Witam
Wlasnie jestem w trakcie wymiany lancuszka rozrzadu W212 220CDI OM651. Przebieg samochodu 300000km. Po zaparkowaniu przed marketem juz nim do domu nie wrocilem. Efekt jakby paliwa braklo. Po kilku probach odpalil na samostarcie ale wyskakiwal blad P0341 z pozycji walka rozrzadu. Wymiana lancucha nie jest mozliwa przy zalozonym silniku bo ten znajduje sie miedzy silnikiem a skrzynia. Po rozebraniu pokrywy zaworow widac tylko gorne trybka i czesc lancuszka. Ja wyciagalem w calosci silnik ze skrzynia, choc potem i tak skrzynia musi byc wyciagana. Po wymontowaniu kola zamachowego, filtra czastek stalych , egr i miski olejowej mozna otwierac tylna pokrywe silnika. W misce olejowej kawalki slizgu napinacza a sam napinacz bardzo luzny. Dobrze ze nie meczylem go dluzej tylko dalem sie do rozbierania bo mogl bardziej przeskoczyc i zawory poniszczyc. Jest akcja serwisowa na silniki OM 651 (W212, Sprinter, Vito) na sprawdzenie napinacza (moj jednak sie nie zalapal - chyba przebieg za duzy). Na wymiane lancucha potrzeba ok 15 godzin oczywiscie jezeli ma sie podnosnik.