Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: piasek103 w 14 Listopada 2018, 17:00 07s
-
Witam posiadam e350 cdi od jakiegoś czasu jak zrobiło się zimniej zauważyłem że, pod czas odpalania samochodu po nocy występuje hałas który trwa 2-3 sekundy. Z mojego doświadczenia wydaję mi się że, jest to uszkodzony napinacz łancucha dodaje film ba którym wyraznie słychać ten hałas.
-
Miałem tak samo wymienili rozrząd hałas ucichl ale za to mam problemy z silnikiem teraz więcej spała i coś grzechocze jak przyspieszam...
-
Nie wiem czy mi się wydaje, ale nawet jakby się troszkę dławił przy starcie.
Moim zdaniem grzechot łańcucha.
Ile nalatane?
-
280000 ale realny bo jestem 2 wlascicielem w de i tam nadal go uzytkuje
-
Nagle tak się zaczeło wczesniej było ok. Trzy miesiące temu wymieniałem pasek mikro i rolke napinacza. Ale że nie było dostępnej na miejscu lepszej jakości została założona najtańsza może to jest powodem ale wątpie.
-
Jak często wymieniasz w nim w filtr i olej, i jak to było wcześniej serwisowane?
Viva Long Life?
-
Wczesniejszy właściciel do końca serwisował
Co 25000 km olej i filtr olej orginal mb 5w30 jeżdził ciągle autostrady. Serwisował go do 265000 km ja leje 5w30 Motu xClean fe i wymieniam co 15000 km
-
Jak myślicie na bank napinacz rozrządu czy może coś na pasku wielorowkowym? Jest jakaś możliwość sprawdzenia naciągu łańcucha bez demontarzu
-
Rzadko zmieniany olej, zobacz jaki malutki tam jest filterek oleju... Klasyka, że to dzwoni.
Jeżeli to nic z osprzętu, to napinacz poszedł na bank. Ciekawe ile jeszcze ten łańcuch da radę.
Można to spróbować uratować nowym napinaczem- albo będzie dzwonił cały czas albo się uciszy. 50% szans. Jeżeli wykręcisz napinacz który jeszcze się całkiem nie rozwalił, to jest szansa, że tylko jego wymiana wystarczy.
ASO mają specjalny przyrząd do mierzenia rozciągnięcia łańcucha. Wkręcasz go zamiast napinacza, kręcisz wałem, odczytujesz z niego ile tam jest stopni.
Uszkodzony napinacz (srebrny element nie powinien być widoczny):
https://mbworld.org/forums/attachments/diesel-forum/410988d1502577367-om642-chain-stretched-photo-chain-tensioner-om642-chain-tensioner.jpg
Skoro mieszkasz w Niemczech, to poczytaj:
https://www.motor-talk.de/forum/320-cdi-v6-steuerkette-t5628569.html?page=1
-
A co z osprzętu mogło by tak robic najłatwiej bez paska chyba odpalić a nie wiesz czy można gdzies ten specjalny przyżąd do pomiaru kupić ??
-
Ktoś tutaj w 651 miał podobny problem, i na szczęście okazało się coś innego niż łańcuch.
Przyrząd można pewnie kupić w ASO, poczytaj tematy na motor-talk. Tam ktoś chyba za kilka EUR jest w stanie Ci to wysłać byś sam sobie zmierzył.
Napinacz można zobaczyć przez korek wlewu oleju, ale pewnie tym masz już OM642 LS i masz go zasłoniętego.
-
Właśnie mam widoczny przez korek i dociska ślizg.
-
Ciekawe, myślałem, że od 2010 już tego nie widać....
Pozycja napinacza zmienia się, po uruchomieniu może stanąć w innym miejscu. Możesz to zaobserwować, jak bardzo będzie wysunięty.
Jeżeli naprawdę, to się zrobiło z dnia na dzień, to zaryzykowałbym wymianę napinacza, ale miałbym też na uwadze, że w ostateczności, trzeba będzie przewinąć nowy łańcuch.
-
Chyba tak zrobie zaloze nowy napinacz ale najpierw odpale bez paska wielorowkowego dziekuje za wskazowki
-
To w sprawnym napinaczu musi byc widoczny ten srebny element tak ?
-
Przecież napisałem, że nie.
-
Taki mam mozliwosc wziasc od znajomego na probe mowi ze sprawny dodaje zdjecie ale chyba tez juz lipa z nim
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1310773-81a73fb1-27a9-4260-a3b6-d22fc3.jpg
-
Znajomy albo się nie zna, albo Cie nie zbyt lubi.
To szrot.
Po prawej stronie, nowy napinacz:
https://www.benzworld.org/forums/attachments/w164-m-class/2149850d1493087937-om-642-bluetec-timing-chain-issues-tensioners.jpg
-
Faktycznie dzieki za fotke. Na Niemieckim forum wyczytałem że ktoś wymienił napinacz i problem zniknoł ale wspomniał że musi byc firmy Ina. Jutro spróbuje odpalic bez paska klinowego że by się upewnić.
-
Dzisiaj odpalałem bez paska wielorowkowego ta sama sytuacja dodaje filmik czyli jednak napinacz. Ogladałem łancuch przez wlew oleju jego napięcie przed i po odpalaniu. W obu wariantach przelega bardzo mocno nie da się go odciągnąć maksymalnie może na 1 mm zębatki dwie ktore tam widać też są w idealnym stanie. Po niedzieli spróbuje wymienić sam napinacz i moje pytanie czy lepiej kupić firmy Ina jak radzili na forum Niemieckim czy oryginalny w Mercedesie ?
A i jeszcze jedna sprawa czy bez problemu uda się go wykręcić jak ściągne dolot powietrza?
-
Nic nie słyszałem o napinaczu łańcucha firmy INA.
Jak widzisz, oryginał już się popisał, możesz kupić następny, albo 2x tańszy zamiennik, febi/swag- jak wolisz.
Koła w tym silniku nie mają problemów, w razie czego, wymień łańcuch i napinacz i będziesz śmigał dalej.
-
Tam cos pisali że lepszy jest napinacz Ina od oryginału ale jak założe napinacz że by sprawdzić to nie zepsuje się sie odrazu jak będzie trzeba wymienić też łancuch ?
-
Jeżeli wyjmiesz stary napinacz i Ci się rozsypie tak jak te przykładowe, będziesz wiedział, że jest uszkodzony, to 99,9% nowy napinacz już nic nie pomoże. Jak wkręcisz nowy sprawny, to on nie ma szans dotknąć ślizgu i napiąć łańcucha, bo jest po prostu krótszy niż stary rozwalony. Jeżeli ogarniasz sam takie tematy jak wymiana łańcucha w domowych warunkach, to rób sam kiedy Ci pasuje, jeśli nie, to podjedź do warsztatu który w razie czego jest w stanie zmienić łańcuch. Jak wstawisz nowy napinacz to będzie walił cały czas, tak nigdzie nie pojedziesz, więc musisz wstawić stary, by dojechać do warsztatu lub laweta.
-
Robilem kiedyś łańcuch z kolegą ale w om646 też tylko łańcuch i napinacz. Nie wiem jak tu jest czy trzeba go zkuwać jakimiś narzędziami czy jest w całości.
-
Przy jakim przebiegu robiłeś w 646?
Tutaj ogarniesz to jak zdejmiesz 1 pokrywę zaworów, tą właśnie gdzie masz wlew.
Nie wiem czy jest w całości, ale wydaje mi się, że i tak go musisz rozkuć by go podłączyć do starego i przewinąć.
-
Przy 360000km
-
Jak tam, poradziłeś sobie z tym łańcuchem? Pali teraz ładnie?
-
Jeszcze nie czekam na czesc dam znac
-
Kurta wodna.
u mnie tak jakby tez jest ten grzechot po uruchomieniu silnika ( 2.2 )
E200 W212 2010r.
czyli tez musze sie liczyc ze napinacz i ewentualnie lancuch do wymiany ?
auto kupione niedawno i poprzedni wlasciciel powiedzial ze po wymianie oleju problem zniknie na jakis czas.... ( do kolejnej wymiany )
-
Właśnie wymieniłem już napinacz po wyciągnięciu były identycznej długości pierwsze odpalenie tylko kręcił nie chciał odpalić nie wiem z jakiej przyczny dopiero za 4 razem zapalił i nie było tego dzwięku. Dziwne bo jak wymieniałem kiedyś w 2.2 cdi to hałasował chyba z 20 sekund zanim zaczoł normalnie pracować. Okaże się jutro rano czy pomogła wymiana dodaje zdjęcie i film.
-
https://ibb.co/z4XG1M0
-
Jeżeli silnik ładnie pracuje po odpaleniu to wszystko jest ok, dziwne, że nie odpalił od razu.
Brawo za szybką reakcję.
-
Jak juz zapalił to chodził ładnie i nie było tego grzechotu. Dziwne to bo powinien być przy pierwszym odpaleniu zanim olej złapie tylko ten napinacz był tak jak smarem wysmarowany.
-
Nowy napinacz jest w środku już z olejem, przynajmniej oryginalny, co prawda nie aż tyle, jak podczas pracy, ale suchy nie jest. Taki wtedy łatwiej wkręcić.
Jakiej firmy w końcu zamontowałeś?
-
Zamontowałem firmy Ina taki jak na Niemieckim forum pisali że by założyć taki idzie niby fabrycznie i byl najdrozy.
-
Możesz podać dokładne numery tego napinacza? Jaki koszt?
Skoro idzie fabrycznie to to samo co jest do kupienia w ASO pod numerem A6420500311 ?
-
Nie wiem czy na pewno tak wyczytalem ze z tej samej firmy tylko w serwisie jest znaczek mb a tu nie Ina 551018310
-
Ten sam producent moze sprzedawac ta sama czesc jako OE Mercedes, gdzie czesc bedzie miala numer mercedesowski i musi przejsc rygorystyczne testy MB, albo moze ta sama czesc sprzedawac niezaleznie ze swoim numerem i wtedy sie to nazywa OEM i nie przechodzi testow MB