Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Dodo w 15 Marca 2019, 07:26 02s
-
Witam serdecznie przekopałem cały internet i niestety nic nie znalazłem. Mam w212 4,7 v8 E500, w którym po uzupełnieniu poziomu płynu chłodniczego nie działa ogrzewanie. Podejrzewam, że problem tkwi w zapowietrzonym układzie z tego co wiem to np.V6 podobno ma jakąś śrubę w bloku do odpowietrzania ja u siebie nic nie znalazłem. Jeśli ktoś ma jakieś info na ten temat to będę bardzo wdzięczny. Chyba, że jestem w błędzie i kłopot leży gdzieś indziej, np. problem z zaworkiem pomiędzy nagrzewnicą, a silnikiem.
-
Nie wiem jak u Ciebie, ale zaworki są też w rurach gumowych do nagrzewnicy. Poszukaj dobrze. Spróbuj poluzowac też korek na zbiorniczku może się tak odpowietrzy.
-
Układ sam się odpowietrza, problem leży gdzie indziej. Trop z zaworem jest dobry.
-
a jaka masz temp silnika ?
temp jest stała, czy zmienna ?
co prawda mam inny silnik, ale u mnie problemem był termostat
-
Temperatura jest ok ok 90 stopni i zero komunikatów
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Sprawdź węże do nagrzewnicy, tak jak napisali wyżej.
Możesz na ciepłym delikatnie odkręcić korek na zbiorniczu wyrownwczym, tylko oczywiście ostrożnie żeby się nie poparzyc. Jak to nie pomoże to grzebać dalej. Albo zaworki albo nagrzewnica. Zimnym dmucha mocno z wylotow?
-
Układ odpowietrza się sam ale możesz mu "pomóc".
Zalej zbiorniczek płynu do nominalnej wysokości i wyjedź na trasę (normalną bez wygłupów).
Jak już będziesz miał 90'C przynajmniej kilka minut to włącz ogrzewanie na najwyższą temperaturę i wentylator na 2-3 kreski (chyba nawet nie jest potrzebny ale ja tak robiłem).
Otwórz klapę i OSTROŻNIE odkręcaj korek płynu aż usłyszysz syczenie.
Bez pośpiechu - jak syczy to nie odkręcaj dalej tylko czekaj aż ciśnienie zejdzie.
W międzyczasie powinieneś usłyszeć bąbelki w układzie chłodzenia które zaczną "gdzieś" się poruszać po układzie chłodzenia.
Powoli odkręć korek i zobacz poziom płynu chłodniczego (silnik ciągle pracuje).
Jeśli jest mało - dolewaj.
Jeśli jest aż za dużo - super, oznacza to, że powietrze rozprężyło się w układzie i zwiększyło objętość płynu - zakręć korek i przejedź się jeszcze kawałek po czym powtórz odkręcanie korka.
Za którymś razem zauważysz duży ubytek płynu w zbiorniczku - powietrze przesuwając się przez układ dotarło do zbiorniczka a układ się odpowietrzył (dolej płynu do wartości MAX).
-
Super dziękuje za wyczerpująca poradę zaraz tak zrobię i podzielę się co z tego wyszło
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Jak Sewan powiedzial - uklad sam sie odpowietrza.
Jesli masz odpowiednia ilosc plynu, to system nawala.
HVAC jest sterowane przez komputer czytajacy 7 albo i wiecej czujnikow, wiec najlepiej zaczac od oczytania tych sensorow najpierw na zimnym silniku przed rannym odpaleniem, a po tym na goracym i pracujacym silniku. To da obraz kalibracji i pracy.
Jak nie masz skanera, to szklana kula sugeruje otwarcie podwojnego zaworka nagrzewania i zobaczenia czy tam nie ma galeretki z niewlasciwego plynu.
-
No niestety nic nie dało jutro wywalam termostat bo wydaje mi się ze jest cały czas zamknięty i tu tkwi problem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Ogrzewanie pobiera goracy plyn przed termostatem, wiec takie dzialanie nic nie zmieni.
Nie piszesz co zrobiles?
-
Coś jest nie tak bo ciagle wywala mi płyn jak tylko odkręcę korek bez końca po za tym częściowo przewody są zimne wiec myśle ze termostat jest ciagle zamknięty.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Ogrzewanie pobiera goracy plyn przed termostatem, wiec takie dzialanie nic nie zmieni.
Nie piszesz co zrobiles?
to ja mam jakies dziwne auto. bo przed wymiana termostatu nie chcialo grzac, a po wymianie grzeje az milo
-
@ vand Pewnie miales otwarty termostat, gdy tu mowimy o zamknietym.
@Dodo Wywalanie plynu po otwarciu korka oznacza babel powietrza w ktorym sie gotuje plyn, ale podales ze silnik dochodzi do 90C, wiec gotowanie nie wchodzi w rachube.
Pomimo kilku wypowiedzi, ciagle nie mamy dobrego opisu sytuacji.
Czy dolales plynu na goracym silniku, czy na zimnym? Dlaczego dolewales i ile?
Poprawna procedura to napelnienie do miarki, trzymanie silnika na jalowych z otwartym korkiem az osiagnie temp otwarcia termostatu i wtedy dolanie do pelna.
-
Dokładnie tak robiłem i mam wrażenie ze zamiast otwarcia termostatu mam wrzenie w układzie mimo to ze wskaźnik pokazuje 90 stopni dlatego zaraz zmieniam termostat bo auto stało ponad rok nie używane wiec i tak mu to nie zaszkodzi jak to nie pomoże to zabiorę się za zawór przed kabina ale u mnie jest v 8 i dostęp fatalny a termostat mam na wierzchu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Skoro stało rok..
Z ciekawości - układ czym zalany?
Płynem czy czymś plynopodobnym?
-
Pytanie z innej beczki gdzie jest umiejscowiony zawór od nagrzewnicy ?
-
A wiec tak to co znalazłem to fakt do kabiny idzie ciepła woda ale już nie wraca wiec wszystko wskazuje ze zawór nagrzewnicy stoi
-
niekoniecznie. rownie dobrze moze byc zapchana sama nagrzewnica
-
W tym momencie warto byloby podlaczyc skaner i sprawdzic temp silnika jak rowniez nagrzewnic.
Jesli termometr na desce pokazuje 90C a plyn sie gotuje, to problem moze byc calkiem gdzie indziej.
Ja bym pobral probke plynu i sprawdzil czy sie nie zrobila kaszka.
-
To jak mam ja potraktować ciśnieniem ?
-
A Wiec tak wg wskazań mechanika wymieniłem termostat (800zl ) i okazało się ze stary był dobry a problem tkwił w uszkodzonym cięgnie od klapy silniczek działa ale cięgno spadło :-(( to cała historia. Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
-
Jakiej klapy?
I jakim cudem zacieta klapa wywalala Ci plyn chlodniczy?
-
Chodzi o klapkę co na kierowuje strumień powietrza na nagrzewnice, a płyn przestało wywalać.