wypali się w 15 min. to moja opinia na ten temat.
Dzisiaj zauważyłem, że wypalanie zaczęło się przy temperaturze przed filtrem poniżej 400°C, ale poziom zapchania był ponad 100% i komputer zezwolił na inicjację wypalania. Niestety całe wypalanie odbyło się nim zdążyłem dojechać do "trasy", więc po drodze zaliczyłem kilka postojów na światłach i dlatego nie udało mi się utrzymać stałej i wysokiej temperatury przed DPF-em. Ale dzisiejsze wypalanie potwierdziło moją cichą hipotezę, że jakość wypalania jest zależna od temperatury. W większości
przypadków, gdy wypalanie filtra miało optymalne warunki czyli w miarę stałą temperaturę powyżej 650°C, wypalanie kończyło się przy poziomie zapchania nawet poniżej 10%, natomiast dzisiaj gdy warunki nie sprzyjały, wypalanie zakończyło się przy 20% zapchania filtra. Tak więc uważam, że regeneracja DPF-u może być w skrajnie niekorzystnych warunkach, ale wtedy jakość tego wypalania będzie raczej skrajnie niska.
Pozdro.:)

Offline AdrianNo

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, E200 CDI
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #78 dnia: 13 Września 2022, 19:29 14s »
Witam, mam i ja problem z wypalaniem.
Posiadam E200 CDI 136KM facelift. Przejechalem nim 10 tysiecy kilometrow i nie zaobserwowalem wypalania dpfu ani razu (ani wiekszych obrotow, ani wiekszego halasu z wydechu, ani ogrzewania tylnej szyby, szybszej zmiany biegow, nic).

Jezdze glownie do pracy, 15km w jedna strone, z czego moze 3-4 km po autostradzie (W skandynawi, w moim regionie max pred. 90km/h). Wiekszosc miasto + czesto korki, dlatego chcialbym jakos pomoc autu i przepalic/przejechac sie troche agresywniej. Nie mam duzo miejsca na autostradzie, jest odcinek moze 15km, ktore lacza dwa miasta, ale w ta i z powrotem moge przejechac. Pytanie czy utrzymywanie zadanej predkosci lub obrotow to koniecznosc? Skrzynia sama wchodzi w tryb automatyczny po kilku sekundach nawet po zbijaniu biegow manetkami, czy to w normalnym czy w sportowym trybie. Jak pomoc autku?

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #79 dnia: 15 Września 2022, 17:41 41s »
hej
Masz jakieś problemy z pracą silnika czy zgłasza jakieś błędy, przybywa oleju..??
jeśli nie to jedyne co można ci poradzić to jechać kontrolnie do kogoś na SD sprawdzić jak to wygląda, jak często się wypala, jakie zapełnienie popiołem i dopiero ewentualnie się martwić...
żadna agresywniejsza jazda ci w niczym nie pomoże, jeżeli już musi to normalnie się wypali przy 2000rpm a nawet mniej 
rozumiem ze próbujesz jeździć na wysokich obrotach i zbijasz biegi na sporcie..??  :o

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #79 dnia: 15 Września 2022, 17:41 41s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock