Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez rambo1610 dnia 22 Nov 2024
  • Dzień dobry,

    Zakupiłem ostatnio mercedesa E200, silnik 1.8 CGI, w tamtym roku był wymieniany rozrząd i inne pierdoły. Po kilku dniach zapalił mi się żółty check engine, następnie zgasł. Dzisiaj rano po odpaleniu samochodu znowu kontrolka się zaświeciła więc postanowiłem pojechać na stacje diagnostyczną. Robiliśmy dwa podejścia i mechanik na wydruku powiedział że powtarza się błąd: P001762 - " Czujnik położenia wału korbowego 2/ Czujnik położenia wałka rozrządu 2 - Porównanie sygnałów błędne".
    Czy jest możliwość że to przez wcześniejszą wymianę rozrządu ten błąd wyskakuje, czy rzeczywiście łańcuch mógł się rozciągnąć lub coś podobnego? Zastanawiam się czy zignorować ten problem póki co, czy jednak się tym zająć? Pozdrawiam!
  • #2 wysłana przez Remi dnia 22 Nov 2024
  • Z małego problemu pewnie zrobi się duży problem, raczej bym nie ignorował...
  • #3 wysłana przez dom31 dnia 22 Nov 2024
  • Zdecydowanie nie ignorować, jeśli kontrolka pojawia się ponownie to trzeba się temu przyglądnąć.
    Może być tak, że padł któryś magnes na wałku. Sprawa do zbadania.
    Co do wymiany rozrządu to był wymieniany na oryginalnych częściach?
  • #4 wysłana przez rambo1610 dnia 22 Nov 2024
  • Nie mam pojęcia czy na oryginalnych częściach to było, tylko faktura z jakiegoś niemieckiego serwisu i opisana jaka część była wymieniana i tyle. A wymiana takiego magnesu bądź jego kontrola to ciężka i kosztowna sprawa? Jestem zielony w temacie. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia tego przez mechanika czy trzeba demontować cały silnik od razu ?
  • #5 wysłana przez dom31 dnia 22 Nov 2024
  • Samo dostanie się do magnesu nie jest trudne. Wystarczy zdjąć górną plastikową osłonę silnika.
    Błąd wskazuje na wałek wydechowy czyli jak otworzysz maskę i patrzysz się na silnik to będzie to z lewej strony. Wrzucam zdjęcie poglądowe - takie na szybko znalazłem w sieci.
    Na forum w204 znalazłem bardzo podobny wątek, warto przeczytać wypowiedzi https://mercedes-w204.pl/viewtopic.php?t=4667&sid=b75ee189346fa30e1c94d335fe7828f8
  • #6 wysłana przez rambo1610 dnia 22 Nov 2024
  • Co myślisz o tym, że to coś poważnego może być ?
  • #7 wysłana przez rambo1610 dnia 22 Nov 2024
  • Przejrzałem wątek, nasuwają się pytania teraz w czym może być problem, czy to wałek, czy ten magnes, czy co nie mam pojęcia. Wiesz jakie może są przybliżone koszta wymiany, sprawdzenia silnika z tym błędem ? Co najlepiej w takiej sytuacji zrobić, czy jeździć " Obserwować", czy może jak najszybciej to załatwić ? Pozdrawiam serdecznie!
  • #8 wysłana przez dom31 dnia 23 Nov 2024
  • Zdecydowanie nie podchodzić do tego na zasadzie "jeździć, obserwować" dopóki nie sprawdzi tego problemu SOLIDNY mechanik.
    Co do kosztów to nie mam pojęcia, ponieważ nie zajmuję się mechaniką samochodową zawodowo.
    Od siebie mogę polecić 3 warsztaty (z dwóch z nich korzystałem):
    - Pardi Serwis - Kraków, Skośna 12,
    - Mercedes-Benz team - Warszawa, Wał Miedzeszyński 295,
    - Auto - Elektro Centrum, Warszawa, Regulska 56A (z tego nie korzystałem, ale czytałem bardzo dobre opinie na forum w204).
  • #9 wysłana przez rambo1610 dnia 13 Jan 2025
  • Witam, chciałbym zaktualizować swój ostatni wątek dot. pracy silnika.
     - " https://www.w212.pl/silnik-osprzet-silnika/drobnostka-czy-powazny-problem/ "

    Przesyłam filmy, na których dokładnie słychać pracę silnika dopiero co odpalonego oraz po przejechaniu 20-30km. Ciągle nurtuje mnie to pytanie w czym może być problem ? Mechanicy twierdzą że wszystko w porządku jednak mi wydaje się że jest coś nie tak, czy to wtryskiwacze, panewka ? Dodam że odpaleniu jest wszystko ok a dopiero po przejechaniu większej ilości km zapala się check engine i słychać ten dziwny klekot silnika. ( Silnik; benzyna 1.8CGI ) Dodam że samochód miał wymieniany niedawno olej .

    1.Samochód na zimnym silniku; https://streamable.com/eueuwl
    2.Samochód po przejechaniu 30km; https://streamable.com/1o63e2

    Pozdrawiam!  :)

  • #10 wysłana przez Aaronier0O dnia 14 Jan 2025
  • Też mam 1.8 CGI i na zimnym jak i na ciepłym nie chodzi on w taki sposób jak u Ciebie, mam o niebo lepszą kulturę pracy silnika. Osobiście uważam, że nie powinien tak pracować. U Ciebie na rozgrzanym to jak diesel pracuje
  • #11 wysłana przez siwy1958 dnia 14 Jan 2025
  • Witam !
    Najlepiej Pardi- mercedes z Krakowa , znajdziesz w internecie. Tak jak podpowiadal Ci poprzednio Kolega. On na rozrzadach zna sie jak nikt, bo w tych silnikach jest to problem.
    Daleko nie masz, zadzwon. Moze nie warto czekac ?

    Powodzenia
    Marek.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu