Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: TOMKAMIN w 07 Kwietnia 2013, 11:02 01s
-
Witam
Chciałem się podpytać kolegów którzy pomykają MB z silnikami diesla o ich doświadczenia i spostrzeżenia podczas wypalania się DPF. U mnie w 350 CDI podczas wypalania DPF silnik zaczyna chodzić jak benzynowe V8 a wydech brzmi prawie jakbym pomykała AMG :-)Byłem nawet z tym w ASO bo nie wiedziałem dlaczego silnik zaczyna wydawać takie dzwięki ale wyszło na to że tak może byż przy wypalaniu DPF. Silnik nie wykazuje żadnych uszkodzeń, żadna kontrolka awarii się nie włącza ale jednak jest ciekaw czy inni maja też takie objawy podczas wypalania DPF?
Pozdrawiam
-
Witam, na jakiej zasadzie dziala wypalanie, jest to ustawione w odstepie dni czy po przejechaniu ilosci kilometrow ? Pytam poniewaz jestem wlascicielem e350 od 2 dni :) .
Pozdrawiam
-
wypalanie DPF'a następuje w momencie jego zapełnienia (zapchania), są czujniki ciśnienia i temp na wejściu i wyjściu z DPF'a, ECU sam daje zezwolenie na wypalenie jeżeli są za duże różnice ciśnień na wejściu i wyjściu co świadczy o jego procentowym zapełnieniu. Oczywiście wszystko się dzieje poza wiedzą i świadomością kierowcy, jeżeli ECU zezwala na wypalenie a auto (kierowca) nie spełni wymaganych warunków do wypalenia np. jeżdżąc ciągle w mieście to potem powstają właśnie problemy z DPF'ami. Dlatego warto co jakiś czas przegonić auto w trasie na wyższych obrotach.
-
Dzieki za fachowa odpowiedz.
Pozdrawiam
-
Ja w 2.2CDI tyko że w 211 wypalania dpf w ogóle nie zauważałem do momentu jak w zimę przy -15c stałem w korku i zacząłem kopcić (kolor biały ale nie jak olej tylko para wodna) po poru minutach przestało i gitara .
-
E350 CDI 2009r - test przez 6mc i przejechane 18 tkm, tankowany na renomowanych stacjach, wyższej jakości dieslem, średnie spalanie 7,5; miasto 9-10,5; trasa przy 100-120km/h 5,9 (trasa Rzym-Berlin)
Spostrzeżenia przy wypalaniu DPF:
-szybciej się włączy gdy dociśniemy gaz do oporu przez chwilę np. ostry start (zwiększone ciśnienie w kolektorze wydechowym i komputer wykrywa zbyt durzą różnicę ciśnień na wejściu i wyjściu co traktuje jako zapchany filtr)
-częściej się będzie załączał przy dynamicznej i ostrej jeździe
-ok 500 km przebiegu pomiędzy załączeniem się wypalania (jazda normalna, bez szaleństw)
-jeżeli automat zbija obroty do 1100-1400 wrzucając biegi wyższe to nie jest źle, przy silniku lekko pracującym mamy mniejsze spalanie, lepszej jakości spaliny, mniej ropy pali i wytwarza mniej sadzy i rzadziej się wypala DPF
-podczas wypalania obroty silnika w położeniu skrzyni N 800-850 obr/min.
-podczas wypalania obroty silnika w połażeniu skrzyni D min. 1750 obr/min
-zmieniony dźwięk w tłumikach tylnych(burczenie słyszane podczas jazdy)
-zmieniony dźwięk z silnika podczas dynamicznego przyspieszania (burczenie)
-na postoju z rur wydechowych wydziela się dużo większa ilość gorących gazów(zupełnie przezroczystych - lecz o innym zapachu)
-nieprawdą jest to że nie wypali się w mieście i trzeba jechać na trasę (po prostu łatwiej zachodzi proces wypalania na trasie)
- gdy wypalanie włączy się w mieście a nie ma możliwości wyjechać na trasę włączać niskie biegi, trzymając obroty silnika 1800-2500 podczas jazdy, na postoju silnik sam podtrzymuje zwiększoną temperaturę DPF umożliwiając włączenie procesu wypalania zaraz po ruszeniu. Tak należy przejechać ok 15 km a proces wypalania powinien się sam zakończyć (wielokrotnie sprawdziłem i działa)
-wypalanie na trasie przy niskich prędkościach j.w.
Pewnie nie wszystko napisałem co chciałem i niektórym w głowie zamieszałem, ale to są moje spostrzeżenia z testu W212.
-
Witam. A u mnie, mimo przebiegu trochę ponad 4000 km od nowości, nie zauważyłem objawów wypalania DPF, chociaż bardzo się starałem. Zwracam uwagę na dźwięk silnika, obroty, dymienie i nic. Może ktoś wie czy podczas wypalania deaktywuje się system start stop - kontrolka ECO zapala się na żółto? Mogłoby to być pewną wskazówką że proces akurat ma miejsce... Przebiegi głównie autostradowe, leję tylko BP ultimate.
-
u mnie w e220 cdi wogule wypalania nie zauwazam
-
A ja zauważam czasem.
Wydech daje wtedy głos jak 3L benzyna po tuningu.
Po 3-5 min wraca do normalnego dźwięku.
Nie mam w dieslu start-stop, więc nie wiem czy się dezaktywuje ale logicznie myśląc, to powinno.
-
u mnie pewnie sie zalacza na autostradzie, bo po miescie wogule nie jezdze, dlatego nie zauwazam)
a na autobahnie to jest 110 na tempomacie jak to na dobrego dziadka w Mercedesie przystalo
-
U mnie żona użytkuje właśnie głównie po autostradzie ( jakieś 3 km do autostrady ma i potem 20 km autostradą, pracę ma przy samym zjeździe, no i powrót, to samo w odwrotnej kolejności).
Jak wróci i czeka chwilę przed zgaszeniem, to wtedy czasem słychać to wypalanie.
-
witam
a mogłby ktoś mi pokazać lub opisać jak sie wypala przez StarDiagnosis
był bym wdzieczny
Pozdrawiam
-
Wypalanie przez SD jest mało skuteczne, a wręcz są przypadki, że DPF zatkał się jeszcze bardziej.
Ale proszę: wchodzisz w moduł CDI->Procedury specjalne->Wypalanie DPF podczas jazdy. Dalej już Xentry prowadzi za rączkę.
Pamiętaj, że po przeprowadzeniu procedury wypalania obowiązkowo trzeba wymienić olej w silniku.
-
A co to jest modul CDI i jak w niego wejsc
Dodano: 05 Listopada 2016, 13:29 11s
Jestem zieliny w tych sprawach wiec dziki z gory za pomoc
-
Jeżeli nie wiesz, co to moduł CDI i jak w niego wejść, to lepiej trzymaj się od SD z daleka.
-
W przypadku problemu z wypalaniem filtra można podjechać do auto-klinika.pl w Katowicach. Czyszczenie za pomocą wodorowania - bez wciągania filtra.
Filmik prezentujący na czym to polega
-
Wodorowanie zdaniem niektórych jest szkodliwe.Wodór łatwo łączy się z tlenkami metali i olejem.
Przypomnę również z lekcji chemii - gaz piorunujący.Zabawa z wodorem to igraszki na stromym dachu. Dla ciekawostki MB bawił się już dawno temu w autka zasilane wodorem.
Zakład doświadczalny z załogą wyparował z powierzchni ziemi.Na wiele lat ówczesny rząd RFN zablokował wszelkie zabawy z wodorem.Zabawki przewieziono do Ameryki Południowej.BMW i VW też.
Wypalanie można zrobić przy okazji przeglądu przy użyciu komputera SD Xentry.Dama sama podpowie czy potrzeba.
-
Mogl by mi ktos opisac jak wypalic dpf tzn jak wejsc w modol cdi itp byl bym bardzo wdzieczny bo mam ten sd i powiem panowie ze troszke zakrecone to jest Robilem szybki skan w poszukiwaniu bledow i nic nie wyszlo ale mam jeszcze delphi i on znalazl kilka. Masakra jak by ktos pomogl to bym sie ucieszyl
-
Na Xentry wpisujesz auto, robisz krótki test, wchodzisz w moduł silnika, jeżeli są usterki, odczytujesz, usuwasz, powtórny test już tylko silnika, jeżeli czysto to odczyt wartości rzeczywistych, odczyt wartości DPF i tam będzie podpowiedź wypalać czy nie.Jeżeli trzeba, to trzeba spełnić warunki.Najważniejsze, to sprawna co najmniej jedna gaśnica śniegowa.Cały proces odbędzie się automatycznie za wciśnięciem klawisza.Trwa 10-30 minut więc sąsiedzi mogą wyjść z siebie.Słuchawki na uszy też się przydają.Jeszcze dmuchawa na full i wszystkie drzwi uchylone.Zabawa w garażu niedopuszczalna.Ogólnie lepiej wypalać w czasie jazdy.Pięknie opisane na Y/T.
-
Dzieki kolego za opis
Jutro bede patrzyl za tym ale opisales jak najbardzoej prosto jak do chlopa
Dziekuje
Dodano: 06 Kwietnia 2017, 19:06 36s
I nie obrazil bym sie jak bys dal linka do tego wypalania na yt
-
Osobiście radzę autostradę i 30 minut jazdy z szybkością 120-130km/h.Z tyłu trochę się podymi.To wszystko.A tu film z wypalania warsztatowego. Zwróćcie uwagę na wspomnianą przeze mnie gaśnicę, faceta leżącego i patrzącego czy auto jeszcze się od dołu nie zapaliło, hałas i spaliny które potrafią wypalić dziury w asfalcie.Na komputerze temperatura wydechu.Tu ~ 600 st. bywa i prawie 1000 st.
wydech wtedy ładnie świeci na różowo.
-
zalałem caly bak i jechalem na autostradzie ok40 min z predkoscia 130 i nic
podpiolem sd i zapchany filter w 90% a codziennie do pracy jezdze ok 60 km po autostradzie z taka sama predkoscia
boje sie tylko ze jak sie zapcha to bedzie juz tragedia
Jade do polski jakos w tym miesiacu to wytne szkodnika i zmapuje motor jak sie nie wypali a jak by ktos mial sprawdzonego tiunera w krk too chetnie bym skorzystał
Dziekuje za opis i pomoc bo ja z sd to zielony jestem choc mam to nie iemm jak uzywac (kupiłem z ryżolandu) za ok 3000zł i mam te pierdoły jak viedamo xenttry itp ale za hu.. nie umiem tego uruchomic
debil ze mnie he he
Dodano: 09 Kwietnia 2017, 00:00 00s
a tu widze ze przy tym Mercedesie to delphai wypala a mam go tez ale nie ma opcji wypalania dramat albo ja ciemny jestem i nie moge znalesc
-
U mnie gdy jeżdżę tylko po mieście wypalanie dpf włącza się dokładnie co 5 dni.
Dziennie robię od 40 do 100km.
Co ciekawe SD pokazuje zapełnienie filtra od 1% po wypaleniu, do 10% - 11% w momencie rozpoczęcia wypalania.
Gdy robię dłuższe trasy, to czas pomiędzy wypaleniami się zmienia (wydłuża).
-
Witam,
Stosunkowo niedawno kupiłem E300 CDI Bluetec 231 PS z 2013 roku. Czy w tym silniku jest również filtr DPF? W przestrzeni bagażnika pod podłogą mam wlew Ad-Blue. Auto ma 114000 tysięcy nalotu.
Dziękuję za konkretne odpowiedzi i pozdrawiam.
-
Oczywiście masz.
Następnym razem przy pytaniach podawaj nr.VIN
-
Czy przy wypalaniu DPF "normalnie" (nie przez SD) pojawia się jakaś kontrolka lub informacja o tym że DPF się wypala? Czy w czasie wypalania "normalnego" DPF jest jakaś blokada przeciw temu żeby nie wyłączyć silnika?
-
Nie ma żadnej kontrolki ani blokady. U mnie zmienia się dźwięk silnika na bardziej basowy i zmienia biegi przy wyższych obrotach.
-
Czy ktos ma doswiadczenie z uzywaniem tych plynow?
(http://www.autohausaz.com/secure/PartImages/LM-2000.jpg)
(http://mmm56784.blob.core.windows.net/images/LM-20110.jpg)
-
Wszystkie te środki to nic innego tylko nafta, mniej lub bardziej oczyszczona.
Można wlać bo na pewno nie zaszkodzi, a czy pomaga? Efekt placebo jest. ;)
-
Mi ciagle wyskakuje blad DPF i dlatego sprawdzam mozliwosci.
Auto kupilem ze zlym MAF (przeplywka) i zaraz po wymianie MAF, poszedl me Ox sensor, wiec podejrzewam ze byc moze przez kilkaset kilometrow silnik plul do DPF ale juz zrobilem prawie 3000 km i ciagle sie nie moze oczyscic.
Wymiana DPF nie bedzie tania i wszyscy mi powtarzaja ze to powinno sie oczyscic.
Dodano: 17 Grudnia 2017, 02:15 56s
Pogrzebalem troche i te preparaty Liqui Moly sa chwalone.
ALE
1. plyn musi byc wtrysniety do filtra przez dziure wyjetego sensora
2. LM chce majatek za ich psikacz, ale mozna uzyc ogrodowy za mniej
3. procedura wymaga zmywacza i purge wtrysniete z 15 minutowa przerwa a potem wypalanie przez SD.
Jest pare video na youtube jak wlasciciele Sprinterow to robia z dobrymi rezultatami.
-
jak to jest z tym samoczynnym wypalaniem DPF? Czy długość (czas) wypalania zależy od temperatury na zew? Na dworze 3 st C a wypalanie trwa dobre 20 minut i nie zamierza przestać. Po 25 minutach moja cierpliwość się skończyła i wyłączyłem auto :). obecnie 100kk przebieg.
-
Jesli dzieje Ci sie tak wyłącznie podczas jazdy miejskiej to proponuję zjechac gdzies na parking, np supermarket i połozyc nogę na gaz na parę minut. Zawsze mozna się czymś zająć w tym czasie, np telefonem. Staraj się utrzymać nieprzerwanie ok.1600-1700 obrotòw przez kilka minut. U mnie cykl się kończy po około 10 min. Widac po obrotomierzu i slychac.
-
Jaki zapach czuć przy/po wypalaniu DPF? Nie wiem po zatrzymaniu się i wyjściu z auta silnik chodził 2 razy czułem tak jak by guma się paliła i nie wiem czy to z damy czy ktoś palił stare laczki w piecu.
-
Śmierdzi, śmierdzi.:)
Czysta ekologia.
-
Właśnie taką gumą paloną czuć i wydech taki basowy sie robi☺
-
dzięki co do zmiany odgłosu wydechu to nie zauważyłem ale może byłem bardziej przejęty tym czy auto gdzieś się nie pali.
-
Witajcie,
Piszę odnośnie DPF. Wiem,że forum dotyczy W212, ale mimo wszystko liczę na pomoc. Mam Merca w211 z silnikiem 2.1CDI. Ostatnio szwankuje mi DPF.. Mechanik twierdzi,że muszę kupić nowy, bo tego już się nie da wypalić. Wolałabym jakąś tańszą opcję, może jakaś regeneracja, czyszczenie? Co sądzicie?
-
Magdo - ja ostatnio miałem problem z DPFem (zapchany w 400%).
Po pierwsze musisz ustalić dlaczego się zapchał.
Chociaż skoro W211 to już znaczy, że "trochę" lat ma i w sumie mógł się zapchać popiołem a nie sadzą (jeśli masz ciężką nogę lub używasz złego oleju silnikowego).
Ja miałem dopalany filtr z tak dużego zapchania i chyba pomógł mi środek "DPF Super Clean" firmy PRO-TEC.
Powinnaś zmienić filtry, olej, zrobić adaptację (w W212 okazała się konieczna) i spróbować wtedy dopalić filtr (z wlanym takim dodatkiem jak ja).
Jeśli stan filtru się nie poprawi to poszukaj usterki która powoduje zapchanie filtra (lejące wtryski, uszkodzone turbo, nieszczelne rury, uszkodzony jakiś zawór itp.).
Po omacku będzie słabo - sam się o tym przekonałem.
Jedź do jakiegoś dobrego mechanika zanim DPF całkiem umrze i wtedy koszty naprawy gwałtownie pójdą w górę.
-
Ja przed wypalaniem na autocomie miałem 90% zapchania i 5 g popiołu. Podczas wypalania na postoju słychać basowy dźwięk, po wypaleniu mam 55 % zapchania ale popiołu tyle samo. Czasem jak słyszę na autostradzie na parkingu że zaczyna wypalać to potem wbijam mu 3 bieg i 3,5 tys obrotów, bo przy tych prędkościach autostradowych i 6 biegu obroty są w okolicach 2 tys a mi się wydaje że to troszkę za mało.
-
Mój nowy iCarsoft MBII ma program na wypalanie DPF w czasie jazdy i nie pozwala przekraczać 50 km/h w czasie procedury.
Kazdy ma inny sposob.
-
SD każe podczas dopalania DPF utrzymywać obroty "powyżej 1750 rpm".
Ja osobiście jak miałem wpięte OBDII podczas dopalania to stałem pod garażem i dociskałem gaz patrząc jakie mam EGT na katalizatorze.
Przy 2000 rpm miałem 620'C, przy 2300 miałem 660'C, przy 2500 rpm miałem 650'C, przy 3000 rpm miałem 630'C i dalej im wyższe obroty tym mniejsza temperatura.
Myślę, że zbyt wysokie obroty silnika to za dużo świeżego powietrza i w rzeczywistości dopalanie będzie gorsze niż w okolicach 2000-2500 rpm (najwyższa temperatura spalin).
-
SD każe podczas dopalania DPF utrzymywać obroty "powyżej 1750 rpm".
Ja osobiście jak miałem wpięte OBDII podczas dopalania to stałem pod garażem i dociskałem gaz patrząc jakie mam EGT na katalizatorze.
Przy 2000 rpm miałem 620'C, przy 2300 miałem 660'C, przy 2500 rpm miałem 650'C, przy 3000 rpm miałem 630'C i dalej im wyższe obroty tym mniejsza temperatura.
Myślę, że zbyt wysokie obroty silnika to za dużo świeżego powietrza i w rzeczywistości dopalanie będzie gorsze niż w okolicach 2000-2500 rpm (najwyższa temperatura spalin).
Dobrze to wiedzieć !! :)
-
To ja dołożę swój kamyczek do koszyczka w tym temacie.
U mnie w skutek problemów z czujnikiem ciśnienia dpf (a raczej z jego okablowaniem) sam dpf był już tak zawalony, że nie można było nawet skasować błędu. Już miałem wyciągać DPF i oddać do regeneracji, ale znajomy magik na komputerze wymusił dopalanie poprzez oszukani softem, że jest nowy dpf. Po tym jak kompem wbił wymianę wyjechałem na trasę i po 70 km dpf był czysty. Nie wiem, czy za każdym razem to zadziała, u mnie zdało egzamin w 100%
Pozdrawiam,
bebza
-
Jeżeli problem będzie się powtarzał zapraszam http://dpf-rogowski.pl/
-
Zalałem na pełen bak jeden ze specyfików do dpf. Po dwóch wypalaniach i opróżnieniu baku dzisiaj podłączyłem Auto Scan iii zaskoczenie. 39% zapchania dpf i 2.40 g popiołu a przed tym było 55% zapchania i 5g popiołu. Wychodziło by na to że działa.
Poczekam jeszcze 2 miesiące i wtedy zobaczę jak to wygląda.
-
Jeżeli problem będzie się powtarzał zapraszam http://dpf-rogowski.pl/
Napisalem do nich 5 dni temu i cisza.
Kolejny business specjalizujacy sie w olewaniu klientow.
-
bebza, piotrgrad
Przygotujcie się tylko na ewentualna wymiane silnika/wymianę tłoków jeśli DPF już zdażył Wam uszkodzić silnik.
U mnie też DPF udało się uratować po tym jak był zapchany w 400%.
Niestety po ~3 tygodniach już niemalże zapomniałem o problemach i... auto z ekspresówki musiałem zabierać na lawecie i od 5 tygodni jest naprawiane a naprawa będzie kosztować ~10 tys. zł.
Sewan pytał - po co ludzie wycinają DPF?
A no dlatego, że jest to element który z ekologią nie ma niczego wspólnego.
Polepsza normę emisji spalin z EURO5 do EURO6 ale... zwiększa drastycznie koszty utrzymania silnika i zwiększa zużycie paliwa.
Bez DPFu silnik palił by około 0.75 litra na setkę mniej a to już bezpośrednio przekłada się na emisję CO2 do środowiska.
Zatem DPF został stworzony tylko z myślą o ścisłych centrach miast (w których DPF się zapycha a dopala się poza miastem) i firmach produkujących DPFy które czerpią duże zyski z ich produkcji.
Dodatkowo... po co rząd chce walczyć z autami które nawet bez DPFu spełniają EURO5 skoro 90% cząstek stałych pochodzi z pieców w domach a pewnie pozostałe 9% produkują leciwe auta spełniające (jako nowe) EURO1, 2, 3, 4...
Jest to wyłącznie skok na kasę a nie żadna walka o ekologie.
-
DPF to nowa technologia i ciagle ma "mleczne zeby".
Katalizatory na silnikach benzynowych maja ponad 60 lat i nikt nie narzeka ze sie zapychaja, czy co czesciej sie zdarza - wnetrze sie rozsypuje, jako ze jest to rzadkie i nie kosztuja one tak wiele.
Jest to dylemat, ale nikt nie chce swiadomie sie zatruwac. Wiele ludzi rzucilo palenie. 8)
-
Ile awarii silników spowodował katalizator?
Nie jest to jakaś nowiutka technologia, z 15 lat już to w osobówkach stosują.
Co do wypalania / regeneracji, przykład V6 CDI, nie trzeba wcale nie wiadomo jak zapieprzać, ani ciągnąć obrotów wysoko. Komp sam sobie wysteruje:
-
No wiec zaczalem pisac emaile do ScanGauge, dalem im zapisy pracy samochodu i w ciagu miesiaca zrobili to czego Mari (MaxiEcu) nie moze zrobic do roku pomimo wielu obietnic.
Zrobili program na monitorowanie DPF w silnikach 651
Tak ze teraz jest to moj ulubiony skaner.
(https://cimg5.ibsrv.net/gimg/www.mbworld.org-vbulletin/1297x975/20181102_115946_481159a379b2489192c1d60dc01be7d3aac912e0.jpg)
Pokazuje mi czy regeneracja jest wlaczona, % zapchania DPF.( Mowia tu o %, ale skala jest do 200)
Oraz dodatkowo sobie wlaczam temp oleju i volty.
FYI kupilem ScanGauge ok 10 lat temu gdy mialem klopotliwego Forda, w ktorym musialem uwaznie obserwowac temperatury na chlodnicy oleju. W ostatnich latach miernik lezal w szufladzie, ale teraz dzieki nowym programom dostaje nowe zycie.
Miernik ma wyswietlacz na 4 wartosci, ale masz do wyboru ok 30 popularnych parametrow jak zuzycie paliwa, temperatury itp itd i dodatkowo ma X-gauge ktore programujesz do danego silnika, jak powyzsze pokazuje.
Juz na pierszej jezdzie miernik pokazal mi zapchanie na 156 ale po ok 15 km mieszanej jazdy wszystko wypalilo sie do 13% i byl to koniec mojej trasy.
Miernik sie sam wylacza z wylaczaniem silnika (robi to nawet przy ECO stop) tak ze pozostaje wetkniety na stale.
-
Witam a co sądzicie o czyszczeniu chemicznie czyli mycie go. Za miesiąc jadę do Polski na święta i zastanawiam się nad oddaniem go na taki zabieg. Koszt chyba nie jest duży bo usługa kosztuje 500 zł i niby dpf jest jak nowy, czysty że wszystkiego w 99 %. Ktoś już bawił się z czym takim i czy to nie są wywalone pieniądze w błoto
-
Mi po wydaniu calkiem ladnej sumki na Liqui Moly cleaner + purge nic nie pomoglo, ale ja mam powazniejszy problem z moim DPF.
Wg mnie jak Ci wymuszone wypalanie nie pomoze, to i chemia tez niewiele wskora.
-
Kajtek sprawdź czy wtryski co nie leja i niekiedy komputer zaklamuje więc jak masz trochę wolnej kasy oddaj na sprawdzenie. Ewentualnie uszczelniacze zaworów albo turbina jeśli co chwila ci zapycha. Nic będę w pl i oddam na czyszczenie woda z chemia zobaczę co to będzie
-
Warszawa - tutaj dobrze komputerem + mechanicznie wypalają: https://www.google.pl/maps/place/Mercedes-Benz+Team/@52.2115812,21.1044888,18z/data=!4m5!3m4!1s0x471ed2824481c63d:0x7db303d43f2337c9!8m2!3d52.2132009!4d21.1018811
-
No właśnie nie chodzi mi o wypalanie bo można bardziej go zapchac a widziałem że jest opcja wyplukiwania woda pod ciśnieniem i niby jest lepsza ta opcja, dlatego pytam się czy ktoś już to robił a pozatym jadę z UK do łodzi więc chciał nie chciał wypali go sam
-
Rozumiem, że masz na myśli demontaż, czyszczenie, montaż?
-
Dokładnie tak znalazłem firmę która czyści jakąś maszyna przy użyciu wody z jakimiś środkami niby usuwa cały popiół oraz sadze jak dzwoniłem łączny koszt to 800 PLN bo na miejscu dementuje i wkładają go z powrotem
-
To daj znać jak przed i po zabiegu będzie pokazywał komputer stopień zapchania filtra...
-
Można wycinać 😍 https://moto.wp.pl/nie-bedzie-kary-za-wyciecie-dpf-u-poslowie-odrzucili-projekt-przepisow-6320048299619969a
-
ziemniak, jest firma która zregeneruje ci DPF za 500, ja regenerowałam u nich, wykonują regenerację metodą wodną i jestem zadowolona
-
Ja się oststnio pytałem w Rzeszowie i firma Turbo Lab się zajmuje też dpfem. Zamykają w kabinie i płucza. Tak wspomniano wyżej 500zl tylko trzeba im przynieść dpf.
-
Ja ciagle mysle ze plukanie DPF to walka ze skutkami, ciagle pozostawiajac przyczyne.
Teraz, w koncu majac wskaznik regeneracji i procentow zapchania DPF, wiem kiedy dodac gazu jak regeneracja wlacza sie przy wjezdzie na autostrade i gdy widze ze regeneracja dzieje sie dojezdzajac do domu, to jade dodatkowa petle aby skonczyla sie do 0.
Mam nadzieje ze ta technika da mi czysty DPF na wiele lat.
-
Można wycinać 😍 https://moto.wp.pl/nie-bedzie-kary-za-wyciecie-dpf-u-poslowie-odrzucili-projekt-przepisow-6320048299619969a
Zle to przeczytales.
Samochody z wycietym DPF ciagle nie powinny przejsc kontroli, ale propozycja kary w wysokosci 5000 za proceder upadla, wiec bedzie to tylko scigane na poziomie normalnych inspekcji.
Autor artykulu nie ma pojecia o czym pisze mowiac o "mokrych" DPF.
Tak czy inaczej cala procedura jest walka ze skutkami, podczas gdy prawdziwym problemem jest fakt ze DPF maja wady projektowe i dlatego stwarzaja tak duzo problemow.
Poprawnym rozwiazaniem byloby narzucenie producentom obowiazku przedluzania gwarancji.
Typowym przykladem jest system hamulcow SBC, ktore byly produkowane w poczatkach lat 2000 i jak DPF kosztowaly fortune po paru latach.
Reklamacje klientow w USA doprowadzily do tego ze MB USA zostal zmuszony do dania gwarancji na 25 lat i nielimitowanego przebiegu.
Gdyby cos takiego bylo na DPF - nikt by nie wycinal.
-
I tutaj Kajtek masz 100% albo i nawet 102% racji.
Mi ASO na dzień dobry chciało wymienić DPF za 8500 zł... a popsuty był czujnik różnicy ciśnień warty 70 zł na allegro lub ~200 zł w ASO.
Czyli ekologia by mnie kosztowała 8500 zł na początek a po jakimś czasie i tak DPF by się znów zapchał i kosztował kolejne 8500 zł lub awarie silnika (która mnie spotkała) co kosztuje 10-15 tys. zł.
Jak zrobią DPF w cenie max 1000 zł (nowy w ASO z wymianą) lub gwarancję na MINIMUM 15 lat to DPF będzie przeze mnie akceptowalny.
Do momentu jak takie ceny/gwarancje się nie pojawia polecam szczerze wszystkim wycinkę (chyba, że jak ja chcecie skończyć z dziurą w tłoku na trasie).
Ja na prawdę chciałem mieć DPF... i kosztowało mnie to utratę auta na ponad 2 miesiące i prawie 15 tys. kosztów naprawy.
-
Dokładnie, eko eko, nie wycinajcie.
Obniżcie koszty=> zachęcą do ekologii.
Hybrydy drogie, DPFy drogie.
Moi rodzice jako jedni z pierwszych na ulicy założyli ogrzewanie gazowe w domu.
'Czysty' dymek kosztuje ich fortunę, ciepło to nie ma porównania do kotłowni z węglem, a dookoła i tak sąsiedzi wybierają papieża, ale przynajmniej nie marzną.
Pewnie dlatego, że nie dostają rachunku na gaz, z opłata, stałą, zmienną, przesyłową i k(*)&$(Q# 500+ vat.
-
Mnie z kolei palenie gazem wychodzi tyle samo co węglem. Jeśli chata ocieplona dobrze to nie jest źle. Z kolei dla równowagi nie mam DPF'a tylko starego diesla Euro3 R6 - nie do zajechania ;)
-
Zależy kiedy budowałeś chatę i jak stary masz piec.
Dom mamy docieplony dobrze, w tamtym roku jeszcze zrobiliśmy poprawki na strychu bo czuć było dużą różnice w temperaturze między parterem a piętrem.
Dom jest z 2003r, tak jak i piec. Stąd pewnie słaba wydajność.
Dobrze, że mamy kominek którą ogarnia całe piętro, to jest dużo cieplej, palone drzewem.
Co do starego diesla, to sam jeździłem OM605 turbo R5 7 lat, teraz z powodzeniem i radością użytkują go moi rodzice.
-
Oddałem swojego dpf do regeneracji bo po usterce czujnika ciśnień wypalalo mi go przez tydzień codziennie kilka razy i martwiłem się że jest uszkodzony. Do tego moja żona jeździ teraz krótkie trasy a czegoś takiego jak regeneracja w Belgii nie ma. Po regeneracji okazało się że jeszcze bym zrobił na nim kilka lat bo dopiero przy przepustowości 70% zaczynają się błędy i problemy. Mój przed czyszczeniem miał 30 po 20 a nowe mają 18 więc byłem w szoku że tylko w tak małym stopniu był zabrudzony.
(https://images89.fotosik.pl/222/525d18553d19ce3cgen.jpg) (https://images89.fotosik.pl/222/525d18553d19ce3c.jpg)
-
Odkopie. Podzielcie się informacjami co jaki dystans wypala się u was dpf
-
Niemal jak w zegarku co 1000km.
Po mieście prawie nie jeżdżę.
Silnik 642 w w211.
-
W mieście równo co 500.
-
U mnie co około 700 km
-
Czy to prawda, że podczas wypalania włącza się grzanie lusterek i tylej szyby? U mnie bardzo duży wpływ na wypalanie miała odma. Pomimo tego, że nowa to dosyć mocno dawała olej i w turbininie na zimnej stronie widziałem olej. Dpf wypalał się kilka razy w tygodniu. Po założeniu separatora na odmie po 1600km nazbierało się ok 1cmx 2cm oleju. Do tej pory DPF się nie wypalił.
-
Odkopie. Podzielcie się informacjami co jaki dystans wypala się u was dpf
jazda miejska 500km +
na trasie np 1000km to raz się wypalił
-
Ja jak czasami zgadze auto w213 to mi załącza wentylator nie wiem czy to jest norma w tych silnikach?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Podzielcie się informacjami co jaki dystans wypala się u was dpf
Witam
Jeżdżę głównie po mieście, dzienny dystans to średnio ok. 20km(co jakiś czas robię 200-300km) i być może dlatego w mojej 212 DPF wypala się bardzo często. Ze względu, że wypalanie przebiegało praktycznie bezobjawowo, a w każdym bądź razie ja nic nie zauważałem, to z początkiem lutego br. zacząłem dokładniej monitorować DPF z pomocą interfejsu MaxiEcu. Od kiedy używam te urządzonko wiem, że filtr był wypalany 6 razy, średnio co 254km - najkrótszy dystans między wypaleniami
to 172km, a najdłuższy 398km. Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale myślę że na szybkość zapychania się DPF-u, a z tym się wiąże moment inicjacji wypalania[w moim przypadku wg. wskazań interfejsu regeneracja rozpoczyna się przy stanie obciążenia(zapchania?) tego filtra >100% ], oprócz samej jazdy ma chyba też wpływ czas pracy silnika, a ja dużo stoję na biegu jałowym - dziennie może to być dodatkowe 30 do 60 minut pracy silnika.
I na koniec może jeszcze takie spostrzeżenia - na te wspomniane wyżej 6 regeneracji DPF-u 4 były bezobjawowe, zaś przy 2 obroty silnika na biegu jałowym komputer podnosił z 830(jakie mam normalnie) do 1200, a przy zmianie z trybu P na D lub R następowało samoczynne, delikatne bujnięcie autem. Po regeneracji wszystko wracało do normy.
Dzięki interfejsowi teraz wiem kiedy spodziewać się wypalania DPF-u i wiem, że te optymalne 650°C(lub więcej) przed filtrem na czas regeneracji osiągnę w czasie jazdy przy prędkości silnika ok. 2400 obr/min.
Pozdro.:)
-
Z tymi obrotami żeby utrzymać temp to nie do końca tak jest, też jeździłem z wpiętym czytnikiem tych parametrów, temp. w wydechu podczas wypalania wcale nie jest zależna od obrotów. Też wiem kiedy mi się wypala wtedy jadę spokojnie przejechać się po trasie 15 min i po kłopocie, ładnie robi się 650 stopni nawet przy 1600rpm.. takie rzeczy ze ze stałą prędkością czy obrotach milion trzysta traktuje jako internetowe mity, nie mające zastosowania w praktyce.
Nie żebym się czepiał kolegi Gustavson, tylko pisze to tego że to ma być bezobsługowy system oczyszczania filtra a nie żeby człowiek musiał pilnować obrotów i dopompowanych kół żeby się wypaliło bo był by to niezły beton.. zobaczysz ze się wypala przejedz się normalnie po trasie nie zwracając na nic uwagi też wypali się w 15 min.
to moja opinia na ten temat.
pozdro.
-
Z tymi obrotami żeby utrzymać temp to nie do końca tak jest, też jeździłem z wpiętym czytnikiem tych parametrów, temp. w wydechu podczas wypalania wcale nie jest zależna od obrotów. Też wiem kiedy mi się wypala wtedy jadę spokojnie przejechać się po trasie 15 min i po kłopocie, ładnie robi się 650 stopni nawet przy 1600rpm.
Dokładnie jeszcze nie sprawdzałem czy/lub jaka jest zależność temperatury przed DPF-em od obrotów silnika, a jedynie widziałem w czasie wypalania, jadąc ze stałą prędkością i na stałych obrotach, gdy musiałem na chwilę zwolnić, wraz ze spadkiem obrotów jednocześnie temperatura również się zmniejszała.
takie rzeczy ze ze stałą prędkością czy obrotach milion trzysta traktuje jako internetowe mity, nie mające zastosowania w praktyce. Nie żebym się czepiał kolegi Gustavson, tylko pisze to tego że to ma być bezobsługowy system oczyszczania filtra a nie żeby człowiek musiał pilnować obrotów i dopompowanych kół żeby się wypaliło bo był by to niezły beton.
O prędkości i o obrotach jak napisałem wyżej będę musiał sprawdzić, a jeśli chodzi o mity, to dla mnie taką mało sensowną jest, często powtarzana, teza, że ci co najczęściej jeżdżą po mieście, tak mniej więcej raz w miesiącu powinni przegonić auto po trasie i będzie spokój z DPF-em. I ja, od zakupu autka, tak robiłem dopóki nie zacząłem obserwacji filtra poprzez interfejs. Teraz uważam, że takie wyjazdy w trasę całkiem w ciemno, mijają się z celem i szkoda wypalonego paliwa. Niedawno zrobiłem takie doświadczenie - na odcinku ok 13 km, starałem jechać się z obrotami silnika przy jakich w czasie wypalania mam przed DPF-em co najmniej 650°C. W tamtym momencie poziom zapchania filtra był poniżej 50%, więc komputer nie dał zezwolenia na wypalanie i mimo usilnych starań, temperatura przed DPF oscylowała w okolicach 350°C. Moje wnioski na tę chwilę są takie, że owszem DPF może i jest
bezobsługowy, ale dla osób co jakieś 95% jeżdżą po tzw. trasie
zobaczysz ze się wypala przejedz się normalnie po trasie nie zwracając na nic uwagi też wypali się w 15 min. to moja opinia na ten temat.
Dzisiaj zauważyłem, że wypalanie zaczęło się przy temperaturze przed filtrem poniżej 400°C, ale poziom zapchania był ponad 100% i komputer zezwolił na inicjację wypalania. Niestety całe wypalanie odbyło się nim zdążyłem dojechać do "trasy", więc po drodze zaliczyłem kilka postojów na światłach i dlatego nie udało mi się utrzymać stałej i wysokiej temperatury przed DPF-em. Ale dzisiejsze wypalanie potwierdziło moją cichą hipotezę, że jakość wypalania jest zależna od temperatury. W większości
przypadków, gdy wypalanie filtra miało optymalne warunki czyli w miarę stałą temperaturę powyżej 650°C, wypalanie kończyło się przy poziomie zapchania nawet poniżej 10%, natomiast dzisiaj gdy warunki nie sprzyjały, wypalanie zakończyło się przy 20% zapchania filtra. Tak więc uważam, że regeneracja DPF-u może być w skrajnie niekorzystnych warunkach, ale wtedy jakość tego wypalania będzie raczej skrajnie niska.
Pozdro.:)
-
Witam, mam i ja problem z wypalaniem.
Posiadam E200 CDI 136KM facelift. Przejechalem nim 10 tysiecy kilometrow i nie zaobserwowalem wypalania dpfu ani razu (ani wiekszych obrotow, ani wiekszego halasu z wydechu, ani ogrzewania tylnej szyby, szybszej zmiany biegow, nic).
Jezdze glownie do pracy, 15km w jedna strone, z czego moze 3-4 km po autostradzie (W skandynawi, w moim regionie max pred. 90km/h). Wiekszosc miasto + czesto korki, dlatego chcialbym jakos pomoc autu i przepalic/przejechac sie troche agresywniej. Nie mam duzo miejsca na autostradzie, jest odcinek moze 15km, ktore lacza dwa miasta, ale w ta i z powrotem moge przejechac. Pytanie czy utrzymywanie zadanej predkosci lub obrotow to koniecznosc? Skrzynia sama wchodzi w tryb automatyczny po kilku sekundach nawet po zbijaniu biegow manetkami, czy to w normalnym czy w sportowym trybie. Jak pomoc autku?
-
hej
Masz jakieś problemy z pracą silnika czy zgłasza jakieś błędy, przybywa oleju..??
jeśli nie to jedyne co można ci poradzić to jechać kontrolnie do kogoś na SD sprawdzić jak to wygląda, jak często się wypala, jakie zapełnienie popiołem i dopiero ewentualnie się martwić...
żadna agresywniejsza jazda ci w niczym nie pomoże, jeżeli już musi to normalnie się wypali przy 2000rpm a nawet mniej
rozumiem ze próbujesz jeździć na wysokich obrotach i zbijasz biegi na sporcie..?? :o
-
Nie ma żadnych problemów, ale ze względu na krótki dystans do pracy, mam obawy - że nawet gdy załącza się wypalanie DPFa, to przerywam to gasząc silnik, bo po prostu dojechałem już do pracy, co z kolei doprowadzi do tego, że w końcu DPF się zatka?
Próbowałem zbijać biegi manetkami, żeby jechać na wyższych obrotach, ale po kilku sekundach skrzynia sama zbija/wbija bieg po swojemu, dlatego odpuściłem ten temat.
Chce po prostu uniknąć ewentualnych problemów w przyszłości z DPFem, ale nie bardzo wiem czy cos moge tutaj zrobic.
-
To się dokończy wypalać jak będziesz wracał z pracy, jeździć i się nie przejmować.
Ewentulanie jak chcesz widzieć kiedy się wypala zainwestuj 40 zł w ELM37 wepnij i na aplikacji z telefonu można takim podglądać temp wydechu, obserwując będziesz mógł wychwycić moment wypalania.
Jeździenie na obrotach to beton, nic nie pomagasz tylko szybciej go zapychasz i skracasz przebiegi miedzy wypalaniem.
-
Witam, mam i ja problem z wypalaniem.
Posiadam E200 CDI 136KM facelift. Przejechalem nim 10 tysiecy kilometrow i nie zaobserwowalem wypalania dpfu ani razu (ani wiekszych obrotow, ani wiekszego halasu z wydechu, ani ogrzewania tylnej szyby, szybszej zmiany biegow, nic).
Witam
Ja miałem podobnie - przez ponad 2 lata użytkowania, tj. ok. 20k km nie widziałem żadnych oznak wypalania DPF-u. Jedynie co, to przy okazji wymiany filtrów i oleju, poprosiłem o podpięcie pod SD i dopiero wtedy przekonałem się, że DPF jest w miarę systematycznie wypalany. "W miarę" bo nie każde rozpoczęte wypalanie kończyło się "hepi endem" - przeważnie z powodu wyłączenia silnika lub zbyt długiej pracy na biegu jałowym.
Pytanie czy utrzymywanie zadanej predkosci lub obrotow to koniecznosc? Skrzynia sama wchodzi w tryb automatyczny po kilku sekundach nawet po zbijaniu biegow manetkami, czy to w normalnym czy w sportowym trybie.
Teoretycznie DPF będzie wypalał się i w mieście i w korku?(zależy jaki), a utrzymywanie stałej prędkości/obrotów nie jest koniecznością. Ale na podstawie własnych doświadczeń uważam, że lepiej się ten filtr wypali jadąc w trasie, najlepiej ze stałymi obrotami silnika w okolicach 2,5tyś/min. Tzn. wielkość tych obrotów należy dobrać indywidualnie, bo od nich zależy temperatura przed DPF-em. Im wyższa tym lepiej. Żeby mieć stałe obroty silnika, np. przy prędkości 65km/h wybieram tryb "MANUAL" i włączam tempomat. Wtedy jadę ze stałą prędkością i stałymi obrotami, a temperatura przed DPF-em dochodzi czasem nawet do 700°C(oczywiście w czasie uruchomionej procedury wypalania). I tak najczęściej staram się robić. Wówczas po skończonym wypalaniu poziom zapchania filtra jest w okolicach 10%. A gdy wypalanie czasem wypadło w niesprzyjających warunkach, to zapchanie DPF-u było nawet powyżej 20% po ukończonym wypalaniu.
Jak pomóc autku?
Podobnie jak kol.majkel84 ja również uważam, że dobrze jest monitorować DPF za pomocą jakiegoś interfejsu/skanera.
Jak w poprzednich postach wspominałem, od stycznia używam intefejsu MaxiEcu i jeśli chodzi o monitorowanie DPF-u to jestem raczej zadowolony - dzięki temu interfejsowi znam podstawowe parametry tego cholernego filtra(ilość parametrów zależy od modelu sterownika silnika). Niestety ten mój interfejs jest trochę droższy od wspomnianego ELM-a i dodatkowo potrzebny jest tablet/laptop, coś z systemem Windows nowszym niż XP.
Pozdro. :)
-
Oznaki wypalania u mnie to mocno basowy dźwięk i temperatura powyżej 470C na postoju do 630C w trakcie utrzymywania 2.5tys obrotów. Elem jest w zupełności wystarczalny i do tego aplikacja piston na telefon. Ostatnio wyjmowałem też dpf po roku czasu i go płukałem i byłem w szoku ile czernidła z niego wypłukało.