Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Arolahti dnia 10 Jun 2024
  • Witam
    Mam mały problem z moim E350 cdi. Jako że jestem świeżym posiadaczem W212 z 3 litrowym dieslem to mam pewne pojęcie o mercedesach - mam jeszcze w211 2.2 cdi parę lat, ale do rzeczy. Wymieniałem filtry powietrza i paliwa. I o ile filtry powietrza do wymiany - nie ma filozofii to już filtr paliwa dał mi sie we znaki. Do wymiany filtra trzeba odsunąć/zdemontować rurę aluminiową od turbo do tłumika szmerów i tu pojawił sie problem. Rury nie mogłem zdemontować więc ją odsunąłem maksymalnie "do tyłu" . Następnie jakoś wydobyłem ten filtr paliwa i wymieniłem... Poskładałem wszystko do kupy i ... podczas przyspieszania słychać Świst powietrza - tak w okolicach 1800-2800 rpm. Ewidentnie jest nieszczelność układu intercoolera. Podejrzewam, że nie trzyma oring rury co wchodzi na turbo - wielokrotnie tą rurę musiałem przemieszczać do przodu do tyłu - czy to jest miejsce w którym często dochodzi do nieszczelności? Oring już zamówiłem, będę chciał go jak najszybciej wymienić ale wcześniej warto zapytać... :)

    Objawy
    - Świst słychać przy otwartej szybie bocznej, przy zamkniętej szybie podczas przyspieszania raczej nie słychać
    -Przy normalnym przemieszczaniu - bez dynamicznego przyspieszania- jezdzi dobrze, świst powietrza słychać
    -Na autostradzie, przy ostrym przyspieszaniu łapie bład, bez checka, wtedy wyłączy turbo i nie ładuje. Wystarczy zgasić samochód i odpalić i znowu jedzie jak szalony ...:)

    I ostatnie nurtujące mnie pytanie - proszę powiedzcie jak wyjąć tą nieszczęsną rurę co połączona jest bezpośrednio do turbiny ???

    Pozdrawiam
    Arek
  • #2 wysłana przez vyvyan dnia 11 Jun 2024
  • Za ten zaślepiony króciec na rurze nad filtrem paliwa to projektantowi powinno się rękę połamać. Do rzeczy. Przy odsuwaniu rury można zauważyć zielony oring na łączeniu. Może go źle założyłeś?
    Rurę da się wyjąć ale do zmiany filtra nie jest to konieczne. Musisz poluzować wszystkie łączenia i można ją przesunąć.
  • #3 wysłana przez Arolahti dnia 16 Jun 2024
  • Przyczyna znaleziona :)  Okazało się zupełnie przypadkiem że "poluzowały się" śruby tłumika szmerów - takiego ustrojstwa plastikowego zamontowanego w okolicach paska wielorowkowego osprzętu . Na ten ślad doprowadził mnie świeży wyciek oleju właśnie na tym plastikowym elemencie. Rozkręciłem wszystkie śruby, wyczyściłem i delikatnie sylikonem potraktowałem i z powrotem skręciłem... Przy okazji wymienione w sumie nie potrzebnie uszczelki i oringi na lini od turbo do chłodnicy intercoolera. Tak więc auto śmiga aż miło, a temat do zamknięcia :)
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu