Autor Wątek: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany  (Przeczytany 19877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline januszb432

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E350 CDI
E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« dnia: 10 Kwietnia 2018, 15:24 31s »
Dzień dobry,

w moim S212 4matic silnik uległ na tyle poważnemu uszkodzeniu (nie wiadomo jaka była przyczyna, stało się to podczas jazdy, dodatkowo próba rozruchu spowodowała dodatkowe zniszczenia), że mechanik uważa, że nie ma sensu go naprawiać (aluminium...), i lepiej będzie wymienić cały silnik.
Oryginalnie zamontowany silnik to OM642.856.
Zastanawia mnie czy w tej sytuacji można zamiast oryginalnego silnika użyć silnika z nieco nowszych rocznikow W212/S212 tj. modelu OM642.858, który też był stosowany w wersji 4matic?

W ASO nie chcą mi tego powiedzieć niestety, mechanik też nie jest pewny. Póki co ustalilem jedynie, że ów silnik OM642.858 był zestawiany ze skrzynia, ktora mam (722962).

E 350 CDI 4MATIC (212089) <- ten moj
Engine OM642 (642.856)
V6 DIESEL ENGINE OM642 D30 LHD REPO.

Ogolny link:
https://www.ilcats.ru/mercedes/?function=getGroups&class=1&catalog=D01&aggtype=FG&model=212089&language=en

Link do silnika:
https://images.ilcats.ru/getImage.php?catalog=mercedes&filename=BM_IMAGES_ARC/B010/B01010000129.080528.png&hash=de176418e94ec95be4e33efd7f9ef1ee


E 350 CDI / D 4MATIC (212093) <- nowszy motor montowany od 2011
Engine OM642 (642.858)
V6 DIESEL ENGINE OM642 D30 LHD REPO. GEST.

Ogolny link:
https://www.ilcats.ru/mercedes/?function=getGroups&class=1&catalog=D01&aggtype=FG&model=212093&language=en

Link do silnika:
https://images.ilcats.ru/getImage.php?catalog=mercedes&filename=BM_IMAGES_ARC/B010/B01010000147.100125.png&hash=62001cb8c6c9abab2e60d8dd02ce418e


Forum Mercedes E-Klasa

E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« dnia: 10 Kwietnia 2018, 15:24 31s »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Kwietnia 2018, 16:00 03s »
Jeżeli nowy silnik jest z kompletnym osprzętem, to na 99,9% będzie pasował. Wystarczy przekodować moduł CDI, wgrać odpowiednie oprogramowanie do nowego silnika i już.
Jeżeli jest jednak bez osprzętu, to ja widzę duże ryzyko, że stary osprzęt nie będzie pasował. Musiałbyś mieć dostęp do EPC i ze dwa dni wolnego czasu, porównywać po kolei numery osprzętu dla obu wersji silników, wtedy będziesz miał pewność.
Chodzi tu głównie o turbo, kolektory, przepływomierze itd.
Druga sprawa, to wydaje mi się, że z 642.858 montowana była skrzynia 722.966, a nie 962, czyli już 7G+.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Kwietnia 2018, 18:19 04s »
Wlasnie wymienilem taki silnik w moim W211 i jest to niesamowita praca.
Z niewiedzy troche zle zaczalem, bo odlaczalem kable od silnika, co zajelo pare dni a dopiero po sprawie doszedlem do wniosku ze trzeba bylo wypiac wiazke od komputera i wyciagnac caly silnik z przekladnia, dopiero potem odlaczac wiazki.
Co do wymienialnosci, to ja wymienialem tylko glowny blok, gdzie caly osprzet przeszedl od starego silnika, tak ze nic nie zmienialem w programowaniu.
Mialem wersje USA a remontowany silnik kupilem z Anglii. Jedyne co nie pasowalo, to moj EGR mial uklad chlodzenia wchodzacy do glowicy a glowica z UK nie miala dziury na to. Przedluzylem waz do wezy zbiorniczka.
Taka praca w USA przekracza wartosc samochodu, wiec mam nadzieje ze bedziesz mial mniejsze koszty w Polsce.
Co do podmiany silnika, to jestem zafascynowany nowym 4-cylindrowcem. Ten silnik daje ok 20% oszczednosci paliwa, gdzie roznica mocy jest minimalna.
Takze 4-cylindrowiec daje mniej szarpniec przy zmianie biegow.
Ale zmiana silnika na inny, to takze zmiana komputerow. Slyszalem o paru projektach gdzie po przekladce silnika nikt nie mogl przeprogamowac komputerow i samochod skonczyl na czesciach.

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Kwietnia 2018, 11:20 35s »
Strach to czytać.
Daj znać jak się dowiesz co mogło spowodować awarię...

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Kwietnia 2018, 12:17 24s »
Sam silnik nie różni się wiele ,natomiast osprzęt na pewno .Ja mam silnik z 2011    265 KM i mam już nie wymienne wkłady filtrów powietrza ,muszę wymieniać je z "puszkami"plastikowymi ,mam inny dolot powietrza rura aluminiowa ma wspawany króciec który przeszkadza przy wymianie filtra paliwa ,po co ona taka to wiedzą tylko w fabryce.Dlatego kupić lepiej silnik z osprzętem tak jak to pisze sewan.Trzeba też pamiętać o tym czy silnik na "adblu" czy nie bo może być inny sterownik!?

Offline januszb432

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E350 CDI
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Kwietnia 2018, 14:46 14s »
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Nie wiem czy mój mechanik będzie miał możliwość wgrania oprogramowania i przekodowaniem modułu CDI. Chyba, żeby znaleźć kogoś kto ma już z tym doświadczenie i know how?
Swoją drogą w znalezionych w internecie silnikach OM642.858 widać różnicę w umiejscowieniu EGR. Może to przez to, że jeden silnik jest z wersji na rynek brytyjski? A może to kwestia różnicy rocznikowej (2011 vs 2014)?
Zapewne najbezpieczniej byłoby wymienić na inny silnik z serii OM642.856. Ciekawe tylko czy ta seria ma jakąś usterkę, która może się objawić tak jak u mnie?

Co do przyczyny usterki - mechanik nie był w stanie tego stwierdzić. Jest możliwe, że coś sie stało z kolektorem dolotowym, jeśli dobrze zrozumiałem.
W czasie jazdy wyglądało to tak, że nagle podczas jazdy dało się usłyszeć przytłumione stuki, potem przy próbie przyspieszenia stuki stały się głośniejsze, jednocześnie zabrakło mocy, a silnik pracował już jak traktor. Dodatkowa próba uruchomienia silnika po zatrzymaniu się spowodowała tylko jeszcze większe spustoszenie wg poźniejszej relacji mechanika. Co do spustoszenia - załączam zdjęcia.
Samochód był na bieżąco serwisowany, usterka przytrafiła się przy przebiegu ok. 188 tys. km. Jedyny niepokojący objaw wcześniej dotyczył głośnej pracy przy zimnym silniku. Miało być to bliżej zdiagnozowane przy kolejnej wymianie oleju.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Kwietnia 2018, 17:46 06s »
Wyglada ze lejacy wtryskiwacz wypalil zawory?
Ja z mojego starego silnika mam dobre glowice i 5 dobrych tlokow.
Wyglada ze z naszych 2 silnikow daloby sie 1 dobry zlozyc.  ;D

Offline januszb432

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E350 CDI
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Kwietnia 2018, 22:45 30s »
Ostatnie przypuszczenie mechanika to wersja z kolektorem wydechowym - ze cos moglo sie odlupac od wewnetrznej scianki, pojsc w turbinie i dalej spowodowac spustoszenia. Ale to ciagle tylko teoria...

Jedyne niepokojace objawy, ktore kojarze wczesniej to swego rodzaju stuki przy zimnych silniku i ktos tez stwierdzil, ze spaliny maja dziwny zapach. Ale to rownie dobrze moga byc kolejne teorie nie majace nic wspolnego z rzeczywista przyczyna...

Skonczylo sie na tym, ze kupilem silnik poza Polska - a udalo mi sie znalezc identyczny model (OM642.856) - z deklarowanym przebiegiem ok. 111 tys. km. - ale bez turbiny i kolektorow wydechowych (cala reszta jest).

Teraz turbina pojdzie pewnie do regeneracji, wtryskiwacze do sprawdzenia. Nie wiadomo jeszcze jak z kolektorami...

Ps. Dzieki za opcje ze zbudowaniem silnika z dwoch. ;-) Teraz ciagle bede mial stary silnik wiec kto wie, moze na przyszlosc warto rozwazyc. ;-)))


Dodano: [time]26 Kwiecień 2018, 01:07 40s[/time]
Jeszcze w temacie kolektora wydechowego i ew. wciagniecia fragmentu jego wewnetrznej scianki przez turbine jako przyczyny rozleglej awarii silnika...

Wlasciwie trudno znalezc w internecie informacje na ten temat - poki co tylko tutaj jest informacja, ze warto kamerka endoskopowa zbadac wnetrze kolektora wydechowego, jesli doszlo do zniszczenia turbiny:
http://forums.mercedesclub.org.uk/index.php?threads/w211-om642-v6-exhaust-manifolds.122169/
"As above, manifolds should always be checked with an endoscope in cases of turbo failure (eg jamming vanes)."

Oraz tutaj:
https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=96&t=1121886

"From what i can understand the exhaust manifolds have an internal liner fitted around the flange area that breaks up & is then blown out through the turbocharger resulting in damaged vanes in the turbo which results in the need to replace the turbo together with the exhaust manifolds & necessary gaskets etc."

W obu przypadkach przewija sie watek silnika 642.

Pojawia sie natomiast duzo wzmianek o usterce kolektorow ssacych (klapki), ale wg mechanika to nie to.

Nowe kolektory wydechowe to ok. 4 tys. zl. i pytanie czy jest sens inwestowac w ich wymiane, skoro nie ma pewnosci, ze to one byly przyczyna usterki? Moze warto poszukac dobrego diagnosty mogacego sprawdzic te kolektory?

Dodano: [time]10 Maj 2018, 17:03 16s[/time]
Jeszcze okazuje sie, ze w ASO mozna nabyc fabrycznie regenerowane kolektory wydechowe i chyba z tej opcji skorzystam (sa ok. 30% tansze i ponoc rowniez na gwarancji).
Przy okazji watek z kolektorami od silnika OM642 jest jeszcze ciekawie opisany na tym forum:
https://www.motor-talk.de/forum/turbo-defekt-kruemmer-loest-sich-von-innen-auf-t3217622.html?page=38#post53177878


Dodano: 21 Maja 2018, 20:12 08s
Udalo sie w koncu zakupic regenerowane fabrycznie kolektory. Dowiedzialem sie o takiej opcji dopiero za trzecim razem dzwoniac do fabrycznego serwisu Mercedes-Benz w Warszawie. Koszt - ok. 1300 zl za sztuke (przy zwrocie starych kolektorow). Sa na gwarancji i wygladaja jak nowe, nowe zas kosztuje ok. 2000 zl.

Mozna zobaczyc na zdjeciach (sa tam tez przede wszystkim zdjecia uszkodzonego silnika):
https://drive.google.com/open?id=1b6o5y4TpNZklqqo5KKosHegUkyRdwEvY

Przy okazji na niemieckim forum pisza o takich zamiennikach:
https://www.ebay.de/itm/Abgaskruemmer-Auspuffkruemmer-Kruemmer-Mercedes-C-E-S-GL-ML-320-cdi-350-cdi-/173212524940?_trksid=p2141725.m3641.l6368

Ale chyba nikt ich jeszcze nie testowal... Do tego ponoc potrzebna jest do nich tasma izolujaca od wysokich temperatur (lub inny patent).
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2018, 20:12 08s wysłana przez januszb432 »

Offline Andrzej,M

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W 212, 350 CDI 4 MATIC
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Września 2018, 22:29 14s »
Witam

dokladnie mialem taki sam silnik 642 856 ktory sie zatarł po 202 000 km

ale mam pytanie jak czesto lub po jakiej ilosci km wymieniacie olej w silniku ?




Offline kula1981

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120251A043936
    • Zobacz profil
  • Samochód: 350CDI
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Września 2018, 11:15 37s »
U mnie teraz podobna sytuacja, już po wymianie silnika.
Awaria drugi raz i nie wiadomo w czym problem :(
Chyba te silniki są słabe :(

https://www.w212.pl/silnik-osprzet-silnika/e350-om642-cylinder-wypalony-wstryskiwacz-uszkodzony/

Offline Andrzej,M

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W 212, 350 CDI 4 MATIC
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Września 2018, 12:41 10s »
Chce powiedzieć ze prawie każdy mechanik z którym rozmawiałem zwracał mi uwagę na to jak często wymieniałem olej w silniku ( powiedzieli ze powinno się to robić nie później jak po przejechaniu 12 000 km) sprawę marki oleju pomijam tu już są różne szkoły i przyzwyczajenia

i dlatego pytałem jak często to robiliście przed swoimi awariami

ja po wymianie swojego silnika wraz z osprzętem przejechałem już ponad 30 000 km ale wymieniam olej w silniku co 10 000 km przy czym wlewam płukankę później wymieniam olej i dodaje uszlachetniacze

i raz na 30 000 km robię czyszczenie wtryskiwaczy ( zewnętrznym urządzeniem bez wyjmowania ) i dodatkowo robię wodorowanie silnika

są różne opinie co do tych czynności ale ja tak robię i myślę ze silnik u mnie pracuje ciszej równiej i oby jak najdłużej


 
   

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Września 2018, 06:15 45s »
Ja naszym OM642 przejechalem co prawda tylko ok 30k km zanim zassał wode, ale olej zmieniałem tak jak komputer kazal co ok 20k km.
Rozebralem silnik na czesci i wszystko pięknie w środku wyglądało (poza przemielonym korbowodem).
Żadnych nagarow nie licząc kolektora. Jedno co w tych silnika trzeba brac pod uwage poza uszczelkami chłodnicy oleju, to czyszczenie nagarow na klapkach kolektora.
W moim silniku przy 300k km nagary jeszcze nie powodowały żadnych błędów, ale inni mieli to przy mniejszych przebiegach.

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Września 2018, 11:23 30s »
Ja mam przebieg 190 tyś/km i dzięki tym słynnym uszczelkom chłodnicy oleju mam wyczyszczone kolektory ,mechanik stwierdził że "nie było tak źle z kolektorami". Wymieniam olej jak podpowiada asystent,zazwyczaj jest to rok.W tej chwili jeżdżę na oleju motul ,ale do tej pory we wszystkich mercach lałem mobil 1.Niestety mechanik wprowadził  motula ,bo jak twierdzi klienci narzekali że w silnikach ich aut ubywa oleju?!. Podejrzewam że cena czyni cuda,ale motul nie jest złym olejem dlatego nie protestowałem przy zmianie.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Września 2018, 16:16 46s »
Pytanie jaki Motul?
Ja ostatnio kupilem Motul 8100 X-clean EFE który ma specyfikacje 229.52.
Zrazilem sie do Mobila przed laty jak testy pokazywały nadmiar zelaza, co okazalo sie charakterystyka oleju a przedstawiciel Mobila na forum ominął pytanie dlaczego tak sie dzieje.

Offline Andrzej,M

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W 212, 350 CDI 4 MATIC
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Września 2018, 22:57 41s »
ja używam Mobil 1 i dodatki TEC 2000

widze ze jednak wymieniacie olej tak jak zaleca instrukcja/asystent  20 000 km lub 1 rok jednak ja tyle sie nasluchalem od moich mechanikow ze wymieniam co 10 000 km

zaraz czeka mnie czwarta wymiana oleju w tym roku ale te km lecą


Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Września 2018, 23:19 08s »
ja używam Mobil 1 i dodatki TEC 2000

widze ze jednak wymieniacie olej tak jak zaleca instrukcja/asystent  20 000 km lub 1 rok jednak ja tyle sie nasluchalem od moich mechanikow ze wymieniam co 10 000 km

zaraz czeka mnie czwarta wymiana oleju w tym roku ale te km lecą
Mnie test oleju kosztuje 1/4 tego co olej i filter.
Mechaników unikam jak zarazy.  >:(

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: E350 CDI - awaria silnika i konieczność jego wymiany
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Września 2018, 23:19 08s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock