Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Michal95 w 18 Lipca 2024, 00:03 54s
-
Posiadam Mercedesa w212 E350 (Rok produkcji 2009)
Silnik: OM642 Blue Efficienty
W samochodzie zepsuł się silniczek od sterowania turbo. Ale mimo to dalej jeździł. Z racji przebiegu (250 000km) wyszedł pomysł aby zrobić ogólny remont.
W samochodzie zostało wymienione:
• Silnik sterowania turbo
• Poduszki pod silnikiem
• Pompa wysokiego ciśnienia
• Przewody paliwowe
• Pompa wody
• Alternator
• Łańcuch rozrządu
• Ślizgi łańcucha rozrządu
• Napinacz rozrządu
• Pasek klinowy
• Rolki paska klinowego
• Chłodniczka oleju (ta pomiędzy głowicami)
• Silnik klap wirowych (klapy wirowe usunięte, dziury nagwintowane i zaślepione)
• Uszczelniacze zaworów
Głowice zostały ściągnięte i splanowane, zawody wyszlifowane.
Samochód po naprawie odpala wyłącznie na „plaku”. Gdy już zapali chodzi nierówno i po chwili gaśnie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów jednak korekty wtrysków są dziwne:
Cylinder 1: -2.62 Cylinder 4: +2.32
Cylinder 2: -1.52 Cylinder 5: +1.93
Cylinder 3: -2.31 Cylinder 6: +2.19
Kompresja w cylindrach 20Bar (Na jednym 19Bar).
Układ paliwowy odpowietrzony, wtryski pracują.
Nie mogę znaleźć przyczyny dlaczego silnik nie chce pracować jak należy. Jest ktoś kto może spotkał się z czymś podobnym lub ma pomysł co mogło pójść nie tak?
-
Witam ponownie. Sprawa się wyjaśniła. Rozrząd po stronie kierowcy był źle złożony (Przestawiony o 180 stopni). Komputer nic nie pokazywał ponieważ czujnik znajduje się tylko na drugiej głowicy. Patrząc na schemat (w załączniku) można się pomylić ponieważ obrazek nr 4 jest w lustrzanym odbiciu. Na tym filmie jest pokazane jak poprawnie złożyć rozrząd. Może komuś to pomoże.
" Pozdrawiam.