Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: jary w 25 Sierpnia 2018, 18:49 39s
-
Witam
Dzisiaj z ciekawości odkręciłem korek płynu chłodniczego i od góry kolor wygląda na ciemny, a jak się popatrzy na zbiorniczek z boku to widać czerwony. Od czego taki kolor mógł się zrobić ? Czy to oznacza jakas usterke ? Nie widac oleju w zbiorniczku.
-
Plyn MB jest niebieski.
Jakikolwiek inny kolor oznacza ze ktos skapil na serwisie a do tego dlaczego plyn, ktory powienien chodzic 15 lat zostal wymieniony?
-
Byłem ostatnio w ASO i koleś wyjął butelke oryginalnego i był czerwony.
Wiem jedynie tyle że z 5 tys temu piecdziesiotka płynu była dolewana
-
moj jest czerwony i taki wyjechał z salonu. A 15 lat to chyba w USA wytrzymuje... Kajtek, Kajtek...
-
A 15 lat to chyba w USA wytrzymuje... Kajtek, Kajtek...
A co Twoja instrukcja zaleca?
-
Mi w ASO MB dolewali niebieski i twierdzili, że absolutnie nie ma być czerwony...
Czerwony natomiast był oryginał do VAG - VW i Audi, którymi jeździłem...
-
Ja również i w C-klasie i w E-klasie mam niebieski płyn chłodniczy.
Kupowałem też oryginalny koncentrat płynu chłodniczego MB i on także jest granatowy (niebieski po rozcieńczeniu 1:1).
Kupowałem koncentrat gdyż w c-klasie wymieniałem termostat i musiałem później dolać brakujący płyn.
Czerwony płyn to miałem chyba olej w skrzyni biegów w Oplu Astrze :P
-
to dziwne bo mi w ASO dolewali do drugiego zbiorniczka chłodzacego czerwony i na butelce był znaczek mercedesa i mówił że jest oryginalny. samochod c207 2016 rok e400
Dzisiaj się przyjrzałem to wygląda na taki brązowawy
-
Wcześniej miałeś zielony, dolali ci czerwonego to masz brązowy.
Kolor płynu nie ma znaczenia, wszystkie obecnie produkowane są mieszalne.
-
Mam nadzieje, bo już myślałem że coś złego dzieje się w układzie chłodzenia i dlatego taki kolor
-
Płyn MB jest najwyższej jakości i ja go także uzywalem w moich pickupach, co zmniejszyło częstotliwość pracy wiatraka.
Stary plyn MB byl kolorów sików, ale juz jakies 5 lat temu. jak nie wiecej zmieniono go na niebieski.
-
Rozumiem
Czyli na 100% olej zmienił kolor bo był zmieszany tak ?
Bałem się że może być coś nie tak
ps. wiem że była wymieniona chłodnica bo dostał lekko z przodu
Dzisiaj przypatrzyłem się dobrze i kolor jest czerwony, ale jak przyswiecilem latarką bezposrednio to wyglada na ciemny.
Jeszcze interesuje mnie drugi zbiorniczek płynu chłodniczego - od czego on jest ?
-
Gdzie niby jest ten drugi? Zrób zdjęcie.
-
Pod pokrywą silnika
https://zapodaj.net/c74d7dae72b9e.jpg.html
ps. pod maską już wyczyszczone :)
-
Ja ostatnio czyscilem chłodnice i wymienialem płyn. W zbiorniku był czerwony a po odkreceniu nakrętki na gwincie był niebieski czyli ktoś zmienił. Przed czyszczeniem chłodnicy termostat otwierał mi się przy 105 stopniach i automatycznie temperatura spadała do 95. Podczas jazdy do 80km/h temperatura była cały czas 95-105 a powyzej 100km/h temp spadała i utrzymywała się w okolicach 84 stopni. Po wymianie na płyn niebieski jest dokładnie to samo i różnicy nie widzę.
Podczas kupna płynu zauważyłem że, kolory maja znaczenie bo niebieski to G11 a czerwony to G12+ i niebieski to jakiś mineralny a czerwony to już jakiś inny i powiedziano mi że nie wolno ich mieszać. W instrukcji też były inne normy MB na niebieskim i czerwonym płynie
-
Koledzy ,to artykuł który wyjaśnia dlaczego płynów nie należy mieszać i że są jednak różne: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-dobrac-odpowiedni-plyn-chlodniczy/xb3f5z.Jesli czerwony mercedesa jest z innym oznaczeniem niż niebieski to jednak nie powinno ich się mieszać.
-
Prezes "nie ma takiej strony"
Cokolwiek to bylo, ja czytam artykuly gryzipiorkow o motoryzacji z przymruzeniem oka.
Stary plyn MB byl koloru sikow. Nowy jest niebieski.
MB pozwala na ich mieszanie w oficjalnym liscie.
Czerwonego plynu nigdy nie widzialem, no ale nie musialem kupowac go od kilku lat, wiec technologia na pewno poszla do przodu.
Ciagle bym dobrze sprawdzil jako ze oryginalne plyny MB sa drogie i wielu mechanikow wlewa rozne badziewia aby zaoszczedzic pare zlotych.
-
Ta strona jak pisałem jeszcze była ,niestety przepadła .Na stronie było wyłożone czym się różnią płyny chłodnicze .Od niedawna stosuje się płyny z glikolu propylenowego ,nie trujący ,dawniejsze były z glikolu etylenowego ,silnie trujące ,oczywiście obydwu płynów nie należy mieszać.Może być odwrotnie jeśli chodzi o te glikole ale jednak są nie mieszalne.
-
Strona jest, tylko postawiłeś kropkę zaraz po linku i się kropka że słowem jeśli dokleiła do liku, wystarczy to usunąć i się otwiera, dla leniwych:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-dobrac-odpowiedni-plyn-chlodniczy/xb3f5z
-
Po przeczytaniu jest tak jak poderzewalem przed przeczytaniem.
Gryzipiorek ktory nawet nie ma jaj aby sie podpisac - rozwodzi sie nad tematem na ktorym sie nie zna.
Zaleca on używanie uszczelniaczow do chłodnic.
Koniec kropka.
-
Może komuś się przyda ;)