Autor Wątek: Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa  (Przeczytany 2456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafal_88

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2120022a931419
    • Zobacz profil
  • Samochód: e220 cdi
Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« dnia: 07 Czerwca 2021, 10:14 41s »
Czołem załogo!

Mercedes w212, 2.2 CDI, 7g automat 2013 rok.

Moja dama od jakiegoś czasu ma dziwną przypadłość, mianowicie odczuwał jedno sekundowe spadki mocy podczas wypalania dpfa i wraz z chwilowym spadkiem mocy idzie taki dźwięki uchodzącego powietrza, jak by się gdzieś kumulowało i nagle strzał uchodzi, coś jak w sportowych autach tylko trochę ciszej. Dzieje się tak tylko gdy auto wypala, bez wypalania nic takiego nie czuje bądź słyszę. Żadnych błędów w ECU.

Spotkał się kots z was z podobnym problemem?

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


Forum Mercedes E-Klasa

Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« dnia: 07 Czerwca 2021, 10:14 41s »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1099
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Czerwca 2021, 13:54 02s »
Przytkany DPF?

Offline Rafal_88

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2120022a931419
    • Zobacz profil
  • Samochód: e220 cdi
Odp: Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Czerwca 2021, 12:43 44s »
Dzięki @sewan za zainteresowanie.
Jakiś czas temu mechanik podpiął komputer zaraz przed wypalaniem dpfa 104%zapchania było, po wypalaniu było 4%
Auto wypala co 300km z czego 200km miasto a 100km to trasa.
Dodam że podczas wypalania gdy dojeżdżam do świateł i auto się zatrzymuje na zapiętym pierwszym biegu obroty falują około 2sekund i wrażenie jest takie że silnik zaraz zgaśnie. Po zatrzymaniu i przełączeniu na P po jakiś 2 min silnik zaczyna bardziej wibrować. Z dodatkowych objawów gdy auto nie wypala dpfa doszło gdy jadę dosyć wolno na 4 biegu i nagle przyspieszę dosyć mocno skrzynia redukuje na 3 i zaczyna przyspieszać, ale po jakiś nie wiem 10 metrach jest szarpnięcie na 1 sekundę i dalej idzie bez problemu. Także nie wiem czy to normalne ale jak jadę 50km/h na płaskim, auto wrzuca 5 bieg i 1000 obrotów wtedy jest i czuje ze się dusi, zredukuje i zaraz znowu wraca na 5 bieg. W trybie sport to nie występuje.

Jako że mieszkam w szkocji i w moim małym dość mieście brak speców od merca, byłem w aso ale wołają 160 funtów (~770pln) za godzinę diagnozy i nie ma pewności że coś znajdą.
I tak się zastanawiam czy usowac dpfa czy może to być coś innego, z tego co mechanicy mówią, może to być także ten zawór przy turbo albo egr, z tym że problem występuje tylko podczas wypalania, więc najpierw chciałem skonfrontować to z wiedzą naszego forum, może ktoś coś doradzi zanim odstawie auto do warsztatu.


Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Czerwca 2021, 14:33 32s »
Dzięki @sewan za zainteresowanie.
Jakiś czas temu mechanik podpiął komputer zaraz przed wypalaniem dpfa 104%zapchania było, po wypalaniu było 4%
Auto wypala co 300km z czego 200km miasto a 100km to trasa.
Dodam że podczas wypalania gdy dojeżdżam do świateł i auto się zatrzymuje na zapiętym pierwszym biegu obroty falują około 2sekund i wrażenie jest takie że silnik zaraz zgaśnie. Po zatrzymaniu i przełączeniu na P po jakiś 2 min silnik zaczyna bardziej wibrować. Z dodatkowych objawów gdy auto nie wypala dpfa doszło gdy jadę dosyć wolno na 4 biegu i nagle przyspieszę dosyć mocno skrzynia redukuje na 3 i zaczyna przyspieszać, ale po jakiś nie wiem 10 metrach jest szarpnięcie na 1 sekundę i dalej idzie bez problemu. Także nie wiem czy to normalne ale jak jadę 50km/h na płaskim, auto wrzuca 5 bieg i 1000 obrotów wtedy jest i czuje ze się dusi, zredukuje i zaraz znowu wraca na 5 bieg. W trybie sport to nie występuje.

Jako że mieszkam w szkocji i w moim małym dość mieście brak speców od merca, byłem w aso ale wołają 160 funtów (~770pln) za godzinę diagnozy i nie ma pewności że coś znajdą.
I tak się zastanawiam czy usowac dpfa czy może to być coś innego, z tego co mechanicy mówią, może to być także ten zawór przy turbo albo egr, z tym że problem występuje tylko podczas wypalania, więc najpierw chciałem skonfrontować to z wiedzą naszego forum, może ktoś coś doradzi zanim odstawie auto do warsztatu.


Sent from my LYA-L09 using Tapatalk

Oczywiście to może być co innego (np. EGR) ale raczej to DPF. EGR czy czujnik dawałyby błąd przy diagnostyce.
W kraju są spece którzy są w stanie wyczyścić filtr (oczywiście wymaga to demontażu) choć opinie o tym zabiegu są podzielone.
Wydaje mi się, że DPF jest na tyle przytkany, że część sadzy nie wypada się wcale. Obliczanie zajętości filtra odbywa się chyba na podstawie ciśnień, ale możliwe że przy częściowym zapchaniu nie wychwytuje tego - daje 4% a tymczasem masz o wiele więcej, co przy zbliżaniu się do teoretycznych 100% skutkuje przytkaniem.
Po pierwsze zobacz jaki masz olej - czy na pewno Lowsaps (część Midsaps też jest akceptowalna do aut z DPF ale nie wszystkie). Oleje "mid" i "full" podczas spalania mogą przytkać DPF. Ewentualnie zastosuj jakiś markowy dodatek do paliwa pomagający wypalić DPF. Można też wywołać komputerem wypalanie, może takie "stacjonarne i pełne" mu pomoże. Chyba warto łapać się każdej alternatywy zanim wymienisz DPF - tym bardziej, że tam wszystko kosztuje więcej niż w kraju.
Wycięcie też może być problematyczne, bo musisz wyprogramować filtr lub założyć emulator (znów koszta).


Offline Rafal_88

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2120022a931419
    • Zobacz profil
  • Samochód: e220 cdi
Odp: Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Czerwca 2021, 14:55 47s »
@r66 dzięki za wskazówki.

Wstępnie rozmawiałem z mechanikiem i jest w stanie wyjąć wkład i wgrać mu "wirusa" tak żeby auto myślało że dpf jest cały czas czysty za 350funtow całość, więc nie jest tak źle. Teoretycznie ten zabieg wyeliminuje mój problem ale co jeśli to nie dpf, bo bez wypalania auto jeździ dobrze, jedyne co to skrzynia przy redukcji zaczęła lekko szarpać na 3 i 4 biegu ale na to być może adaptacja pomoże. Bądź to jest ten objaw co przy wypalaniu i zgrywa się z redukcja biegu, bo podczas wypalania spadek mocy i strzał powietrza najczęściej zgrywa się ze zmianą biegu ale nie zawsze.
Co do dodatków do wypalania to wlałem mu jakieś 3 tyg temu i interwał wypalania wydłużył się do co 500km ale tylko na tydzień. (robię dziennie około 200-250km)

Jeszcze jedna rzecz, znajomy pracuje w volvo, sprawdził mi auto boshem kts'em i zero błędów, potem wziął jakiś inny komputer i też nic. Ale jak używam skanera obd z eBaya na bluetooth to wyrzuca kilka błędów, nie wiem czy to coś ma do tego problemu czy może skaner z eBaya jednak może mieć rację.

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Mercedes-Benz
VIN: WDD2120022A931419

============1==============
U0103(00)
Raw code: C10300
ECU: Jednostka sterująca skrzyni biegów[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Data bus, gear shift module - no communication
Mercedes-Benz: Lost Communication with Gear Shift Module

============2==============
U0426(00)
Raw code: C42600
ECU: Jednostka sterująca skrzyni biegów[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Invalid data received - immobilizer control module

============3==============
U0429(00)
Raw code: C42900
ECU: Jednostka sterująca skrzyni biegów[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Invalid data received - steering column control module

============4==============
P0471(28)
Raw code: 047128
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Exhaust gas pressure sensor - range/performance problem
Mercedes-Benz: Exhaust Pressure Sensor Range/Performance

============5==============
P0472(14)
Raw code: 047214
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Exhaust gas pressure sensor - low input
Mercedes-Benz: Exhaust Pressure Sensor Low

============6==============
P2453(96)
Raw code: 245396
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Diesel particulate filter (DPF) pressure sensor A - circuit malfunction

============7==============
P0562(00)
Raw code: 056200
ECU: Jednostka sterująca skrzyni biegów
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: System voltage - low
Mercedes-Benz: System Voltage Low


Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


Offline Rafal_88

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2120022a931419
    • Zobacz profil
  • Samochód: e220 cdi
Odp: Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Czerwca 2021, 14:58 16s »
Dodam że exhaust back pressure sensor, wymieniony jakiś miesiąc temu.

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Czerwca 2021, 08:08 34s »
Bo to może są stare błędy (poza tym ostatnim). Sprawdź jeszcze akumulator. Będziesz potrzebował do tego kogoś do pomocy. Podczas rozruchu napięcie nie powinno spaść poniżej 10,5V. Przez kilka sekund po uruchomieniu powinno być około 12V, potem powinien ruszyć alternator i dać więcej.
Zanim coś wytniesz sprawdź "ręczne" wypalanie komputerem. Może pomoże, a jak tak to unikniesz kosztów.

Offline Rafal_88

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2120022a931419
    • Zobacz profil
  • Samochód: e220 cdi
Odp: Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Czerwca 2021, 09:01 05s »
Tak właśnie zrobiłem, pojechałem do mechanika i sprawdził aku jakimś testerem i wyszło 24% life. Aku miał 2 lata więc był jeszcze na gwarancji i wymienili od ręki. Ale niestety błędy zostały. Nie jestem pewien co do tego akumulatora w bagażniku ani za co on odpowiada i czy może mieć jakiś wpływ na generowanie takich błędów.
Zrobię tak jak napisałeś, wypalanie postojowe i cały czas mu będę lał środków do wypalania, zobaczymy co będzie.

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


Offline Rafal_88

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2120022a931419
    • Zobacz profil
  • Samochód: e220 cdi
Odp: Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Czerwca 2021, 18:36 55s »
Witam ponownie

Wracając do tematu zauważyłem że Dpf Sensor teoretycznie działa, ale wartości na live data są dziwne. Według filmiku z YT jak koleś wymienia ten Sensor, ma tam w xentry info ze Sensor na włączonym silniku powinien mieć wartości od 0bar do trochę ponad jeden bar. Mój sensor działa w zakresie 0 do 0.25bar maxymalnie. 0.25bar było przy ostrym przyspieszaniu.
Podczas normalnej jazdy w mieście jak i na trasie z reguły jest 0.01bar.
Wartości sprawdzane przed wypalaniem DPF jak i po wypalaniu są podobne.

Posiada ktoś wiedzę czy te wartości są ok?
Czy może sensor jest przypchany
Pozdrawiam

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Dziwne zachowanie podczas wypalania DPFa
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Czerwca 2021, 18:36 55s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock