0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Motul 8100 X-CLEAN+
ale trzeba kupić z pewnego źródła
To ja poproszę o te pewne źródło bo w tym miesiącu będę wymieniał olej. Do tej pory wlewali mi Mobil 5W30
Mi chyba ostatnio wlali 229.52 - nowszy i lepszy...
Cytat: Remi w 19 Listopada 2020, 16:20 57sMi chyba ostatnio wlali 229.52 - nowszy i lepszy...229.52 to jest ekologiczna wersja 229.51 o obniżonej lepkości, z dodatkowymi korzyściami w zakresie oszczędności paliwa na poziomie do 1,0%. Przy nowych autach z przebiegiem do 100 tys. to będzie OK, ale później taki "ekologiczny" olej niskim poziomie SAPS (niski poziom popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S)), poprzez cieńszy film olejowy o zmniejszonej odporności ciernej, zapewnia gorsze smarowanie. Do aut z przebiegiem ponad 200 tys. to już tylko 229.51 - jeden z najlepszych olei w tej klasie to Motul 8100 X-CLEAN+ https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w30--2
Z tymi zaleceniami producentów to bym uważał. Tera nie robi sie aut aby wytrzymały 20 lat, tylko 5 lat i klient ma kupić nowe. Przecież przez specjalistów z branży motoryzacyjnej (niezależne testy) zostało udowodnione ze te wszystkie oleje LL (LongLife) nie sprzyjają ochronie silnika. No i same normy są dla silników nowych. Nasze W212 maja 200-300-400 tys. przebiegu i już na pewno nie trzymają parametrów fabrycznych. Trzeba kupić W213 i lać to co producent zaleca
ASO Mercedes-Benz Witman Gdańsk