Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez TOMKAMIN dnia 07 Apr 2013
  • Witam
    Chciałem się podpytać kolegów którzy pomykają Mercedes-Benz z silnikami diesla o ich doświadczenia i spostrzeżenia podczas wypalania się DPF.     U mnie w 350 CDI podczas wypalania DPF silnik zaczyna chodzić jak benzynowe V8 a wydech brzmi prawie jakbym pomykała AMG :-)Byłem nawet z tym w ASO bo nie wiedziałem dlaczego silnik zaczyna wydawać takie dzwięki ale wyszło na to że tak może byż przy wypalaniu DPF. Silnik nie wykazuje żadnych uszkodzeń, żadna kontrolka awarii się nie włącza ale jednak jest ciekaw czy inni maja też takie objawy podczas wypalania DPF?
    Pozdrawiam
  • #2 wysłana przez davidosauto dnia 08 May 2013
  • Witam, na jakiej zasadzie dziala wypalanie, jest to ustawione w odstepie dni czy po przejechaniu ilosci kilometrow ? Pytam poniewaz jestem wlascicielem e350 od 2 dni :)  .
    Pozdrawiam
  • #3 wysłana przez mich007 dnia 11 May 2013
  • wypalanie DPF'a następuje w momencie jego zapełnienia (zapchania), są czujniki ciśnienia i temp na wejściu i wyjściu z DPF'a, ECU sam daje zezwolenie na wypalenie jeżeli są za duże różnice ciśnień na wejściu i wyjściu co świadczy o jego procentowym zapełnieniu. Oczywiście wszystko się dzieje poza wiedzą i świadomością kierowcy, jeżeli ECU zezwala na wypalenie a auto (kierowca) nie spełni wymaganych warunków do wypalenia np. jeżdżąc ciągle w mieście to potem powstają właśnie problemy z DPF'ami. Dlatego warto co jakiś czas przegonić auto w trasie na wyższych obrotach.
  • #4 wysłana przez davidosauto dnia 15 May 2013
  • Dzieki za fachowa odpowiedz.
    Pozdrawiam
  • #5 wysłana przez garwi dnia 30 Mar 2014
  • Ja w 2.2CDI tyko że w 211 wypalania dpf w ogóle nie zauważałem do momentu jak w zimę przy -15c stałem w korku i zacząłem kopcić (kolor biały ale nie jak olej tylko para wodna) po poru minutach przestało i gitara .
  • #6 wysłana przez tom_bach dnia 15 Oct 2014
  • E350 CDI 2009r - test przez 6mc i przejechane 18 tkm, tankowany na renomowanych stacjach, wyższej jakości dieslem, średnie spalanie 7,5; miasto 9-10,5; trasa przy 100-120km/h 5,9 (trasa Rzym-Berlin)
    Spostrzeżenia przy wypalaniu DPF:
    -szybciej się włączy gdy dociśniemy gaz do oporu przez chwilę np. ostry start (zwiększone ciśnienie w kolektorze wydechowym i komputer wykrywa zbyt durzą różnicę ciśnień na wejściu i wyjściu co traktuje jako zapchany filtr)
    -częściej się będzie załączał przy dynamicznej i ostrej jeździe
    -ok 500 km przebiegu pomiędzy załączeniem się wypalania (jazda normalna, bez szaleństw)
    -jeżeli automat zbija obroty do 1100-1400 wrzucając biegi wyższe to nie jest źle, przy silniku lekko pracującym mamy mniejsze spalanie, lepszej jakości spaliny, mniej ropy pali i wytwarza mniej sadzy i rzadziej się wypala DPF
    -podczas wypalania obroty silnika w położeniu skrzyni N 800-850 obr/min.
    -podczas wypalania obroty silnika w połażeniu skrzyni D min. 1750 obr/min
    -zmieniony dźwięk w tłumikach tylnych(burczenie słyszane podczas jazdy)
    -zmieniony dźwięk z silnika podczas dynamicznego przyspieszania (burczenie)
    -na postoju z rur wydechowych wydziela się dużo większa ilość gorących gazów(zupełnie przezroczystych - lecz o innym zapachu)
    -nieprawdą jest to że nie wypali się w mieście i trzeba jechać na trasę (po prostu łatwiej zachodzi proces wypalania na trasie)
    - gdy wypalanie włączy się w mieście a nie ma możliwości wyjechać na trasę włączać niskie biegi, trzymając obroty silnika 1800-2500 podczas jazdy, na postoju silnik sam podtrzymuje zwiększoną temperaturę DPF umożliwiając włączenie procesu wypalania zaraz po ruszeniu. Tak należy przejechać ok 15 km a proces wypalania powinien się sam zakończyć (wielokrotnie sprawdziłem i działa)
    -wypalanie na trasie przy niskich prędkościach j.w.
    Pewnie nie wszystko napisałem co chciałem i niektórym w głowie zamieszałem, ale to są moje spostrzeżenia z testu W212.
  • #7 wysłana przez amerc dnia 10 May 2016
  • Witam. A u mnie, mimo przebiegu trochę ponad 4000 km od nowości, nie zauważyłem objawów wypalania DPF, chociaż bardzo się starałem. Zwracam uwagę na dźwięk silnika, obroty, dymienie i nic. Może ktoś wie czy podczas wypalania deaktywuje się system start stop - kontrolka ECO zapala się na żółto? Mogłoby to być pewną wskazówką że proces akurat ma miejsce... Przebiegi głównie autostradowe, leję tylko BP ultimate.
  • #8 wysłana przez dive_popo dnia 10 May 2016
  • u mnie w e220 cdi wogule wypalania nie zauwazam
  • #9 wysłana przez RAF77 dnia 10 May 2016
  • A ja zauważam czasem.
    Wydech daje wtedy głos jak 3L benzyna po tuningu.
    Po 3-5 min wraca do normalnego dźwięku.
    Nie mam w dieslu start-stop, więc nie wiem czy się dezaktywuje ale logicznie myśląc, to powinno.
  • #10 wysłana przez dive_popo dnia 11 May 2016
  • u mnie pewnie sie zalacza na autostradzie, bo po miescie wogule nie jezdze, dlatego nie zauwazam)


    a na autobahnie to jest 110 na tempomacie jak to na dobrego dziadka w Mercedesie przystalo
  • #11 wysłana przez RAF77 dnia 11 May 2016
  • U mnie żona użytkuje właśnie głównie po autostradzie ( jakieś 3 km do autostrady ma i potem 20 km autostradą, pracę ma przy samym zjeździe, no i powrót, to samo w odwrotnej kolejności).
    Jak wróci i czeka chwilę przed zgaszeniem, to wtedy czasem słychać to wypalanie.
  • #12 wysłana przez gosdarek dnia 02 Nov 2016
  • witam
    a mogłby ktoś mi pokazać lub opisać jak sie wypala przez StarDiagnosis
    był bym wdzieczny
    Pozdrawiam
  • #13 wysłana przez sewan dnia 05 Nov 2016
  • Wypalanie przez SD jest mało skuteczne, a wręcz są przypadki, że DPF zatkał się jeszcze bardziej.
    Ale proszę: wchodzisz w moduł CDI->Procedury specjalne->Wypalanie DPF podczas jazdy. Dalej już Xentry prowadzi za rączkę.
    Pamiętaj, że po przeprowadzeniu procedury wypalania obowiązkowo trzeba wymienić olej w silniku.
  • #14 wysłana przez gosdarek dnia 05 Nov 2016
  • A co to jest modul CDI i jak w niego wejsc

    Dodano: 05 Listopada 2016, 13:29 11s
    Jestem zieliny w tych sprawach wiec dziki z gory za pomoc
  • #15 wysłana przez sewan dnia 05 Nov 2016
  • Jeżeli nie wiesz, co to moduł CDI i jak w niego wejść, to lepiej trzymaj się od SD z daleka.
  • #16 wysłana przez DżejDżej dnia 10 Mar 2017
  • W przypadku problemu z wypalaniem filtra można podjechać do auto-klinika.pl w Katowicach. Czyszczenie za pomocą wodorowania - bez wciągania filtra.
    Filmik prezentujący na czym to polega
  • #17 wysłana przez noc dnia 10 Mar 2017
  • Wodorowanie zdaniem niektórych jest szkodliwe.Wodór łatwo łączy się z tlenkami metali i olejem.
    Przypomnę również z lekcji chemii - gaz piorunujący.Zabawa z wodorem to igraszki na stromym dachu. Dla ciekawostki Mercedes-Benz bawił się już dawno temu w autka zasilane wodorem.
    Zakład doświadczalny z załogą wyparował z powierzchni ziemi.Na wiele lat ówczesny rząd RFN zablokował wszelkie zabawy z wodorem.Zabawki przewieziono do Ameryki Południowej.BMW i VW też.
    Wypalanie można zrobić przy okazji przeglądu przy użyciu komputera SD Xentry.Dama sama podpowie czy potrzeba.
  • #18 wysłana przez gosdarek dnia 02 Apr 2017
  • Mogl by mi ktos opisac jak wypalic dpf tzn jak wejsc w modol cdi itp byl bym bardzo wdzieczny bo mam ten sd i powiem panowie ze troszke zakrecone to jest   Robilem szybki skan w poszukiwaniu bledow i nic nie wyszlo ale mam jeszcze delphi i on znalazl kilka. Masakra jak by ktos pomogl to bym sie ucieszyl
  • #19 wysłana przez noc dnia 03 Apr 2017
  • Na Xentry wpisujesz auto, robisz krótki test, wchodzisz w moduł silnika, jeżeli są usterki, odczytujesz, usuwasz, powtórny test już tylko silnika, jeżeli czysto to odczyt wartości rzeczywistych, odczyt wartości DPF i tam będzie podpowiedź wypalać czy nie.Jeżeli trzeba, to trzeba spełnić warunki.Najważniejsze, to sprawna co najmniej jedna gaśnica śniegowa.Cały proces odbędzie się automatycznie za wciśnięciem klawisza.Trwa 10-30 minut więc sąsiedzi mogą wyjść z siebie.Słuchawki na uszy też się przydają.Jeszcze dmuchawa na full i wszystkie drzwi uchylone.Zabawa w garażu niedopuszczalna.Ogólnie lepiej wypalać w czasie jazdy.Pięknie opisane na Y/T.
  • #20 wysłana przez gosdarek dnia 06 Apr 2017
  • Dzieki kolego za opis
    Jutro bede patrzyl za tym ale opisales jak najbardzoej prosto jak do chlopa
    Dziekuje

    Dodano: 06 Kwietnia 2017, 19:06 36s
    I nie obrazil bym sie jak bys dal linka do tego wypalania na yt
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu