Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: danielkupski w 26 Lipca 2018, 23:44 24s
-
Witam, problem z obrotami w 350cdi silnik po zapaleniu czasami od razu pracuje nierówno a czasami po minucie, ale nie jest to typowo nierówna praca jak np przy braku pracy jednego cylindra, zmienia się to, raz pracuje gorzej, po 30 sekundach znowu lepiej. Wygląda to na problem powietrza dolotowego, wymiana przepustnicy nie pomogła, wymiana przepływomierza nie pomogła. Po zdjęciu osłony z EGR widać jak obroty falują a przy tym zawór EGR zamyka się / otwiera i słychac jak przepustnica robi to samo. Zasterowanie EGR i przepustnicy (M24/4) z SD prawidłowe, EGR az zadusi silnik (do zagaśnięcia silnika) a roznica na przepustnicy to 200hPa. Jest reakcja po odpięciu czujnika ciśnienia (B60) na listwie obok EGR, jednak po odpięciu tego czujnika nastawnik turbiny otwiera się na maksa, ale silnik pracuje równo (wymiana tego czujnika też nie pomaga). Czy ktoś z Was miał podobny problem?
-
witam, i jak rozwiazales problem ?
-
Podłącze się do pytania, napisz co ci wyszło.
-
Mam podobnie w swoim.
W czasie jazdy nieraz potrafi poszarpac zwłaszcza przy po popuszczeniu pedalu gazu po przyspieszeniu.
SD po podłączeniu wywala blad:
P004671 zaklocenie funkcji klapy regulacji cisnienia doladowania.Nastawnik jest zablokowany.
Czy wie ktoś coś ??
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
Sztachan1975 - czy mozesz to nagrac?
Jest kilka informacji na ten temat w jezyku angielskim :
https://www.obd-codes.com/p0467
-
Sztachan1975 - czy mozesz to nagrac?
Jest kilka informacji na ten temat w jezyku angielskim :
https://www.obd-codes.com/p0467
Spróbuję jak tylko znajdę chwilę.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
Przyczyną prawdopodobnie a nawet na 99% jest przytarta sztanga w turbinie.
Chodzi bardzo ciężko.
Próbowałem ja troszkę rozruszać kombinerkami ciągnąc i wciskajac w dół na przemian lecz nie wiele to dało.
Czeka mnie demontaz i czyszczenie 
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
Przecież to masz w komunikacie błędu.
Sam diagnozujesz SD czy jakiś 'fachowiec' Ci zrobił test i nie powiedział co dalej, dlatego szukasz tutaj?
Przecież komputer pozwala wejść 'głębiej' w błąd i prowadzi za rączkę sugerując rozwiązania.
-
Zakładając ze odczyt błędu jest poprawny, to najprawdopodobniej są zamulone łopatki turbo.
Trzeba turbo rozebrać i oczyścić.
-
I jak przeczyściłeś turbo? Już wszystko z nim jest ok?
-
Witam.
Tak.
Nawet nie rozbierałem. Wystarczyło rozruszać ciegło dobrze i hula.
Kiedys jak będzie cos grubszego do roboty to rozbiorę.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
Witam, problem z obrotami w 350cdi silnik po zapaleniu czasami od razu pracuje nierówno a czasami po minucie, ale nie jest to typowo nierówna praca jak np przy braku pracy jednego cylindra, zmienia się to, raz pracuje gorzej, po 30 sekundach znowu lepiej. Wygląda to na problem powietrza dolotowego, wymiana przepustnicy nie pomogła, wymiana przepływomierza nie pomogła. Po zdjęciu osłony z EGR widać jak obroty falują a przy tym zawór EGR zamyka się / otwiera i słychac jak przepustnica robi to samo. Zasterowanie EGR i przepustnicy (M24/4) z SD prawidłowe, EGR az zadusi silnik (do zagaśnięcia silnika) a roznica na przepustnicy to 200hPa. Jest reakcja po odpięciu czujnika ciśnienia (B60) na listwie obok EGR, jednak po odpięciu tego czujnika nastawnik turbiny otwiera się na maksa, ale silnik pracuje równo (wymiana tego czujnika też nie pomaga). Czy ktoś z Was miał podobny problem?
Witam, po powrocie z drogi około1000km pojawił mi się podobny problem, po odpaleniu zimnego silnika jest ok około minutę następnie praca staje się lekko nierówna. Dzieje się tak tylko na wolnych obrotach, ktoś miał taki problem ?