Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Michal95 w 18 Lipca 2024, 00:03 54s

Tytuł: Generalny Remont OM642
Wiadomość wysłana przez: Michal95 w 18 Lipca 2024, 00:03 54s
Posiadam Mercedesa w212 E350 (Rok produkcji 2009)
Silnik: OM642 Blue Efficienty 
W samochodzie zepsuł się silniczek od sterowania turbo. Ale mimo to dalej jeździł. Z racji przebiegu (250 000km) wyszedł pomysł aby zrobić ogólny remont.
W samochodzie zostało wymienione:
•   Silnik sterowania turbo
•   Poduszki pod silnikiem
•   Pompa wysokiego ciśnienia
•   Przewody paliwowe
•   Pompa wody
•   Alternator
•   Łańcuch rozrządu
•   Ślizgi łańcucha rozrządu
•   Napinacz rozrządu
•   Pasek klinowy
•   Rolki paska klinowego
•   Chłodniczka oleju (ta pomiędzy głowicami)
•   Silnik klap wirowych (klapy wirowe usunięte, dziury nagwintowane i zaślepione)
•   Uszczelniacze zaworów
Głowice zostały ściągnięte i splanowane, zawody wyszlifowane.
Samochód po naprawie odpala wyłącznie na „plaku”. Gdy już zapali chodzi nierówno i po chwili gaśnie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów jednak korekty wtrysków są dziwne:
Cylinder 1: -2.62         Cylinder 4: +2.32
Cylinder 2: -1.52         Cylinder 5: +1.93
Cylinder 3: -2.31         Cylinder 6: +2.19
Kompresja w cylindrach 20Bar (Na jednym 19Bar).
Układ paliwowy odpowietrzony, wtryski pracują.
Nie mogę znaleźć przyczyny dlaczego silnik nie chce pracować jak należy. Jest ktoś kto może spotkał się z czymś podobnym lub ma pomysł co mogło pójść nie tak?



Tytuł: Odp: Generalny Remont OM642
Wiadomość wysłana przez: Michal95 w 23 Lipca 2024, 18:08 52s
Witam ponownie. Sprawa się wyjaśniła. Rozrząd po stronie kierowcy był źle złożony (Przestawiony o 180 stopni). Komputer nic nie pokazywał ponieważ czujnik znajduje się tylko na drugiej głowicy. Patrząc na schemat (w załączniku) można się pomylić ponieważ obrazek nr 4 jest w lustrzanym odbiciu. Na tym filmie jest pokazane jak poprawnie złożyć rozrząd. Może komuś to pomoże.
" Pozdrawiam.